„Всички бяхме свидетели на гнева на премиера. Упрекът към АПИ е заради прекъснатата комуникация с районите в София”. Така регионалният министър Петя Аврамова коментира скандала с винетките.
„Миналата година хората от Нови Искър поискаха да пътуват без винетки. Тогава премиерът каза, че общините, които искат това да стане, трябва да поддържат тези пътища. Варна, Шумен, Белица, Челопеч и още няколко общини го направиха. Това, че сега пуснахме камерите да следят, леко притесни хората.
Подозирам политически елемент в ескалацията на напрежението. Автоматичното правоприлагане трябваше да започне от 1 март. Пуснахме го тестово по преценка на Националното тол управление. В същото време течаха преговори между АПИ и Столичната община. Камерите имат няколко опции – само трафик, тол и винетка или само тол.
Столичната община вече показа картата с пътищата, за които ще се включи с поддръжката и така ще бъде променено решението на Министерския съвет за обхвата на пътищата с винетна такса”, поясни Аврамова. Тя допълни, че Северната скоростна тангента ще бъде освободена от закупуването на винетка, но не и от тол такса, защото там минава транзитен трафик.
Министърът внесе яснота и за пътищата в населените места в страната, където също се изисква винетка за движение. Тя обясни, че за общините има два варианта – пътищата да станат общински или да сключат споразумения с АПИ.
„Това са републикански пътища извън урбанизираните участъци. В Стара Загора става въпрос за Околовръстен път с транзитен трафик. Там има алтернативни пътища, по които колите да се движат без винетка. От общината във Варна са подали искане пътят до гробищния парк да бъде без винетна такса. В Шумен имаше искане за един отдалечен квартал, който все пак е част от града. Препоръчано е на кмета да премести табелата на града“, каза Аврамова.
„Искам да успокоя всички граждани: не се подвеждайте по наличието на камери. Това не значи задължително, че ще бъдете глобени. В рамките на населените места, между табелите за начало и край, не се дължи винетна и тол такса”, категорична бе Аврамова. И допълни, че някои камери са поддържащи и следят само трафика.
По въпроса относно недоволството на превозвачите за толсистемата, регионалният министър Аврамова обяви, че тя ще заработи от 1 март, като вариантите за пътуване и плащане на таксата са три – с маршрутни карти, с GPS тракери и с бордови устройства.
„Републиканската пътна мрежа трябва да има средства за поддръжка, ако искаме хубави пътища”, заключи Аврамова.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Пршо
11:19 20.02.2020
2 Иван
11:23 20.02.2020
3 кълвач
11:30 20.02.2020
4 Ахххаа
11:45 20.02.2020
5 конгречулейшънс
11:47 20.02.2020
6 Пилота
11:48 20.02.2020
7 Факт
11:53 20.02.2020
8 Ахахах
11:54 20.02.2020
9 Само да кажа
11:57 20.02.2020
10 Ахахах
12:28 20.02.2020
11 Ахахаха
12:29 20.02.2020
12 мразя групировката ГЕРБ
12:48 20.02.2020
13 Умно село
Толкова ли сме наваксали със стандарта на живот в тая кочина, за да изпъкнем като въшки начело в тая е.на Европа?
Навсякъде хората ги улесняват. У нас всичко се прави в ущърб на хората, за да създават роботни места за своите хора и бъдещи ГЛАСОПОДАВАТЕЛИ.
аЙ СИКТИР! Винитки и минетки!
Навсякъде това се калкулира в горивото за улеснение.
13:58 20.02.2020
14 ПЕНКО
15:27 20.02.2020
15 Centurion
16:18 20.02.2020