ФАКТИ.БГ

Ватманката виновна за катастрофата

Според експерт техническото състояние на ударилият другите три трамвая, е било отлично

Публикувана: 24 Януари, 2020 12:46
15 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 2751
Ватманката виновна за катастрофата
Снимка: БГНЕС
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 2.5 от 6 гласа.

„Най-вероятно в първите 80 метра ватманката не е внимавала достатъчно. Когато тя е била на около 20 метра и евентуално е започнала да спира електрически, вече е нямало достатъчно време, за да обезопаси трамвая. Видими следи от спирачен път не бяха установени”. Това каза в „Здравей, България” по „Нова телевизия“ Иво Василев, заместник - директор на Столичен електротранспорт.

Припомняме, че вчера верижна катастрофа с четири трамвая отне живота на 30-годишен мъж. Инцидентът се случи на булевард „Искърско шосе” в столичния квартал „Дружба”. Първоначално на релсите спира трамвай заради авария. След него идват втори и трети, които също спират. Млад мъж - пътник от едното превозно средство, решава да пресече релсите между втория и третия трамвай. Докато пресича, идва и четвърти трамвай, който не спира, удря се в спрелите мотриси и те премазват пресичащия мъж.

Няколко души са с различни наранявания след удара.

„Предполагаемата скорост на последния трамвай е около 15 км/ч, но аз само предполагам това. Тази скорост е достатъчна да предизвика инцидент”, казва още Иво Василев.

„Ранените вече са освободени от болничните заведения. Само ватманката е с травми, които налагат болнично лечение”, допълва още той.

Василев обясни, че всеки спрял трамвай е с активирана паркинг спирачка, която е много повече от ръчната спирачка при колите.

„Хипотезата е, че ватманът на последния трамвай е отклонил вниманието си”, допълва Василев.

Василев подчерта, че техническото състояние на превозното средство е било отлично. Той е излязъл от ремонт преди 20 дни и е в най-доброто състояние от всички други. Всеки ден преди началото на смяна, както и в нейния край, се извършвали и тестове за алкохол.

България

Поставете оценка на статията:
Оценка 2.5 от 6 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Гого
1 Отговор
Отлично техническо състояние,не може да спре за 20 метра

Коментиран от #4


Оценка:
-3 +23

124
2 Отговор
Може да е зяпала фейсбука

Коментиран от #3


Оценка:
-3 +33

месара
3 Отговор

До коментар #2 от "124":


поствала е, и е лайквала, ама може и тарлъци да е плела!

Оценка:
-4 +21

Сух
4 Отговор

До коментар #1 от "Гого":


С 15км/ч..

Коментиран от #12


Оценка:
-0 +10

Вече няма да бърза
5 Отговор
Ватманката виновна или не, това тепърва ще се установява, но този, който вече не е между живите, от какъв зор тръгва да минава между трамваите?

Коментиран от #10


Оценка:
-2 +29

Мнение
6 Отговор
Релсовите превозни средства както знаеме са с по-особен статут на движение и според мен при такива ситуации е редно да се сигнализира на идващите отзад защото дори и навреме да набие спирачка си представям как пътниците хвърчат към кабината на ватманката тъй че не мога да кажа дали само тя има вина , на влаковата композиция наоример се организира сигнализация километри преди запречването

Оценка:
-0 +12

НАТО ВЕЦ
7 Отговор
Тъй то. За тази катастрофа виновна ватманката, а за катастрофата на държавата .... Батман. Те и машинистите "виновни" за Хитрино, ма цистерните не били предназначени за превоз на такъв товар!!! Логика баце.

Оценка:
-0 +17

Аз ли съм кьорав
8 Отговор
Публикувано във факти.бг: Най-вероятно в първите 80 метра ватманката не е внимавала достатъчно. - катастрофата не е ли в завой, дето няма 80м видимост?!

Оценка:
-0 +11

Последния софиянец
9 Отговор
С 15 км в час и поместила два трамвая на ръчни спирачки!!!! Да не са били 150 км/ч.

Оценка:
-2 +5

ддд
10 Отговор

До коментар #5 от "Вече няма да бърза":


Тръгва да минава точно защото са спрели, никой ен предполага, че последния ще се наниже. Пътникът не е претичал пред движещ се трамвай, а те вече са били в покой, все едно те да не пресичаш на пешеходна пътека когато колите са спрели и чакат, да някой камион може да не спре и да отнесе колите заедно с теб, ама ти ще ли пресечеш? Ти не си ли преминавал между влакове на гарата когато са спрели? А това, че машината им била на преглед преди 20дни абсолютно нищо не означава, знае се как се правят ремонти и прегледи при влаковете, не е по-различно и при тези. В България всичко е 6 на хартия и документи, а реалността е съвсем друга благодарение на корупцията.

Коментиран от #13


Оценка:
-8 +8

Грую
11 Отговор
Ватманката се е гримирала и е говорила по телефона, за това не е могла да реагира на време! Често виждам жени да го правят в колата зад мен и честно казано ми се изправя косъма! То само да кара, не може да кара пък и още куп други работи да прави не виждам как ще стане! Лошото е, че страдат невинни хора от това дебелогъзие...

Оценка:
-7 +3

goni
12 Отговор

До коментар #4 от "Сух":


Прав си! Не знам къде е зяпала!

Оценка:
-3 +1

някой
13 Отговор

До коментар #10 от "ддд":


Ти малоумен ли си? Какви сравгения правиш изобщо? Там кадето е преминал мужду трамваите има храсталаци и градна мрежа именно за да не пресича никой трамвайното трасе.Само че ганьовците са скъсали мрежата да могат да минават напреко за по бързо. И сега друг виновен..

Оценка:
-0 +5

Петров
14 Отговор
Спирката на трамвая е преди кръстовище. След кръстовището следва ограден скоростен участък само за трамваи. В началото е ~40 м прав, след което следва десен завой с ограничена видимост, заради оградата и растителност. Вероятно ватманката, след като е получила разрешителен сигнал е ускорила, преминала е през кръстовището и навлязла в правата, като е продължила да увеличава скороста до обичайната за този участък. Когато трамваят е навлязъл в завоя е нямало нито време, нито път за реакция. Следствито трябва да установи истината. А защо г-н Василев пропуска в хипотезите си тези обстоятелства - не знам.
Г-н Василев казва, че предупредили двата трамвая след авариралия, но не били длъжни да предупреждават четвъртия.
Защо да не е необходимо да бъде предупреден четвъртия трамвай !?!? Ситуациата и опасността е същата като за предните два, а т. е. спрял на линията трамвай. Дори за него е било още по-необходимо, предвид, че тази ситуация се развива непосредствено след завоя.

Оценка:
-0 +6

Шаран БГ
15 Отговор
На № 14 Петров. Далеч съм вече от София, но ако всичко е така,както Вие го описвате и не се споменава от Иво Василев, можем да си мислим само две неща. Въпросният шеф не е наясно със ситуацията или иска да прикрие някой некадърник, който не си е свършил работата !! Ако водачът на четвъртият трамвай е бил во време предупреден, нямало е да засили толкова много, че да не може да спре след завоя. След като се движат по един и същи релсов път, всички водачи трябва да бъдат предупредени,дори и тези ,които се движат по насрещният коловоз. Не се знае какво и накъде може да изхвърчи от сблъскалите се мотриси.
В 1970 год., ако се не лъжа, присъствах на една от най-тежките трамвайни катастрофи в София. Знам, че беше петък. Купих си от РЕП-а на ъгъла в-к "Стършел". Видях, че трамвай се движи към ЖП гарата по "Хр.Ботев". До гарата /старата/ имаше такси стоянка за камиони - на мен ми трябваше един. Не бях направил и 20 -тина крачки към гарата, когато чух писъци зад гърба си . С обръщането си назад видях как трамвая за Илиенци дерайлира и падна на дясната си страна. Задният вагон след като падна, описа дъга влачещ се по паважа и с тавана си удари будката на РЕП-а, дето преди малко пазарувах. Тя отскочи на около 2 метра като играчка. Имаше много жертви и много кръв. Засилилият се надолу към гарата трамвай не може да бъде спрян от ватмана и долу следва завой на ляво, където се случи това нещастие..........

Оценка:
-0 +3

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

Ловци на бисери
Зигмар Габриел
Коментар на германския вицеканцлер за Brexit и желанието на Лондон да запази привилегиите си след проведения референдум
Великобритания не може да запази само хубавите неща от ЕС след Brexit"

Още бисери
ТОП 5