Новини

Ето каква е причината за самолетната катастрофа край Оризари

Загиналият Василски сам бил направил аероплана си

Публикувана: 22 Април, 2019 12:42
6 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 2540
Ето каква е причината за самолетната катастрофа край Оризари
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 0 от 0 гласа.

Дефектни или стари болтове са възможната причина полукрилото на винтомоторния самолет да се откъсне по време на полет над стадиона в пловдивското село Оризари. Това е една от основните версии на разследващите за техническа неизправност на машината, пише "Монитор".

При фаталния полет на 20 април загинаха пилотът Стефан Василски, на 45 години, и пътникът с него - 18-годишният Валентин Аламански. Те излетели с лекия самолет от пистата на местния аероклуб в Белозем. Загиналият Василски е бил съсобственик на клуба и е бил лицензиран пилот на този клас самолети. Хората от Белозем твърдят, че той самият е направил аероплана си, доставен му като КИТ за сглобяване.

Причината полукрилото да се откъсне, може да бъде в стиковъчните болтове. Те са особено критични крепежни компоненти, свързващи полукрилото със силовата структура на фюзелажа. В повечето модели летателни апарати това закрепване редовно се инспектира, а при нальот от определен брой часове, се подменя, обясни специалист от военната авиация.

По думите му въпреки, че обикновено въпросните болтове имат вид на конвенционални крепежни елементи, които могат да се намерят във всяка железария, при ползването им в авиацията, се залага да имат специфични изисквания. Това означава, че трябва да имат определена якост, усилия на опън, на огъване и т.н., които са одобрени единствено и само от производителя на летателния апарат. В авиацията се ползват специфични сплави и често на болт със съвсем конвенционален вид цената е десетки или стотици пъти по-висока от тази на обикновения.

Авиоспециалистът уточнява, че всички тези неща са от компетентността на специално обучени техници и инженери. В леката авиация обаче не е ясно кой следи спазването на тези технически изисквания, какви са обратните връзки с производителя на машината и кой сертифицира техническата изправност на самолетите. Това, по думите му, са особено важни аспекти, когато летателният апарат е предвиден и за превозване на пътник или пътници.

Леките летателни апарати имат минимални изисквания към качеството на пистите, от които излитат и кацат. Дори да са спазени всички технически изисквания по обслужването, то повишените нива на вибрации от терена, вследствие на неравности, могат да бъдат причина за дефектиране на възлови компоненти в конструкцията. Ето защо се следи качеството и сертификацията и на площадките за излитане и кацане.

България

Поставете оценка на статията:
Оценка 0 от 0 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Фърчилов
(гост)

Неутрално
1 Отговор
Тя като се обърне Къруцата......

Оценка:
-0 +7

бръснаря
(гост)

Неутрално
2 Отговор
в една железария има поне 4 вида болтове ,,като якост,,5,,,8,8,,,10,5и12,пък за самолети не се пазари от железария,но като няма контрол?

Коментиран от #3


Оценка:
-0 +3

авиоинженер
(гост)

Неутрално
3 Отговор

До коментар #2 от "бръснаря":


Не трябва да се доверявате на журналистите! Сега Ви казват това, което ще докара повече читатели в сайта. Истината е малко по различна:
1-во . Самолетите тип "кит", на български "комплект, готов за сглобяване", се доставят с "ВСИЧКИ НЕОБХОДИМИ КОМПОНЕНТИ И КРЕПЕЖИ" за довършване на работата - сглобяване на летателния апарат. "НЯМА УВАЖАВАЩА СЕБЕ СИ ФИРМА НА ПАЗАРА, КОЯТО ДА НЕ КОМПЛЕКТОВА С ВСИЧКО НЕОБХОДИМО КИТ-А",
2-ро . След сглобяването си, всички летателни апарати преминават "ЗАДЪЛЖИТЕЛНА" проверка - тест на летателната годност на машината. която се облита от летци-изпитатели, за да се сертифицира по летателна годност. И не се смейте, да наистина съществуват такива пилоти.
Чак след това се допуща до изпълнение на полети.
Мисля, че даже и не особено умните в сайта, вече ще внимават, какви глупости ръсят...!

Коментиран от #5


Оценка:
-1 +2

авиоинженер
(гост)

Неутрално
4 Отговор
Лека му пръст на колегата! Само за починали българи и българки четем напоследък! К'во става с останалите "етноси"?!? ...

Оценка:
-0 +3

Миризлив пор
(гост)

Неутрално
5 Отговор

До коментар #3 от "авиоинженер":


Егати човека дето си... вие авиоинженерите нямате сърце!!! Тъкмо някой разследващ реши да смете случая под килима, да обвини собственика че е бил дилетант и е икономисал и сам си е виновен и сега 6 месеца да си клати краката ходи на море и да взема немъчена заплата докато "разследва" и... се появява някой като теб да му каже че трябва да работи... Иначе след като хвърчилото е мое и сам ще си возя задника няма начин да сложа болтове от железарията няма значение какво са им щамповали на "главите".

Коментиран от #6


Оценка:
-0 +1

авиоинженер
(гост)

Неутрално
6 Отговор

До коментар #5 от "Миризлив пор":


Точно затова взимат заплата в София, под опеката на Министъра на транспорта са.
Пък и на предната катастрофа на летище Приморско, достатъчно се пекоха на плажа...
Сега сериозно - наистина може причината за повредата да е умора на материала, но трябва да си свършат работа, не да "философстват" тук разни...

Оценка:
-0 +1

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

Ловци на бисери
Татяна Дончева
Лидерът на „Движение 21” и кандидат за президент коментира по bTV кандидатът за президент на БСП:
Ген. Румен Радев е новак, той може да говори каквото си иска"

Още бисери