Новини

„Спаси София“ настоява за ремонт и асфалт за бул. „Цар Борис III“

Паважната настилка, множеството пропадания и дупки, както и лошото осветление са не само неприятна гледка, но и причина за катастрофи

Публикувана: 5 Август, 2019 10:49
23 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 1018
„Спаси София“ настоява за ремонт и асфалт за бул. „Цар Борис III“
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 4.1 от 9 гласа.

Гражданската организация „Спаси София“ обяви днес, че се застъпва за пълен ремонт и асфалтиране на бул. „Цар Борис III“. Активистите смятат, че състоянието на булеварда е трагично предвид, че той е входно-изходна артерия за столицата и един от най-натоварените в града. Паважната настилка, множеството пропадания и дупки, както и лошото осветление са не само неприятна гледка, но и причина за катастрофи. “Основен приоритет за Столичната община трябва да бъде пълен ремонт на бул. „Цар Борис III“, включващ премахването на паважната настилка и замяната ѝ с асфалтова. Смятаме ремонтът за неотложен и ще се борим той да се заложи в бюджета и да се реализира още през 2020 г.” - заяви Борис Бонев от „Спаси София“.

„Спаси София“ настоява за ремонт и асфалт за бул. „Цар Борис III“

От „Спаси София“ смятат, че паветата не са подходяща настилка за булеварди с толкова сериозно движение, тъй като вдигат шум и са източник на прахово замърсяване и кал. Това е особено валидно за артерия, на която ежедневно разчитат десетки квартали и стотици хиляди пътуващи. “Паветата трябва отговорно да се съхраняват и да се използват за улиците в центъра, по площадите и пешеходните зони, където да допълват историческия дух на столицата, но те създават проблеми по натоварените булеварди” - казват от „Спаси София“.

Множеството инциденти пък показват и сериозен проблем с пътната безопасност на булеварда. За да се подобри тя, от гражданската организация предлагат поставянето на камери за скорост, измерващи не само актуалната, но и средната скорост по булеварда. “Трябва да се разработи и зелена вълна, настроена за 50 км/час, с което бързото каране ще бъде допълнително обезсмислено, но същевременно движението ще бъде улеснено. В допълнение, на пешеходните пресичания трябва да се изградят и защитни острови за изчакване, което е доказана мярка за подобряване на безопасността.” - допълни Гергин Борисов от „Спаси София“.

Освен нов асфалт, проектът за нова визия на бул. „Цар Борис III“ задължително трябва да включва и ремонт на локалните платна, осветлението, тротоарите и велосипедната алея. Според активистите, булевардът има потенциал да бъде изключително приятен и по който да се пътува удобно и безопасно, независимо дали се използва градския транспорт, автомобил или велосипед.

От „Спаси София“ настояват и за отговор от Столичната община, какво се случва с дълго отлагания ремонт на трамвайното трасе по булеварда. Трасето на трамвай №5 трябваше да се ремонтира преди години, но общината още не е пуснала обществена поръчка. “Изключително важно е асфалтирането на булеварда да бъде синхронизирано с ремонта на трамвайното трасе. Гражданите трябва да имат разумна алтернатива по време на тези дълги, но неотложни ремонти. Призоваваме за отговорно поведение и безупречна координация в Столичната община, за да се избегнат тежки затруднения.” - завършват позицията си от „Спаси София“.

България

Поставете оценка на статията:
Оценка 4.1 от 9 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
LORT
(гост)

Неутрално
1 Отговор
похвална инициатива

Коментиран от #13


Оценка:
-10 +21

Госあ
(гост)

Неутрално
2 Отговор
Като цяло мисля че тези са разумни хора, а също и техният кандидат за кмет. За съжаление обаче, нямат шанс. Нищо разумно без рушвети няма шанс в България

Оценка:
-8 +13

Анонимен
(гост)

Неутрално
3 Отговор
Напълно подкрепям. По възможност избягвам да минавам по този булевард. Имам чувството че ако карам с под 50 колата ми ще се разбие. Там карам само в лявата лента и то със скорост от около 70, защото иначе не се трае.

Коментиран от #8, #12


Оценка:
-9 +13

да да
(гост)

Неутрално
4 Отговор
Пари откъде ?
смятат и печатница ли да отворят педалчетата за пари за безумията в тяхната "програма" ???
или са открили петрол под София ?

Оценка:
-17 +8

истината
(гост)

Неутрално
5 Отговор
чисто популистка "програма" крадена от други такива

Оценка:
-16 +8

плевен
(гост)

Неутрално
6 Отговор
Девет пъти прочетох "Спаси София"заедно със заглавията. Плюс разбира се името на Борко Бонев. Наскоро тука го представиха. Младо момче, завърщило в чужбина, с професия "общественик". Участвало в няколко "граждански организации", които започват със Спаси....нещо си. И така-коя чужда фондация се мъчи да го направи български политик?

Оценка:
-7 +8

Коко
(гост)

Неутрално
7 Отговор
Дондуков също е много натоварен, но искаха павета, а сега искат асфалт. Май само искат.

Оценка:
-6 +6

Емо
(гост)

Неутрално
8 Отговор

До коментар #3 от "Анонимен":


A с колко искаш да караш - със 160 ли ? Алоо...

Оценка:
-2 +11

Кирил
(гост)

Неутрално
9 Отговор
Тия хорица много почнаха да си вярват и да стават нагли и нахални ! Ако се асфатира булеварда, това ще е новата писта за атомобилни гонки в София, да не говорим за моторите ! Жителите от тези квартали трябва да бъдат много бдителни в подобни "инициативи" ! А на тези от "гражданската" организация ще кажа, че с това предложение слизате до нивото на всички "мутри", които управляват София ! Паветата са най-надежният материал и за това, че се прави некачествено , не са виновни паветата ! За дупките по асфалтираните улици - кого ще обвините !

Оценка:
-11 +10

Крис
(гост)

Неутрално
10 Отговор
Ми, те французите (например) прости и затова си карат по павета .... Тези не знам какво ще спасяват, но съм сигурност няма да е историческото наследство на София ! Май работата им започна да замирисва, още преди да са я извадили !

Оценка:
-5 +9

Софиянец ! Фактите Говорят
(гост)

Неутрално
11 Отговор
Аз също настоявам да се махнат гадните павета !!!!
Ама с асфалта ще се вдига 200 ! И ще стане като магистрала !

Оценка:
-7 +5

Коментар
(гост)

Неутрално
12 Отговор

До коментар #3 от "Анонимен":


Напълно те подкрепям ! И аз искат асфалта .

Оценка:
-3 +6

Bubbles
(гост)

Неутрално
13 Отговор

До коментар #1 от "LORT":


Не и в България!
Паветата държат толкова много години вече, а някоя "НАША" фирмичка като вземе да тури асвалт ще почнат едни ежегодни ремонти и вечни дупки та свят ще ви се завие.

Коментиран от #14


Оценка:
-4 +7

аман
(гост)

Неутрално
14 Отговор

До коментар #13 от "Bubbles":


Явно не си карал по "прекрасно" пренарежданите всяка година павета. А иначе и тук дежурните тролове плюят. Колкото до гонките - да слагат камери за превишена скорост и вечер патрули ако трябва, под носа на полицаите е все пак.

Коментиран от #15


Оценка:
-2 +7

Bubbles
(гост)

Неутрално
15 Отговор

До коментар #14 от "аман":


Е явно павететата са виновни че няма кой да ги нареди като хората.
После ще ревеш че има дупки и вечни ремонти и задръствания и т.н.
А баце ти и Фандъка ще гушкат кинти от "СЛУЧАЙНО" избраните фирми за ремонти.

Оценка:
-5 +6

Гост
(гост)

Неутрално
16 Отговор
Браво много хубава инициатива,но дано от общината се сетят да се ремонтира.А на кметицата препоръчвам да минава всяка сутрин и вечер с личен автомобил по локалното за да се наслаждава на офроуда ,който се предлага.Преди години довода на малоумнояарх.Диков беше ,че ще се кара бързо затова по-добре да си е така разбит да не се кара.Дано този път архитекта на София да е по-умен и да го ремонтира.

Оценка:
-2 +2

красноселец
(гост)

Неутрално
17 Отговор
Твърдо за асфалт - с градско ограничение 50 и контрол с камери на всеки светофар, маркировка и повдигнати пешеходни пътеки на светофарите! Задължително странични еластични мантинели и в средата, и шумоизолиращи стени! Основните проблеми са: 1)СИГУРНОСТ ЗА ПЕШЕХОДЦИТЕ 2)ВИСОКА СКОРОСТ С МНОГО КАТАСРОФИ С ПОСТРАДАЛИ И ЗАГИНАЛИ 3) УЖАСЕН ШУМ ОТ ПАВЕТАТА 4) ПРАХОЛЯК ОТ ПАВЕТАТА

Оценка:
-2 +9

Софянец
(гост)

Неутрално
18 Отговор
Паветата са най здрави но няма ги вече старите майстори павйори. Та е по добре да се асфалтира защото сега е страшно.Слагат се камери и гонките приключват

Оценка:
-0 +5

hienata
(гост)

Неутрално
19 Отговор
И аз съм за асфалта. Мокри или заснежени павета и следва цирк с много катастрофи. Отделно там се кара предимно в средата , вкл. и градския транспорт, защото в десните платана е ад. В момента този булевард е алтернатива на бул. България (в ремонт) и е много натоварен. Пререждане на паветата не е оферта, мисля че ще отнеме прекалено много рвеме и средства , да се извадят , да се бандажира основата и да се редят отново на ръка.

Оценка:
-1 +4

гостенин
(гост)

Неутрално
20 Отговор
тия от спаси София още нищо не са станали още никой за нищо не ги е избрал и вече *искат* ,а ако дойдат на власт колко ли още ше искат направо всички гладни напънаха за властта

Оценка:
-3 +1

ombre
(гост)

Неутрално
21 Отговор
Подкрепям инициативата,хубаво е да се отбележи и състоянието на Джеймс Баучер,понеже е в плачевно състояние.Всички улици с по големите павета,направо оставят предниците на колите там.

Оценка:
-0 +5

а дано
(гост)

Неутрално
22 Отговор
Едно браво от мене за идеята, от кога си го мисля същото за тея павета дето само пломбите могат да ти опадат като минеш от там, за зелената вълна също, едно време имаше сега е тръгни спри, само пушолка и шум се вдига по този булевард а е главе за влизане в столицата, срамота

Оценка:
-1 +3

борко бонев седни софия
(гост)

Неутрално
23 Отговор
Настоявам още за кафене през парламента, забрана на колите и безплатни лубриканти, че с моя Приятел зографчето ползваме доста. Колелото ни е тандем, без седалка! пиЯн вангел ни каза, че във Варшава така го правят!

Оценка:
-1 +2

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.