„Договарят се едни количествени обеми на сделките, след което се оказва, че изпълнението и разплащането по тези сделки е със стотици милиони повече”, това заяви зам.- председателят на ПГ на „БСП за България” Антон Кутев по повод разплащателните практики към строителните фирми. Той обясни, че 250 млн. лева са били разплатени без търг и процедура. Кутев припомни въпроса, на който депутатът от ПГ на „БСП за България” Петър Витанов поиска отговор - на какво основание и по какъв начин това се прави. „В закона пише, че такова нещо може да се направи само в рамките на дребни промени. В този случай говорим за „дребни промени” на стойност 250 млн. лева”, заяви Кутев.
„Нашето искане е само за проверка на българските магистрали в независима европейска лаборатория. Не разбираме - как е възможно срещу това искане да бъдат изкарани 1000 строителни камиони. Реакцията на Камарата на строителите показва страх и паника от извършването на такава проверка”, това коментира народният представител от ПГ на „БСП за България” Елена Йончева.
Тя обясни, че от БСП подкрепят строителите и искат едно и също – да се строят качествени пътища. Тя допълни, че тяхната цял е в бъдеще да има и независим контрол от българската държава, от АПИ. „Трябва да приемем европейския модел за контрол както при обявяване на обществени поръчки, така и при изпълнението им. Отговорност обаче за качеството на българските пътища не носят строителите. Затова ние не сме срещу строителите – ние помагаме на строителите”, категорична бе Йончева. По думите й отговорност носи мафиотският начин, по който се управлява в България, което е довело до срастването между бизнес и власт.
Тя цитира доклада на Държавния департамент на САЩ - 2017 г. за човешките права и припомни, че в него се казва, че служители във всички клонове на правителството са замесени в корупционни практики безнаказано. „В доклада на Държавния департамент на САЩ – 2018 г. за инвестиционния климат се казва, че корупцията е ендемична - особено при реализирането на големите инфраструктурни проекти", заключи народният представител.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 123
15:37 12.12.2018
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 магистрали ББ
Първо, се дава ниска цена ,за да откажат, Евентуални конкуренти.
После в Анекса, се добавя истинската цена.
Ако има прозрачност ,никой от Тези строители, няма да вземе и един лев от Обществени поръчки.
Този, които дава парите, е крадеца!
16:20 12.12.2018
5 ха ха
16:26 12.12.2018
6 Муле
До коментар #3 от "SDEЧЕВ":
Дървар ти кой защитаваш,не си ли се возил по по нашите пътища или и ти си един от тия крадци .Всяка магистрала започва да се ремонтира след пускането и в експлоатация.Коментиран от #7
16:31 12.12.2018
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 Бай х.....
16:44 12.12.2018
9 Тиква
До коментар #7 от "SDEЧЕВ":
Мекотели ти никога не можеш да стоиш изправен.Такъв си по рождение.16:47 12.12.2018
10 Либия и Нигерия
19:30 12.12.2018