Last news in Fakti

29 Януари, 2021 11:21 1 535 12

До 2024 година над 50% от подвижния състав на БДЖ може да бъде подновен

  • бдж-
  • български държавни железници-
  • влакове-
  • григори григоров

В края на 2019 година последното задължение в размер на 220 милиона лева е било изчистено. В момента БДЖ "Пътнически превози" и "Холдинг-БДЖ" нямат задължения към своите кредитори

До 2024 година над 50% от подвижния състав на БДЖ може да бъде подновен - 1
Снимка: БГНЕС

"В момента ние сме в началото на последната година на една 3-годишна програма, която стартира с три основни задачи. Първата задача беше да се изчистят окончателно задълженията, които бяха натрупани през последните десетина години, за да може компанията да почне да се развива по начин, по който тя да е в състояние да предложи необходимите по качество и количество услуги на своите потребители", обясни пред БНТ председателят на борда на директорите на "Холдинг-БДЖ" Григори Григоров.

В края на 2019 година последното задължение в размер на 220 милиона лева е било изчистено. В момента БДЖ "Пътнически превози" и "Холдинг-БДЖ" нямат задължения към своите кредитори.

2020 година се е отразила и на БДЖ. През април месец пътуванията са спаднали със 75%. На годишна база спадът е около 36%. Това е довело до намаляване на приходите с около 30 милиона лева, които са били компенсирани със съкращаване на разходите, свързани с оперативната дейност на дружеството, с някои елементи на развитие. Натрупаните през годините резерви са позволили на дружеството да се справи със ситуацията.

За тази година е подготвен консервативен бюджет.

"В синхрон с общата финансова политика на държавата ние трябва да поддържаме резерви. Ние по никакъв начин вече не можем да си позволим да вкараме БДЖ в същата спирала на финансови задължения, в която то съществуваше до преди две години", обясни Григоров.

Цените на билетите не са увеличавани с години и в момента те са доста под смесените нива. Договорът, който БДЖ има с държавата не им позволява да се правят резки промени с цените. Не се очаква в рамките на следващите две-три години те да се вдигнат с повече от 5-10%. Продажбата на билети, при нормални условия, формира около 25% от общите приходи.

"На този етап държавната субсидия е достатъчна", каза Григоров.

Втора точка от 3-годишната програма за развитие на БДЖ е една интензивна програма за ремонт на подвижния състав, чиято възраст е от 30 години нагоре.

Броят на вагоните в експлоатация за последните две години е увеличен с 30%. През последните 12 месеца няма нито един тежък инцидент с локомотив в движение. Има договор за модернизация на мотриси за крайградски пътувания. Има рециклирани вагони, които са на нивото на нови вагони.

Третата основна част от програмата е новият подвижен състав. За тази година ще има 15 нови локомотива, които ще обслужват основно дългите направления. От 22-ра до 24-та година ща има поетапно подновяване на вагони и мотриси. Очаква се до 2024 година над 50% от подвижния състав да бъде изцяло подновен, дружеството ще бъде в силна позиция и по този начин ще обезсмисли навлизането на алтернативни оператори на железопътен транспорт.

Закупените в момента локомотиви са изцяло изплатени. Последният от тях ще пристигне през декември. Общата сума е около 75 милиона лева. За следващите три години сумата, която е предвидена за инвестиции, е почти половин милиард лева. Почти половината от тях са част от плана за устойчиви възстановяване, който България разработва заедно с ЕС.


Поставете оценка:
Оценка 3 от 4 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Баце шкафски

    8 0 Отговор
    А София Варна ще го минаваме със средна скорост 50км за 8 часа, в Китай влаковете се движат с 500 км от 10 години

    Коментиран от #8

  • 2 Един

    4 0 Отговор
    може.... ама няма...
  • 3 Реалист

    7 0 Отговор
    Като виждам как всички си стоят на топличко в панелите и само 20 истински българи са на протестите, Баце и тогава ще ги "открива"
  • 4 Гост

    5 4 Отговор
    Каква е ползата от БДЖ? Да се търкалят едни празни композиции, за да прибираме парите. БДЖ е бездънна яма за усвояване на пари.

    Коментиран от #9

  • 5 Иванчо

    5 1 Отговор
    То може и човек на Юпитер да стъпи....
  • 6 gost

    6 0 Отговор
    А какво става за линиите , състоянието на ж.п. релсовия път ? Луксозните вагони е най лесната далавера , ами гарите , и т.н.
  • 7 Хайверче яж

    3 0 Отговор
    шампанско пий и кога поглеж, бахамската ти сметка с милиони грей....
  • 8 БАЙ Х@Й‼

    9 0 Отговор

    До коментар #1 от "Баце шкафски":

    Ами и нашите влакове са като китайските - прекосяват страната за осем часа! 😀😀😀
  • 9 Иванчо

    7 0 Отговор

    До коментар #4 от "Гост":

    БДЖ е от голяма полза и доста хора я ползват. Въпросът е, че както всичко в държавата, управляващите го използват за точене на средства, но това не означава, че самото дружество е безполезно и ненужно. Безполезни и ненужни са тия, дето ни управляват в момента и крадат. То затова дружеството е в такова състояние, а не щото не се ползва.
  • 10 КРАДЦИ

    0 0 Отговор
    Изпитвам задух, неудобство и общо неразположение от вируса „ГЕРБ 2011-2021"
  • 11 Angry Bird

    1 1 Отговор
    Има ли държавна структура, в която се говори по човешки? Подвижен състав - на май.а им п.....а! Ми кажете и напишете нормално разбираемо: "локомотивите и вагоните" и т.н.
  • 12 жепеец

    1 0 Отговор
    Проблема е ,че има много пенсионери които лапат пенсия и заплата и гонят 3 бона.Като почне работа някое младо момче,почва с 700лв чисто защото няма класове.И след 2-3г. младите напускат,а пенсионерите не пускат кокала
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове