ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.
Ако тия за дето е загадка са прочели хубаво правилника нямаше да е загадка,много сте глупави просто е,имаш светофар съобразяваш се с него знаците важат ако не работи светофара това го пише в правилника,на тия не им давайте книжки
Те затова стават толкова катастрофи. Абсолютно незнание измежду шоферите. Тия дето дават предимство на автобуса трябва само на автобус да се возят - никво друго МПС за тях.
Казус няма. Има правила! Този който твърди нещо друго от истината, значи не е догледал хубаво или не е наясно с правилата. Автобуса минава пръв. И на двете МПС-та свети зелено. Автобуса е по път с предимство и червеното МПС следва да изчака.
Все си мислех, че на тези курсове все нещо ще научат хората, но уви дори от първите коментари се вижда, че има хора които не познават правилника, не само това но дори с такова пренебрежение и увереност го демонстрират и явно това е причината за всекидневната доза "ярост" по пътищата която ни затрупва от новините...
АВТОБУСА! Защото светофара пуска и двамата, но после знака УКАЗВА, че автобуса се движи по пътя с предимство!!! Тоест колата въпреки, че е направо е ДЛЪЖНА да пропусне автобуса! Елементарно е! Първо се гледа светофара и после при необходимост, както е в случая се гледат и знаците.
Хорица МОЛЯ ЗА ВНИМАНИЕ , ПРАВИЛНОТО Е - регулировчик -светофар-знак-пътна маркировка. !!!! Тука няма първо тва после онова, ЗАЩОТО ЕДНОТО АВТОМАТИЧНО ИЗКЛЮЧВА ОСТАНАЛИТЕ ПО РЕДА, КОЙТО СЪМ ВИ ПОСОЧИЛ !!!! КУПУВАЙТЕ ПРАВИЛНИЦИ И ЧЕТЕТЕ ПРЕДИ ДА ПРАВИТЕ СВОЕВОЛИЯ, ОПЛАКВАТЕ СЕ ОТ ТОВА,ЧЕ СЕ ИЗБИВАМЕ ПО ПЪТИЩАТА, НО ТУКА СРЕД НАС ИМА МНОГО ПОТЕНЦИАЛНИ УБИЙЦИ !! ЧЕТЕТЕ НЕВЕЖИ,ЧЕТЕТЕ !!!
Колата. Значение в случая има единствено светофарът. И двете МПС са на зелен сигнал, но Колата е за направо, а автобусът ще завива наляво и трябва да я пропусне.
Коментарите на хората мислещи, че автобуса е с предимство ясно обясняват ситуацията по пътищата и защо е пълно с инциденти заради напълно неадекватни и неграмотни шофьори, които не им е ясно къде се намират.
Не знам какво сложно има в този казус. И на автобуса, и на колата светофара свети зелено. Пред колата обаче има знак, че пътят на автобуса е път с предимство и друг знак, които му казва, че е без предимство. Пред автобуса има знак, които е "път с предимство". Така че няма съмнение, че автобусът е с предимство.
Боже колко народ не познава правилници и закони. И аз си шофирам спокойно...
Всички, които сочат автобуса на проверка пред ДАИ как са си взели изпита...
Това, че има йерархия в пътоуказването не изключва един от елементите при наличие на друг с по висок статус. Елементите се допълват в реда йерахията. Това че иам светофар не значи че знаците не важат, както повечето смятат. Още повече светофара може и да е блокирал.
Така че пътя с предимство Е с предимство. Знака указва наличието на главен път, което който и да светофар не може да укаже.
АВТОБУСА Е ПРЪВ, макар че не ви се иска. Знам че автобусите ви пречат да газите хора спокойно, но и баба ви трябва да си купи хляб от някъде, щото не сте ходили да я видите от 2 седмици!
Никаква "загадка" няма!
Ако има работещ светофар знаците все едно не съществуват и от там нататък по приоритет се минава според правилата за нерегулирано кръстовище! Тук с предимство е този който се движи направо (автомобила), пред този който завива на ляво (автобуса).
КАЖЕТЕ МИ ЧЕСТНО НИКОЙ ЛИ НЕ ЗАБЕЛЯЗА ЧЕ И АВТОБУСА Е НА ЗЕЛЕН СВЕТОФАР ???????? Автобуса е на пътя с предимство ... Истината е че светофари в такива ситуации не съм виждал ...
Логично погледнато ЗА КАКВО МУ Е НА ЧЕРВЕНОТО МПС СВЕТОФАР,КОЙТО ДА ГО ПОДЛЪГВА ДА ПРЕМИНЕ?След като е поставен там обаче,следва да се съобразяват водачите с него.Ако пък НЕ РАБОТИ,има си знак че улицата е БЕЗ ПРЕДИМСТВО.За аналогия ще посоча ограничителният знак "70км/ч",под който е нарисувана обаче "СНЕЖИНКА",което значи че е валиден САМО АКО Е ЗАСНЕЖЕН ПЪТЯ.А колкото до светене на "зелено" на автобуса-това не е светофарна светлина,а някакво отражение на зелената боя на автобуса.И все-пак-казва ли ти някой?:)
Искаш да кажеш, че ако наближаваш кръстовище на което има регулировчик, който ти позволява да преминеш направо, но има и светофар, който свети червено ти ще вземеш да спреш?
Виждам, че си доста неадекват*н, но моля да ни уведомиш от какво познаваш дали един светофар е блокирал или не... но понеже се съмнявам, че знаеш - аз ще ти кажа как : като видиш, че на кръстовището има регулировчик (само и единствено тогава )
Ами зелено му свети, ама и мента да му потече пак не е с предимство автобуса, защото завива наляво! Тук знаците изцяло се пренебрегват, поради работещ светофар! Ако не вярваш прочети правилника за движение.
Ако колата остане на място за повече от секунда, след включването на разрешаващ преминаване сигнал - веднага отивам и го глобявам, че е паркирал на пешеходна пътека, защото, дори и да няма маркировка, мисленото продължение на кръстовищата се приема за такава!!!
Индийците са го измислили! За да няма такова чудене, там няма правила за движение и е с предимство този който успее да се намърда първи. Ние почти сме достигнали техният стандарт в това отношение!
Не е възпитано да ползваш моя обозначител (ААА). И да те разочаровам , както и много други "любознателни" шофьори ,имащи се за големи познавачи на правилника за движение по пътищата. АВТОБУСА Е С ПРЕДИМСТВО - защото след като се отчете действието на светофара СЕ ГЛЕДА И ЗНАКА УКАЗВАЩ РЕДА НА ПРЕДИМСТВО под него. Което е пълна простотия според мен, а и доста объркващо за всеки един водач. Както се казва в такъв случай - Лош закон, но закон.
Тук особеността е, че светофарът свети и на двете МПС, които са в кръстовището. По светофар и двамата са на зелено - тоест могат да минат. Въпросът е кой е с предимство, след като по светофар и двамата са с предимство - тогава кой вторичен критерий се прилага - общото правило - ляв завай не е с предимство, маркировката, знаците?
Отговорът е прост! Ако колата е бегачка с нещо над 200кс. и е с марка BMW, Porshe, Mercedes, Lexus Iили nfinity, то тя е с предимство. В останалите случаи предимството е на рейсо!
Не е вярно!
"АВТОБУСА Е С ПРЕДИМСТВО - защото след като се отчете действието на светофара СЕ ГЛЕДА И ЗНАКА УКАЗВАЩ РЕДА НА ПРЕДИМСТВО"
Никога не е било така и никога не е променяно.
То тука си е за наказание който е слагал сфетофата. Тъкъв тип крастовище на който главния път завива и да свети сфетовара за главния и второстенения не съм виждал.
Щом има сфетофат той е с предимство пред знаците. Значите въжат при изключен сфетофар.
Знаех, че на пътя съм заобиколен от потенциални убийци, но вече ме хваща страх, защото освен неграмотни са и самонадеяни,вярващи в собствената си простотия и не искащи да приемат истината.
Абе, братя, и на автобуса му свети зелено, бе! Освен туй идва от път с предимство (видяхте ли знака), затуй той ще е пръв, независимо, че прави ляв завой.
Автобуса е с предимство, ясно доказва купената му книжка. Виж, ако беше трамвай е друго. В конкретния случай автомобила е със 100% предимство.
В Брюксел например малките улички като се пресичат винаги минава дясностоящия. Дори и малка уличка да излиза на главна пак е дясностоящия, стига да няма светофар. Аман от капацитети. Мароканците там чакат такива рибки като вас да ги блъскат и да им купуват нови коли.
Коментар №4 и коментар №31 ме са мои. Някой пише от моя име. Казвам това , защото използвам този символ (ААА) от много време. Аз също съм написал в коментар №46 който е моя , кой е правилният отговор , и съм си позволил и да споделя негативното си мнение относно действието на този ЗДП. Така ,че сме на едно мнение- благодаря за подкрепата, вижда се ,че тези които познават правилника сме скромно малцинство.
Да обясня, за да няма повече разногласия.
Тук повечето се бъркат със следването на приоритет регулировчик->светофар->знаци, т.е. ако има работещ светофар, следващото което се гледа това са знаците - ТОВА НЕ Е ТАКА!!! Като и когато има регулировчик+работещ светофар+знаци, не се гледа първо регулировчика, после знаците (светофара) - тук се гледа единствено и само правилата за преминаавне на кръстовище, когато има регулировчик.
Много е просто: когато имаме кръстовище с работещ светофар и знаци, първо се гледа светофара и след това минаваме на правилото при нерегулирано кръстовище (правото на дясно стоящия/движещият се направо), а знаците въобще се пренебрегват, все едно ги няма)! Когато светофара не работи, тогава първо се взимат в предвид знаците, след което минаваме на правилото на дясно стоящия/движещият се направо! Това е.
Айде мир, мир! И двамата са с предимство. При което в конфликтната точка следва близка среща от първи вид, учтива размяна на реплики, споменаване на майки и пр. Е те тва е. (Автобусът е с предимство, естествено. Няколкото знаещи по-горе са го обяснили пределно ясно защо).
Братле, след толкова писане, пак нищо не обясни
Няма първо няма второ гледане
Работи ли светофара съобразяваш се с него
АКО НЕ РАБОТО, тогава съобразяваш занаците
АКО НЯМА знаци, тогава правило за дясно стоящ.
Няма друга дискусия- КРАЙ.
и.иоти. Светофарът е с предимство пред знака. Вечер като спрат световарите се гледа знака. Кво му е чудното незнам. Истинско чудо е че има толкова малко жертви на пътя.
Ами за такива като теб обясних, че НЕ Е ВЯРНО: работещ светофар -> след това се гледат знаците -> после правило на дясно стоящ.
ВЯРНО Е: работещ светофар -> след това се взима правилото на дясностоящ (ЗНАЦИТЕ ВСЕ ЕДНО ГИ НЯМА).
КРАЙ!
Пак не разбираш, и за такива като теб, ПАК обяснявам. Няма преди, няма после. Има си правилник и закон. И правилото на дясно стоящия е на последно място - СЛЕД знаците. И не край, а карай , ама внимателно, че не ги разбираш много добре нещата.
Колега,по закон когато има работещ светофар шофьорите се съобразяват със светофара,когато не работят се съобразяват с знаците!!!!Автомобилът е с предимство!!!!
Ами не знаеш правилника за движение братле! Тая задачка е стара, има и официален отговор от СБА, че колата е с предимство.
Дано съм ти породил съмнения и да разпречаташ картинката, че като видиш полицай, да го питаш. Или изпрати питане до СБА, за да се убедиш, че грешиш.
Колата е с предимство при работещ светофар, а автобусът - при неработещ. Автомобилът е с предимство, защото според чл. 7, ал. 2 от Глава втора. "ПРАВИЛА ЗА ДВИЖЕНИЕ ПО ПЪТИЩАТА" на Закона за движението по пътищата:
"Когато има несъответствие между светлинните сигнали и пътните знаци относно предимството, участниците в движението са длъжни да се съобразяват със светлинните сигнали".
Както и според чл. 37, ал. 1 от Раздел VII "Завиване надясно или наляво" на Закона за движението по пътищата:
"При завиване наляво за навлизане в друг път водачът на завиващото нерелсово пътно превозно средство е длъжен да пропусне насрещно движещите се пътни превозни средства. От същото правило помежду си се ръководят и водачите на релсовите пътни превозни средства."
Колата е с предимство при работещ светофар, а автобусът - при неработещ!!!
Всички които твърдят обратното НЕ ЗНАЯТ правилника за движение напълно.Ама "как так", "защо", "не е така"... не е тука мястото да обяснявам, да сте учили като сте взимали шофьорските си книжки. Ако някой си мисли обратното може много лесно да провери: да пита първият срещнат полицай, да пита някой инструктор, да попита в СБА.
Това е.
С предимство е автобусът,защото е на главен път,а светофарът свети зелено и за двете моторни превозни средства.Пред автобуса има знак Б 3 - ПЪТ С ПРЕДИМСТВО,а пред колата знак Б 1 - ПРОПУСНИ ДВИЖЕЩИТЕ СЕ ПО ПЪТЯ С ПРЕДИМСТВО.
По твоята логика, ако има регулировчик при работещ светофар - газиш се живо !!! :D аре четете го тоя закон бре, не е толкова обемен, за животите ви става на въпрос...
Казуса ще стане още по интересен ако автобуса идва от двулентов път, който явно си личи че е главния и завива, а колата от еднолентов, при всичко друго едно към едно с случая. А тогава да ги видиме тия с колата как ще минат пред автобуса и още 3-4 коли с него. Верно светофара е най-главния но не винаг може да покаже кой е главния път и тигава става прас...
Прочети пак какво съм написал!
Това което казвам, е че когато има регулировчик светофарът въобще не се гледа (все едно го няма), гледа се само регулировчик/правило на дясно стоящ!
Копееета имам Майбах, доверявам се на връзките ми в КАТ, на дебелата ми пачка, на познатите ми в застрахователна компания. Айде чао Ви, че отивам да взема киФлата от МОЛ-а....
Първо не е нова, това е за сигурно 5ти път пуснато.
Второ, и двата светофара светят зелено. За колата има знак да пропусне предимство на колите отсреща. При положение, че има знак не виждам причина да минава ? Гледа се по закон реда на правилата и по това се определя.
Трето, такова кръстовище, на което трябва да пропускаш ляво стоящия досега не съм виждал.
Молим, всички посочили автобусът като МПС с предимство и притежаващи свидетелство за управление на МПС, да върнат същото в най близкия клон на КАТ, а при невъзможност на първият срещнат патрулен автомобил.
Допустимо е по- нататъшно притежание на свидетелство за управление на МПС, само след задължително участие в "упреснителен курс" с продължителност не по-малка от 40 учебни часа.
Добре, де - какво спорите, като автобуса е по-голям и шофера му при всички положения е по-нахален! При упорство от страна на колата, последната ще бъде превзета на таран!:))
Значи отиваш в главното управление на КАТ търсиш някой си Бойко Рановски,който е началника на тази институция, заявяваш му това в прав текст,и му търсиш отговорност за това ,че сутринта пред цяла България ,и оня гологлавия Фантомас ,тълкува казуса в полза на автобуса.И му оставяш своята книжка.
При работещ светофар, няма какво да разискваме, знаците отпадат... айде прочетете си правилника, ако не работи светофара тогава ще гледаме знаците... хора съвземете се...
Във Варна,Владиславово има такъв светофар честно казано първите няколко пъти бая изтръпнах дали останалите ще ми признаят предимството.После забелязах че автобуса когато му светне зелено на другите светва червено и така не се получават конфликти, но наистина е объркващо.В правилника по мое време пишеше: подчиняваш се на -
1 регулировчик
2 светофар
3 знак
4 маркировка
5 правилото на десния
Запомнете ги като отче наш и после може да спорите с който си искате
Предния коментар го копирах от саита на 24 часа за това е на някакъв странен език.Става въпрос,че автомобила е с предимство защото се гледа светофара,а знаците указват предимството само и единствено,ако светофара не работи или е в режим на мигащ жълт сигнал
Пътна маркировка, знаците отменят пътната маркировка, знакът на преносима стойка, отменя стационарния знак, светофарът отменя знаците, регулировчика отменя всички останали . Ако гореизброените липсват, дясно стоящият е с предимство, но само ако излиза от регулиран път, не важи за гаражи, частни и или промишлени дворове . В случая автобуса е без предимство .
А да си чул или виждал СЕКТОРНИ светофари? Колкото до ситуацията, автомобила е с предимство. Прочети Закона за движение по пътищата или си изгори купената шофьорска книжка!
С предимство е автомобила !!!
По правилото регулировчик - светофар - знак , дясно стоящ. В реалният живот не знаем каква е сигнализацията на отсрещният автобус пък и не ни интересува. Ние си имаме своята сигнализация ,която в случая е светофар зелен и при това ние се движим направо - ние сме с предимство!!! Автобуса ще чака!!!!
Какви знаци какви 5 лева е ей купени книжки.
Регулировчик, Светофар, Знаци,Пътна маркировка. Дано се ориентирате, че колата е с направо със зелен светофар, а автобуса трябва да пресече пътя и което в случая е забранено. При неработеща светлинна уредба , автобуса би бил с предимство понеже продължава и се движи по пътя с предимство, а колата ще чака защото идва от път без предимство.
МНОГО НЕГРАМОТНИ ВОДАЧИ . СЧУПИХТЕ ТЪПОМЕРА БЕ. ТЪКА Е КОГАТО СИ КУПУВАТЕ КНИЖКИТЕ. ЖАЛКОТО Е , ЧЕ НЕВИННИ ХОРА ПАТЯТ ОТ ВАС, АКО СТЕ ПРОЧЕЛИ ВЕДНЪЖ ПРАВЕЛНИКА ЩЕ ЗНАЕТЕ ЧЕ НА 100% С ПРЕДИМСТВО Е ЛЕКИЯ АВТОМОБИЛ
Би трябвало да е автобуса. Светофарът е зелен и за двете мпс-та, но за колата има знаци за изменение на пътя с предимство и пропускане на този на пътя с предимство.
Ако аз съм в колата и свети зелено за навсякъде значи че светофара ми дава право да мина.Въобще не ме еве ко свети на рейса,нито мога да видя на неговият знак който пише - там може стоп да има,може и нещо друго..на него може да не му е пътя с предимство а?Всички които писаха рейса да се покаят веднага и малко по-бавно когато минават на кръстовища.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Свръхаз
13:26 08.06.2018
2 бббббб
Коментиран от #53, #117
13:28 08.06.2018
3 Гост
Коментиран от #68, #113
13:29 08.06.2018
4 ААА
Коментиран от #46
13:29 08.06.2018
5 PANCH5
13:29 08.06.2018
6 Лудост
13:30 08.06.2018
7 Bahti
13:31 08.06.2018
8 гост
13:31 08.06.2018
9 ПОЛИЦИЯ
13:31 08.06.2018
10 Ivan4y
13:32 08.06.2018
11 Свръхаз
Коментиран от #26
13:32 08.06.2018
12 Свръхаз
13:32 08.06.2018
13 Коментар
НИЩО ЧЕ Я НЯМА ТЕ ПИКИРАТ НА КРЪСТОВИЩЕТО С 200
13:32 08.06.2018
14 Лудост
13:33 08.06.2018
15 Ицо
Коментиран от #23, #82, #107
13:33 08.06.2018
16 ПОЛИЦИЯ
13:33 08.06.2018
17 Просия
13:34 08.06.2018
18 зевзек
13:34 08.06.2018
19 ТнТ
13:35 08.06.2018
20 ПОЛИЦИЯ
13:35 08.06.2018
21 Колата
13:35 08.06.2018
22 avto instruktor
13:36 08.06.2018
23 Този коментар е премахнат от модератор.
24 brad4edat
Коментиран от #56, #73
13:39 08.06.2018
25 Bahti
13:39 08.06.2018
26 гост
До коментар #11 от "Свръхаз":
Свръх, смени доставчика на тревата. От там, където ти седиш, май всичко ти свети червено, а?13:41 08.06.2018
27 Трол
13:44 08.06.2018
28 Просия
13:45 08.06.2018
29 Гост
13:47 08.06.2018
30 да бе
13:47 08.06.2018
31 ААА
13:50 08.06.2018
32 Гост шофьдр
Коментиран от #39
13:52 08.06.2018
33 Асан
13:53 08.06.2018
34 шофьорче
Всички, които сочат автобуса на проверка пред ДАИ как са си взели изпита...
Коментиран от #44
13:55 08.06.2018
35 Баба Гицка
Така че пътя с предимство Е с предимство. Знака указва наличието на главен път, което който и да светофар не може да укаже.
АВТОБУСА Е ПРЪВ, макар че не ви се иска. Знам че автобусите ви пречат да газите хора спокойно, но и баба ви трябва да си купи хляб от някъде, щото не сте ходили да я видите от 2 седмици!
Коментиран от #40, #104
13:55 08.06.2018
36 876
Ако има работещ светофар знаците все едно не съществуват и от там нататък по приоритет се минава според правилата за нерегулирано кръстовище! Тук с предимство е този който се движи направо (автомобила), пред този който завива на ляво (автобуса).
13:59 08.06.2018
37 Ники
Коментиран от #41, #43
13:59 08.06.2018
38 onq s konq
14:00 08.06.2018
39 Ежко Бежко
До коментар #32 от "Гост шофьдр":
Искаш да кажеш, че ако наближаваш кръстовище на което има регулировчик, който ти позволява да преминеш направо, но има и светофар, който свети червено ти ще вземеш да спреш?Коментиран от #47
14:00 08.06.2018
40 Просия
До коментар #35 от "Баба Гицка":
Виждам, че си доста неадекват*н, но моля да ни уведомиш от какво познаваш дали един светофар е блокирал или не... но понеже се съмнявам, че знаеш - аз ще ти кажа как : като видиш, че на кръстовището има регулировчик (само и единствено тогава )14:03 08.06.2018
41 793
До коментар #37 от "Ники":
Ами зелено му свети, ама и мента да му потече пак не е с предимство автобуса, защото завива наляво! Тук знаците изцяло се пренебрегват, поради работещ светофар! Ако не вярваш прочети правилника за движение.14:03 08.06.2018
42 Гегата
14:04 08.06.2018
43 Просия
До коментар #37 от "Ники":
И по-добре, че не си виждал такива НИКИ...ЧЕ С ТАЯ МИСЪЛ, Я ОСТАНЕШ Я НЕ :(14:05 08.06.2018
44 гост
До коментар #34 от "шофьорче":
отговорът на СБА https://www.24chasa.bg/novini/article/637492214:05 08.06.2018
45 359
14:07 08.06.2018
46 ААА
До коментар #4 от "ААА":
Не е възпитано да ползваш моя обозначител (ААА). И да те разочаровам , както и много други "любознателни" шофьори ,имащи се за големи познавачи на правилника за движение по пътищата. АВТОБУСА Е С ПРЕДИМСТВО - защото след като се отчете действието на светофара СЕ ГЛЕДА И ЗНАКА УКАЗВАЩ РЕДА НА ПРЕДИМСТВО под него. Което е пълна простотия според мен, а и доста объркващо за всеки един водач. Както се казва в такъв случай - Лош закон, но закон.Коментиран от #49
14:08 08.06.2018
47 Гост шофьдр
До коментар #39 от "Ежко Бежко":
Тук особеността е, че светофарът свети и на двете МПС, които са в кръстовището. По светофар и двамата са на зелено - тоест могат да минат. Въпросът е кой е с предимство, след като по светофар и двамата са с предимство - тогава кой вторичен критерий се прилага - общото правило - ляв завай не е с предимство, маркировката, знаците?Коментиран от #100
14:10 08.06.2018
48 Вова
14:13 08.06.2018
49 754
До коментар #46 от "ААА":
Не е вярно!"АВТОБУСА Е С ПРЕДИМСТВО - защото след като се отчете действието на светофара СЕ ГЛЕДА И ЗНАКА УКАЗВАЩ РЕДА НА ПРЕДИМСТВО"
Никога не е било така и никога не е променяно.
Коментиран от #55
14:15 08.06.2018
50 Перър
Щом има сфетофат той е с предимство пред знаците. Значите въжат при изключен сфетофар.
14:19 08.06.2018
51 ААА
Коментиран от #58
14:22 08.06.2018
52 Пълен идиот
14:22 08.06.2018
53 И при работещ и при неработещ светофар п
До коментар #2 от "бббббб":
И при работещ и при неработещ светофар пътят на автобуса е предимство.Кой ви е дал тия книжки?Коментиран от #111
14:35 08.06.2018
54 Който казва, че
В Брюксел например малките улички като се пресичат винаги минава дясностоящия. Дори и малка уличка да излиза на главна пак е дясностоящия, стига да няма светофар. Аман от капацитети. Мароканците там чакат такива рибки като вас да ги блъскат и да им купуват нови коли.
14:35 08.06.2018
55 ААА
До коментар #49 от "754":
Коментар №4 и коментар №31 ме са мои. Някой пише от моя име. Казвам това , защото използвам този символ (ААА) от много време. Аз също съм написал в коментар №46 който е моя , кой е правилният отговор , и съм си позволил и да споделя негативното си мнение относно действието на този ЗДП. Така ,че сме на едно мнение- благодаря за подкрепата, вижда се ,че тези които познават правилника сме скромно малцинство.14:39 08.06.2018
56 гост
До коментар #24 от "brad4edat":
Тоя пък умник. Дано не си шофьор, а ако си, бегай бързо да си купиш закона, шот си мнооо зле.14:43 08.06.2018
57 575
Тук повечето се бъркат със следването на приоритет регулировчик->светофар->знаци, т.е. ако има работещ светофар, следващото което се гледа това са знаците - ТОВА НЕ Е ТАКА!!! Като и когато има регулировчик+работещ светофар+знаци, не се гледа първо регулировчика, после знаците (светофара) - тук се гледа единствено и само правилата за преминаавне на кръстовище, когато има регулировчик.
Много е просто: когато имаме кръстовище с работещ светофар и знаци, първо се гледа светофара и след това минаваме на правилото при нерегулирано кръстовище (правото на дясно стоящия/движещият се направо), а знаците въобще се пренебрегват, все едно ги няма)! Когато светофара не работи, тогава първо се взимат в предвид знаците, след което минаваме на правилото на дясно стоящия/движещият се направо! Това е.
Коментиран от #61
14:43 08.06.2018
58 ААА
До коментар #51 от "ААА":
Я кажи какъв ти е проблема та си се разписал с моя обозначител , имитатор такъв. Да не си някой мой таен обожател(ка) .14:45 08.06.2018
59 Овчарчето Калитко
14:51 08.06.2018
60 Този коментар е премахнат от модератор.
61 гост
До коментар #57 от "575":
Братле, след толкова писане, пак нищо не обясниНяма първо няма второ гледане
Работи ли светофара съобразяваш се с него
АКО НЕ РАБОТО, тогава съобразяваш занаците
АКО НЯМА знаци, тогава правило за дясно стоящ.
Няма друга дискусия- КРАЙ.
Коментиран от #63
14:58 08.06.2018
62 Тука има
14:58 08.06.2018
63 575
До коментар #61 от "гост":
Ами за такива като теб обясних, че НЕ Е ВЯРНО: работещ светофар -> след това се гледат знаците -> после правило на дясно стоящ.ВЯРНО Е: работещ светофар -> след това се взима правилото на дясностоящ (ЗНАЦИТЕ ВСЕ ЕДНО ГИ НЯМА).
КРАЙ!
Коментиран от #64, #67, #77
15:04 08.06.2018
64 гост
До коментар #63 от "575":
Пак не разбираш, и за такива като теб, ПАК обяснявам. Няма преди, няма после. Има си правилник и закон. И правилото на дясно стоящия е на последно място - СЛЕД знаците. И не край, а карай , ама внимателно, че не ги разбираш много добре нещата.Коментиран от #70
15:09 08.06.2018
65 Тодоров
Коментиран от #66, #69
15:10 08.06.2018
66 Ни моа
До коментар #65 от "Тодоров":
да повярвам15:19 08.06.2018
67 умник
До коментар #63 от "575":
и теб да те няма на пътя че си много опасен с тва правило.15:24 08.06.2018
68 Пламси
До коментар #3 от "Гост":
Колега,по закон когато има работещ светофар шофьорите се съобразяват със светофара,когато не работят се съобразяват с знаците!!!!Автомобилът е с предимство!!!!15:26 08.06.2018
69 Пламси
До коментар #65 от "Тодоров":
Да ма имаш работещ светофар!!!Прочети малко правилника за движение по пътищата!!!Когато не работи светофара тогава автобуса е с предимство!!!15:29 08.06.2018
70 575
До коментар #64 от "гост":
Ами не знаеш правилника за движение братле! Тая задачка е стара, има и официален отговор от СБА, че колата е с предимство.Дано съм ти породил съмнения и да разпречаташ картинката, че като видиш полицай, да го питаш. Или изпрати питане до СБА, за да се убедиш, че грешиш.
15:30 08.06.2018
71 Отговор от СБА
"Когато има несъответствие между светлинните сигнали и пътните знаци относно предимството, участниците в движението са длъжни да се съобразяват със светлинните сигнали".
Както и според чл. 37, ал. 1 от Раздел VII "Завиване надясно или наляво" на Закона за движението по пътищата:
"При завиване наляво за навлизане в друг път водачът на завиващото нерелсово пътно превозно средство е длъжен да пропусне насрещно движещите се пътни превозни средства. От същото правило помежду си се ръководят и водачите на релсовите пътни превозни средства."
15:32 08.06.2018
72 Офф, майкооо
кой не е чувал за него!..." Три четвърти от изказалите се са за опреснителен курс. АВТОБУСЪТ
е с ПРЕДИМСТВО!
15:33 08.06.2018
73 Гост
До коментар #24 от "brad4edat":
Кой ти е дал книжка или си взел Я по вторият начин колЕга???15:34 08.06.2018
74 384
Всички които твърдят обратното НЕ ЗНАЯТ правилника за движение напълно.Ама "как так", "защо", "не е така"... не е тука мястото да обяснявам, да сте учили като сте взимали шофьорските си книжки. Ако някой си мисли обратното може много лесно да провери: да пита първият срещнат полицай, да пита някой инструктор, да попита в СБА.
Това е.
15:43 08.06.2018
75 Николай
15:48 08.06.2018
76 Иванчо Йотата
Коментиран от #93
15:48 08.06.2018
77 Просия
До коментар #63 от "575":
По твоята логика, ако има регулировчик при работещ светофар - газиш се живо !!! :D аре четете го тоя закон бре, не е толкова обемен, за животите ви става на въпрос...Коментиран от #80
15:52 08.06.2018
78 хммм
15:53 08.06.2018
79 Глупостта
15:57 08.06.2018
80 575
До коментар #77 от "Просия":
Прочети пак какво съм написал!Това което казвам, е че когато има регулировчик светофарът въобще не се гледа (все едно го няма), гледа се само регулировчик/правило на дясно стоящ!
15:58 08.06.2018
81 Гост
15:59 08.06.2018
82 Анонимен
До коментар #15 от "Ицо":
Ицо спри да шофираш.16:09 08.06.2018
83 малеееееее
16:12 08.06.2018
84 СърПатровски
16:20 08.06.2018
85 ГГГГГ
16:22 08.06.2018
86 асддса
Второ, и двата светофара светят зелено. За колата има знак да пропусне предимство на колите отсреща. При положение, че има знак не виждам причина да минава ? Гледа се по закон реда на правилата и по това се определя.
Трето, такова кръстовище, на което трябва да пропускаш ляво стоящия досега не съм виждал.
17:01 08.06.2018
87 Съобщение от ДАЙ
Допустимо е по- нататъшно притежание на свидетелство за управление на МПС, само след задължително участие в "упреснителен курс" с продължителност не по-малка от 40 учебни часа.
Коментиран от #89
17:49 08.06.2018
88 Иво
17:57 08.06.2018
89 Гледаш телевизия
До коментар #87 от "Съобщение от ДАЙ":
Значи отиваш в главното управление на КАТ търсиш някой си Бойко Рановски,който е началника на тази институция, заявяваш му това в прав текст,и му търсиш отговорност за това ,че сутринта пред цяла България ,и оня гологлавия Фантомас ,тълкува казуса в полза на автобуса.И му оставяш своята книжка.18:36 08.06.2018
90 Светофарааа
18:50 08.06.2018
91 автобусът
20:01 08.06.2018
92 автомобила
21:05 08.06.2018
93 Нямам думи
До коментар #76 от "Иванчо Йотата":
Щеше да евесело21:29 08.06.2018
94 Правилникааа
1 регулировчик
2 светофар
3 знак
4 маркировка
5 правилото на десния
Запомнете ги като отче наш и после може да спорите с който си искате
21:39 08.06.2018
95 Този коментар е премахнат от модератор.
96 Този коментар е премахнат от модератор.
97 Нямам думи
22:44 08.06.2018
98 Николенко
07:26 09.06.2018
99 Политолога
07:37 09.06.2018
100 Някой си
До коментар #47 от "Гост шофьдр":
Няма маркировка няма знаци!!! Има светофар!!! Този който е направо е с предимство!!!07:39 09.06.2018
101 Този коментар е премахнат от модератор.
102 Този коментар е премахнат от модератор.
103 Emo
08:43 09.06.2018
104 Дедо Гицо
До коментар #35 от "Баба Гицка":
А да си чул или виждал СЕКТОРНИ светофари? Колкото до ситуацията, автомобила е с предимство. Прочети Закона за движение по пътищата или си изгори купената шофьорска книжка!Коментиран от #105
08:43 09.06.2018
105 ДАИ
До коментар #104 от "Дедо Гицо":
С предимство е автомобила !!!По правилото регулировчик - светофар - знак , дясно стоящ. В реалният живот не знаем каква е сигнализацията на отсрещният автобус пък и не ни интересува. Ние си имаме своята сигнализация ,която в случая е светофар зелен и при това ние се движим направо - ние сме с предимство!!! Автобуса ще чака!!!!
09:51 09.06.2018
106 Иван
Регулировчик, Светофар, Знаци,Пътна маркировка. Дано се ориентирате, че колата е с направо със зелен светофар, а автобуса трябва да пресече пътя и което в случая е забранено. При неработеща светлинна уредба , автобуса би бил с предимство понеже продължава и се движи по пътя с предимство, а колата ще чака защото идва от път без предимство.
Коментиран от #110
10:45 09.06.2018
107 Гост
До коментар #15 от "Ицо":
Чети правилника всичко е ясно11:09 09.06.2018
108 маняк
Коментиран от #115
13:42 09.06.2018
109 Шансу Имамов
14:30 09.06.2018
110 Шансу Имамов
До коментар #106 от "Иван":
Къде видя реглировчик,рейса е първи.14:32 09.06.2018
111 Този коментар е премахнат от модератор.
112 ИВО
16:49 09.06.2018
113 Румен
До коментар #3 от "Гост":
Прочети какво пише в Закона за движение по пътищата и правилника за прилагането му. Дано го разбереш.17:15 09.06.2018
114 Гост
17:24 09.06.2018
115 Правилникааа
До коментар #108 от "маняк":
Ако аз съм в колата и свети зелено за навсякъде значи че светофара ми дава право да мина.Въобще не ме еве ко свети на рейса,нито мога да видя на неговият знак който пише - там може стоп да има,може и нещо друго..на него може да не му е пътя с предимство а?Всички които писаха рейса да се покаят веднага и малко по-бавно когато минават на кръстовища.Коментиран от #116
17:30 09.06.2018
116 Бате
До коментар #115 от "Правилникааа":
И ти си уникален тапак20:48 09.06.2018
117 Този коментар е премахнат от модератор.
118 гощо
10:08 10.06.2018
119 AVTO INSTRUKTOR
15:16 10.06.2018