19 Януари, 2019 08:54 42 470 165

Вълна от недоволство срещу новите ограничения на пътя

  • скорост-
  • ограничения-
  • път

Тази седмица правителството одобри правила за пътна безопасност, които предвиждат повече учебни часове и по- ниска разрешена скорост

Недоволство срещу новите идеи за ограничения на пътя. Тази седмица правителството одобри правила за пътна безопасност, които предвиждат повече учебни часове и по- ниска разрешена скорост. На първо място автоинструкторите казват, че цената на курсовете щяла да скочи драстично, а и сега била достатъчно висока, съобщи Burgas 24.

Промените предвиждат още разрешената скорост в градовете да бъде 30 км/ч, а извън населено място на първокласни пътища – 80 км/ч. Не става въпрос обаче за цялата територия на областта. Големите булеварди ще останат със сегашните ограничения, а новите такива ще бъдат за малките квартални улици.
"Тези 30 км/ч ще бъдат за места, които са жилищни зони, където има училища и спортни площадки. На основните улици ще се запази ограничението от 50 км/ч ", каза Владимир Тодоров от Асоциацията на пострадалите при катастрофи.

От години светът се бори с черната статистика на пътя. Според статистиката всеки километър по-бавно движение намалявал жертвите с около 5 на сто.

Обмисля се и увеличаване на часовете за кандидат-шофьорите. Инструкторите обаче изчисляват, че крайната цена ще скочи драстично и това ще увеличи проблемите, а няма да ги реши.

И още от предложенията. Вътрешното министерство мисли по идеята скоростта за първокласните пътища да бъде 80 км. в час, а не както сега – 90. Схемата вече работи във Франция, но и среща недоволството на част от хората. Наскоро жълтите жилетки счупиха над 200 от камерите на пътя, именно като демонстрация срещу ограничената скорост.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 mom4eto

    243 38 Отговор
    Много са, трябва да се кара 10 км/ч в града :)

    Коментиран от #2, #5, #8, #29, #95, #122

  • 2 Рамбо

    159 68 Отговор

    До коментар #1 от "mom4eto":

    ТИ АКО ИСКАШ МОЖЕШ ДА СЛЕЗНЕШ ОТ ТВОЯ КОШ И ДА ГО БУТАШ !!!

    Коментиран от #3

  • 3 mom4eto

    87 46 Отговор

    До коментар #2 от "Рамбо":

    Може да направиш и ти същото ;)

    Коментиран от #6

  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 котьо

    124 9 Отговор

    До коментар #1 от "mom4eto":

    те много хора си се движат още по-бавно. Ако нормалната пешеходна скорост е 4-5км/ч, като стъпят на платното, особено на пешеходна пътека - започват да се влачат с 0.5 до 1 км/ч. Вероятно ги е страх от полицейски контрол по пътищата.
  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Чичо

    268 18 Отговор
    Да живей Боко! Да пребъдат всите ГЕРБерасти! Така се прави-магистрали на вълни, асфалт от пясъчник и ниска скорост+ десетки хиляди дебнещи ни ченгета!
  • 8 Живите мъртви на България

    238 13 Отговор

    До коментар #1 от "mom4eto":

    Когато някой не може да си свърши работа, ограничава другите. Полицаите нагъват банички и пият кафе, но ги няма на пътя. Няма реален контрол. Тези ограничения може да пълнят джобовете на МВР, но няма да реши проблема на пътя. Иначе ако се карат с 5 км ще е още по-сигурно.

    Коментиран от #31, #78

  • 9 Златко

    190 5 Отговор
    Вече почна да писва от експерти като Тодоров, с какво подобриха безопасността на движението със стотиците си безумни предложения гласувани от депутатите само и само да са в комисиика за пари.
  • 10 vuichogosho

    263 7 Отговор
    Не високата скорост убива. Ниската култура с, която се шофира и пресича е причината. За немските аутобани какво да кажем? На места ограничения няма, но пускаш мигача и моментално те пускат. И ТАМ МИГАЧА НЕ ДАВА ПРЕДИМСТВО.

    Коментиран от #148

  • 11 onq s konq

    146 9 Отговор
    Идеята е богатите да карат като бели хора,а бедните-като бедни:)Защото богатия ще си инсталира СУПЕРАНТИРАДАР/който междувременно е забранен/ а ако все пак стане фал без проблеми ще си плати глобата,докато бедния...е У човала ЦЕЛИЯ!...Без остатък.
  • 12 НЯКОЙ СИ

    132 13 Отговор
    Това е голяма глупост..някой опитвал ли е да кара с 30 км. ?? според мен скороста сега е нормална,за бързото придвижване в града..но глобите за нарушителите са малки. Все още има много хора,които се чувстват безнаказани и правят къде къде по-големи глупости..

    Коментиран от #17, #106

  • 13 САП

    154 7 Отговор
    Първо да се оправят с ниско летящите джигити самоубийци и тогава да смъкват скоростта в градовете на 30 км в час. Колко от катастрофите в градовете със жертви са скорост до 50 км в час. Почти всички катастрофи със жертви са със ниско летящи, пияни, дрогирани или грубо нарушили правилата за движение. При тези условия на спазване на правилника тия 30км в час са просто идиотско решение. Ще доведат само до по-големи задръствания(ограничавайки скоростта на съседните улици на булевардите де факто намаляваш пропускливостта на главните пътища няма да успява да се изтегли трафика), повече замърсяване (а въвеждат данъка еко компонента), по изнервени водачи, които ще са склонни да нарушават правилата просто защото им е писнало. Въобще ще стане масово теглена майната на правилника(те и сега не могат да контролират, както трябва спазването му) и ще станат нещата още по-зле повече катастрофи.

    Коментиран от #33, #149

  • 14 Философ

    102 6 Отговор
    Хайде да не си ограничаваме сами свободата и правата, заради някои индивиди а да се спазват сегашните закони и наредби. Необходимо е да има повече контрол!
  • 15 гощо

    66 4 Отговор
    А минимално разрешена скорост кога? Гледаме все чужди примери! Ето един който ще помогне.
  • 16 ГЕРБОКРАД

    95 2 Отговор
    ЩЕ МАХНЕМ ПЕТА И ШЕСТА СКОРОСТ ОТ СКОРОСТНИТЕ КУТИИ...ЗА ПО 2000ЛВ НА АВТОМОБИЛ..
  • 17 За кого са малки глобите?

    76 2 Отговор

    До коментар #12 от "НЯКОЙ СИ":

    За тези с 650 лева заплата ли? Глобите трябва да са съобразени с доходите ! Малки са за тези с 8, 10, 80 хиляди лева месечно!

    Коментиран от #21, #85

  • 18 Бай

    129 5 Отговор
    Това е с цел рекет на пътя нищо друго!!!Спокойно ще вдигнем гражданската още 30% ще купим нови бусчета че в патрулките е неудобно да се спи
  • 19 vuichogosho

    125 8 Отговор
    Вместо да намаляват скоростта, да увеличат наказанието за някои провинения. Караш пил - зверска глоба и няколко години без книжка, изпреварваш опасно - пак така, в населено място с над 100 - ядеш дървото, ПЕШЕХОДЕЦ ПРЕСИЧАЩ НА ЧЕРВЕНО ИЛИ НА МЯСТО РАЗЛИЧНО ОТ ПЕШЕХОДНА ПЪТЕКА - 500 ЛВ. И така всичко ще си дойде на мястото.
  • 20 Фен

    95 1 Отговор
    Ма те в Англия отдавна са го измислили - пред всяка кола да ходи пеш човек с фенер! Тогава барем Тодоров миряса!

    Коментиран от #103

  • 21 vuichogosho

    78 5 Отговор

    До коментар #17 от "За кого са малки глобите?":

    В някои държави са го измислили. Глобяват те с % от доходите ти. Например караш пил и отнасяш 20% от годишният ти доход. Боли и за бедни и за богати.
  • 22 gost

    103 4 Отговор
    По ниска скорост, повече милиционери на пътя, повече глоби, повече пари в пробития им бюджет, хич да не ми обясняват, че са се загрижили за хората.
  • 23 пешо

    22 104 Отговор
    Стига сте недоволствали, четете написаноно, 30км е за малките тесни квартални улички. Така е във всички европейски градове, даже съм виждал полицаи с радар да засичат скоростта на такава уличка . Който иска без огравичения да ходи в Китай там няма даже и светофари.

    Коментиран от #26, #28, #40, #108, #147

  • 24 Нептун

    77 6 Отговор
    Заедно с намаляването на скороста ще се увеличи драстично трафика а едва ли са помислили за отделяните емисии от автомобилите.Те тогава гледай какво ще е в големите градове в пика.По малоумн нещо трябва да го е измислил още по малоумен човек.

    Коментиран от #36, #49

  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 антилибераст

    44 3 Отговор

    До коментар #23 от "пешо":

    И това, че в комунистическа държава като Китай, репресиите върху обикновения човек са по-малко, хич не те притеснява?
  • 27 някой си

    60 1 Отговор
    Тъпотия. Колко спазват сегашните ограничения? Айде, първо тях да оправим, па тогава да говорим за статистика и разни там простотии. Явно, бюджета е празен и търсят начини за събиране на още пари.

    Коментиран от #34

  • 28 ОНЯ СЪЩИЯ

    24 41 Отговор

    До коментар #23 от "пешо":

    АБСОЛЮТНО СИ ПРАВ .....НА БЪЛГАРИНА ВСЕ НЯКОЙ ДРУГ МУ Е КРИВ...В ЧУЖБИНА Е ТОЧНО ТАКА...И ГАНЬО КАТО Е В ЧУЖБИНА СПАЗВА ЗАКОНИТЕ И ПРАВИЛАТА СЪС ЗАПЕТАЙКИТЕ.....ЗНАЧИ МОЖЕЛО......АМА У НАС....КАРАЙ ДА ВЪРВИ...
  • 29 адсд

    18 86 Отговор

    До коментар #1 от "mom4eto":

    Напълно подкрепям тези мерки! В тесни квартални улички, еднопосочни, с пешеходни пътеки и лоша видимост точно 30 трябва да е. А за извънградските райони, където на всеки 2 км има отбивка за някое село, точно 80 е разумно. Също така искам на магистралите да падне ограничението на 120км/ч. Само тези няколко прости мерки ще предотвратят сигурно 30% от катастрофите.

    Коментиран от #32

  • 30 Гербер

    45 2 Отговор
    Аз имам друго предложение. Да възложим на Пеевски да монтира на всички коли ограничители за скорост с държавни пари.
  • 31 У891

    16 46 Отговор

    До коментар #8 от "Живите мъртви на България":

    Не знам ти къде пътуваш, но аз винаги като пътувам за Бургас поне на едно място по магистралата има патрулка с камера. Същото важи и за Е-79. Така, че мерките са съвсем добри и ги подкрепям изцяло.

    Е разни тарикатчета няма да могат така удобно да си тестват 200коньовите коли, ама мен това грам не ме вълнува.
  • 32 Гробарят

    50 3 Отговор

    До коментар #29 от "адсд":

    Ей заради такива като тебе го измислят където не могат да карат
  • 33 иии

    12 60 Отговор

    До коментар #13 от "САП":

    Ама ти прочете ли? 30км в час са само за малките квартални улички. По-основните улици и булеварди ще си остане 50/70км.ч.
    Мерките са съвсем на място. А извънградско стават супер мнгого сакатлъци точно заради 90км/ч ограничение. Ако се свали 10 надолу ще даде много добър ефект. Особено за тежкотоварни мпс-та и разни джипове и друг коли около 2тона.

    Коментиран от #51, #145

  • 34 николай

    10 67 Отговор

    До коментар #27 от "някой си":

    Айде пък да си вкараме тези ограничения и лично с теб бих се хванал на бас на по 1000лв, че жертвите при катастрофи ще намалеят с поне 10-15%. Особено ограничението за извънграските пътища е изключително добро. Трябва и на магистралите да се намали скоростта до 120км/ч и всичко ще е точно. Подкрепям мерките, дано по-скоро да ги въведат.

    Коментиран от #41, #61

  • 35 Стига

    97 4 Отговор
    Поредната тъпотия.След като само на места ще се кара с 30 защо го коментират? И сега на определени места има ограничения със знаци 30-40 дори 20 на места. А извън града да караш с 80 при условие че дори 100 не са проблем е още по голяма глупост.И веднага дават за пример Франция защото така им е изгодно.Защо не дадат Германия за пример? Във Франция жълтите жилетки ще махнат тази глупост скоро.Вече почти няма работеща камера там.А и след като дават за пример Франция защо не махнем и светлините през деня както е там? Преди време КАТ и други "специалисти" ни обясняваха как щели да спаднат жертвите защото ще караме със светлини през деня.
    Сега обясняват как на всеки километър надолу жертвите падали...
    Ако слушаме тях дори сега трябваше жертвите да са поне наполовина...Явно причините не са точно тези които тези умници твърдят.
    Омръзна ми полу грамотни "експерти" да определят всякакви закони в тази държава.Крайно време е решенията да се вземат от наистина добри специалисти в дадената област и след дискусия с хората.Това са принципите на демокрацията а не някакви комисийки от смешници назовали себе си експерти.

    Коментиран от #38

  • 36 М1аестрото

    13 21 Отговор

    До коментар #24 от "Нептун":

    Това изобщо не е вярно. В натоварен трафик и без това колите се движат точно с 10-40км/ч. Разликата няма да се усети. Ако няма и джигити, които да се предреждат на светофарите ще е още по-добре. Скоростта по големите булеварди остава. Изобщо аргументът ти е невалиден.
  • 37 Васил

    42 12 Отговор
    Като вдигат цената на тока и водата няма протестиращи а като става въпрос за колите Българите скачат за това сте били роби 500 години а сега сте роби на 240 човека
  • 38 иииом

    12 58 Отговор

    До коментар #35 от "Стига":

    Какво значи да не са проблем бе, байлане? Проблем са. Ти не знаеш ли, че повечето катастрофи стават от несъобразена скорост. Караш със 100, щото "не са проблем" и на първия завой, който е по-остър летиш в дерето. Точно 80 трябва да е ограничението. Подкрепям мерките с две ръце. Умираме най-много от цяла Европа по пътищата и вместо да приветстваш тези мерки, ми говорите за някакви абстрактни неща, които изобщо няма да се случат скоро. Пътищата са такива, по-добри скоро няма да станат. Предвид ситуацията, по-ниска скорост е добро решение.

    Коментиран от #42, #46, #54, #109, #125, #131

  • 39 говното метев

    34 6 Отговор
    И кои са вълната? Лапайте пишките нанекадърниците от герп,ще ви еба майката и стадото малоумно!
  • 40 САП

    36 5 Отговор

    До коментар #23 от "пешо":

    А кой определя коя уличка е малка и трябва да е с 30 км в час. Ако е това тази промяна е безсмислена правилника и сега го позволява да се направи. Има знак за жилищна зона (ти на колко места си видял в България такъв). При него скоростта е 20 км в час. Има и знаци с ограничение на скоростта. И най важното, как ти по време движение ще разбереш(това трябва да стане за част от секундата), че тази улица е малка(особено в непознат град) и трябва да си с 30 км в час. Просто ще се превърне в поредната мярка за рекет от полицаите.
  • 41 Наско

    76 2 Отговор

    До коментар #34 от "николай":

    Не знам дали помниш но преди време ограничението беше 60 в града 80 извън и 120 на магистрала. Жертвите не бяха по малко.
    Караше се без фарове през деня ...Какво промениха тъпите ченгета с фаровете? Спаднаха ли произшествията? НЕ. Но се вдигна замърсяването.Всяка кола вдига с поне 100 вата консумацията на енергия.На 1 милион коли това са 100 мегавата. Но никой от тъпите ченгели не се замисля за това важното е да те глобяват като забравиш да ги пуснеш.
    не е проблемът в разрешената от 90 скорост.Повечето загинали са заради значителното превишаване на 90 или зарди това че изнервени от някой търещ се камион с 40 са предприели изпреварване. да не забравяме и пияни и дрогирани а също и такива с купени книжки. Ти колко циганина си видял да карат курс?
    Те не могат да четат как са си взели изпита?
    като оправят тези неща тогава да говорят глупости как свалянето с 10 км на скоростта ще реши проблемите.
  • 42 Мислещ

    45 4 Отговор

    До коментар #38 от "иииом":

    Именно, повечето катастрофи са заради несъобразена, на не заради превишена скорост.
  • 43 Лозен

    14 0 Отговор
    Ама я с колото ако се засила и умаам пешеходецо 10 км/ч че го утрепа наместо
  • 44 Джак

    47 0 Отговор
    ГЕРБ се проваля с всеки изминал ден! Това са безумия родени от бели якички а не от шофьори.
  • 45 Киро

    4 22 Отговор

    До коментар #6 от "Рамбо":

    Такива джигити като теб газят хора.Въпрос на време е да сгазиш човек.

    Коментиран от #67

  • 46 Стига

    59 4 Отговор

    До коментар #38 от "иииом":

    Ей умник карал съм много повече от теб не само в България.Това което съм написал стоя зад него с опита си.В България има пътища които позволяват движение със 100 без проблем. за такива като теб които излитали от завоите не е задължително да карат с 90 както е в момента а ако щеш с 20.Това че ти не можеш не означава че трябва да искаш всички да са като теб.
    Катастрофите не стават от това че някой е карал с 90 а с много повече,бил е пиян,дрогиран и т.н.
    Много други проблеми има за решаване на пътя от държавата и 90 извън града не е от тях.

    Коментиран от #52

  • 47 Бай Пешо

    40 2 Отговор
    Тези ограничения нищо няма да оправят,само пълнят джоба на катаджиите ,дори ЩЕ СТАНЕ ПО ЛОШО!!!.Поне да въведат уроци по КУЛТУРА НА БЕЗОПАСНОСТ!!!
    Как може да няма капчица разум в тези глави!!!Поне да ходят в командировка да видят как работят техните колеги в Холандия,Германия ,Белгия!!!!
  • 48 Георги

    26 6 Отговор
    30 км е нормално за жилищните зони, навсякъде в европа е така.
    Проблема е в некадърното ръководство на МВР и Пътна полиция. Никой не си върши работата. Ограниченията и правилата за движение не се спазват и никой не следи за това. Полицаите ги е страх да спират скъпи коли. Няма никаква полза от тях
  • 49 Варненец(натурализиран).

    1 3 Отговор

    До коментар #24 от "Нептун":

    Аз карам хибрид.
  • 50 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 51 САП

    25 0 Отговор

    До коментар #33 от "иии":

    Кажи ми умник ти как ще определиш коя улица е малка по време на движение без знак(това трябва да стане за част от секундата). А още повече как на някой бюрократ ме е кефнало да определи олицата за малка. А ако е това тази промяна то е безсмислена правилника и сега го позволява да се направи. Има знак за жилищна зона (ти на колко места си видял в България такъв) и сега действащ. При него скоростта е 20 км в час. Има и знаци с ограничение на скоростта. И най важното, как ти по време движение ще разбереш(това трябва да стане за част от секундата), че тази улица е малка(особено в непознат град) и трябва да си с 30 км в час. А в селата как ще разпознаеш булевардите, като няма такива. Просто ще се превърне в поредната мярка за рекет от полицаите. Просто през града и сега ми трябва половин час да мина 8 км, а тея ще го направят час. Ако забеляза нищо не съм писал другите. За междуградските пътища също си свали розовите очила. Намаляването на скоростта нищо няма да реши просто защото ограниченията няма да се спазват, както и сега. Второ искат екология а с това я пращат по дяволите съвременните(след 90 години) автомобили са разчетени технически за най-икономично движение при 90 км в час. На магистралите 90% от катастрофите са защото някой се прави на тарикат и не спазва правилника. Първо трябва да се изкорени чувството за безнаказаност при нарушение на пътя и чак тогава ще има полза от ограниченията.

    Коментиран от #56

  • 52 еосексоед

    7 30 Отговор

    До коментар #46 от "Стига":

    ей,келеш смотан ща иба и шумахера моли се да не ти се пукне гума в завой,че не те виждам тогава ако щеш и категория за совалка да имаш и да си шофьор от 100 години,тогаваааааааа ще запееш друга песен.ей такива отворковци като теб трябва да им взимат книжките до живот .

    Коментиран от #65

  • 53 Крум

    16 6 Отговор
    Кой как ще контролира спазването на тези скорости. Нарушителя който не си понася наказанието ще продължава да не уважава и закона и обществото. Предлагам друг подход. Паркирал неправилно пред гараж на тротоар пешеходна пътека... рязане на 4 гуми, отнемане на предимство без ПТП чупене на предно стъкло и три удара по кухата тиква, с ПТП предните мерки +5 минути търкляне по асфалта. Пиян или дрогиран промилите умножени на сто са равни на километрите които да пробяга зад с противогаз. и......
  • 54 Morgoth

    27 1 Отговор

    До коментар #38 от "иииом":

    Ти разлика между превишена и несъобразена скорост правиш ли? Защото със знаци и ограничения се регулира само превишената, а несъобразената е въпрос на пътна обстановка. А по статистики на КАТ несъобразена скорост е всяко едно ПТП за което един полуграмотен катаджия не е в състояние да каже какво се е случило и кой е виновен, т.е около 40%.
  • 55 стефчо

    24 1 Отговор
    Изпитания вариант от света е-"съзтезател" влиза в досието моментално и застраховката става 400лв на месец. Ако си хванат без застраховка отиваш в затвора за дълго! (работи в много страни,и Сащ даже)

    Коментиран от #57, #63

  • 56 Morgoth

    22 1 Отговор

    До коментар #51 от "САП":

    Цялата работа най-вероятно е, че ще се наюркат да сложат от тези знаци, дето никой не ги е виждал, но и сега си ги има в правилника за жилищна зона. Ама то на подходящите за тях места така и така е трудно да се кара с повече от 30, защото са пълни с нагъсто спрели коли и спящи полицаи. С тия 30 само пушиляк се вдига в момента, но 80-те за извън града са си опасни - ще завишат полицейския произвол и рушветите.

    Коментиран от #60, #89

  • 57 Morgoth

    5 1 Отговор

    До коментар #55 от "стефчо":

    400 лева застраховка ще те уплаши при условие, че 1000 лева глоба и отнемане на книжката за месец не те плаши? Я помисли пак :)
    Според мен това което ще те уплаши е знанието, че за 100км изминат пък ще бъдеш сниман 5 пъти и ще платиш на всяко от тях по 20 лева.
  • 58 гост

    19 2 Отговор
    ПРЕДЛАГАМ КАРДИНАЛНО РЕШЕНИЕ НА ПРОБЛЕМА:
    1. Никакъв ремонт на градските улици - ха карайте с повече от 20 км/ч. през дупките!
    2. Като се правят магистрали и пътища да са с предварително заложени дупки - хем ще излиза по ефтино, хем ще се ограничи скоростта.
    Забележка: и в двата случая актовете ще намалеят, но катастрофите няма! Гарантирано от ББ и ЦЦ!
  • 59 vvvvv

    24 0 Отговор
    Вместо да се оправя инфраструктурата, ще ограничаваме. Боко сам си прави сепуко.
  • 60 БАЙ МИЛЕ

    5 3 Отговор

    До коментар #56 от "Morgoth":

    ТОЧНО....ИМАШ ОТ МЕН +++++++
  • 61 Morgoth

    32 0 Отговор

    До коментар #34 от "николай":

    Аз съм готов да заложа 1000 лева срещу теб, че евентуално въвеждане на тези ограничения няма да доведе до намаляване на жертвите с 10-15%. Както и нито една от мерките на КАТ за последните 20 години с колкото и гръмки слова да е рекламирана не е довела до такова сериозно намаляване, а някои дори водеха до увеличение.
  • 62 мом4ето

    9 0 Отговор

    До коментар #6 от "Рамбо":

    Мерси, не пипам мъртъвци !
  • 63 ОНЯ СЪЩИЯ

    4 1 Отговор

    До коментар #55 от "стефчо":

    АБСОЛЮТНО СИ ПРАВ...+++++++++++
  • 64 Готино

    13 0 Отговор
    Не е лошо да бутаме колите в града. Ще плащаме на помощници.
  • 65 стига

    31 2 Отговор

    До коментар #52 от "еосексоед":

    Келеш ще викаш на баща си малчо. Казах ти ,ако не можеш да караш карай с 20 ако щеш и остави другите да си карат.Не можем всички да се съобразяваме с такива като теб.А между другото в завоите има знаци за ограничение на скоростта (не е 90) , но ти от къде да знаеш трябва да си карал малко не само да се криеш на топло вкъщи и да обиждаш хора които не познаваш.
  • 66 чобанина

    7 10 Отговор
    контролни изпити в кат на всички водачи с книжки до края на март 2019г., отнемане на книжките на не издържалите изпита, 20 000 лв и 5 год. затвор за "водачите" без книжки, всички заловени с алкохол над 0.5 промила без книжка за 10 години освен определените от съда години затвор и това е, какво толкова

    Коментиран от #76

  • 67 Легналия полицай

    6 1 Отговор

    До коментар #45 от "Киро":

    Освен скороста и гъбици да сложат по главните и първокласни пътища, колко е по огромна гърбицата, тоокова повече разбити коли ше има
    Да се завишат поне с 20% гърбиците господа управляващи!
    Малко са! И са малки!
  • 68 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 69 гнусните гейберасти

    25 2 Отговор
    за 10 години 25 пъти промениха ЗДП и какво постигнаха?Целта на произходящите от милиционери е да напълнят джобовете на приближените им ...пак милиционери!
    Ако толкова са загрижени за безопасността- да премахнат със закон МПС-тата и така няма да има ПТП-та!Ама не това е целта ,нали?
  • 70 Zax

    22 0 Отговор
    Публикувано във факти.бг: "Тези 30 км/ч ще бъдат за места, които са жилищни зони, където има училища и спортни площадки. На основните улици ще се запази ограничението от 50 км/ч ", каза Владимир Тодоров от Асоциацията на пострадалите при катастрофи.

    И сега си ги има тези ограничения на тези места обозначени със значи. За какво ни е в закона тогава ?

    Аз предлагам направо да забраним движението на превозни средства в градовете. И селата. Абе какво ще се церемоним! В цялата държава забраняваме абсолютно всякакво движение. Включитено на пешеходци. Току виж някой се спънал и паднал! И самолети да не летят отгоре. Я колко хора измряха по света от тия самолети. И ограничение на пулса до 90 удара в минута!
  • 71 056

    18 1 Отговор
    Мога да дам поне 5 примера, при които лошо поддържани пътища и дори лошо построени за причина за рискови ситуации. Един от примерите е пътят Бургас - Поморие, на който не се построиха ленти за престрояване на отбивките, а се ограничи скоростта до 50 км\ч. Пътят е двулентов с мантинела. Безобразното поддържане на пътищата и липсата на ефикасен контрол са причините за катастрофите. Гербаджиите са малоумници. Убедих се вече.
  • 72 Тъп

    9 1 Отговор
    Не разбрахте ли? Трябва да използвате обществен транспорт. Да пълните градските автобуси, щото са нови и екологични. За да се прикрият кражбите по—бързо. Както и автобусите на големите превозвачи, които са приближени до власт—имащите. Оти они са мно.о бедни, завалиите. И те така те.
  • 73 Гост

    12 0 Отговор
    Предлагам максимална скорост по 10 км в градовете и 30 км по извънградските пътища и даже по бойковите нови магистрали. Гербаджия.
  • 74 Анонимен

    17 0 Отговор
    Задайте си въпроса-Редно ли е след Като системата работи погрешно и полицаите явно не се справят с проблемите по пътищата да вземат заплати?
    Ако в една фирма работника не си върши работата както трябва ще го държат ли и пари да му дават?
    Колко години държавните институции показват,че в този си вид явно не могат да разрешават проблемите на обществото или държавата и въпреки това държавните служители си вземат заплати.
    Това не е ли всъщност престъпление?
    След като тази система не дава ефектни резултати за нас защо искаме да играем още тази игра с погрешните правила?
  • 75 Умения

    3 20 Отговор
    Подкрепям мерките! Катастрофите са заради превишена скорост и лоши пътища. Нека задължат всички да карат малко по-бавно. И на магистралите също !!!
  • 76 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 77 волен сидеров

    3 11 Отговор
    ИДЕАЛНО.ПОДКРЕПЯМ
  • 78 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 79 Коментатор

    5 1 Отговор
    Представяте ли си колко знака в цялата страна трябва да се сменят. Дали ще е по евтино от камери за същеите пари за повече контрол.
  • 80 Става но първо

    11 1 Отговор
    Става но първо да се изловят тези с купените книжки и изпити по втория начин. После един психо тест като за С - категория ,но пред трима изпитващи и всичко е наред.
  • 81 Sep ditrih

    22 0 Отговор
    Караш си в града с 30 км/ч и изведнъж те изпреварва циганска каруца впрегната с два коня
  • 82 Боко

    20 1 Отговор
    Еми то какво остана?Да ги накажем на изборите!

    Коментиран от #105

  • 83 минаващ

    16 3 Отговор
    Без ограничения на скоростта!Никаква полза от тях.Всеки да си носи отговорността.По магистралите-без таван,в населени места-препоръчителна 50,всичко по-високо на твоя отговорност,в тесните квартални улици-30,камери,.Добри шосета и магистали,големи глоби за некадърните фирми,глоби за АПИ,КАТ,общинските съвети за лошо поддържани пътища.Добри коли,намаления за купуване на нови коли,Тогава,може да мислим за някакви ограничения
  • 84 Гената

    13 0 Отговор
    Да не искате да кажете , че досегашните ограничения до 50 км/ч не вършат работа Ама кой ги спазва ? 30 % от родните водачи са давали агнета за книжка и трудно четат и говорят официалния/ пък и всякакъв друг език!/. Полицията не смее да спре, камо ли да глоби, разбеснелите се румънски и турски шофьори, защото просто са прости хора и не знаят как...
  • 85 Иво

    2 8 Отговор

    До коментар #17 от "За кого са малки глобите?":

    Като ти са високи глобите , значи ще трябва да караш така, че да няма повод за актове ! Много е просто май ?!Ама друго си е да просвирят гумите на асфалта при тръгване и набиване на спирачки пред зебрата, като от 10 метра се вижда, че има хора, които са на нея! Хъшлаци има колкото искаш в тая сбутана държава! И малоумници! Така, че - максимално високи глоби, отнемане на книжки, спиране на превозните средства .... - въобще всичко възможно, за да почнат малко- малко да МИСЛЯТ водачите, когато са на пътя!
  • 86 Тодик

    5 0 Отговор
    Забелязвате ли как обеднява речта Българска губят се думи променят се значения пример ГАРАФА почти не се използва скоро и дупка ще се замени с ЯМА щото когато в дупка има три вече е яма а дупките ще са в парламента а що се отнася за новите ограничения то тея в парламента са чисти приемат закони а местната власт трябва да реализира знаци от общинските бюджети специалисти до колкото има такива вместо парите да отидат за благо умишлено се хвърлят ограниченията не работят принципа /Да видя какво ще стане после/Е актуален мисленето трябва да се промени работа трябва на Народа неангажирани мозък само за простотии мисли дали няма да се възстанови някоя фабрика с парите от производство и монтиране на знаци
  • 87 Цар Вул

    8 2 Отговор
    На всяка малка уличка в големите градове,еднопосочнитеопасни и т.н. легнали полицаи на всеки 100метра,и в началото и края!Да видим тогава как ще карат с по голяма скорост,а това с 30-те километра е поредната тъпунгерска измислица, за да цуцкат пари!Застава кат и ти пише глобата ,а тия след тебе к,во праят!!Псуват и чакат докато оня с ловджийското куче търси буквите от азбуката!Нали помните Ханко Брат!!И други подобни!За тях е затвора и глобата!Да сте видели милиционерска кола с винегка и т.н.Нема брат ми!!!Колани да слагат,
    пак ядец!!Онзи ден като са гонили ония тримата дали са сложили коланите си!Май ни правят на маймуни!За такива вадиш пистолета и в задните гуми пък нека бяга!!Ама то акъл,не е х.й да му го набиеш!!Акъла няма от къде да му го вкараш!!!
  • 88 ТОЧКАТА

    14 1 Отговор
    Простотията си е запазена територия на ГЕРБ....Посочете ЕДИН АДЕКВАТЕН НА СИТУАЦИЯТА ЗАКОН,или реализирано нововъведение без идиотски издънки.....Та ограничението в ГРАДА И СЕГА!!!!си го има/виждал съм и 20 км ограничения....КЪДЕТО ТРЯБВА....НОООО заради тъпанарски ,необективни изследвания на разни НПО да ми слагат пранги е върхът на простотията....А с ФИНИТЕ ПРАХОВИ какво ще стане ,ако лопаш на втора през целия град?Или ..това пък е повод за НОВИ МЕРКИ СРЕЩУ...!!!???И ЗАЩО НЕ ВПРЕГНЕТЕ ПРОИЗВОДИТЕЛИТЕ да правят коли ,които НЕ вдигат по-вече от 80?????като сте толкова ,,,загрижени???,,.
  • 89 САП

    11 1 Отговор

    До коментар #56 от "Morgoth":

    Този специално за жилищна зона съм го виждал само в едно село на главен път първа категория през Стара Планина. Пътя минава през центъра на селото. Сложен е след завой на входа на селото така, че да го изпуснеш. И обикновено полицаите чакат в центъра на селото. Ако знаеш какво псуване пада, като минавам от там.
  • 90 янко

    7 6 Отговор
    по т.нар магистрали 140 е много - надявам се всички помнят кой изкомандва преди няколко години от 120 да стане 140 макс скорост!
  • 91 Каквито анализите такива и законите

    3 1 Отговор
    Известно е, че за да се одобри един закон или неговото изменение, процедурата стартира с факти, изводи, анализи. Няма кой да направи обективни, честни и професионални анализи.

    Коментиран от #94

  • 92 lubo

    12 1 Отговор
    Абе аз само да питам....ограничението ще важи ли за каруци , велосипеди , тротинетки и скейтбордове защото много станаха напоследък и прелитат с много повече от коментираните 30 км. Ейййй тия от ГЕРБ какво ли не измислят само и само пътища да не правят !!!
  • 93 Не съм съгласен

    7 0 Отговор
    Ако преценят, че в даден участък е нужна по-ниска скорост - има знаци за това!
    И ще настъпи какафония, в едни райони по подразбиране една скорост, за други с друга, за трети - трета, но и знаци ще има, а и тежкотоварните ще са с различни ограничения... колкото е по-сложен правилника, толкова по-малко ще се знае!
  • 94 Коментатор

    7 0 Отговор

    До коментар #91 от "Каквито анализите такива и законите":

    Да. Така е. Има такова изискване за оценка на възсействието на нов закон или изменение. Но гербаджиите толкова формално подхождат и досега не съм видял задълбочена оценка досего. Предложението за задължително въвеждане на зимни гуми беше с аргументирано с климата..представете си. Няма статистика, няма очакван ефект. Просто отбиват номера. В интерес на истината не съм чел каква оценка на въздействието са написали за новите измениния. Но предполагам, че е повърхностна и формална, пак да отбият номера...
  • 95 Байшо

    3 0 Отговор

    До коментар #1 от "mom4eto":

    В града само кракомобилът да е позволен като лично ПС. Инак обществен транспорт.
  • 96 Къртев 🐓

    7 1 Отговор
    За скоростта, освен да пълнят хазната, друг ефект няма да има то и сега извън населените места се кара с превишена скорост. А за учебните часове и двойно да се увеличат, то който си не може, не може. Трябва да се завишат критериите, по кито се дава свидетелство. И то не теоритичните, а чисто практичните, защото теорията е информация за правилата, а практиката е умение и концентрация. Просто практичния изпит трябва да е с по екстремен характер. А не, както е сега. Две преки и, завий на ляво или на дясно и готово. Трябва да се направят системи в изпитните автомобили, да ти гасне колата в средата на кръстовище, да спукаш гума в движение, да ти откажат спирачки и т.н. Да се види един водач, как ще реагира в естествена стресова ситуация.
  • 97 Тъпи ГЕРБери

    10 0 Отговор
    не променяйте закона - прилагайте го!
  • 98 Майор Костов

    9 0 Отговор
    Малко малоумно е да казваш, че движението с 50км/ч е опасно, а да разрешаваш движение с 80.
  • 99 червен

    4 0 Отговор
    Някой другари разчитат на бурканите на служебните автомобили
  • 100 червен

    5 0 Отговор
    Нека се вьведе бутане рьчно на кола за избирателите
  • 101 ВНИМАНИЕ

    20 0 Отговор
    Който е ходил в Гърция и е пропускал да се качи на магистралата, знае че междуселските пътища имат по една лента в посока + по една аварийна лента в посока. Ако някой бърза, по-бавният леко се прибира надясно. Изпреварването става, без навлизане в насрещното. За това там няма много катастрофи. Тука вместо да направят пътища, само ограничават. Като намалят скоростта, жертвите ще се увеличат, защото стриктните ще карат бавно, а бързаците ще се нервят и ще правят рискови изпреварвания. На никой обаче не му пука за това. Важното е да се глобяваме и да пълним хазната с пари.
  • 102 Нона

    2 18 Отговор
    А като стане ПТП с жертви ревете. За българския тъпанар само ограничения в скоростта, радари и яки глоби. За нашето племе само сопата и рестрикции. С колко се кара в чужбина и там спазват ли правилника за движение?
  • 103 Бай Шиле

    5 0 Отговор

    До коментар #20 от "Фен":

    Това за човек с фенер пред автомобила е исторически факт въз Великобритания.Явно тогава се е развихрил английския Тодоров.Това с 30-те километра силно напомня тези времена.Нека "загрижените" да покарат 4 часа с 30 по "малките" улици и след това да търсят популярност с разни недомислици.
  • 104 Slavi

    9 0 Отговор
    Някой от тези "експерти"да ми обясни при движение с 80км. какъв е ефектът върху автомобил с шест степенна скоростната кутия, колко по висок ще е разхода на гориво и колко повече вредни емисии ще изхвърли, защото всеки автомобил има оптимална скорост за постигане на нисък разход и за съвременните такива е от 90 до 110 км.За по неграмотните вече има АТ с седем и осем скорости.
  • 105 Славчо Трънски

    4 0 Отговор

    До коментар #82 от "Боко":

    Ако изборите вършеха работа,щяха да ги забранят!
  • 106 Ловеч

    6 0 Отговор

    До коментар #12 от "НЯКОЙ СИ":

    Глобите въобще не са малки,а застраховките на системните нарушители са малки. А тия които не могат да четат и пишат какво правят на улиците.кой и как им е дал шоф.книжки?.Пътищата са отвратителни,но това не се вижда. В тези посоки трябва да се мисли ако искат да има резултат.Полицаите да са на пътя а не по кафета, фитнеси и.т.н.,много от тях и спейки по колите.
  • 107 Кеворк Яшхуян

    6 4 Отговор
    Aбсолютно ЗА ограничението 30 км. ч. за вътрешно кварталните улици.
    За другото не съм сигурен. Много обезумели комплексари се движат като снаряди между блокове и къщи.
  • 108 Голяма глупост, разходи се китай.

    4 0 Отговор

    До коментар #23 от "пешо":

    Глобите въобще не са малки,а застраховките на системните нарушители са малки. А тия които не могат да четат и пишат какво правят на улиците.кой и как им е дал шоф.книжки?.Пътищата са отвратителни,но това не се вижда. В тези посоки трябва да се мисли ако искат да има резултат.Полицаите да са на пътя а не по кафета, фитнеси и.т.н.,много от тях и спейки по колите.
  • 109 Професионалистът

    12 0 Отговор

    До коментар #38 от "иииом":

    Като намалят скоростта до 80 км/ч с колко ще намалеят тежките катастрофи и загиналите по пътищата? С 11, 12, 15 %? И пак ще сме ПЪРВЕНЦИ в Европа, в тази негативна класация. И после какво? Да я намалят до 70 км/ч?! Или направо до 60. НЕ Е ПРОБЛЕМА В РАЗРЕШЕНАТА СКОРОСТ, А В КУЛТУРАТА НА ВСИЧКИ, КОИТО СА НА ПЪТЯ! ПРОБЛЕМА Е И В КОНТРОЛА НА СПАЗВАНЕ НА СЪЩЕСТВУВАЩИТЕ ПРАВИЛА. А ЩО СЕ ОТНАСЯ ДО ГЛОБИТЕ И РАЗМЕРА ИМ, ТЕ НЕ ТРЯБВА ДА СА ЕДНАКВИ ЗА ВСИЧКИ, А ДА СА ПРОЦЕНТ ОТ ДОХОДА НА ВСЕКИ ВОДАЧ.
    ЗАЩОТО НЕ МОЖЕ ДА ВЗЕМЕШ НА НЯКОЙ МЕСЕЧНАТА МУ ЗАПЛАТА ЗА ДАДЕНО НАРУШЕНИЕ, А ЗА СЪЩОТО НА ДРУГ ДА ВЗЕМЕШ "ДЖОБНИТЕ".
  • 110 Горо

    11 0 Отговор
    Има болни мозъци,чието безделие ги кара да измислят безсмислици и да имитират активност,защитавайки заплатата си,С една дума искат пъплейки из улиците,да затрудним още повече движението.Гадове , хрантутници .
  • 111 Омръзна ни

    9 1 Отговор
    Омръзна ни.Докога мислите така да мачкате народа си,докога ?Скоро ще сме с минус 80%. 2%прираст.Нали знаете какво следва
  • 112 Къртев 🐓

    11 0 Отговор
    Наистина ли са толкова заблудени тези, които създават тези правила? Проблема не е в правилата! Те от Марс ли падат? Пробле е в тези, които не спазват правилата. Причините са недисциплинираното поведение на пътя, неумение за управление на МПС, и масовата корупция на органите, които следят за спазването на ЗДП. То какво излиза? Проблема не е при нас, а при тях. Като издават свидетелства за управление на всякакви и под всякакви стимули, като използват служебното си положение за частната си каса се получава така. Обаче им е по лесно да прехвърлят отговорността на всички водачи и да засилят корупцията. Безмозъчни дебили!!!
  • 113 Бурлаки на волге

    6 1 Отговор
    Аз предлагам следното:понеже цял свят се борил с нещо, което е предварително обречено на провал, ние пък да покажем нещо ново на света. Давайте да почнем да ги бутаме на ръка тия коли, бре! Да променят оравилника- туй видим всички- умеят го гробчетата. След той, приемат, че осврн т. Нар. Водач, задължително с него трябва да има и един пътник, който да бръмчи с уста- да вика по- слабо, или по- силно "бррр" и готово! Ем няма да има убити, ем пътищата ще се запзят от дупки. Ето това е решението, и в същото време да ср лобират т.нар. "застрахователи"- да вдигат още застрахока "живот" щото, признайте си, ниската скорост също убива
  • 114 Калчо

    13 1 Отговор
    Сега ще ви припомня един, който искаше да има всяка година опреснителни курсове за шофьорите на възраст над 55 години. Този човек беше някаква важна фигура в СБА.. Да, ама по статистика , не тези които са над 55 години, са най-честите нарушители на пътя , а доста по- младите водачи. И този същия ,. сигурно беше прокълнат от хората над тази възраст и след около година си отиде от този свят! Така, че доброе е този - г н , добре да обмисли нещата, преди да ги предложи, за да не последва предшественика си! И още:: ако някой негов близък прочете този коментар, нека да му го каже и му напомни! Не може един човек да. решава и налага закони! Има си контролни органи , това им е работата , да контролират ! Какво е това 30 км. /ч. Ами тогава за какво са ни тези автомобили! Ще ни връщат в началото на миналия век ли! Тогава самите коли не можели да вдигат по-вече!
  • 115 Коко

    13 1 Отговор
    В чужбина всички спазвали законите да всички без изключение и носят отговорност за постъпките си питам аз ако Бойко блъсне дете на пешеходна пътека ще бъде ли съден няма ще изкарат от9 язовира вода и накрая ще изкарат детето виновно ЗДП е променян над 70 пъти и полза няма защото се променя от пълни некъдърници тези тъпанари немогат на 1 магаре сламата да разделят а камо ли с нещо по съществено да се занимават затова багажа и кой откъде е
  • 116 Aнонимен

    4 2 Отговор
    Какви и закони да има, племето ако не става за нищо.. няма никакъв смисъл.
  • 117 Krasi

    11 0 Отговор
    A какво ще кажете първо да асфалтират пътищата ,маркират с наистина светлоотразителна боя не само на осовата линия да сложат актуални знаци и тогава да видият с колко процента ще спаднат птп
  • 118 vasik atanasova

    6 7 Отговор
    ХОРАТА ВДИГАТ КОНЕТЕ И МОЩНОСТТА
    А ТЕ ВМЕСТО ДА УВЕЛИЧАТ СКОРОСТТА
    Е НАМАЛЯТ
  • 119 Ленивец

    7 1 Отговор
    Проблемът в 90 процента от случаите е бавната скорост. Като запълзи някой, щото си говори по телефона и все някой не издържа и предприема рисково изпреварване и става катастрофата. Тези дето карат бързо, не безразсъдно, са съсредоточени и внимават за всичко, даже какво си е наумил поредния несретник на пътя и предвиждат ситуацията, а тези дет хвърчат и се мислят за големи майстори бързо отпадат от трафика.
  • 120 Ленивец

    6 1 Отговор
    А истината е, че искат да свалят още кожи. Какво е това 30? Да ги бутаме вече тия коли! Глоби, за много глоби се точат, това е!
  • 121 ЕНИЧЕР

    8 0 Отговор
    Нямаме никакви маркировки, разбити пътищта,но за сметка на това имаме ЕНИЧЕРИ който се крият като мишки в храстите да ни снимат.
  • 122 име

    2 0 Отговор

    До коментар #1 от "mom4eto":

    ... и то на задна предавка.
  • 123 hmhmhm

    7 1 Отговор
    сега като карам колелото си 70км/ч ще имам ли глоба и защо?
  • 124 дядя Ваня

    5 1 Отговор
    Драги Торба акълии, колко от вас спазат пътните правила?
  • 125 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 126 Bu Bu

    5 1 Отговор
    Значи , всички тези експерти да вземат да се самоубият, защото по сега действащия закон в жилищни райони ограничението е 20 км/ч. А коментиращите на проверочен.
  • 127 Обикновен шофьор

    9 1 Отговор
    Изпреваване на места за ляв завой са масово явление, на прав участък с непрекъсната линия, на магистрала се кара предимно в ляво,без прибиране след изпреварване. Мигач рядко виждам да се ползва. Клаксони без причина, премигвания, и каране броня до броня.Ако са 3 ленти ще има много повече проблеми с такъв манталитет. 30 км,за училища,градини, институции и др. подобни са добре. Дупките са голям проблем. Без добро поведение на пътя, без добър път, без правилна и видима маркировка и знаци,без адекватни и справедливи мерки за всички, сме обречени да страдаме. Това е истината.
  • 128 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 129 Европа

    7 0 Отговор
    Колкото и да станат глобите,катастрофите ще продължават,защото в България пътищата са под всякаква критика,лош асфалт,лоша маркировка,автомобили на по 50години с купени прегледи,слаби шофьори с купени книжки и т.н и т.н.Глобите трябва да бъдат СЪБИРАЕМИ!!!!Като пишат на Бай Асан глоба,а той живее само на помощи кога ще я плати???Или Бай Асан кара без книжка ще му вземат кукувицата,ще го чакат първо да изкара такава пък после ще я взимат.Интересно на колко мутри и депутати който карат със сини лампички светкащи като коледна елха закона ще бъде приложен???
  • 130 orlin

    7 0 Отговор
    това е спекулация за да могат да слагат и камери по блоковете ужасттт защо не слезнем от колите и да се возим в метрото за да може БББОИКО ДА СИ ДЖИТКА САМ ПО УЛИЦИТЕ ДА НЕ МУ ПРЕЧИМ НИЕ ПРОСТОТО НАСЕЛЕНИЕ
  • 131 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 132 Иван Гюров

    4 0 Отговор
    А тиранина върлува ,коли ,беси , бие, псува и глоби народ поробен. ХРИСТО БОТЕВ.
  • 133 кучето

    6 0 Отговор
    Кои са тези идиоти които решават тази пълна глупост? Нека да се изправят с имената си ,ама не смеят!
  • 134 Аз мисля, че:

    9 1 Отговор
    Респекта от санкцията не се определя от размера, а от нейната неизбежност.
  • 135 Дедо Ристо

    6 1 Отговор
    Катастрофите стават от подарените книжки и спящите даяджии всичко го знаят ама си траят... Иначе аз предлагам направо да спрем нали всеки километър сваля жертви... олигофрени
  • 136 Правилно

    6 1 Отговор
    Но неизбежноста е размита. Няма пълна и адекватна съгласуваност между институциите. Защо трябва да гонят някой примерно 360 км. По табела до го намерят и след това всичко се урежда със правилен и строг закон. Не спираш на полиция 5000 лв. глоба и 3 месеца обществено полезен с метла, за пререкание с униформен. И докато си жив да ти ги удържат. Проблема с роми,безработица, остава висящ.Трябва контрол пълен. Иначе не става.
  • 137 сори майна

    7 0 Отговор
    И какво правим, караме си колата с 30... и до нас ни отминава група младежи с велосипеди.. НЕНОРМАЛНИЦИ!! Само камери и зверски глоби... може и без катаджии!!
  • 138 тава джигер

    5 2 Отговор
    Всички фабрики за тави в китай за месец ще ни произвеждат знаците,Дън Цяопин лично пое отговорност за срока на изпълнение.
  • 139 Хасанчо

    4 1 Отговор
    Направиха малко пътища и магистрала с европейски пари които ще връщаме с години. Отделно идеята на власт имащите богаташи е да слезеш от колата и да ходиш пеш или с локомотив ,ама под наем от тези на които ги подариха . Пътищата ще са празни за да си юркат те колите / служебни разбира се на 80% / и мръсния въздух ще го произвеждат само те. Ти ще произвеждаш единствено метан ,ама ако си ял. Правят всичко с наши пари , и накрая условия които не можеш да изпълниш с работническа заплата , икономии за да оцелееш и отидеш на работа , пак за да оцелееш . Затворен кръг и нищо не можеш да ползваш освен правото да плащаш ,ама ако имаш. Тъпо съществуване ,скотско и това няма да доведе до друго освен гражданска война ,ама Бедни срещу Богати . А тази власт колкото и да хрантути едни и цеди други си отива . Проби сама доверието си и нищо не гарантира ,че сега което го дава утре няма да си го вземе двойно след изборите от тези на които дава . Защото на многото парите вече свършиха. И да искат да дадът-нямат. Идва ред на имащите. Алчни и хитри ,Вас имащите повече ще Ви боли като Ви вземат. На бедния все му е тая вече . Яж,пий и се весели когато можеш. И Бай Тошо го беше страх най-много от този момент на циганизация на масите. Тези управляващи обаче го постигнаха и това прави 2 милиона по-малко Българи за сега.
  • 140 Като вас

    8 0 Отговор
    Измислят всичко за пари. Тези шофьори които са убили хора на пътя защо не лежат в затвора а ги пускат условно. Максим Ставийски какво направи..... Не им пука за хората .....само пари...пари правят закони удобни за тях.Колко хора си заминаха по пешеходните пътеки .Тези костюмари кога ще платят глоба , като ги возят със служебните коли.
  • 141 Колю

    4 0 Отговор
    Разбарете хора ,че управляващите и комисиите няма да признаят за да си оправдават заплатите една основна истина. Имаме много малко пътища които имат възможност за изпреварване без значение с каква скорост . По една лента във всяка посока и непрекъснатите линии са с километри повече от прекъснатите. Завоите и местата с лоша видимост са повече от правия път. Една и половина магистрала и 10 първокласни пътища ,ама и те не са дори с средна лента за изпреварване. Един път за да е от даден клас трябва да отговаря не само на добри показатели за гладкост и боя , а и на брой платна в една посока ,седни ленти за изпреварване , отстояния от препятствия на страничния пейзаж /гора,поле,скали ,река ит.н. / Никой от тези лапачи и машинисти на кражбите на пари за да се пълни хазна и джобове на единици хора ,няма да си признае ,че повечето пътища в страната не са никакви пътища ,а са остатък от нещо което те само кърпят за да не е без хич и за да ни скубят. Пътищата ни даже и по БДСтандарт не са пътища ,а те винетки искат ,ограничения ,радари и камери и всичко това само за пари и въобще не им пука за убитите. Когато има повече убити ,някой да е извикан пред съда и да отговори защо въведе и нищо не постигна със светещите фарове ,с коланите ,с милионите за бабуни . Пример -международен път Румъния -Турция в участък Приселци до Варна и надолу във всяко село. По 6 до 9 бабуни в село и 30 км ограничение. И след това - изнервени и използващи всяка възможност пътуващ
  • 142 1122

    5 2 Отговор
    Най добре ще е производителите на коли да не правят колите толкова мощни и бързи.Защо е необходимо една кола да вдига 300 км/ч и за е примерно 161 к.с.?На кого е необходимо това?Нали колата е необходима за придвижване на хора от едно място на друго,като имаш ограничения на скоростта просто няма смисъл от много мощни коли.То не е камион,че да тегли товар?Нека са луксозни,удобни с много екстри по тях,но за да бъдат безопасни да им се монтират приспособления,четящи знаците и щом има някакво ограничение на скоростта,да не можеш да я надвишаваш.Сега техниката е способна на всичко.
  • 143 идиот малоумний

    0 0 Отговор

    До коментар #4 от "Завеждащ 2 хирургия д-р. Т.о.ш.и.б.и.я.н":

    Нещата отиват към доктор Чуклев ха-ха-ха
  • 144 1122

    9 0 Отговор
    Да се обърне особено внимание на ПЕШЕХОДЦИТЕ! Всеки пресича накъдето погледне.Някои се сперат пред пешеходната пътека да си приказват и ти ги чакаш,но те не ти обръщат внимание,и таман да тръгнеш и те тръгват,друг път си приказват на пътеката и нахално ти отговарят,че били на пешеходна пътека и ще си правели каквото искат,били с предимство.Имах дори случай минават по пешеходната пътека но на червено ,и при забележка ,че са на червено,ми отговарят,че са на пешеходна пътека,и били с предимство не зависимо дали им светело червено?!?
  • 145 Каква

    0 0 Отговор

    До коментар #33 от "иии":

    Каква е скоростта по закон за жилищни комплекси /по листовки/?
  • 146 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 147 гост

    4 0 Отговор

    До коментар #23 от "пешо":

    Светофари нямало в Китай, а ха ха ха............ Китай е 100 пъти по напред от нас ве индианец
  • 148 Хайл

    1 1 Отговор

    До коментар #10 от "vuichogosho":

    Айде бе пускали те...да не карам в тая противна държава ще ти появрвам- от немците ПО-КАЛПАВИ НЯМА,навират се да са отпред,засичат,святкат с фаровете че му пречиш...идиоти пълни- държавата с почти 750 000 задръствания,разкопани магистрали и най-много катастрофи...стане ли катастрофа спират и от двете посоки да зяпат сеирджиите макар полицая да му маха да се изтегля говедото зяпа да види нещо интересно...а за опиканите паркинги да кажеш? И не казвай че са опикани от камионджиите защото съм виждал как слиза от колата и пикае на 10 метра от тоалетната...за автобусите с футболни фенове не ми се говори-повръща ми се от немците.....
  • 149 Дгдъдъф

    0 1 Отговор

    До коментар #13 от "САП":

    Заради некадърни,неуки шофьори се случват тези задръствания.Никой няма идея кога и къде е с предимство,особено по кръговите.Ако Ви се наложи да карате в Англия.....Уоооооо ше останете е най-добрият случай без книжка за Ивестно време.
  • 150 Живеещ на пук

    1 0 Отговор
    Застанете пред която и да е милиция, УПС полиция. От 10 минаващи коли, 9 са в нарушение. Без запалени фарове, с телефон на ухото, без колан, надуват клаксон и каквото се сетите. И между другото, колко пъти ви се е случвало да карате след телефонист(ка) с 10 км., тогава реагира те ли адекватно?
  • 151 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 152 Цвъки

    0 0 Отговор

    До коментар #4 от "Завеждащ 2 хирургия д-р. Т.о.ш.и.б.и.я.н":

    "Кой" бе, неграмотник, а не "кои"! 😱
  • 153 Сатрап

    3 0 Отговор
    Не схващате тънката мисъл на дебелото черво..........
    Значи, 30км в малките улици, щото скоро ремонт там няма да има. Логично — нали!
  • 154 Баш ми е драго!

    4 2 Отговор
    Когато у нас падне ограничението за скорост извън населените места, но да има минимално разрешена, която да е 80км за всички пътища, а за магистралите - 130км, всичко ще си дойде на мястото, а не да се влачат с 30 и да правят задръствания и да създават предпоставки за ПТП !!! А до тогава ще продължавам да си карам с колкото мога повече и ме боли фара! 😄
  • 155 Imииии

    7 1 Отговор
    Добре де, аз не разбирам, но защо българите като шофират в Гърция или някоя западна държава са като надрискани? Изчезва агресията в тях,няма ги комплексите ... И още нещо да питам, уж големи състезатели,а един няма във Формула 1!? тц тц
  • 156 Мнение

    1 3 Отговор
    Напълно заставам зад промяната за ограничаване на скоростта - по първокласните пътища да бъде 80 км/ч, магистралите 120 км/ч и 30 км/ч да бъдат за места, които са жилищни зони, където има училища и спортни площадки. На основните улици да се запази ограничението от 50 км/ч, както заявиха от Асоциацията на пострадалите при катастрофи. Това работи в Швейцария и около училищата освен ограничението 30 км/ч на улиците има и изградени "полуостровчета" за допълнително намаляване на скоростта. Примера давам с Швейцария защото тя по територия и население е сходна България и я познавам добре. Там живота на хората се цени толкова много, че хората и полицията са безпощадни към нарушителите по пътищата. Може да се вземе следния пример от тях: За пътища в населените места, където е възможно да се промени ограничението на скоростта - да се кара с 60, 70 и 80 км/ч. Някой коментатори в нета виждат във всичко конспирация/далавера и предсказват за задръстване по улиците, може би защото не са виждали километрични опашки от коли в които шофьорите си карат чинно и не използват аварийни или бус ленти. Защо и ние да не сме като тях - спазване на правилата от самите нас и жестоки санкции за нарушителите. Контрол и на пътните полицаи от наша страна! А който много бърза да тръгва по рано - какво му са виновни останалите участници в движението. Вярвам, че с тези мерки до голяма степен ще се намали напрежението за нас и убитите по пътищата!
  • 157 ????

    2 3 Отговор
    Аз предлагам данъкът на личният автомобил да стане 10 - кратно по - голям от стойността на самият автомобил. Това автоматично ще
    редуцира движещите по пътищата таралясници.За останалите все още такива
    скоростта да се нам али драстично .И няма град, магистрала - 30 километра в час.Това, мисля напълно ще удовлетволи болните амбиции на субекта Владимир Тодоров и всички останали дебили.
  • 158 Не е целта

    1 2 Отговор
    Да се доказва нещо на някой с някакви амбиции. Целта е да не пострадаш утре Ти, твоето Дете, и цялата ти Рода. За млади водачи,висока застраховка до 25 г. Да му е трудно да купи скъпа и нова кола. Да се вдига застраховката на всеки който е бил виновен в нарушение. Да се забрани ползване на кола от трето лице. Данъка на нови да се свали до минимум. До 10 г. да е поносим.След 10 да се покачва плавно. И всички автокъщи да се ограничат да вкарват коли над 8 год. Останалите влизат отвън след щателна проверка и ако не отговарят ремонт или за скрап.Ретроколи с право на пътя само в почивни дни. И до 20 000 км. пробег на година. Километраж ако се пипне да е подсъдно и наказуемо. И тогава ще има някакви резултати по добри от сегашните. Лоши практики има навсякъде,но поне ще са по малко.

    Коментиран от #160

  • 159 🚘 Антон 🏃

    3 1 Отговор
    Да тичаме по улици и булеварди из София и в други градове в БЪЛГАРИЯ с до 30км. в час?! По целия свят в населените места в градовете е с до 50км. в час само из малките, къси или еднопосочни улици в разстояние между 200м. и около 1000м. тогава се шофира с до 30км. в час, защото в зависимост от ситуацията от разстоянието на улицата, когато е еднопосочена има и пресечена, или двупосочна с от двете страни по едно платно за движение се шофира с до 40км. в час на такива, където има от двете страни жилищно пространство и там може някъде да се движи с около 30км. в час като се съобразяваме с съответните пътни знаци, като жилищна зона с деца на пътя, внимание училище или детска градина пресичащи от майки с деца или група от ученици, група от детската градина придружени от учителя, възпитател и т. н. но за големите улици и булеварди, където можем свободно да шофираме с до 50км. в час, с готовност за спиране, като има и светофарни уредби и задължително пропускане на пешеходец със или без светофар, или водача на МПС го е пуснал светофарната уредба в зелена разрешаваща светлина и има вече минаващ пешеходец, който трябва успешно да премине задължително при тази ситуация е длъжен да пропусне пешеходеца! Винаги толерантни водачи на пътя, а в селата не трябва да превишава повече от 40км. в час, а между селищните пътища не трябва да превишава 80км. в час на автомагистралата не трябва да превишава 130км. в час. А за из цяла София и в всички големи и малки градове из БЪЛГАРИЯ
  • 160 🕝 Антон

    0 0 Отговор

    До коментар #158 от "Не е целта":

    Ти си много голям капацитет на МПС и и на година по 20000км. на година?! Ами 8 пъти в месеца по 2 пъти в седмицата София, Бургас и обратно са близо 1000км. след, като шофираш и в двата града градко или по 4 пъти седмично София, Пловдив и грако шофиране не се ли събират между 6000км. и 8000км. ами средно за годината около 70000км. и 85000 в годината, на които работата им е свързана с шофиране?! В зависи от водача на МПС, като автобус в градски транспорт дневно може да шофира около 300км. с курсове с превозващи пътници из града. Водачи на летотоварно МПС, които са куриери също за деня могат да минат около 300км. значи за 20 дни са около 6000км. Автобусни водачи, като за 6 часа шофират до 500км. за това са по двама водачи и ако има и стюард или стюардеса, която да следи пътниците или така наречените пасажери в автобуса, ако на някой му прелошее да се отзоват за почивка и затова на всеки 2,5 часа има почивка по големите градове за по 15, 20 минути. Водачите на товарното МПС също много шофират и не може да се шофира повече от 8 часа, както и при пътническа МПС защото има тахограф и там се регистрира в колко часа и с каква скорост се движи МПС знам го целия правилник пътнически и товарни в МПС, които имат тахограф работа и почивка са по 8 часа, като при шофирането е не повече от 2,5 часа + - 10, 15 не повече от 20 минути закъснение или шофира по график за да се спазва времето. Мисли първо преди да пишеш нещо, което не разбираш от МПС, каквото и да било!
  • 161 Не съм умен

    0 0 Отговор
    Но правя от 30 000до 60 000 км.годишно. И не се оплаквам. 30 градско няма да ти сложат защото го няма никъде за цял град.
  • 162 Ммм даааа

    2 0 Отговор
    Поредната глупост на управляващите. Аз например получих СУМПС по времето, когато колите бяха Москвич, Лада, Волга, Варшава, Трабант, Шкода и Вартбург. Може и да пропускам някоя от тогавашните "бегачки" без АБС спирачки. А тогава ограничението на скоростта в населените места беше 60 км/ч. И нямаше убити и ранени. Проблемът не е в разрешената скорост. Проблемът е в малоумните тикви на повечето водачи. На първо време КАТ трябва да почне да лови джигитите по магистралите и така ще намалеят и тези, дето карат с превишена скорост в населените места. Защото са едни и същи.
  • 163 Селяндур

    0 0 Отговор
    Докато пускат на свобода пияните, дрогираните и каращите без книжка - нищо няма да се промени... към положително... Един нормално поставен знак нямаме в шибаната ни държава... Легналите полицаи не отговарят на изискванията... Хората мълчат и им харесва... Когато започнат да изчезват знаци и да се чупят камери дали ще започнат да се усещат или пак ще продължават да бръснат хората... Един път не съм видял да сложат тринога край жилищна зона, парк или поне пешеходна пътека... Но много пъти следят скорост на места без риск и без регистрирани ПТП... Където може безопасно да се превишава безсмисленото ограничение...
  • 164 От кво ли

    0 0 Отговор
    С 20-30 или 80-90 то и сега си има ограничения ама кой ги спазва??? Като сложат новите ограничения питам кой пак ще ги спазва??? Всичко си имаме и закони и ограничения и права и задължения ама никой не ги прилага и използва правилно от мързел ли от кво ли???
  • 165 111

    1 0 Отговор
    Скоростта трябва да е препоръчителна.При ПТП става задължителна,тоест който не се е съобразил е виновен независимо от случея.Превишаване с 20-25% не се наказва.Всичко друго е простотия и цели да се тормозят хората за да нямот време да се занимават със важните в живота и политикатанеща.
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове