Леката кола е стреснала водача на пътническия автобус, който днес катастрофира на магистрала "Тракия", а в резултат на това загинаха 6 души. Това е мнението на Христо Радков, който е председател на Българското обединение на шофьорите. Според него колата няма как да изблъска автобуса от пътя.
"Колата по някакъв начин го е стреснала и той е извършил неправилна маневра. От тези данни, които съм видял, не съм бил на място, според мен вината е повече в шофьора на автобуса", категоричен беше Радков в ефира на "Денят ON AIR".
Той обясни, че все още не може да си отговори на въпроса какво точно е станало и защо колата е ударила автобуса. По думите му обаче се вижда от кадрите, че на мястото на катастрофата няма мантинела, а това е задължително за магистралите и пътищата, по които разрешената скорост е над 120 км/ч.
"Ако там имаше мантинела, най-вероятно този автобус щеше да се плъзне по мантинелата. Можеше да се завърти, но нямаше да има такава трагедия", категоричен беше Христо Радков пред Bulgaria ON AIR.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Антон
Боко ще продължи да реже лентички и говори за магистрали,тунели, пътниците няма да си слагат коланите и за в бъдеще, мърлящината ще продължи повсеместно до следващата драма.
12:37 14.04.2018
2 юрист
12:43 14.04.2018
3 Р. Иванов
Коментиран от #4
12:49 14.04.2018
4 юрист
До коментар #3 от "Р. Иванов":
“...Публикувано във факти.бг: Рязкото завъртане на волана наляво, заедно с натискане на спирачката (това са негови признания пред медиите)...“ Хм- това не ми беше известно... Бихте ли публикувал линка на статията, в която е описано горецитираното? По принцип не се занимавам с изграждане на хипотези по птп-та, но в случая много ме подразниха лъжите на водача на автобуса, че реното се е подпъхнало под автобуса, повдигнало е автобуса и така автобусът се е оказал обърнат на дясната си страна в канавката.... Иначе- да, налице е съпричиняване, като и двамата шофьори имат вина за точно определени събития- етапи от птп-то....Коментиран от #5
12:52 14.04.2018
5 Азазел
До коментар #4 от "юрист":
Предполагам, че "дръпнах на ляво" значи "завих"https://fakti.bg/bulgaria/296612-progovori-shofyorat-na-avtobusa-kovcheg-eto-kakvo-se-e-sluchilo
Както писах в друга статия, шофьора най-вероятно инстинктивно е направил маневра, която е усилила ефекта от удара.
Коментиран от #8
13:01 14.04.2018
6 Шляхтиц
13:03 14.04.2018
7 ......
Коментиран от #12
13:12 14.04.2018
8 юрист
До коментар #5 от "Азазел":
Благодаря за линка. Мисля, че имате право.13:22 14.04.2018
9 smeh
Много правилно ви го обясниха още в началото - Жената с Мегана е бляла в радиото и се пъха под автобуса докато го изпреварва. Даже мисля, че не е било радиото, а телефона. Шофьора на рейса, вече е към края на курса си и къде гледа, къде не, изведнъж се оказва в непредвидена ситуация и инстинктивно навива волана наляво да парира вървящият към аварийната лента автобус. И докато при обикновенно поднасяне това би върнало рейса обратно в правилната траектория, то тук той вече е бил почти на 2 гуми(десните), заради повдигащата го кола от ляво и контрираният волан наляво допринася финално за преобръщането му. Ако е натиснал и спирачките ефекта става още по осезаем.
Казвал съм и пак ще повторя, в 99.9% от ПТП-тата има натрупани НЯКОЛКО ОБСТОЯТЕЛСТВА. Никога причината не е само 1. Нашето законодателство е абсолютно непригодно да ИЗЯСНЯВА истинските обстоятелства и затова си мие ръцете с термина - "несъобразена скорост" или шофьорска грешка.
Коментиран от #14
13:39 14.04.2018
10 ОТ ПАРЛАМЕНТА
13:40 14.04.2018
11 ГОСТ ЧИТАТЕЛ
Коментиран от #25
13:42 14.04.2018
12 име
До коментар #7 от "......":
Шофьорката на лекия автомобил е причинила ПТП, а жертвите ги е причинила рязката маневра шофьора на автобуса. Шофьор от категория Д трябва да знае, че 20 тоенен автобус няма как да се обърчне от мизерно Рено или Форд (не си спомням какъв беше лекия автомобил). Докато Юнион Ивкони возят хора по пътищата ще има повече сензации за медиите. Предизвестена смърт...13:45 14.04.2018
13 BEZ IME
13:53 14.04.2018
14 юрист
До коментар #9 от "smeh":
“...Публикувано във факти.бг: Жената с Мегана е бляла в радиото и се пъха под автобуса докато го изпреварва....“ вече става жалко и саркастично да повтаряте тази защитна версия на колегата- защитник на водача на автобуса, която се “подкрепя“ и от думите на управителя на "Юнион Ивкони" Георги Атанасов- видно от тази статия- http://legalworld.bg/70524.prokuraturata-razsledva-proizshestvieto-na-am-trakiia.html и по-специално- от това изречение“...Според управителя на "Юнион Ивкони" Георги Атанасов леката кола - "Рено" се е завъртяла, ударила автобуса и затова той се е обърнал в канавката..“ С две думи- реното е таранирало автобуса с предната си част, така ли? ;) Да кажете на защитника- адвокат на шофьора и на управителя на “Юнион Ивкони“, че понякога и други колеги- адвокати пишем под такива статии, че разпознаваме защитната версия от 1000 км и да не продава краставици на краставичар!Коментиран от #15
13:59 14.04.2018
15 smeh
До коментар #14 от "юрист":
Не ме интересува адвокатите за чия НПО партенка се борите. Защото аз се старая да изясним ИСТИНАТА и ми е все тая каква е причината жената да влезе под рейса. Дали щото е бляла в телефона или в радиото, или пък и е "забил" волана.А относно това дали кола може да обърне рейс, щом си задавате такива въпроси определено сте отсъствали от часовете по физика. А с некомпетентни хора не желая да комуникирам.
На всички е ясно, че ще го пишат в графата трагедия и няма да има осъден. Не че това ще върне загиналите хора, но поне като превенция бъдещите потенциални камикадзета, които така "изтърват" я рейсове, я коли, да се замислят.
Коментиран от #17, #19
14:15 14.04.2018
16 Шаран БГ
Всички обаче са категорични - ако са били закопчани с коланите, поне петима-шестима щели са да пострадат !!Нямали са да имат възможност и време да се евакуират.
Народът казва: "Всяко зло - за добро " !Не че съм против закопчаването на коланите във автобусите,пътуващи между населените места , но човек просто не знае кога какво има да пати !
В този случай / Бог да прости загиналите/ само в едно съм убеден, а може и да се направи експеримент.
Еднотонна машина се отърква , отрива / тя няма възможност да нанесе удар, в смисъла на тази дума/ във друга машина с маса многократно / от 10 до 15 пъти/ по голяма от нейната И НЕ Е В СЪСТОЯНИЕ НА ПРОМЕНИ ДРАСТИЧНО НЕЙНАТА ПОСОКА НА ДВИЖЕНИЕ, до такава степен, че да предизвика излизане на голямата машина от пътя. Тя,де факто, се е обърнала след като дясните колела са хлътнали в канавката !!! И двете машини се движат в една и съща посока, макар и с различни скорости. За да излезе от пътя , да хлътне в канавката и да се обърне при тази скорост има други причини.
Има разследване........
14:21 14.04.2018
17 юрист
До коментар #15 от "smeh":
“....Публикувано във факти.бг: Защото аз се старая да изясним ИСТИНАТА...“ Истината, недраги, не се състои само в книжни и диванни умозаключения, е нейното установяване е ПРАВЕН процес, свързана система от ПРАВНИ правила! Как така, без да знаете абсолютно нищо, без да сте законен участник в правният процес по нейното установяване, твърдите, че можете сам да я установите, без факти и доказателства, получени по законоустановен ред? Като твърдите, че реното се е обърнало на таран и не само, че е таранирало автобуса, но и го е повдигнало, за да се подпъхне под него, дайте да обсъдим 1-2 неща като- знаете ли какво е просвет на мпс и дали е физически възможно при просветът на марката автобус, рено да се “подпъхне“ под него? А как ще обясните липсата даже на драскотини, липсата на обелена боя и липсата на вдлъбнатини по протежение на цялата лява страна на автобуса? Как ще обясните защо реното не е смачкано само отпред- ако се е превърнало в таран за автобуса и го е повдигнало на 2 колела- както твърди шофьора на автобуса- а е смачкано и странично? С две думи- съвсем го обърнахте на посещение на селски сбор....Коментиран от #18, #27, #29
14:35 14.04.2018
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 юрист
До коментар #15 от "smeh":
Защо мълчите? Зададох Ви логични въпроси, касаещи изясняване от НАУЧНА гледна точка и по-специално- от гледна точка на науката физика- движение на материална точка в пространството...Нали уж бяхте физик? Какво се получава при сблъсък на 2 различни ламарини- действат ли върху тях силите на опън и до каква степен? А каво се получава при странично тараниране на един автобус от едно мпс - ще има ли ясно различими материални следи от удара, от сблъсъка между двете тела, върху всяко от тях , при положение, че всяко тяло има определена скорост, различна от скоростта на другото тяло и е от различен вид ламарина? Или не можете да отговорите на тези въпроси? Нали уж бяхте физик, м?Коментиран от #21
14:49 14.04.2018
20 юрист
До коментар #18 от "smeh":
“...Публикувано във факти.бг: А сега вкарай в черепната ти кутия и променливата СТРАНИЧЕН УДАР от друго МПС....“ До сега твърдяхте ДРУГО НЕЩО- че е налице ТАРАНЕН удар от реното върху лявата средна част на автобуса, че следствие на този таранен удар реното СЕ Е ПОДПЪХНАЛО под автобуса и че е налице повдигане на автобуса от реното - видно от Ваш коментар № 9, а именно - “...Публикувано във факти.бг: Много правилно ви го обясниха още в началото - Жената с Мегана е бляла в радиото И СЕ ПЪХА ПОД АВТОБУСА, ДОКАТО ГО ИЗПРЕВАРВА....“! Никъде не сте писал за СТРАНИЧЕН удар- пишете само за “пъхване ПОД автобуса“!Коментиран от #22
14:54 14.04.2018
21 smeh
До коментар #19 от "юрист":
Сега схванах, по изказа ти с "ламарините" и опитите ти да пишеш УЖ технически грамотно, че си жена, която АМА ИЗОБЩО НЕ ОТБИРА ОТ МАТЕРИЯТА. И разбираемо. Моето мнение съм го изразил ЯСНО И ТОЧНО. Дал съм АРГУМЕНТИ и нагледен видеоклип колко лесно излиза от равновесие автобус на магистрала.А СЕГА МИ КАЖИ ТИ ЗА КАКВО СЕ БОРИШ? Че измежду всичкият бълвоч, дето изписа, щото ти е такава каша в главата успях да разбера, че се опитваш да ОНЕВИНИШ жената с колата, която се е врязала в рейса ? Така ли? Това предполагам от женска солидарност?
Коментиран от #24
15:06 14.04.2018
22 smeh
До коментар #20 от "юрист":
И да, пак го надига. Отвори в youtube и виж при сблъсъци(странични) как винаги камиона/автобуса "настъпват" колата. И тук няма роля просвета, а че окачването на колата се свива. ЛАМАРИНИТЕ, както ти ги наричаш, не играят никаква роля при такива удари. Те просто се огъват като хартия. РЕАЛНО РЕЙСА СТЪПВА на предния РОГ на колата, който е от материали, направени УМИШЛЕНО ДА НОСЯТ огромни натоварвания и да не се деформират като ламарините. Сега стана ли ясно ? Или пак ще говорим едни и същи неща и ще ми спориш за самия спор ?Коментиран от #23
15:11 14.04.2018
23 юрист
До коментар #22 от "smeh":
“...Публикувано във факти.бг: ЛАМАРИНИТЕ, както ти ги наричаш, не играят никаква роля при такива удари. Те просто се огъват като хартия....“ Ами тогава къде са видни огънатите “ламарини“ на автобуса, м? На никоя снимка не се виждат! Напротив- на всички снимки, които съм разгледала в нета, ПО ПРОТЕЖЕНИЕ НА ЦЯЛАТА ДЯСНА СТРАНА НА АВТОБУСА НЯМА И ЕДНО ПЕТЪНЦЕ, едно олющване на боя, една вдлъбнатина, причинена от удара на реното! Автобусът е като чисто нов и изобщо не личи да има каквито и да е следи от удар с мпс по протежение на цялата му странична лява част! Какво Ви говори това?15:14 14.04.2018
24 юрист
До коментар #21 от "smeh":
“...Публикувано във факти.бг: .....успях да разбера, че се опитваш да ОНЕВИНИШ жената с колата, която се е врязала в рейса ?...“ Глупости! Не съм й процесуален представител и нямам подписан договор за процесуално представителство с нея! Твърдя, че реното е блъснало автобуса и е стова е причило птп , но и че реното НЕ СЕ Е ПОДПЪХНАЛО под автобуса, а го е ударило страничнот.е. двете мпс-та са се ударили така- реното- с лявата си страна удря лявата страна на автобуса, някъде по средата на самия автобус, но не със силата да се подпъхне под автобуса; че отговорността за всичко, случило се след това, е на шофьора на автобуса и че той също е реагирал не просто неадекватно, а под влияние на панически чувства и за това е реагирал погрешно, с което ЛИЧНО ТОЙ е причинил обръщането на автобуса на дясната му страна в канавката.Коментиран от #31
15:20 14.04.2018
25 kiro
До коментар #11 от "ГОСТ ЧИТАТЕЛ":
В казармата кво си карал уазка лиКоментиран от #33
15:21 14.04.2018
26 юрист
15:23 14.04.2018
27 Алабала
До коментар #17 от "юрист":
Драскотини по автобуса от колата има. Явно не си гледала новините.Но при всички положения шофьорът на автобуса можеше да избегне фаталния край.
Коментиран от #28
15:26 14.04.2018
28 юрист
До коментар #27 от "Алабала":
Гледах тези снимки:1. http://flashnews.bg/shestima-zaginali-poveche-ot-20-raneni-pri-tezhkata-katastrofa-s-avtobus-na-am-trakiya/
2. https://dariknews.bg/v-snimki/tezhka-katastrofa-s-avtobus-na-am-trakiia-snimki-21222
3. http://tvsatcom.bg/novini/strana/shestima-zaginali-i-22-ma-raneni-sled-tezhkata-katastrofa-na-avtomagistrala-trakiya/
4. https://fakti.bg/bulgaria/296503-tejka-katastrofa-s-avtobus-na-am-trakia-pri-vakarel-snimki-obnovena
На никоя от тези снимки не се забелязва огъната “ламарина“ върху лявата страна на автобуса, не се вижда вдлъбнатина , отговаряща на “тараниране“ с мпс- рено меган!
15:34 14.04.2018
29 Ефтини сензации
До коментар #17 от "юрист":
Кат гледам другаря урист, ми става ясно защо правосъдието в България е на таквоз ниво....Коментиран от #30
15:35 14.04.2018
30 юрист
До коментар #29 от "Ефтини сензации":
Като виждам общото образователно ниво в коментарите под тази статия, ми става ясно защо има война по пътищата на България; защо една група лица умишлено сядат пияни или дрогирани зад волана и стават участници в движението по пътищата; защо всеки джигит с лично мпс или всеки, упълномощен да шофира чуждо мпс, не спазва ЗДП, защо умишлено се нарушават правилата за движение по пътищата...Всичко това идва само от един единствен манталитет, умишлено насаден у българския народ, в периода 1993-1998г.- а именно- мутренският манталитет, който може да се онагледи с изразите “ След мен и потоп“; “Правилата не важат за мен- аз съм над тях“, “Живей бързо и умри млад“ и т.н....15:44 14.04.2018
31 smeh
До коментар #24 от "юрист":
Т.е говорим за едно и също нещо с разликата, че аз твърдя, че автобуса се е надигнал в следствие на удара, а ти че просто е загубил контрол. Разбрахме се.Коментиран от #32
17:24 14.04.2018
32 юрист
До коментар #31 от "smeh":
Не говорим за едно и също нещо. Как леката кола ще се подпъхне под автобуса, и след птп-то, 3/4 ти от нея ще е незасегната- т.е. ще е цяла и невредима? Как автобуса ще премине през напр. едната дясна предна гума на мпс-то, и няма да е смачкана поне половината кола? Важното е, че тече разследване и че са назначени автотехническите експертизи, които ще установяват има ли изобщо следи от спирачен път на автобуса и на мпс-то, скоростта им в момента на сблъсъка помежду им и какво точно се е случило след момента на сблъсъка- всеки от участниците в птп-то как е реагирал. За мен, водачът на автобуса има невярна преценка за случилото се и това го мотивира да дава и показания, които биха могли да са частично неверни- т.е. да не съответстват на действителната фактическа обстановка. За появата на невярната му преценка има различни възможности, включително и леко да е задремал на волана, след това да се е стреснал и паникьосал, когато е видял реното много близо до автобуса и когато е усетил, че има удар между 2те мпс-та. Това е само мое предположение - все пак, все още не са приключили всички следствени действия, те тепърва започват и тепърва нещата ще се изясняват...Коментиран от #34
17:43 14.04.2018
33 ГОСТ ЧИТАТЕЛ
До коментар #25 от "kiro":
ЗИЛ 13120:29 14.04.2018
34 smeh
До коментар #32 от "юрист":
Въпросите ти имат отговор - скорост. Благодарение на скоростта теглото на рейса няма особено отношение за щетите по колата. В тубата има страшно много клипчета с автоинциденти и можеш да видиш какво се случва. На прост език - Ако кола ти мине с гумата през крака с 2км/ч най-вероятно ще ти го счупи, но ако е с 20-30км/ч няма да усетиш нищо. Не гледай щетите от съпрокосновението, те не са показател, защото не става въпрос за челен удар.Коментиран от #36, #37
22:14 14.04.2018
35 Прост шофиор
22:32 14.04.2018
36 юрист
До коментар #34 от "smeh":
“...Публикувано във факти.бг: Не гледай щетите от съпрокосновението, те не са показател, защото не става въпрос за челен удар....“ как да не са показател?! Показател са и още как! До сега никой не е отговорил на въпросът ми- при положение, че е вярна хипотезата, че 1то дясно предно колело на реното е попаднало под автобуса, как така реното е с вид на мпс, претърпяло съвсем леко птп, няма сгънати на хармоника “ламарини“ - поне на калника над пострадалото предно дясно колело? Как точно се случва така, че - по твърденията на водача на автобуса- реното попада ПОД автобуса, че и даже го ПОВДИГА?! Тези твърдения обслужват само защитната теза на водача на автобуса и на фирмата - превозвач! Как така 15 тона нямало да окажат никакъв натиск и няма да сгънат на хармоника поне калника над колелото, което уж попаднало под автобуса и даже повдигнало автобуса?! Видимо върху реното НЯМА материални щети, съответстващи на твърдяната от шофьора на автобуса версия! Някой яко ни мота, но в крайна сметка, някои не ядем доматите с колците! Реното си е съвсем наред- изобщо не бих предположила, че е претърпяло такова тежко птп, с човешки жертви и ранени!22:42 14.04.2018
37 юрист
До коментар #34 от "smeh":
https://www.24chasa.bg/novini/article/6815261 Вижте на видеото с дрон- на 8мата секунда, увеличете си го на цял екран и ще видите пак същото синьо рено, което е спряно непосредствено зад обърнатия на дясната си страна автобус. Ето и част от регистрационният номер на това синьо рено- https://www.dnes.bg/stranata/2018/04/14/za-6-te-jertvi-na-trakiia-shofiorkata-na-renoto-v-aresta-s-obvinenie.373605 - ЕН 0966 и по-нататък не се вижда. Това, което виждате, е непосредственото състояние на реното, предизвикало птп-то с автобуса! Е- как мислите- това ли е лек автомобил, претърпял толкова тежко птп, че чак да се е подпъхнал под автобус, автобуса да не му смачкал цялата преднодясна страна и автомобила все пак да е в състоянието, което се вижда?22:48 14.04.2018
38 Поздрави за,,юрист,,
15:03 15.04.2018
39 гост
22:43 15.04.2018
40 НАТО ВЕЦ
19:07 16.04.2018