ФАКТИ.БГ

Строим магистралата към Сърбия с пари от АМ „Струма"

Страната ни оттегли апликационната форма за 270 млн. евро за магистралата, но няма да се отказва от проекта

Публикувана: 16 Януари, 2020 10:16
11 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 2906
Строим магистралата към Сърбия с пари от АМ „Струма"
Снимка: БГНЕС
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 3.7 от 3 гласа.

Магистралният път от София до Калотина ще бъде достроен със евросредства, предвидени първоначално за доизграждане на отсечката на магистрала "Струма" през Кресненското дефиле, разкри в. "Труд".

Страната ни оттегли апликационната форма за 270 млн. евро за магистралата, но няма да се отказва от проекта и ще го разглежда като приоритетен, съобщиха от Агенция "Пътна инфраструктура". Средствата по ОП "Транспорт и транспортна инфраструктура" ще бъдат пренасочени към други два важни проекта -доизграждането на магистрала "Европа" от София до сръбската граница и железопътния проект по същото трасе, научи "Труд".

Апликационната форма за магистрала "Струма" в частта ѝ през Кресненското дефиле ще бъде актуализирана, така че да отговаря изцяло на зелената политика на Брюксел и страната ни ще кандидатства с проекта през следващия програмен период на европомощта. Според строителния сектор промяната ще позволи трудният проект да бъде построен с нужното качество и за нужното технологично време.

Решението не спира проекта, а ще ускори екипната работа на всички институции, ангажирани с разширението на единствения "тесен участък" по направлението до границата с Гърция, увериха от пътната агенция. От ведомството припомниха, че избраният вариант за трасето през Кресненското дефиле с разширение на съществуващия път и построяване на нов в обратна посока в най-голяма степен отговаря на техническите, социално-икономическите и екологични изисквания.

"Въпреки това, за да е максимално прецизна относно въздействията на проекта върху видовете и местообитанията, които са предмет на опазване в дефилето, държавата ще пристъпи към определяне на специфични консервационни цели и мерки", подчертават от пътната агенция. От ведомството ще предприемат зелени мерки за намаляване на въздействието от трафика по съществуващия път и за повишаване на безопасността за шофьорите.

София / България

Поставете оценка на статията:
Оценка 3.7 от 3 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Защо я строят?
1 Отговор
Сърбите така се лигавят с нас, че хората масово минават през Румъния!

Коментиран от #11


Оценка:
-13 +19

боцмана
2 Отговор
Остап Бендер , пасти да яде пред нашите гешефтари.

Оценка:
-3 +27

Бойко е пидал
3 Отговор
Смъртта на Тиквата ще бъде много мъчителна и болезнена

Оценка:
-5 +10

Тираджия
4 Отговор
Каква магистрала Европа, какви пет лева? За толкова години от София до Калотина не съм видял една катастрофа. Направете София до Видин там всеки ден умират хора, пътя е отвратителен, опасен.
П.с Софиянци не минават много от там, за това така.

Оценка:
-5 +12

Българин
5 Отговор
Докога журналистите ще пишете пълни глупости. Главболгарстрой и фирмите подизпълнители разровиха през 2019 г. хубавия път между Драгоман и Сливница. В момента не работят. Пуснати са по една лента с множество отбивки. Лятото между месец май и септември се пътуваше по стария път паваж-всички видяха магистрала Европа и зор на буци. Ако го разровят между Калотина и Драгоман и отново пуснат движението по стария изровен път горещо препоръчвам на Правителството да обходят участъка с кон, а не на въртолет.

Оценка:
-1 +6

made in bg
6 Отговор
Строим магистралата към Сърбия с пари от АМ „Струма". АМ"Струма" с пари от водопреносната с-ма на яз."Тича", а нея с парите на баламурниците, които плащат най-скъпата вода и пият "бутилирана".

Оценка:
-1 +10

Тираджия
7 Отговор
И защо се строят само магистрали, един кадърно направен първокласен път изведен от населените места, с надлези вместо кръстовище на едно ниво, с двулентови на изкачване, за да може леките автомобили да изпреварят товарните, с последователно редуване на отсечки с три ленти на платното за движение, за да се осъществява нормално, безопасно изпреварване.....
Не останаха ли нормални хора в България?

Оценка:
-3 +7

Гост
8 Отговор
да се чете - не можем да изпълним времето а което Европа искаше да направим магистралата, затова не можем да усвоим парите и се налага да го правим с наши.
Как ви се струва 200 милиона да дава ЕС а ние да не ги искаме? Искаме ги ама не можем да покрием условията.

Оценка:
-3 +9

mmm
9 Отговор
Мислят си че като няма магистрала през дефилето, българите ще спрат да ходя на море в Гърци.
Колко са заблудени.
Хората искат море, не лайноморе.

Оценка:
-6 +4

Centurion
10 Отговор
Финансирането е спряно заради свръх цена.Европа дава средства но ГЕРБ ,не строят,те ГРАБОТЯТ.За да стане кражбата ,ще я финансират от бюджета!!!Екзекуция по китайски за ГЕРБ,а за Борисов,трябва да се отдели по специално внимание!!!

Оценка:
-2 +6

Колио
11 Отговор

До коментар #1 от "Защо я строят?":


??? Ти Фред ли си? Или Барни?

Оценка:
-0 +2

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

ТОП 5