Миналата седмица правителството одобри въвеждането на електронната рецепта, но тя всъщност е въведена само на теория, защото ще мине доста време, докато системата достигне до всички аптеки и общопрактикуващи лекари.
„Правителството представи централната система, към която ние трябва да се интегрираме с нашите софтуерни програми, което ще отнеме време“, заяви председателят на Асоциацията на собствениците на аптеки Николай Костов в „Тази сутрин“ по bTV.
По неговите думи аптеките и общопрактикуващите лекари ще се вместят в срока, даден в Наредба №4 за въвеждането на електронната рецепта, който е 1 май 2021 г.
"В момента системата върви тестово в една аптечна верига и то само в някои от нейните обекти", каза Костов.
Засега тези аптеки ще бъдат обозначени със стикери.
„Мисля, че всички аптеки ще я предлагат (електронната рецепта) преди интеграцията, защото има начин да се установи какви лекарства са предписани – има национални кодове, които се знаят“, каза председателят на Асоциацията на собствениците на аптеки.
Електронната рецепта ще представлява 9-цифрен код, който лекарят го дава на пациента, а той от своя страна на фармацевта.
С кода се вижда кой е пациентът и кой е лекарят предписал медикамента.
"Системата е развиваща се и ще има необходимост от доработки от наша страна. Към нея ще се добавят нови компоненти, за да може тя да бъде част от електронното здравеопазване", смята Костов.
При новите рецепти няма да е възможна „генерична замяна“ на едно лекарство с друго от същия тип, ако в нея е записана търговка марка, обясни още председателят на Асоциацията на собствениците на аптеки.
"Електронните рецепти ще облекчат работата и ще допринесат за прозрачността. Ще се знае кой на кого какво е предписал и няма да има нужда да се водят хартиени дневници", обясни Николай Костов.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Гост
И като го няма това лекарство, какво правим?! Връщаме се отново при личният лекар, за да предпише друго, което го има?! И ако междувременно същото това се е изчерпало - отново при личният лекар, така ли? Нещо не ми се нрави този вариант. Отделно, лекарят може да изписва само лекарство на определена фирма, а на пазара да има аналогично, но на друга фирма и по евтино. Пациентите нямаме тази информация. Как ще се предотврати некоректно поведение от страна на личният лекар?!
Коментиран от #2
11:26 22.12.2020
2 един от многото
До коментар #1 от "Гост":
Те нали точно това искат!11:31 22.12.2020
3 БОЗА
11:31 22.12.2020
4 Измир
Коментиран от #8
11:32 22.12.2020
5 Сатаната
11:34 22.12.2020
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 Честито
12:14 22.12.2020
8 Елементарно
До коментар #4 от "Измир":
Тука е по-добре.1. Пишеш молба на А4, свободен текст
2. Носиш я в здравната каса, там ти дават номерче на гишето
3. След около 2 седмици ти излиза реда
4. Отиваш с празна флашка
5. Ако има там някоя що годе грамотна лелка ти качва електронната рецепта на флашката
6. Отиваш до аптеката с флашката, и там ако се отвори файла ти дават лекарствата.
И.... само това е !
13:03 22.12.2020
9 КАПИТАН СМЪРТ
ПРЕДАТЕЛЯ СИ ОСТАВА, ПРЕ-ДА-ТЕЛ ! ОТ БАНКЯ ;)
13:12 22.12.2020
10 КАПИТАН СМЪРТ
СЪЩОТО, ЩЕ СТАНЕ, НО БЕЗ ДА СЕ ШУМИ И С ИНФОРМАЦИЯТА ЗА РЕЦЕПТИТЕ :)
13:16 22.12.2020