Новини

Бензин, дизел, газ: Поскъпват

Цените се покачват заради по-активното търсене на горива

Публикувана: 3 Юли, 2018 08:06
55 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 29933
Бензин, дизел, газ: Поскъпват
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 0 от 0 гласа.
50% от цената на бензин, дизел и газ – акцизи и данък

Напоследък световното търсене на суров петрол превишава предлагането и това е причината за покачването на цените. Наскоро обаче страните-членки на ОПЕК взеха решение за повишаване на добива, което се очаква да намали нарастването и дори да допринесе за спад на цените. Това не означава автоматично, че същото ще се случи на българския пазар на дребно, тъй като тук влияят допълнителни фактори, коментира Димитър Чобанов пред в. "Труд".

Какви са тенденциите на международните пазари?

През последните 5 години цените на суровия петрол на международните пазари се характеризират с големи колебания. През първата година от периода (май 2013 г. – август 2014 г.) те трайно са около или надвишават прага от 100 долара за барел. Най-високите стойности са достигнати през месеците август и септември 2013 г. и юни 2014 г., когато средно надхвърлят 108 долара за барел. След това обаче те рязко се понижават и в началото на 2015 г. са вече 47,11 долара. Така през 2015 г. цените спадат с 47,3% спрямо предходната година, а през 2016 г. следва нов спад – този път с 15,6% на годишна база.

Тенденцията се обръща в началото на 2016 г. След януари, когато се достига 5-годишно дъно от 29,78 долара за барел суров петрол, цените започват да се повишават. През 2017 г. средната цена нараства с 23,3% на годишна база. През първите 5 месеца на 2018 г., за които са налични данни, средната цена е с 28,8% по-висока на годишна база спрямо съответния период на 2017 г., а през месец май 2018 г. цената достига най-високата си стойност след ноември 2014 г. Така конюнктурата на международните пазари през последните месеци има принос за повишението на цените и на местния пазар на дребно.

През първите 5 месеца на 2018 г. обаче се наблюдава понижаване на производството от страните от ОПЕК, като съществен принос за това има Венецуела. Същевременно относително стабилното представяне на световната икономика запазва търсенето високо. В резултат от това се наблюдава покачване на цените на международните пазари през последните месеци. Така средната цена през май надвишава 73 долара за барел, което представлява нарастване с 20% спрямо цената през декември 2017 г.

През юни обаче членовете на ОПЕК се споразумяха за повишаване на добивите. Пазарните участници очакват нарастването да бъде с около 0,6 млн. барела на ден. Има индикации, че Саудитска Арабия и Русия ще увеличат производството си с приблизително 1 млн. барела на ден в опит да възстановят част от загубения си пазарен дял. Същевременно обаче тяхната цел е да поддържат пазарно равновесие, т.е. да не позволят цената на петрола да се понижи рязко. И двете икономики са силно зависими от приходите от суров петрол и природен газ. Например, в Саудитска Арабия през 2016 г. 42% от брутния вътрешен продукт, 87% от приходите в държавния бюджет и 90% от приходите от износ са от петролния сектор.

Един много важен фактор, който влияе върху търсенето на суров петрол в момента, е търговската война, която задейства президентът на САЩ – Доналд Тръмп. Митата върху вносни стоки от Китай, Европейския съюз, Канада и Мексико и реципрочните мерки от тяхна страна се очаква да забавят растежа на търговията и на световната икономика. Това ще повлияе негативно върху търсенето на суровини и горива и ще забави растежа на цените им. От друга страна проблемите във Венецуела и Иран ще въздействат отрицателно върху предлагането въпреки решението за по-големи добиви от ОПЕК.

Какво е състоянието на местния пазар на дребно в България

Динамиката на цените на дребно обаче не следва точно тази на суровината. Например, според данни на сайта fuelo.net през последните шест месеца средната цена на бензин А95 на дребно се повишава с 18 стотинки на литър, което в относително изражение е 8,7%. През същия период дизелът е поскъпнал с 20 стотинки на литър (9,6%), докато природният газ (пропан бутан) е поевтинял с 4 стотинки (-3,8%).

Разликата между цената на основната суровина и на крайните продукти зависи от множество фактори. Един от най-важните от тях, в случая на петрола, е данъчното облагане. При горивата се начислява данък върху добавената стойност, както при останалите потребителски стоки, но освен това и акциз. Конкретно за безоловния бензин неговият размер е 71 стотинки на литър. Така при цена на дребно 2,26 лв. за литър бензин А95 косвените данъци са почти 1,09 лв. на литър. Следователно 48% от цената на дребно на литър бензин се пада на данъците. При дизела акцизната ставка е 65 стотинки на литър. Така при цена на дребно 2,28 лв. за литър 1,03 лв. са за данъци, което означава, че над 45% от цената се формира от данъчните задължения към държавата. При природния газ ставката е 34 стотинки на литър. При цена на дребно от 1,02 лв. на литър ДДС и акцизът са 51 стотинки, т.е. 50% от цената се формира от данъците. Това означава, че всъщност при текущите цени приходите за бензиностанциите са съответно 1,17 лв. от литър бензин, 1,25 лв. от литър дизел и 0,51 лв. от литър пропан бутан, макар че потребителите плащат значително по-високи цени за литър.

Друг фактор, който текущо влияе върху цените на горивата, е сезонността при потреблението им. През лятото търсенето се увеличава във връзка с почивките, които изискват по-големи количества гориво за транспорт до желаните дестинации. Това води до временно покачване на цените.

Разбира се, една от основните движещи сили, както при мнозинството бизнеси, е наличието на конкурентен натиск. При доставката на горива на дребно Комисията за защита на конкуренцията имаше сериозни съмнения дали между част от по-големите играчи на пазара няма картелно споразумение. Тези съмнения се базираха на политиката на шест от най-големите вериги, които едновременно променяха цените и на практика ги поддържаха еднакви. КЗК изследва официално пазара от 2012 г., а от март до юни 2016 г. извършва конкретни процесуални действия.

Прегледът на цените на по-големите вериги в момента показва, че те се различават. Следователно поддържането на еднакви цени понастоящем не се практикува. Например, при бензин А95 разликите са около 7 стотинки на литър, т.е. около 3%. Това, което също така прави впечатление е, че най-високите цени се изискват от същите тези вериги. Един от аргументите в подкрепа на по-високите цени е, че качеството на горивата в тях е по-високо и се продава точно количеството, което се таксува. Това би означавало по-нисък разход на гориво на изминати 100 км от техните потребители. Такова твърдение обаче рядко намира потвърждение при официални проверки.

Като цяло тенденцията от началото на годината е бензинът и дизелът да поскъпват, докато цената на природния газ дори леко се понижава. Общото впечатление, което преобладава за българския пазар, е, че когато цената на суровия петрол се вдига на международните пазари, тук цената на горивата се повишава по-бързо, докато при спад на суровия петрол цените тук не се променят или се понижават в значително по-малка степен. Текущата ситуация засега не потвърждава тази хипотеза. Предполагаемият картел обаче би могъл да е факторът, който най-много допринася за това дългосрочно потребителите да плащат по-високи цени на горивата, отколкото при наличието на истинска конкуренция.

България

Поставете оценка на статията:
Оценка 0 от 0 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
1944
1 Отговор
боклукойл е вреден за вашето здраве. и свободата ви.

Коментиран от #4, #29


Оценка:
-13 +139

Гост
2 Отговор
Обикновено един продукт като има голямо търсене, цената трябва да падне, а не да се покачи, понеже с по-голямото производство се постига по-ниска производствена цена.

Значи през 2015-2016 барел петрол е бил паднал с над 60%, но цените на горивата паднаха с около 25-30%. И после рафинерии и бензиностанции работели на загуба, а в джобовете не шефовете им милиарди милиарди.

Коментиран от #11, #14, #40


Оценка:
-5 +119

Дрън дрън
3 Отговор
Ние сме извън пазара.

Оценка:
-2 +58

Антисоросоид
4 Отговор

До коментар #1 от "1944":


На крива ракета и космоса и пречи. Вземи си сутрешната " доза" от " америка за бг" и се отпусни в нарко дрямка.

Оценка:
-50 +18

аутсорсинг
5 Отговор
колебливи в бг няма всичко е 2.50

Оценка:
-0 +36

Крадец
6 Отговор
В България цените се вдигат не заради пазара,а защото трябва да се закърпи бюджета !

Оценка:
-6 +95

СссереМ
7 Отговор
Две евро е реалната цена на бензина,иначе пак ще караме с утайки.

Коментиран от #13, #15, #37


Оценка:
-89 +3

qqqqqq
8 Отговор
Алчноста на българския бизнесмен няма граница. Няма абсолютно никаква причина да се вдигат цените на горивата. Всичко е изкуствено.

Оценка:
-3 +99

Антон
9 Отговор
Боко каза че догорова за македония ше направи живота ни по-добър.
Изводите за мозъчния капацитет на банквнския оставам на вас

Оценка:
-7 +53

Иван
10 Отговор
Значи каквото и да става с пазара, голято или малко търсене, производствената цена дали пада дали се качва, Меркурий дали е ретрограден или не все едно цените винаги се качват...

Оценка:
-0 +59

Гост
11 Отговор

До коментар #2 от "Гост":


Хм, това с търсенето и предлагането е спорно. Защото е логично и обратното - когато една стока е търсена, цената и да се повиши. А когато няма търсене - да падне ;) Пак финанси.

Оценка:
-3 +25

бай онзи
12 Отговор
Абе в тая територия да търсите зависимости на пазара си е губене на време. Тука пазарна икономика НЕ СЪЩЕСТВУВА, особено що се отнася до горивата

Оценка:
-0 +61

куку руку ку
13 Отговор

До коментар #7 от "СссереМ":


Kажи в коя европейска държава бензина е 2 евра?

Оценка:
-2 +38

CL500
14 Отговор

До коментар #2 от "Гост":


И как го измисли това, че с голямото търсене, цената щяла да пада?!? Точно обратно е. Пускаш нещо на висока цена, тя възпира търсенето и те принуждава да свалиш цената. Ако има голямо търсене, значи можеш да си позволиш да вдигнеш цената, докато търсенето се урегулира в граници. Не е задължително, че с по-голямо производство може да се постигне по-ниска производствена цена (освен, ако не се купуват нови машини, роботи и т.н., т.е цялостно преструктуриране на производството). За производствената цена най-вече влияят цените на суровините, консумативите, ел. енергията, заплатите на работниците и т.н.
А иначе нас тук винаги ни гърбят с оправданието, че се качва цената на горивата на световните борси, а ако цената там пада, нашите тогава говорят, че цените не могат да паднат, щото горивата са били зареждани по старите високи цени. Акцизът бая надува и той, сивият сектор при горивата е ОГРОМЕН.. Абе лашкат ни отвсякъде..

Коментиран от #50


Оценка:
-0 +42

никой
15 Отговор

До коментар #7 от "СссереМ":


и 10 евро да стане в бг пак ще си караме с утайки

Оценка:
-1 +36

Чудесно
16 Отговор
Минавате на градски транспорт колелета пеша въздуха малко да се прочисти Ако ви излиза по евтино с такси е чудесно да си поръчате такси 2 пъти на ден и без това поддръжката е скъпа и съчетано с цената на горивата поевтино ви е с транспорта

Оценка:
-4 +21

дръндрън
17 Отговор
Абе авторе, колко пъти пропан-бутана стана природен газ и колко обратното? Природния газ от 01.07 се качи с 10%, ако говориш за него, но акциза е съвсем друг, а и цената... да не говорим, че е на кг. Земи си чети какво пишеш, а?

Оценка:
-0 +26

Иванов
18 Отговор
На нашия пазар действат путкински фактори, от Матушката!

Оценка:
-15 +15

Vera
19 Отговор
Ха да видиме сега къде е Нинова и за какво се бори. Дали не е човек на Златев.

Коментиран от #21


Оценка:
-7 +19

Чичо
20 Отговор
Добре де, нали вчера обясняваха, че цената на тока скача, щото газа скача /въпреки че нашия ток не се прави от газови централи!/, щото..... В същото време в съседна Румъния цените слизат надолу.... Сега се оказва, че и ценовия шок с горивата няма връзка с цената на суровия петрол... Абе ние що търпим, все още, ами не вземем сопите и бой по цялата бокова шайка!!! Вальо Златев си ходи на лов с Бойко през седмица-я в Каракуз, я в Еленово, я в Родопите, а ние плащаме като хамави!!!!

Оценка:
-0 +40

ганьо чеха
21 Отговор

До коментар #19 от "Vera":


Всички са хора на една партия - БКП.
Явно дрогата, оръжието, помощите от ЕС, данъците и таксите не им стигат и искат да дерат още кожи.
Не е луд тоя, който яде баницата, щом могат ще ни обират, докато сме живи и им плащаме сметките.
Децата на дъртите комуняги са още по алчни и некадърни, нямат насита, да им приседнат дано ти пари.

Оценка:
-5 +27

22
Този коментар е премахнат от модератор
Borislav Popov
23 Отговор
"Пу косвените данъци са почти 1,09 лв. на литър. Следователно 48% от цената на дребно на литър бензин се пада на данъците." ???!!!!!

Е те тук е заровено кучето ! Близо половината от цената са данъци !!! Държавата гушва една камара пари! В другата половина влиза цената на петрола , транспорта му до рафинериите , разходите за преработката , транспорта на горивата до бензиностанциите и чак тогава идват клиентите !

Държавата облага двойно една и съща стока! Защо е този акциз ? Горивата луксозна стока ли са или необходимост ?!!

Оценка:
-0 +32

Ццц
24 Отговор
България - мащехата на прокълнатите.

Оценка:
-1 +21

Гръъ
25 Отговор
Мафия.......Всички на протест...неможе така

Оценка:
-1 +32

filo
26 Отговор
Аман от глупости, щом 5-6 лева на резервоар са проблем значи не си за кола. Щом имаш хиляди левове за кола и още толкова за поддръжка, значи увеличение на бензина с 10-20 ст. не е проблем. Още повече, че в България повечето коли са с алтернативно гориво. Това е много стара, предъвквана и безкрайно изтъркана тема, която и поомръзна.

Коментиран от #28, #33


Оценка:
-32 +4

Господин Циганин
27 Отговор
Просто е ; спекулации колкото щеш

Оценка:
-1 +15

Идиота
28 Отговор

До коментар #26 от "filo":


Въпроса е в принципа, а не в 10 или 20 стотинки! Аз зареждам 100 октана от румънската верига, там май е най-скъп. И няма да ме събори това поскъпване, ама ме нервАт, че ни правят на идиоти!

Оценка:
-2 +30

1984
29 Отговор

До коментар #1 от "1944":


Няма никакво значение кой е производителят. Шел защо не продават по-евтино?! Също така явно няма никакво значение каква е цената на суровият петрол. Помним (а вие помните ли, използвате ли главите си?!) когато петролът беше достигнал 140-160$ за барел цените на бензина бяха 2.60 за литър. Помним, когато петролът беше паднал до 30-40$ за барел как цените на бензина не слязоха под 2 лева. Истината, която никое правителство не иска и няма да признае е, че цените на горивата се определят от тях (от правителството), а не от пазара, защото лукойл или който и да било не може да продава бензин без акциз, който се налага от правителството! Тъжната истина е, че около 75% от цената на хоривата отиват директно в хазната (у нас не се знае къде отиват обаче) под формата на акциз, лицензи, такси и ДДС, и най-"якото" е, че акцизът се облага с ДДС! Пък вие си продължавайте да не мислите с главите и и псувайте лукойл колкото щете!

Оценка:
-3 +34

onq s konq
30 Отговор
В Германия цените на горивата в момента са 2,93лв. бензин,2,60лв. дизел,1,15лв. газ.Във Франция е по-скъпо,в Гърция-още повече.Видно е че у нас е ЗНАЧИТЕЛНО ПО-ЕВТИНО.Традиционно тоя факт се коментира ,че ЗАПЛАТИТЕ ТАМ СА ДРУГИ.Така е,но И ДАНЪЦИТЕ ТАМ СА ДРУГИ!Политиката на България е да вкарва ОБЛАГАНЕ НА ГОРИВАТА ЧРЕЗ ЗНАЧИТЕЛЕН АКЦИЗ ЗА ДА ПЪЛНИ ХАЗНАТА,като по тоя начин ВСИЧКИ МПС-та минаващи ТРАНЗИТ И ЗАРЕЖДАЩИ У НАС УЧАСТВАТ УЧАСТВАТ В ПРОЦЕСА и спомагат за приходите в хазната,докато във въпросната Германия и повечето страни в ЕС е различно.И по-точно:Там цената на горивата е С МИНИМАЛЕН АКЦИЗ,а "истинските" данъци за разлика от нашите 10% са ЗНАЧИТЕЛНИТЕ ОКОЛО 40%,което рефлектира ЗНАЧИТЕЛНО ВЪРХУ "ГОЛЕМИТЕ " ИМ ЗАПЛАТИ!Затова и одобрявам без резерви НАШАТА ДАНЪЧНА ПОЛИТИКА.

Оценка:
-28 +2

Лош материал
31 Отговор
Какви са тия данъци и акцизи ние за остров ли събираме пари или за двте америки.

Оценка:
-1 +21

Arsenal
32 Отговор
Цената на петрола не е скъпа,а доходите ни са 10 пъти по-ниски от тези на западна Европа.Дахиврят мутрите,които храним и траем!

Оценка:
-1 +15

Borislav Popov
33 Отговор

До коментар #26 от "filo":


Бе то тук 5-6 лева. На аптеката 5-6 лева. За тока още 5-6 лева. На магазина още 5-6 лева . За отопление още 5-6 лева/ там надценката е още по голяма/. Като теглиш чертата в края на месеца и ще се чудиш що не ти стига заплатата.

Оценка:
-0 +26

Герберастка България
34 Отговор
Това е задачата на акциза (нещо като данък потребление) и се съгласявам с теб, но за останалото няма как да се съглася! Ако не знаеш, турските шофьори, които са най-масовите транзити у нас, се стремят да преминат България, без да зареждат. Т.е. тезата ти издиша. Други чужденци със собствен транспорт рядко посещават страната, а и в тази й част данъчната политика на българските правителства си е все една и съща - не се променя с десетилетия. Реално транзитните шофьори не носят големи приходи. Не е проблем акцизът, проблем са ниските доходи, намаляващото население, малкия капацитет на пазара. Ако акцизът беше толкова добър инструмент, Пожарникарят нямаше да настоява за тол-такси, които по-реално отразяват проблемите с пътищата - изминати километри, износване на пътната настилка, последващи ремонти...
Друг проблем на иначе качествената българска данъчна администрация е възможността тотално да се избегне плащането на данъци. НАП разследвали, разследвали и един път не доведоха разследванията до осъдителен за ощетителя на държавата финал. Застроиха Черноморието, покрай язовирите, вицове се носят за корупцията и на данъчни, и на митничари - осъдени няма! Знам какво ще кажеш - българският съд така е решил, той е независим. А Европа ни критикува точно заради съда и подкупната система...

Коментиран от #38


Оценка:
-0 +22

Човек
35 Отговор
Когато има търсене цената се вдига винаги...
Щом хората купуват ,значи цената не ги плаши...
С горивата е така. Цената расте ,защото търговците знаят ,че хората не могат да се лишат от колата си когато отиват на почивка. Всяко лято е така. Нищо ново под слънцето...

Оценка:
-2 +6

КГБ НАВСЯКЪДЕ
36 Отговор
ДОКАТО РУСНАЦИТЕ КОНТРОЛИРАТ ПАЗАР НА НЕФТЕНИ ПРОДУКТИ В БЪЛГАРИЯ,ЦЕНИТЕ ИМ ЩЕ СА ВИСОКИ СПРЯМО ПОКУПАНЕЛНИТЕ ВЪЗМОЖНОСТИ НА БЪЛГАРИТЕ. ФАКТ Е, ЧЕ ЛУКОЙЛ НЕ ПЛАЩА ДАНЪК ПЕЧАЛБА,ТЪЙ КАТО НЯМАЛ ТАКАВА !??

Оценка:
-12 +8

Фатих Мехмет
37 Отговор

До коментар #7 от "СссереМ":


В момента в Германия бензина е около 1,45, а дизела 1,25 Евро.

Оценка:
-1 +3

onq s konq
38 Отговор

До коментар #34 от "Герберастка България":


Твърдението ти че "турските шофьори/най-масовите/ се стремят да не зареждав в БГ" си е твоя теория,на която ще отговоря че едно е да се "стремиш" към нещо,друго е да го реализираш-достатйчно е да забележиш стълпотворението на турски гастарбайтери особено по празниците им.Със същия успех и не забелязваш РУМЪНСКАТА ВЪРВОЛИЦА за Гърция,като смея да твърдя че броя им надвишава доста българския по гръцките курорти.Ще успее ли румънецът с 1 резервоар да отиде и да се върне и от скъпия гръцки бензин ли ще зареди?А колко гърци в граничните райони зареждат и пазаруват в БГ защото им е по-изгодно?А за какъв проблем говориш относно "малкия капацитет" на пазара ни,след като 70% от износа ни е насочен към ОГРОМНИЯ ПАЗАР НА ЕС?Накрая смея да те уверя,че не доходите ни както твърдиш за особено ниски,А НЕДЕКЛАРИРАНИТЕ ТЪРГ ОБОРОТИ С ЦЕЛ ИЗБЯГВАНЕ НА ОБЛАГАНЕ И СИВАТА ИКОНОМИКА!

Оценка:
-2 +7

мехмет
39 Отговор
Създавайте условия за спекулаций нали трябва да живеят такива като марешки -а и имайте предвит че трябва да купим още доста острови в мафиотското нар. събрание-за всеки поедин.
Защо се косите ГА ЧЕ ВИ МИНЕ......

Оценка:
-0 +9

Reptile
40 Отговор

До коментар #2 от "Гост":


Научи се да смяташ! Ако почти 50% от цената е фиксирана от акциза, тогава на 60% спад на суровината отговаря точно 30% спад на крайната цена. ... та не става ясно от какво се учудваш ?! Парцели - бол, направи си бензиностанция, какво чакаш?!

Оценка:
-0 +0

vasik atanasova
41 Отговор
и ТОКА ВДИГНАХА И ГАЗТА
ГОРИВАТА ГИ ДИГНАХА СЕГА ПАК
Е ТОВА Е КРАСОТА

Оценка:
-0 +5

Гого
42 Отговор
Във Африканската държава България ако даден продукт не се купува цената е висока но даже и да има високо търсене пак цената е висока това го няма никъде по света това е доказателство че няма пазарна икономика а само монопол и картел.

Коментиран от #55


Оценка:
-0 +3

бат мишо
43 Отговор
китай е заплаха- и за русия и за света ,
щото ще го залее и жълтите мамуни ще изадат сичко....
пред тес наще мангусти са като ЯЛОВИ....
кат учеф география бяха 800 мил, ся са 2 милярда
Ако нещо някой някак си не ги спре МА МН БЪРЗО , ще изпукат и хлебарките от глад от жълтата напаст- кучетата медузите и ся са вече в менюто

Оценка:
-0 +0

БАЙ ГАН4О
44 Отговор
Докато не започнат да горят бензимостанции,и без това са прекалено много нещата няма да се оправят

Оценка:
-0 +2

бат мишо
45 Отговор
китай ся са драска авер на русия, да изкопчи я оръжие я газ евтенко, кярейки мъжката от тъпото ембарго,коет ес и сащ наби ......слагайки основите на улесняването на китай да залее света-щот русия лашка там от зор евтенко-после китай продава на нас - и са чудим що и как е толко евтино.Пак вс ставаме потребители на руските горива и суровини,но ПРЕЗ РЪКА.и отслабвайки русия форсираме китай да ни изяде.....
а единственото което моге да спре Китай е Русия и потресаващия и арсенал от химически биологически бактериологически климатични и т н оръжия . той затва и мирува иначе и се е метнал на врата кат за остров Даманский НА МИГА, а после на нас....
сички знаем че мобилизирана армията на китай е повече от ссички армии в света заедно
Ама нийй с завиден мазохисъм вадим тухли от червения бент който спира жълтата река да на удави

Оценка:
-0 +1

46
Този коментар е премахнат от модератор
stupid dog
47 Отговор
То един циганин ,не може да каже такива низости,,,да му пишкат,, еди къде си!Ужас!Господин л....о по скоро!

Оценка:
-0 +1

Да да
48 Отговор
Скъпи ли са ви горивата! Не карайте колата! Ама като гледам май не ги спирате! В Италия бензина гонин1,8 евро и пак карат като луди! Значи акциза им е нисък! Трябва да се вдигне! Согурен съм че при 3 лв.за литър,консумацията ще намалее! При 4 лв.за литър от акциз, приходите на пРосия ще паднат рязко!

Оценка:
-1 +0

Морук
49 Отговор
Вода парно ток също,дръж си гащите Ганьо че и тях ша ти вземат,само чесън ще ядеш и то китайски

Оценка:
-1 +2

Гого
50 Отговор

До коментар #14 от "CL500":


Според мен увеличаването на производството в краткосрочен план увеличава крайната цена на даден продукт заради капиталовложенията но в дългосрочен план сваля себестойността заради редица предимства които води след себе си. Това е попринцип. Пречупено през призмата на петролната индустрия означава че нефтохима няма да разшири производствения си капацитет защото това би струвало милиарди (и никъде не се говори подобно нещо), а просто ще работи на 100 процента, а недостига ще бъде компенсиран чрез внос, което раздвижва пазара ,защото го прави по конкурентен. Това значи по ниски цени. Но това е България и пазара тук ползва системата 4/2/4 вратаря играе без защита!

Оценка:
-1 +2

аз съм българче
51 Отговор
У нашата мила родина когато се повиши цената на нящо, трудно се сваля. Когато из цял свят свалят цените на някои неща поради празници или поради силно търсене и съответно изкопуване при нас е обратно.

Оценка:
-0 +1

гост
52 Отговор
Българин си ,,изкопил,, какво ли си изкопил,сигурно акъл,да ама не!!???

Оценка:
-0 +1

Велосипедото
53 Отговор
Какво ме интересуа, пляц, пляс педалите.
Няма да пълня гушката на руския монопол

Оценка:
-0 +0

Бг.реалност
54 Отговор
И на бългърчето отново ни му пука,ни му дреме.
Ба'а милко,ракийцата,салатката и дотам.
Да излезе навън и да насочи агресията си бългърска към когото трябва след 28-ем год.геноцид ?
Ааааа,не.
Ние такива неща не правим.Ние сме по
гей-парадите.
Ами тогава къде е проблема ?
Long live боко-диктатора.
Тепърва и по-лошо ще става.

Оценка:
-0 +1

Бай Жожо
55 Отговор

До коментар #42 от "Гого":


Аз само не разбрах, защо трябва да обиждаш африканците.... като ги сравняваш с нашата на подобие държава.

Оценка:
-0 +1

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.