Управляващите се отказаха от забраната за изграждане на рекламни билбордове до магистралите. Текстът на Закона за движение по пътищата бе променен на второ четене. Законът урежда и статута на скоростните пътища.
Промяната позволява исканията на всички подали молби за изграждане на билбордове, да бъдат удовлетворени. Освен това се предвижда запазването на всички стари съоръжения.
Първоначалната идея на мнозинството в парламента беше чрез тяхната забрана да се пресече порочната практика за поставянето върху тях на провокативна реклама.
"Вносителите обаче допуснаха компромис, което, според мен, може да се тълкува и като лобистка поправка. Всички, които до този момент са подали искания за изграждане на обекти край магистралите, ще бъдат удовлетворени по стария законов ред. Ние два месеца се мотаем с този закон и е идеално условие хората да си подадат молбите", подчерта депутатът на БСП и бивш транспортен министър Петър Мутафчиев.
Депутатите обаче решиха нова наредба за рекламните съоръжения да прецизира на кои места край пътя да има билбордове и на какво отстояние. Тя трябва да бъде приета до 6 месеца след влизането в сила на промените и тя да регламентира поставянето на билбордове на безопасно отстояние от 14 метра за автомагистралите и 8 метра за първокласните пътища.
Председателят на транспортната комисия Иван Вълков от ГЕРБ съобщи тези дни, че само за година Агенция "Пътна инфраструктура" прибира от таксите за реклама по пътищата около 5 млн. лв.
Парламентът регламентира законово и създаването на скоростни пътища. Това са национални обекти, специално изградени и означени за движение само на моторни превозни средства с високи скорости. Те ще имат самостоятелни платна за движение във всяка посока с разделителна ивица между тях, като всяко платно е с най-малко две ленти за движение.
Максимална скорост от 140 км/ч за леките коли на автомагистрала предвиждат още промените. В момента те могат да се движат с до 130 км/ч. Според пояснението на регионалния министър Лиляна Павлова по-високата разрешена скорост няма да е за участъци като стария участък на "Тракия", а само за новите магистрални участъци, тъй като те отговарят на всички изисквания.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.