Общинският съветник Борис Бонев внесе днес доклад в СОС, в който предлага прекратяване на безконтролно отдаване на паркоместа и ограничаване на безплатно паркиране за държавни и общински институции. Според общинския съветник с намаляването на служебните абонаменти на институциите ще се въведе ред в паркирането, ще се сложи край на привилегиите за институциите и ще се осигурят чувствително повече места за софиянци. Според Спаси София в момента стотици паркоместа, особено в центъра на София, са заети от служебни абонаменти на институциите, с което силно се намаляват местата за свободно ползване на живущи и приходящи.
„Институциите заемат тротоарите, площадите, пътните платна. Присвояват си публичната собственост и я превръщат в личен паркинг без никаква грижа за обществения интерес. От Спаси София предлагаме това да се промени и практически да разкрием стотици нови места за гражданите точно там, където те са най-необходими и дефицитни“, категоричен е независимият общински съветник Борис Бонев. От Спаси София обясняват, че ако предложението им бъде прието, съотношението в паркоместата ще бъде променено, като приоритет ще бъде даден на гражданите. Затова са заложили ясни ограничения за максималния брой паркоместа, които могат да бъдат резервирани и ползвани като служебни абонаменти.
„Предлагам до 40% от местата по дадена улица или паркинг да могат да се ползват от институциите. С това искаме да прекратим порочната практика цели улици и площади да бъдат присвоявани от чиновниците, оставяйки гражданите без никакви места за паркиране. С второто ограничение предлагам максимум до 20% от местата във всяка подзона да могат да бъдат служебни абонаменти. В момента част от подзоните в Синя зона са буквално окупирани от автомобилите на държавни и общински институции“, допълни Борис Бонев от Спаси София.
Според градските активисти най-безочливи в присвояването на публичните пространства са депутатите от Народното събрание, които разполагат с над 230 места на пл. Св. Ал. Невски и зад бившия Партиен дом. Министерски съвет пък разполага с над 100 места върху общински терен при Централната баня, а Столичната община е превзела над 70 места при храм-паметника „Св. Ал. Невски“ и по ул. „Московска“. „Смятам това за недопустимо. Институциите трябва да покажат на гражданите, че те също спазват правилата и могат да се откажат от своите привилегии.
Предлагам тази реформа, за да направим София по-справедлив и екологичен град и за да улесним живота на гражданите“ – мотивира се независимият общински съветник. „Призовавам именно Столичната община да се откаже първа от десетките си места, като това може да стане за пет минути със заповед на кмета Йорданка Фандъкова. Призовавам я да докаже, че е на страната на гражданите и обществения интерес и затова очаквам нейната ясна и навременна позиция!“, категоричен е Бонев.
Борис Бонев допълни, че София отдавна се нуждае от сериозно преосмисляне на политиката по паркирането и мобилността, каквото не е правено от въвеждането на платеното паркиране преди 10 години. През този период моторизацията в София нарасна двойно и правилата за ползване на платеното паркиране отдавна са остарели и неефективни. Същевременно столицата вече се обслужва от три пълноценни линии на метрото, които се пресичат в центъра на града, правейки го лесно и бързо достъпен от всички големи квартали. „Няма причина държавните и общинските чиновници, министри, депутати, общински съветници или кметове да не ходят на работа пеша, с градския транспорт или с велосипед. Аз го правя ежедневно и ги уверявам, че нищо страшно няма да им се случи“, завършва общинският съветник.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Котило
13:33 13.05.2021
2 Софиянец
13:38 13.05.2021
3 Joco
13:43 13.05.2021
4 Optimist
Коментиран от #5
14:02 13.05.2021
5 Azz
До коментар #4 от "Optimist":
Не цената за паркиране е проблем,а липсата на паркинги.Търтеите от градска мобилност просто чертаят едни линии,забиват колчета и печелят от това ,което поколения в течение на години са направили.А за цената - давам пример за Малага,в центъра,на пристанището и на още много други места има подземни и надземни паркинги в изобилие,а цената е едно евро на час!В кварталите навсякъде,където има възможност са обособени места за паркиране - безплатни!
Спазваш ли правилата/в случая си максимално улеснен/ нямаш проблеми.
Тук мафията накара целият град да плаща за дупки и разбити улици!!!
Коментиран от #6
14:21 13.05.2021
6 Ха ха ха
До коментар #5 от "Azz":
поздрави от Малага, прав си на 100% ! Това което си написал е актуално към днешна дата 13.05 : ))))Коментиран от #8
14:37 13.05.2021
7 Цако Даков
Коментиран от #9
14:41 13.05.2021
8 Azz
До коментар #6 от "Ха ха ха":
Благодаря,преди година и нещо бях на гости там една седмица.Първото нещо,което ме впечатли беше организацията на движението.Със зелена вълна на светофара минаваш половината град за няколко минути..Ама тамошните управници не крадат като тукашните...
15:03 13.05.2021
9 никой
До коментар #7 от "Цако Даков":
Абе тоя номер отдавна остаря.От поне 6-7 години не става така.Проблема е ,че на място с къща ,вдигат блок.Преди това е имало един,или два автомобила, след построяването на блока стават 30.Блока с десеина-дванадесет паркоместа,които естествено не влизат в цената на апартамента,а тия които са си ги закупили,ги отдават под наем за да ,,избиват" Ей това ни е нас простотията и далаверите.15:09 13.05.2021
10 ха ха
Коментиран от #11
15:30 13.05.2021
11 Мунчо
До коментар #10 от "ха ха":
Бонев предлага точно обратното - да не могат както сега, да си паркират безплатно слагайки си значе "Не важи за автомобили на МВР", например...16:01 13.05.2021
12 пак аз
20:36 13.05.2021