ФАКТИ.БГ

Тол таксите за камиони ще са между 3 и 7 ст.

Товарните автомобили с тегло между 3,5 т и 12 т и с най-високите еко класове Евро V, Евро VI или EEV ще плащат по 3 ст. на километър на автомагистрала и 4 ст. на километър за първокласните пътища

Публикувана: 19 Февруари, 2020 14:23
18 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 2168
Тол таксите за камиони ще са между 3 и 7 ст.
Снимка: БГНЕС
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 5 от 1 гласа.

Тол таксите за масовите тежкотоварни превозни средства - с тегло между 3,5 т и 12 т, ще са от 3 до 7 ст. на километър, в зависимост от емисионния клас на превозното средство и класа на пътя.

Това предвижда приетото днес от Министерския съвет постановление за изменение на Тарифата за таксите, които се събират за преминаване и ползване на републиканската пътна мрежа. Близо 17 000 км от около 20 000 км републиканска пътна мрежа ще бъде безплатна за товарните автомобили над 3,5 тона.

Размерът на тол таксите е обвързан с екологичната категория на превозното средство, както и с класа на пътя, за който ще се дължи - автомагистрали и първи клас. Стойността ще се изчислява на изминат километър като всяко навлизане в тол сегмент ще се приема за пълното му изминаване.

Товарните автомобили с тегло между 3,5 т и 12 т и с най-високите еко класове Евро V, Евро VI или EEV ще плащат по 3 ст. на километър на автомагистрала и 4 ст. на километър за първокласните пътища. За тези с емисионен клас Евро III или Евро IV тарифата ще е 4 ст. на километър за автомагистрала и 5 ст. на километър за първи клас пътища, а за тези с най-ниската екокатегория — клас Евро 0, I или II —6 ст. и 7 ст. на километър, съответно за автомагистрала и първи клас пътища.

Тежкотоварните автомобили с тегло над 12 т и с две или три оси ще плащат в зависимост от емисионния си клас между 6 ст. и 11 ст. на километър за автомагистрали и между 5 ст. и 10 ст. на километър - за първи клас пътища.

Камионите с тегло над 12 тона, с четири и повече оси ще плащат в зависимост от емисионния си клас между 11 ст. и 20 ст. на километър за автомагистрала и между 10 ст. и 19 ст. - за първи клас пътища.

Автобусите с тегло до 12 тона, с емисионен клас Евро V, Евро VI или EEV ще плащат 1 ст. за автомагистрала и първи клас пътища, а тези с емисионен клас Евро IV, Евро III, Евро II, Евро I или Евро 0 - 2 ст. на километър за автомагистрали и първи клас пътища.

Тарифата за автобусите над 12 тона ще е от 2 ст. до 4 ст. на километър за автомагистралите в зависимост от екокатегорията. За първокласните пътища автобусите над 12 тона с екокатегория Евро V, Евро VI или EEV ще плащат по 1 ст. на километър, а с емисионен клас Евро IV, Евро III, Евро II, Евро I или Евро 0 - 2 ст. на километър.

За ползване на платената пътна инфраструктура от пътни превозни средства с тегло над 3,5 т, използващи като единствен източник алтернативни горива, тол таксата ще е в размер на 50 на сто от стойността, определена за съответния вид автомобили и за категория ЕВРО VI, EEV.


Поставете оценка на статията:
Оценка 5 от 1 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
1 клас
1 Отговор
Пълен абсурд е тая система, тировете вече ще плащат по-малко от Дунав мост до Капитан Андреево, отколкото преди.

Коментиран от #12


Оценка:
-2 +11

Аноним
2 Отговор
Ако имало дупки нямало да плащат,каза шефа на АПИ ,което е правилно според мен

Коментиран от #6


Оценка:
-4 +3

ГРОБ
3 Отговор
= ГРАБЕЖ !

Оценка:
-3 +8

Митко
4 Отговор
Какво общо има екологичната категория на превозното средство?

Коментиран от #15


Оценка:
-5 +7

Баш Батка
5 Отговор
Трябва да има отсяване и качествен контрол, не може всеки сам да е транспортна фирмат без финансова култура. Това важи за всичко не само за транспорта. Ще дойде време когата за да предлагаш суслуга трябва да си лицензиран и да поемаш отговорност за извършената работа.

Оценка:
-4 +3

винкел
6 Отговор

До коментар #2 от "Аноним":


Освен пътя за Банкя, друг път без дупки аз не знам? Демек никой нищо да не плаща?

Оценка:
-0 +5

Значи
7 Отговор
С 6 и 14 стотинки поскъпват хляб и мляко!!! Нашите търговци винаги слагат 200 кратна надценка върху гнусната си стока!!! Един 3.5 тонен камион пренася минимум 10 000 хляба, което означава 3 стотинки на километър да ги разделиш на 10 000. При 100 километра са 300 стотинки или 30 лева, които делено на 10 000 броя хляб прави 0.003 лева надценка на хляба. Обаче нашите търговците не са кокошкари, че да увеличават хляба с 0.003 стотинки, затова ще го увеличат с 6 стотинки!!!

Коментиран от #10


Оценка:
-2 +3

СтарТИРаджия
8 Отговор
Пълен абсурд е държавата ни, в едно със списващите журналисти! Масовият ТЕЖКОтоварен транспорт е с МПС над 12 т с прикачени ремаркета или полу такива! А най-малко товарни МПС-та са точно тези с тегло м/у 3.5 и 12 т. И това е очеизвадно, като пътуваш из ТАТОвината ни. А отговорът на - "защо е така", е много прост: в цяла Европа е нерентабилно да извършваш транспортна дейност с такива м/у 3.5 и 12 т! Определят го, както превозните цени, така и изискуемите държавни документи в едно с такси, и налози. Та масовият товарен транспорт се извършва или с бусове и камионетки до 3.5 т или с т. нар. ТИР-ове. Това е реалното положение!

Оценка:
-0 +4

Марин
9 Отговор
До ТУК ЦИФРИ
КЪДЕ МОЖЕ ДА СЕ КУПЯТ МАШИНКИ
В
МОМЕНТА НЯМА НИКЪДЕ В БГ
1 МАРТ Е СЛЕД ДНИ
ХАОСА ЩЕ Е ЖЕСТОК
НАД 82 000 МПС ТРЯБВА ДА СПРАТ

ЩЕ ИМА САМО ДНЕВНИ ВИНЕТКИ


ПЪЛНО ЗАТЪМНЕНИЕ Е ПО ТОЗИ ВЪПРОС

Коментиран от #11


Оценка:
-0 +3

мъка
10 Отговор

До коментар #7 от "Значи":


Публикувано във факти.бг: 300 стотинки или 30 лева
300 ст са 3 лева,камионите ще плащат по малко отколкото до сега.

Коментиран от #13


Оценка:
-1 +1

СтарТИРаджия
11 Отговор

До коментар #9 от "Марин":


Отдавна постнах: от 01.03. за период от n-та бр. дни, ще е пълен блокаж на товарни и масови пътнически превози. Само гледайте! А на или до стотина км, след ГКПП-тата ще си заслужава да се проследява шоуто, спретнато от "мобилните екипи на АПИ"!

Оценка:
-0 +1

Някой
12 Отговор

До коментар #1 от "1 клас":


Тииии нормален ли сиии

Оценка:
-1 +0

Някой
13 Отговор

До коментар #10 от "мъка":


Пътувам всеки ден до Пловдив преди тол системата месечната винетка беше 180 лв сега на месец ще плащам по 1375 лв сигурен лиси че е по малко

Оценка:
-0 +2

гражданин
14 Отговор
Мисля,че е КРАЙНО време компетентните органи ОФИЦИАЛНО да публикуват подробна информация относно крайните тарифи за отделните класове МПС-та. Също трябва да се публикува ясно и точно какъв е обхватът на тол-системата,придружено с карти на пклатените участъци.Крайно време е да бъде оповестено от къде и как могат да бъдат закупени бордовите устройства за таксуване,на каква цена и при какви условия.

Оценка:
-0 +1

Ройдю
15 Отговор

До коментар #4 от "Митко":


Как да няма общо,в цяла Европа има тук няма

Оценка:
-1 +0

Кирил
16 Отговор
Само винетки защо са тези тол такси задаможе да краднат повече и да обещават че ще правят пътища не виждате че по магистралите не може да се кара нормално пътищата са като черни караш и пломбите ще ти паднат

Оценка:
-0 +1

Кипил
17 Отговор
В Европа няма такива тол такси а си има аутобани за да минеш си плащаш само по алтобана а по другите пътища не се плаща

Оценка:
-0 +1

хаха
18 Отговор
Това е положението господа!Пари няма и няма и да има докато разни тикви имат лоби във всички транспортни фирми и взимат дебели подкупи за това което правят даусигуряват комфорт на някои хорица да печелят повече

Оценка:
-0 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.