ФАКТИ.БГ

„Спаси София“: Градският транспорт е в колапс

20% от тролейбусите не излизат на линия

Публикувана: 18 Октомври, 2019 11:53
16 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 1852
„Спаси София“: Градският транспорт е в колапс
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 3.8 от 13 гласа.

Гражданската организация „Спаси София“ сигнализира за критичното състояние на градския транспорт в столицата. Заради хроничния недостиг на водачи, голяма част от превозните средства не излизат на линия, а гражданите са принудени да чакат на спирките и по над 40 минути. “Само днес, от тролейбусно депо Надежда няма да излязат 17 тролейбуса, които са били планирани да обслужват пътниците. Това е над 20% от всички тролейбуси. Ситуацията е резултат от хроничния недостиг на водачи в Столичен автотранспорт и особено в Столичен електротранспорт.” - заяви Борис Бонев от „Спаси София“.

В изпратени до „Спаси София“ документи се вижда, че най-критична е ситуацията с тролейбусни линии 6 и 7, обслужващи Люлин - най-големият столичен квартал. По линия 7, например, над 30% от предвидените за деня курсове на превозните средства няма да се осъществят. Припомняме, че това е и последната тролейбусна линия, която беше открита от Йорданка Фандъкова като алтернатива на закрития от нейната администрация трамвай 6 в Лозенец. “От „Спаси София“, заедно с гражданите, бяхме против, но градската управа не ни чу. Като резултат, вместо трамвай през 10 минути, имаме тролейбуси през 40 минути.” - категоричен е Гергин Борисов от организацията.

“В момента за всеки неизпълнен курс, Столичният електротранспорт плаща глоба на ЦГМ – тоест не само, че сме принудени да чакаме на спирките толкова време, но накрая с нашите пари се плаща за некадърното управление на общинските дружества”, допълни Борис Бонев.

Активистите от „Спаси София“ припомнят, че през пролетта имаше протести за заплатите и мизерните условия на труд в градския транспорт. Освен вдигането на заплатата, условията остават тежки, основно заради лошата организация на работа и феодалните отношения на началниците към водачите и персонала в депата и гаражите. “Спомняте си, че предупредихме Столичната община, че кризата с недостига на водачи ще се задълбочи, ако не се вземат спешни мерки - изграждане и ремонт на тоалетни, изготвяне на месечни графици за работа, така че да има предвидимост и възможност за планиране, както и ново ръководство на дружеството, което да се отнася с уважение към служителите. Нищо от това не се случи и това в крайна сметка се отразява върху гражданите, разчитащи на градския транспорт.” - заяви Борис Бонев от „Спаси София“.

Градските активисти припомнят, че това е поредният проблем в Столичния електротранспорт. Затова те искат ново ръководство и освобождаване от длъжност на директора, Евгений Ганчев. “Проблемите в дружеството са много: стари депа с грохнала техника, изгубено доверие между ръководството и персонала, критично състояние на релсовия път и контактната мрежа, липсата на достатъчно почивки и преумора на водачите.” - завършват от организацията.

България

Поставете оценка на статията:
Оценка 3.8 от 13 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Благой
1 Отговор
За 8-900 кинта няма смисъл

Коментиран от #9


Оценка:
-2 +18

Кой му пука
2 Отговор
Фъндъка ще направи летящи тролей с обществените пари. С 2.60 лв билет.

Оценка:
-8 +11

3
Този коментар е премахнат от модератор.
Миризлив пор
4 Отговор
Обикновено когато търсенето надвишава предлагането се повишава цената, пише го във всеки учебник а и всеки го знае от пазара. В случая от Столична община определят бюджета и заплатите са спрямо бюджета. Защо се нахвърляте върху директора? от къде да вземе пари за да плати на работниците по-добри заплати? А и те са професионални шофьори, много добре знаят че някъде се плаща повече и няма смисъл да карат тролейбус като може за 2-но повече пари да карат камион.

Оценка:
-2 +16

Читател
5 Отговор
Истината е че ГЕРБ тотално изпуснаха града. При такъв ресурс и с такава подкрепа от правителството е срамота всичко да върви с такива огромни темпове надолу. И не е само градският транспорт с проблеми. С просто око се вижда, че заради определени интереси и лобита унищожават всичко само и само да напълнят нечия гуша. Не знам наистина с кои гласове ще ги преизберат.

Оценка:
-7 +17

шоп
6 Отговор
Абе вие къде живеете? Около мене транспорта е супер. Редовен, нови автобуси и тролеи. Метро.
Я си стойте на село!

Оценка:
-17 +10

сектант
7 Отговор
това е истината за тоя се гласува ако имаш акъл

Оценка:
-1 +1

месара
8 Отговор
гласувайте за пчеличката мая, тя ще оправи София,.... ама отзад

Оценка:
-9 +11

onq s konq
9 Отговор

До коментар #1 от "Благой":


Как пък забрави да сложищ Единицата отпред?...ОФИЦИАЛНО Обявата е:"Търсят се шофьори за градския тролейбусен автопарк със заплата БРУТО 1800лв + 100лв за "добре свършена работа".Тука обаче "по русофилски" си плачете че всички в БГ "масово" работят за 560лв до припадък.След което обаче НЕ ЗАБРАВЯТЕ да допълните и "Тиквата да си ходи"!А супертайната ви идея е да бъде сменен не от някой Прогресивен лидер,а от такъв от ПРО-РУСКА ПАРТИЯ /"Възраждане",който да извади БГ от ЕС и НАТО,за да може Бялата мечка да положи Тежка лапа върху Крехка България!

Коментиран от #11


Оценка:
-5 +4

паламуди
10 Отговор
Елате във Варна, града на потника. Всичко е топ, чисти улици, гладки без кръпки улици, чисти плажове, чиста морска градина, чист въздух под налягане, няма задръстване по Васил Лявски, нито по моста нито край кръговите, всичко точ. Транспорта върви и пее, редовно когато го има, направо Портата няма работа и общинарите също. Ударили са го предизборно на рахат.

Оценка:
-4 +4

Миризлив пор
11 Отговор

До коментар #9 от "onq s konq":


Зависи за къде и за какво става въпрос когато се работи за заплати. Кога говорим за движението в София е едно, кога говорим за 50 километра след околовръстното е друго. Преди около седмица ходих на такова място, заплатите са под минималната и то ако има работа и се плаща кога на чорбаджията му е кеф, 3-етажна къща с малък двор ми я предложиха за 15 000 лева при уговорка че има и договаряне, за 70 километра се разминах с 2 коли. Иначе съм писал - масово с тези книжки стават камионджии за 2-ни пари и не се занимават с местните идиоти и да се бутат из трафика.

Оценка:
-1 +4

София
12 Отговор
Спаси София от "Спаси София"!

Оценка:
-3 +3

Гошо
13 Отговор
И кво ще направят? Освен всички пендели и джендери да станат шифьори?

Оценка:
-1 +1

параграф 17 тролея
14 Отговор
Столична община ще глоби общинското дружество Столичен Електротранспорт, защото не си върши работата, понеже ръководството му е назначено от Столична община.

Оценка:
-0 +2

Машинист
15 Отговор
Мислите ли ,че в БДЖ е по различно.Вчера един колега почина на работното си място преди да тръгне с влака от ц. гара

Оценка:
-0 +0

То от пловдив
16 Отговор
Не само кадри няма но и това че софия разчита на субсидии при минус от обороти също натоварва системата трябва като пловдив цена на билет 1 лева.и кондуктори в всеки превоз и съм сигурен че печалбите ще надхвърлят и най големите фантазии сигурно има някой дето не иска това да стане

Оценка:
-0 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.


Ловци на бисери
Бриджит Макрон
Първата дама на Франция коментира връзката с 25 години по-младия си съпруг
Закусваме, аз - с моите бръчки, той - със своята свежест, но такъв е животът..."

Още бисери
ТОП 5