ТИР удари автобус на магистрала "Тракия", а при инцидента пострадаха 14 пътници. По-късно през деня автобусът беше изкаран с кран от канавката, а камионът - изтеглен. Христо Радков, който е председател на Българското обединение на шофьорите, каза, че е бил втрещен от това, че част на Столичния градски транспорт се движи по магистрала.
"Ние сме прецедент, едва ли има друг такъв случай. Говорихме за колани в автобусите, а когато говорим за автобус от градския транспорт, в него не само, че няма колани, а там е допустимо да има правостоящи", недоумява Радков. Той изрази също и недоумението си, че някой е допуснал да има линия на градски транспорт на магистралата.
"Толкова ли няма обходни пътища. В този случай знаем, че има обходен път през Горни и Долни Лозен. Защо не минава от там градския транспорт", каза Христо Радков пред Bulgaria ON AIR. Във връзка с инцидента, той беше категоричен, че не може да става въпрос шофьорът на камиона да е заспал и това да е причината за катастрофата
Радков направи и паралел с предишната автобусна катастрофа на магистрала "Тракия", при която загинаха няколко души. Той припомни, че заключението на разследващите за инцидента от преди повече от месец е страничен удар от кола.
"От случая виждаме как един тежкотоварен камион, който е застигнал с голяма разлика в километрите автобуса, не го е обърнал, както беше обърнат предишният", категоричен беше Христо Радков. Според него вчерашният случай показва, че едва ли именно страничен удар от кола е причинила катастрофата през месец април.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 112
11:30 24.05.2018
2 анитси
12:01 24.05.2018
3 гларус
Коментиран от #5
13:07 24.05.2018
4 ЕДИН ЧОВЕК
Коментиран от #15
13:12 24.05.2018
5 СПРАВЕДЛИВОСТ ЗА ВСИЧКИ
До коментар #3 от "гларус":
Релакс бейби, не си само ти с многото километри. Предишната катастрофа- автобуса си го обърна шофера с неадекватна реакция - стреснат от леко чукване на колата. На всеки може да се случи. Даже и на такива с по 2 000 000 км.13:18 24.05.2018
6 ТАСС
Коментиран от #10
13:27 24.05.2018
7 Onq s konq
Коментиран от #18
13:40 24.05.2018
8 Куку Руку Ку
Сигурно има и други такива градове.
13:51 24.05.2018
9 бмв е39
Коментиран от #11
13:53 24.05.2018
10 Гошо семето
До коментар #6 от "ТАСС":
Колко?Коментиран от #17
13:57 24.05.2018
11 Ще стрелям
До коментар #9 от "бмв е39":
Ама за магистрала си требва реис де се движи със 100 не от тея тука да ни ги подаряват за бог да прости14:04 24.05.2018
12 Борис
14:22 24.05.2018
13 експертиза
14:32 24.05.2018
14 ДЮна
Не може автобус, предназначен за градски условия, който е пълен с ТРЪБИ в интериора, и си е т.нар death trap, да се движи по автомагистрала.
Не е забранено от закона, просто е безумно.
Тази тръбарка няма място на магистралата, където да я изпреварват тежкотоварни МПС с 90-100 и коли с по 140!
Иначе за конкретната катастрофа, естествено, че е виновен турчина, това никой не спори.
14:43 24.05.2018
15 Азазел
До коментар #4 от "ЕДИН ЧОВЕК":
Ясно е, че шофьора на камиона е блял. Но примера не е точен. На магистралата има минимално разрешена скорост, така както има и максимална.14:55 24.05.2018
16 лимонад
15:10 24.05.2018
17 ТАСС
До коментар #10 от "Гошо семето":
Много15:14 24.05.2018
18 Nick
До коментар #7 от "Onq s konq":
Само че си има обособена специална лента за обществения транспорт(bus, taxi), която е по-вдясно от аварийната и ако те сгащят да караш кола/камион в нея ще ти пробият джоба от глоби. Друг е въпроса, че тези участъци покрай големите градове, по които се движи ГТ, са с минимум 4 ленти за движение + аварийна + бус лента. В България досега не съм виждал аутобан, който да отговаря на европейските габарити за широчина на лентите, тук са теснолинейки хаха, един камион/автобус се събира в тях едва едва. В Австрия имат 1 метър горница за леки маневри без да пречат на другите ленти, за Белгия/Холандия смисъл няма да се дават примери, където магистралите са осветени нощно време....20:31 24.05.2018
19 222
23:06 24.05.2018