12 Април, 2018 13:13 14 322 53

Намаляват екотаксите за нови коли, увеличават за старите

  • екотакси-
  • стари коли-
  • нено димов

Ще променим екотаксите за автомобилите, заяви министърът на околната среда и водите Нено Димов.

За електроавтомобилите няма да има екотакса, за хибридите ще бъде много намалена, за новите коли също ще бъде намалена, тези които са до 5 години ще бъде запазена, а за по-старите ще бъде увеличена, обясни пред БНТ министър Нено Димов.

Министърът на екологията Нено Димов търси съюзници сред своите колеги в ЕС за въвеждане на регламент на европейско ниво, който да задължи държавите, въвеждащи забрани за движение на дизелови автомобили, да не позволяват най-замърсяващите от тях да бъдат изнесени към други страни. Пред БНТ той обяви, че подобни забрани изкривяват пазара и е редно, който го предизвиква, да защити останалите.

В момента за лек автомобил на до пет години екотаксата е 190 лева, а ако той е произведен преди повече от пет години 275 лева.

"Ще обхванем и тежките превозни средства", каза Димов и допълни, че над 1 млн. автомобила в България са над 20-годишни.

Скокът на таксата за стари автомобили ще е драстичен при тези, които са по-стари от 5 г. За автомобили на от 1 до 5 години цената при регистрация ще се запази.

Ще има много завишени изисквания към автомобилите на самия технически преглед от гледна точка на опазването на околната среда, отбеляза Димов.

Предвижда се и въвеждането на цветни стикери, според степента, с която автомобилът замърсява околната среда.

По думите на министъра има различни причини за замърсяването на въздуха в Европа, като даде пример с Кипър, където имат проблем със завишени нива на фини прахови частици, идващи от Сахара.

Трябва да се вземат мерки на четири нива, призова министър Димов - европейско, национално, местно, лично. Забраната да влизат дизелови автомобили на дадена територия води до изкривяване на пазара, коментира Димов. Според него това изкривяване трябва да бъде регулирано на европейско ниво като част от единния европейски пазар.

"Темата за мръсния въздух се повдига за първи път на толкова високо ниво, България постави темата, благодарение на европредседателството. Това е проблем, който се припознава от всяка една държава, свързан с благосъстоянието и здравеопазването. Той не може да намери единно решение", заяви още министърът на околната среда и водите.

По отношение на замърсяването на въздуха от битовото отопление, Нено Димов посочи, че амбицията е още за следващия отоплителен сезон да има изисквания към съдържанието на сяра и пепел в брикетите и въглищата. Според него въвеждането стандарти е лесната част - трудната част е контролът по спазването им.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Питам

    188 6 Отговор
    Г-н Димов, през зимата , ако оставя прането през нощщта отвън, то мирише на пушек. През лятото -не. Коли се движат винаги. Бихте могли да кажете, защо е така, нали? Друго-заплатите са ниски, затова караме стари коли. Бихте ли коментирали?
  • 2 Eko Driver

    150 2 Отговор
    Най мистериозната организация за събиране на пари!
  • 3 много стара кола

    166 8 Отговор
    Внимавай какво ще въвеждаш, щото тоя гладен народ ако се събере на жълтите павета този път не могат ви изкара и с автобусите......

    Коментиран от #8

  • 4 Гост

    135 1 Отговор
    Уважаеми г-н министре, а бихте ли ни дали един бърз отчет за какво конкретно се изразходват тези пари?! Като се вземе предвид обема на автомобилите втора употреба, които се регистрират в България ежедневно, въпросните приходи не са никак малки, а не е ясен механизма по изразходването им!

    Коментиран от #25

  • 5 ОЛИГОФРЕН, ИДИОТ, ШАЙБА

    111 3 Отговор
    А ПРИВЕДЕНО ЛИ Е НАСЕЛЕНИЕТО В ТАКОВА СОЦИАЛНО ПОЛОЖЕНИЕ, ЩОТО ДА МОЖЕ ДА СИ ПОЗВОЛИШ ДА ГО ДОИШ. КЪДЕ ТИ Е МОЗЪКА В ТИКВАРНИЦАТА. ПЪРВО ВИНЕТКИ, ПОСЛЕ ТОЛ СИСТЕМА, СЕГА ЕКО ОГРАНИЧЕНИЯ, ПОДМЯНА НА РЕГИСТРАЦИОННИ НОМЕ.А, НОВИ ЛИЧНИ КАРТИ, НОВИ ШОФЬОРСКИ КНИЖКИ. ВСИЧКО ПРИЛИЧА КАТО ДЯВОЛА У ДОМА. - КАТО НЯМА КАКВО ДА ПРАВИ, ПРАВИ СЕКС СЪС СВОИТЕ ДЕЦА. НАРОДА НЯМА ЗА ХЛЯБ А ВИЕ СЕ ЧУДИТЕ КАК ДА ГО ДУШИТЕ
  • 6 волен сидеров

    100 4 Отговор
    да вземем да обявим война на някой и той да вземе да хвърли 50-60 бомби и да се свършва с тая смотана държава..
    все нови и нови закони които удрят само бедният и болният народ на България...

    Коментиран от #48

  • 7 Гугу

    97 3 Отговор
    защо никой не говори за доходи, за безплатно здравеопазване . Нима има човек , който не иска нов автомобил. А колко могат да си го позволят. Та ние неможем хляб да си купим, камули нов автомобил. Скоро и стари коли няма да се купуват. Всички трябва да избягаме от тази скапана държава.

    Коментиран от #49, #53

  • 8 иванчо

    33 6 Отговор

    До коментар #3 от "много стара кола":

    Не четеш. Това е само при закупуване на автомобили. Ако си вземеш стара регистрирана няма как да те барнат в тази вид на закона. Трябва да се помисли и за защита на хората които купуват стари коли. Да се търси отговорност от автджамбазина, който ти е продал колата, а тя не отговаря на емисиите.
  • 9 Хаха

    22 48 Отговор
    Твърдо съм за премахване на 70% от колите, но трябва да поевтинеят такситата и автобусите. Не е нормално със самолет от София до Лондон да се отива за 40 лева, а с автобус от София до Бургас да е пак 40 лева. За ги задължат да си намалят надценките. В малките градове трябва най-много да се повиши таксата на стари автомобили, но не и в селата, в които липсват таксита и чест автобусен превоз
  • 10 арее

    10 92 Отговор
    да ходят пеша всички дето карат кочини под 20хил.лева или да мрът...

    Коментиран от #14, #34, #42

  • 11 Расулюлах

    51 1 Отговор
    Обратно се връщаме в миналото да яхваме магаре и тва ше е мога пиян и друсан да се возя нема прегледи данъци каско кражби камери рекети ремонти винетки платено паркиране и така насетне с дължавния рекет
  • 12 Димби Домби

    54 2 Отговор
    Предлагам на ГЕРБ да въведе и такса за това, че дишаме въздуха (все пак издишваме известно количество въглероден диоксид). Аналози на такива такси и данъци има по нашите земи през Средновековието.
  • 13 Не се взима в предвид. Праавят се на луд

    71 3 Отговор
    Когато една 25/30 годишна кола е на газ или метан изкарва по малко вредни емисии от нова на бензин и дизел. В белите страни има големи данъчни облекчения. Тук товарите най бедните от бедните в европа благодарение на хубаво управление през тия двадесет и кусур години
  • 14 До арее

    60 2 Отговор

    До коментар #10 от "арее":

    Съгласен!!! Да ходят пеша всички, дето карат кочини под 100хил.лева или да мрът...
    Айде и ти, УМНИКО. Измислен баровец.
  • 15 анонимен

    22 3 Отговор
    не считате ли за добро решение да се сложи филтър на края на ауспуховата система какъвто западните страни са изобретили? По този начин може да проверите кои такси би следвало да се променят и дали е необходима тяхната промяна :)
  • 16 Расулюлах

    38 3 Отговор
    Както казвам българското робство е наи страшно и пагубно
  • 17 Расулюлах

    47 3 Отговор
    Някои беше казал освободихме се от турците за да ни яхнат нашите
  • 18 Иван

    39 2 Отговор
    Революция, КОГА? :(
  • 19 Дионтей

    29 3 Отговор
    Отбор калинки, които имат задача да пълнят хазната на наш гръб. През турско робство такива бирници не знам дали е имало.
  • 20 ФМмммм

    37 1 Отговор
    Колите на газ LPG, по нашему пропан бутан, какво правим с тях? Дйате на хората достойни доходи, те сами ще сменят колите си с по екологични и нови! С рестрикции само ще вкарате пари в корумпираните контролни органи, и ще пратитие в сивата зона и тези дето не искат да са там! Не се ли набогатяха нашите бизнесмени, айде стига .. намали пари, айде де, а до всеки град изникна лукзозен квартал.. с чии пари бе пичове?!

    Коментиран от #28

  • 21 Оня Сконя

    28 0 Отговор
    МММ, даа... Въведете ЕКО трудови възнаграждения, като част от ЕКО социална политика по отношение на народа, който ви избира, като в същото време преустановите системното си мърляво отношение към тези хора на всички нива И, чудото ще се случи само - всеки иска да си посрещне необходимостите с ново возило, а не да лежи под 30-годишната Лада на баща си ... >:(
  • 22 Ввв

    20 3 Отговор
    То и на ГРОБ всичко им е еко-еко им са и тиквите продажни,нищо няма в тях
  • 23 ГАЗ 365

    26 0 Отговор
    като изчезне отоплението на твърдо гориво,гуми и ЕКО ПЕЛЕТИ,въздуха ще се изчисти сам...и да,да не забравим сепараторите и добивни машини за пясък и чакъл точно до града!
  • 24 SDFKMG

    24 0 Отговор
    А КАКВИ СТИКЕРИ ЩЕ ТУРИ НА СУБЕКТИТЕ ОТ ДВЕТЕ СТРАНИ НА ПЪТЯ ЗА ЛЕТИЩЕТООТ КЪМ БОТЕВГРАДСКО ШОСЕ ОТ КЪДЕТО ВЪРВИ ПОТОКА ОТ РУСЕ ВАРНА И СИЛИСТРА ДЕМЕК НА КАТУНИТЕ ОТ ЛЯВО И ДЯСНО НА ПЪТЯ ЗА ЛЕТИЩЕТО КОЙТО ПЪТ Е НАЦИОНАЛЕН ПОЗОР С ТЪПЪНАРСКИ АСФАЛТОВИ ГЪРБИЦИ.ЕДВА ЛИ В ЕВРОПА ИМА ПО ГОЛЯМА ПРОСТОТИЯ.
  • 25 гост

    25 1 Отговор

    До коментар #4 от "Гост":

    За нищо колега не са изразходвани.
    Еко таксите който събират после ги дават на фирмите който изкупуват старите автомобили , тоест парите се въртят в определен кръг от хора. Не знам колко от вас знаят но фирмите който ви изкупуват старите автомобили на смешни цени за скрап , после получават от държавата и въпросните еко-такси който ние заплащаме. По големи еко-такси по големи приходи за определени фирми като - Надин , Екометал , Мегапардс.
  • 26 Ведър

    37 1 Отговор
    За година от еко такси за автомобили до 3.5тона се събират 70 000 000лв от две частни фирми .Господин министър колко от тях влизат във вашето министерство и за какво се изразходват .Моля за отговор или ....Цацаров
  • 27 Куровед

    16 0 Отговор
    Абе Димов, значи човек който кара например 30 г кола бе никакъв еко стандарт и реши да си купи произведена през 2010 г. кола Евро 5 в бъдеще ще му завиш екотаксата.Малоумна работа...
  • 28 селянин от обеля

    20 1 Отговор

    До коментар #20 от "ФМмммм":

    Ами то самата еко такса е нарушение на един от основните стълбове на ЕС, свободно движение на стоки и капитали, екотаксата веднъж е е платена при регистрация на автомобилите като нови сега отново се събира от частна фирма. А какво ще правим с колите на пропан-бутан и метана дето НЕ замърсяват природата никой не казва, в Лондон автомобилите на газ не плащат винетка за синя зона
  • 29 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 31 Клъвтунь

    8 3 Отговор
    Те хубаво де , ама моята е на година и четири месеца.Изкарах я от магазина,не е кой знае каква ама е нова.Е на лизинг е ама ми оттърва да плащам колкото за новия внос частите му ежедневно.Въпроса ми е - кой стимулира избора ми ,било с по-нисък данък или примерно без него или без екотакса,и двете си ги платих като поп нека дори и без винетка да е примерно за период от време.
  • 32 гнида

    10 0 Отговор
    фостат , нагли боклуци !
  • 33 Байчо

    10 0 Отговор
    аман от джендери в това правителство
  • 34 МАК

    16 0 Отговор

    До коментар #10 от "арее":

    Пич отиди и си смени хапчета със комплексарското си изказване!! Има и подържани коли произведени отпреди 20 години впъти по надеждни от лъскавите ти боклуци за 20000 хил.
  • 35 чичоХ

    13 0 Отговор
    На изборите ще се разбере дали са правилни мерките
    на преялите с власт.Ако народа ги одобри този ще
    продължи да е министър.Аз лично бих гласувал за пар-
    тия,която би премахнала всички екотакси,цветни винет-
    ки и всякакъв друг източник на корупция,сигурен съм,че
    веднага след пускането на цветните винетки ще разбе-
    рем тарифите за купуването им.
  • 36 Еко пилот

    17 0 Отговор
    Умишлено събиране на пари. Сега излиза, че колите са виновни. Така се краде " законно ". Тези не се накрадоха!!!
  • 37 бай АНАНИ

    12 1 Отговор
    г-н министър бъдете реалист не старите коли а горивата са ни калпави а не само това знаете ли или не смеете да кажете кеде в България се изгарят ИЗОТОПНИТЕ отпадаци от Германия може би те неса вредни и не замърсяват околната среда и здравето на изтормозения беден народ крайно време е някои да понесе одговорнос а защо не вие НЕНО ДИМОВ
  • 38 БАЙ ОНЗИ

    15 0 Отговор
    г-н Димов ще увеличите ЕКО таките а къде отиват тези пари и за какво бихте ли отговори ли ЩЕ затваряте центъра за стари коли както в Франция къде сме ние Питане значи ли че на министерствата ще купим нови лимозини и ще подмените държавния авто парк с евро 6 или 7 това не е ли ограбване на народа НЕ Е ЛИ КРАЙНО ВРЕМЕ ЩОМ МИЛЕЕТЕ ЗА НАРОДА ПОКАЖЕТЕ ГО ЗАПОЧНЕТЕ ДА СЕ ДВИЖИТЕ С ВЕЛОСИПЕДИ А на изборите тогава хората ще ви изберат отново
  • 39 Гост

    14 0 Отговор
    Поредната хитра мазна идейка за доброто на народа ,и пълната банкова сметка на някой дебел крадец.
  • 40 Мазна шваба

    8 0 Отговор
    Хора няма логика...Автомобилните концерни бълват така и така нови ксли с манипулирана програма, а от аспуха същото...
  • 41 Бай Кольо

    11 0 Отговор
    Утре гласувайте пак за Герб
  • 42 FMC

    4 2 Отговор

    До коментар #10 от "арее":

    Със сигурност, твоята е паднала под 20000 още на първия ден след покупката. Аз за 10 години съм хвърлил 70000 лева за нови коли, но твоята логика ми е неясна.
  • 43 592

    10 0 Отговор
    Не съм съгласен с мнението на министъра, понеже колкото и да вдигнат екотаксите народа ще продължи да купува стари коли, понеже масата от хората са бедни. Не съм съгласен и с комплексарщината на част от хората, които имат възможност да си купят сравнително нов ( на 2-3 години) или чисто нов автомобил среден клас, обаче предпочитат за тези пари да си купуват автомобили на 10+ години от т. нар. премиум клас, които вече са абсолютно нерентабилни за поддръжка. Например мои познати (комшии) си купиха BMW X5 3.0D, при положение, че карат основно градско и два пъти в годината ходят някъде на почивка. Е на кому е нужен този мощен трилитров мотор да ти гори нафта само в града. За тези пари можеха да си купят сравнително нова кола, а не тази на която поддръжката е доста скъпа. Според мен държавата трябва да направи максимални облекчения при закупуване на новите автомобили, като освобождаване от ДДС, данъчни намаления и т.н. По този начин може да се стимулира част от народа да кара нови автомобили. Тези методи са приложени и изпитани в много други държави и работят.
  • 44 Гого

    12 1 Отговор
    Въведете и данък пръдня ко чакате.Ненаядена лъжлива еко организация.
  • 45 Неъолерантен

    8 0 Отговор
    Гледам в бившите соц. държави направили някои щуротии. Да вземат да изкупуват старите коли, някъде към 1000-1500 евро и им ги приспадат към цената на новозакупената. Човек да не може да си вземе някоя за 200еврака.Пък после им уредили 7години абсолютен безлихвен лизинг, с ДДСмай не бяха го премахнали напълно ама беше 5%,но се говореше за махане изцяло. И знаете ли Господин Министър! За ваше учудване автопарка им е нов! Хората купуват нови!
  • 46 Любодим

    4 2 Отговор
    Че кво му има на въздуха, бре! Който иска чист въздух да бега на село и да пасе овце! От овча п....я никой още не е умрял!
  • 47 ежко бежко

    0 1 Отговор
    коментар 7 е умен като ежко бежко!
  • 48 ежко бежко

    1 0 Отговор

    До коментар #6 от "волен сидеров":

    супер коментар!
  • 49 ежко бежко

    0 1 Отговор

    До коментар #7 от "Гугу":

    камо ли!!!
  • 50 abv

    0 0 Отговор
    С екотаксите стават най-големите далавери. Плащаш едни пари които не се знае дали ще употребиш впоследствие.
  • 51 сталин

    1 0 Отговор
    г-да управляващи не старата кола трови въздуха а НЕКАЧЕСТВЕНОТО ГОРИВО.В БЪЛГАРИЯ ГОРИВАТА СА С НАЙ- НИСКО КАЧЕСТВО И НЯМА НИКАКЪВ КОНТРОЛ ЗА СЪДАРЖАНИЕТО ИМ.ТОВА Е ОСНОВНИЯТ ПРОБЛЕМ.
  • 52 Не става само с ядене трябва и акъл

    0 0 Отговор
    Съвсем накратко- бутафорна работа. Тази такса се плаща еднократно при регистрацията на даден автомобил. Ако целта на държавата е да намали замърсяването на околната среда, трябва да се потърси дългосрочно решение на проблема. Сега, след еднократното заплащане на тази сума, всеки ще може да кара автомобила си независимо от изправността му. Тоест- плащаш си за правото да замърсяваш, а единственото логично обяснение е, че това се прави с цел печалбарство.
  • 53 Иван Петров

    0 0 Отговор

    До коментар #7 от "Гугу":

    Ти като не можеш хляб да си купиш за какво ти е кола?
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове