Катастрофата на „Тракия“ е очевиден пропуск в законодателството. Това е становището на екипа от Института по пътна безопасност. В тяхната позиция се казва:
По същество този инцидент е можело да бъде избегнат, ако бяха съобразени няколко много съществени факта. На първо място трябва да обърнем внимание на това, че в момента, съгласно действащото българско законодателство е допустимо по автомагистрала да се движи нископодов градски автобус.
Този тип превозни средства позволява превозването на правостоящи пътници. В конкретния случай е допуснато автобус, който не разполага с достатъчно обезопасителни средства да се движи по автомагистрален път, където другите участници в движението имат право да развиват скорости до 140 км/ч. Това е очевиден пропуск в законодателството ни.
От друга страна обаче е притеснително и това, че длъжностните лица в Столична община и всички останали, които са утвърждавали общинската транспортна схема на София, са разрешили движението на нископодов градски автобуси по магистрала. В конкретния участък има алтернативен път, който би осигурил повече безопасност и нормално предвиждане на автобусите.
Най-вероятно поради икономически причини маршрута на автобуса е моделиран така, че част от трасето да преминава през АМ Тракия. Очевидно е, че никой не е поставил безопасността на пътниците пътуващи в градския транспорт на първо място, както и никой не е помислил за останалите участници в движението, които използват АМ Тракия. Още по-притеснително е и това, че Линия № 5 в сайта на Центъра за градска мобилност е означена като „Крайградска линия“ № 5 „Автостанция Гео Милев“- с. Лозен, а реално линията се изпълнява от нископодови градски автобус. Разликата между нископодови градски автобус и нископодови крайградски автобус е в това, че при градския може да се возят правостоящи пасажери, а при крайградските се возят само седнали пасажери.
Следва да поставим някой въпроси като това, че катастрофиралия автобус, за да гарантира безопасност на правостоящите пътници не би следвало да вдига скорост по-висока от 30-40 км/ч., а с тази скорост превозното средство ще пречи на останалите участници в движението. Ако обаче допуснем, че шофьорът на ППС-то увеличи скоростта до 70-80 км/ч, то той ще застраши сериозно живота на пасажерите, но в другия случай при скорост 40-50 км/ч, то застрашени ще са останалите ползватели на магистралата.
Този случай е очевиден пропуск в законодателството и очевидно всички длъжностни лица, които трябва да се грижат за безопасността на хората поне по линиите на градския транспорт са допуснали твърде много пропуски, с които са позволили да се стигне до днешния инцидент, в който по чудо няма загинали. Но до кога ще разчитаме на късмета и до кога ще заплащаме със собственото си здраве и живот за пропуските на държавата?
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Кардинално
Коментиран от #7
10:30 24.05.2018
2 Гост
10:31 24.05.2018
3 goni
10:33 24.05.2018
4 mediator37
Дали резнякът ще блъсне високо или нископодов автобус резултатът ще е еднакъв, дори при високоподовия автобус повече щяха да са пострадалите, защото се мятат от двата метра през глава.
12:30 24.05.2018
5 Решението
13:21 24.05.2018
6 1234
15:09 24.05.2018
7 простотия българска
До коментар #1 от "Кардинално":
Нещо по умно не можа ли да измислиш , или толкова ти е мозъка. Това е магистрала , как ще ограничиш скоростта на 40/50 . В такъв случай защо ги строим тези магистрали. Естествено , че трябва да се измени маршрута на градския транспорт , там място няма , има алтернатива да се използва. Заради такива прости умници като теб сме на тоя хал.16:38 24.05.2018
8 Петко
19:50 24.05.2018
9 100 процента Българин
22:33 24.05.2018
10 Гостъ
Коментиран от #11
09:23 25.05.2018
11 СтарТИРаджия
До коментар #10 от "Гостъ":
ГостЪнино, аз пък предлагам да вкарат закон кола с по-малко от трима души да не се движи! Вече с колите ходите и за кафе до автомата на ъгъла! Кво ша кажеш, а? Като ще "законотворим". Хем по-малко ще се пречкате на камионите (а те за разлика от такива като теб имат работа), хем една сюрия тъпи кифли и батки дето дори не знаят, че има ЗДП ще ходят пеша, с колелото или обществен транспорт!13:28 25.05.2018
12 Грос
14:36 25.05.2018
13 bobi
И друго -та това е 8 метра превозно средство и е оранжево и е голямо и да не го видиш-егати и тираджията.
Та не са проблем автобусите ,а колоездачите намиращи се магистралата,мотопеди съм виждал и трактори дори.
А дори може да го е насмел някой български Шумахер,както напоследък има много.Трябва да спрът да раздават книжките на бутките на Лавка и на българина да се бърка в джоба постоянно за нарушения-телефон,фарове,гуми,превишена скорост,грубо отношение и държание на пътното платно.
09:36 27.05.2018