8 Декември, 2011 14:08 1 076 0

ВМРО с план за БДЖ

  • вмро-
  • бдж
ВМРО с план за БДЖ - 1
Снимка: БГНЕС

ВМРО излезе с предложения за оздравяване на БДЖ. Днес е 15-ти ден на стачка в железницата, а ръководството на дружеството и синдикати не могат да се разберат. „Правителството и ръководството на БДЖ задкулисно работят за фалита на железниците и разпродаването им на безценица“, заявяват от ВМРО в позиция, пратена до медиите.

Според партията товарните превози на БДЖ могат да бъдат един от най-печелившите за компанията и за държавата отрасли – вместо да се продават за цена, приблизително равна на годишната им печалба, както се кани правителството.

Предложенията на партията са съобразени и с общата политика на ЕС за ускорено развитие на релсовия транспорт като най-евтин, ефективен и екологичен. Те съдържат съкращения в администрацията на БДЖ и премахване на холдинговата й структура, спиране на опитите за раздържавяване, както и регламентиране на т.нар. Ro-La превози – транспортиране на тежкотоварни камиони чрез железниците. Превозването на ТИР-ове на жп платформи (т.нар. Ро-Ла превози) е модерна технология, която широко се използва в Западна Европа, защото значително намалява вредното въздействие върху околната среда на тежкотоварния транспорт.

Първата мярка е незабавно разследване на дейността на всички ръководители на БДЖ през последните 10 години. Онези от тях, които са допуснали разграбването и безстопанствеността в този жизненоважен сектор на българската икономика, трябва да понесат своята съдебна отговорност, заявяват от ВМРО. Подобна проверка тече в прокуратурата.

„Правителството дължи на обществото и незабавен отговор как и от кого са били похарчени близо 1,2 млрд. заеми, които са отпуснали на ръководството на БДЖ от българския държавен бюджет, от Европейската комисия и от Световната банка“, категорични са от ВМРО.

Според партията няма как да се изгубят следите на милиарди заеми и е нужно разследване има ли банкови депозити на БДЖ, в кои банки и на каква стойност са.

ВМРО многократно призовава ТИР-овете да бъдат транспортирани с влакове през България, защото е по-евтино е, по-чисто, по-сигурно и по-изгодно.В момента тежкотоварните превози са причина за множество катастрофи по нашите пътища, както и за разрушаването на асфалтовата настилка по магистралите ни под натиска на хилядите тонове товари, допълват от партията.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА