Насилие и хулиганство над мъж, който продава чорапи в пловдивския квартал „Капана”, възмути жителите на Пловдив, предаде NOVA.
Собственик на едно от заведенията в арт квартала е влязъл в пререкание с продавача. Ресторантьорът Ивайло Пенов пресрещнал момчето на име Митко. Не му дал да мине по улицата и му се скарал. След това отнел стоката му, хвърлил част от нея на земята, а друга изритал. Агресията продължила, като ударил момчето по главата. Това станало пред погледите на клиентите в рестонатите наблизо.
Случката породи лавина от коментари, като част от пловдивчани се готвят да протестират. Гражданите призовават към бойкот на кафенето и настояват извършителят да понесе отговорност за действието си. Протестиращите ще се съберат в 16 часа в събота. Някои от тях изразиха недоволството си още днес, като поставиха стари чорапи пред входа на заведението.
При протестиращите пристигна и самият Митко, който бе посрещнат от гражданите с аплодисменти. В знак на солидарност някои от тях си купиха от чорапите, които продава.
По случая се самосезира и прокуратурата. Проверката е образувана по два текста - за нанасяне на лека телесна повреда по хулигански подбуди, и за хулиганство. От прокуратурата са установили самоличността на пострадалия и на извършителя на деянието, както и на очевидци. Проверката трябва да приключи в срок от 5 дни.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Фатих
Коментиран от #4, #7, #29, #77, #91
06:57 29.05.2021
2 Така е
Коментиран от #49
06:59 29.05.2021
3 РЕАЛИСТ
07:00 29.05.2021
4 Може би
До коментар #1 от "Фатих":
Сигурно непрани !07:00 29.05.2021
5 Абе вие на тия бардаци
07:01 29.05.2021
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 Мнение
До коментар #1 от "Фатих":
Първо не е в ресторанта а на улуцата където и този ресторант ползва тротоарна площ (а дали плаща за тази площ е друга тема)Второ всеки има право да изкарва за хляба си по законния начин(няма нищо незаконно да продаваш по улиците)
Трето тоя ресторантьор като какъв се изживява че бие човека? понеже е безпомощен. Закони няма в БГ в нормална правова държава това не може да се случи.
Коментиран от #9, #17, #48
07:08 29.05.2021
8 РЕАЛИСТ
07:09 29.05.2021
9 Фатих
До коментар #7 от "Мнение":
Бедната чорапо продавачка плаща ли данъци ?Коментиран от #14, #125
07:11 29.05.2021
10 123
07:12 29.05.2021
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 Анджело
Коментиран от #111, #115
07:20 29.05.2021
13 Голям Слон
Коментиран от #51
07:22 29.05.2021
14 РЕАЛИСТ
До коментар #9 от "Фатих":
Датчаните не са задали този въпрос на Андерсен в " Малката кибритоородавачка" Тук НАП с такива не се шегува. Виж за хората с палати и лимузини си прави оглушки, щото не знаят, кой на кого е човек.07:22 29.05.2021
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 Митко
До коментар #11 от "Мечо Пух":
И ти ли пловдивчанин? От 15 години продавал чорапи, я да го видят колко данъци е платил. Това не е честният начин. Най-обикновен циганин. Ама всички скочили защото онзи с ресторанта не е от Пловдив.На никой не му е приятно да му завират в лицето чорапи или други глупости докато яде.
Коментиран от #19, #20
07:24 29.05.2021
17 А, че може
До коментар #7 от "Мнение":
да се случи, сигурно може. Само че ресторантьорът ще трябва да плати такова обезщетение, че на пострадалия няма да му е нужно да работи някоя и друга година.07:25 29.05.2021
18 123
07:26 29.05.2021
19 Леле-леле
До коментар #16 от "Митко":
Ти до данъците от печалбата ннаамбулантен търговец на чорапи ли опря? Наясно ли си собствениците на заведения колко укриват от данъци, че и от неплащане и нерегистрирани на осигуровки на персонала за действително отработено време...Коментиран от #39
07:32 29.05.2021
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 8339
Изхвърлете боклука от Капана!
Коментиран от #25
07:38 29.05.2021
22 мунчо
Коментиран от #46
07:40 29.05.2021
23 ай деее
Коментиран от #28
07:41 29.05.2021
24 Мечо Пух
07:41 29.05.2021
25 Не знам, дали
До коментар #21 от "8339":
е вярно това, което си писал, но звучи логично. И мен ме учуди, че е адвокат, а "работи" като собственик на заведение. Особено след тежките времена и безпаричието след затварянето на заведенията през изминалата година.07:43 29.05.2021
26 Яко
До коментар #20 от "Мечо Пух":
палиш, а?07:46 29.05.2021
27 Този коментар е премахнат от модератор.
28 Да, не е приятно
До коментар #23 от "ай деее":
Защото ти напомня, че на някои хора им се налага така да си изхранват прехраната, докато други си пият биричката и се самозалъгват, че всичко е наред. По-добре да продава чорапи, отколкото да ходи да ограбва деца и пенсионери. Отчаяният човек е готов на отчаяни действия. А така поне има лъч надежда, че ще припечели нещо от чорапите и ще има какво да вечеря. Във всеки случай, дали ти е приятно или не, толкова агресивна реакция от страна на ресторантьора е недопустима.Коментиран от #33
07:53 29.05.2021
29 Фатма
До коментар #1 от "Фатих":
Чети бе...чети бе..Човека е минавал оттам..Улицата е на всички граждани.А за това, че някакъв келяв шоп се е домъкнал тук с номерата си къш обратно в миризливата София.Коментиран от #32
07:54 29.05.2021
30 Плюс-минус
Преди няколко дни ми се обади служител от един от мобилните операторити агресивно нахално искаше преди изтичащия след месеци срок на договора да го подменя с нов, по- скъп.
Та се питам: кой, защо, за кого и как работи.
07:56 29.05.2021
31 Ти пък що реши,
До коментар #27 от "Печо Мух":
че го защитава само защото е ром. Мина кинти през ум, че е защото е преди всичко ЧОВЕК? Никой не си избира в какъв етнос да се роди. Следователно не бива да бъде съден за нещо, което не е резултат на лично решение.Коментиран от #34
07:56 29.05.2021
32 А не,
До коментар #29 от "Фатма":
не го изкарвай сега, че София била виновна. От София съм и също съм против постъпката на ресторантьора.07:59 29.05.2021
33 морук
До коментар #28 от "Да, не е приятно":
Тази мантра за бедните но честни продавачи на чорапи си я пей на някой друг. Като иска да продава има пазари отива там и продава, или застава на улицата и продава, но да ми виси на главата и да ми мрънка не ми понася. Да точно за това съм седнал да си пия биричката и не искам докато си я пия да ми продават, каквото и да е.Коментиран от #35, #42, #52, #59
08:00 29.05.2021
34 Да си жив и здрав
До коментар #31 от "Ти пък що реши,":
Да не дава Господ такива 4-5 ЧОВЕК да посетят някоя вечер в 3 къщата където живеят родителите ти! Тогава пак ще си спомниш кога и как се пише ЧОВЕК с главни букви!Коментиран от #38, #40, #44
08:02 29.05.2021
35 Ами пий си
До коментар #33 от "морук":
я вкъщи тогава. Че и по-евтино ще ти излезе. На обществено място (улица) не си ти шефът, нито пък собственикът на заведението. Утре ще паркираш пред заведението на такъв и ще излезе да ти се репчи, щото си мисли, че светът е негов.08:08 29.05.2021
36 Госあ
08:09 29.05.2021
37 Мечо Пух
До коментар #27 от "Печо Мух":
Мислех да ти отговоря, ама после си викам "я да го оставя да пасе, че явно му е трудно да разбира..."...И вземи да си навиеш навущата, че са се провлачили по калдъръма...08:10 29.05.2021
38 Абе ей,
До коментар #34 от "Да си жив и здрав":
ти разбра ли какво казах: това, че има занимание (и някакво препитание) чрез продажбата на чорапи, го държи една стъпка встрани от тези, за които говориш. А, като ти влязат 4-5 бели човеци в къщата да те обират, по-добре ли е?08:10 29.05.2021
39 Митко
До коментар #19 от "Леле-леле":
Бягаш от темата! Ако този с голата глава беше от Пловдив, никой нямаше да повдигне въпроса. Обаче понеже някой пуснал мухата, че е от София (а се оказа, че е от Варна) и пловдивчани започнаха да защитават всичко що е циганин, ама се е от Пловдив... Жалка история. Що завиждате толкова? Пловдив си е малък град, и не можете да го промените.Коментиран от #47
08:13 29.05.2021
40 Този коментар е премахнат от модератор.
41 Този индивид ресторантьор
Коментиран от #43
08:16 29.05.2021
42 Митко
До коментар #33 от "морук":
Точно това го мразя най-много! Да ми досаждат разни с чорапи и дрънкулки.08:16 29.05.2021
43 Митко
До коментар #41 от "Този индивид ресторантьор":
Коя точно бяла държава визираш? Че не се сещам за нито една в която се толерират амбулантните търговци...Коментиран от #50, #54
08:18 29.05.2021
44 Преди години
До коментар #34 от "Да си жив и здрав":
в София на Раковски, до пл. Славейков, седяха възрастни български жени да продават цветя. Пред клон на банка срещу театър "София" една възрастна жена продаваше градински зеленчуци и прясно мляко. Изкарваха по някой лев към пенсията. Данъци също не плащаха. Никому не пречеха и никой не ги гонеше.08:19 29.05.2021
45 Този коментар е премахнат от модератор.
46 Кака Мара
До коментар #22 от "мунчо":
Малко ще му е на тая мутра08:26 29.05.2021
47 Аз съм
До коментар #39 от "Митко":
от София, та не виждам на кого мислиш, че завиждам. Може да има лични пристрастия от страна на пловдивчани, но това е твое лично мнение. Явно продавачът на чорапи не е пречел на пловдивските ресторантьори.Коментиран от #69
08:26 29.05.2021
48 Гошо
До коментар #7 от "Мнение":
Е и това му дава право да досажда на всеки Като седнеш в ресторант ,чорапи ли си отишъл там да си купуваш Правилно го е набил08:27 29.05.2021
49 Този коментар е премахнат от модератор.
50 Кака Мара
До коментар #43 от "Митко":
В цял свят има улични търговци. Проблемът на бюджета не са те , а големите данъкоплатци, които укриват данъци.08:28 29.05.2021
51 Jorj
До коментар #13 от "Голям Слон":
Ти изобщо гледа ли видеото, или реши да се изтропаш за спорта08:29 29.05.2021
52 Аз пък не искам,
До коментар #33 от "морук":
докато си пия биричката, някакъв "келеш" от съседната маса да ми се репчи и прави на велик. Но и такива ги има. Неслучайно има толкова сбивания по заведенията.08:29 29.05.2021
53 Гошо
До коментар #20 от "Мечо Пух":
Българин няма да тръгне да ти навира амбулантна стока под носа Я кажи ти виждал ли си такъв ,аз не ,ама цигани колкото щешКоментиран от #56, #67, #106
08:32 29.05.2021
54 Продавачите
До коментар #43 от "Митко":
на цветя или вестници, които ходят да продават от заведение в заведение, водят ли се за амбулантни търговци. Защото от тях има във всички бели държави.08:35 29.05.2021
55 бобчо
Коментиран от #57
08:36 29.05.2021
56 Абе ти вчера
До коментар #53 от "Гошо":
обясняваше как Русия била от женски род, пък НАТО от мъжки (?!). Аз пък не познавам друг българин, който да е изръсил такава глу.пост. Българин ли си въобще?08:37 29.05.2021
57 Ходи и питай
До коментар #55 от "бобчо":
ресторантьора, дали всичко, което е продал, е минало през касов апарат. Това, което укриват заведенията е в пъти повече.08:39 29.05.2021
58 гост
Коментиран от #61, #82
08:40 29.05.2021
59 ...освен още няколко бирички,
До коментар #33 от "морук":
да притъпиш болката от несполуките в живота ти. Ей, алкохолът не решава проблеми. В най-добрия случай забравяш за малко за тях. В по-лошия си навличаш още проблеми.08:44 29.05.2021
60 top
08:46 29.05.2021
61 Хм...
До коментар #58 от "гост":
Ако пере нечий пари, ще му е все тая. Адвокат-ресторантьор, след почти цяла година, в която заведенията или бяха затворени, или работеха с намален капацитет. 🤨🤔 Как мислиш, чиста ли му е работата?08:47 29.05.2021
62 МАЙНА 1
08:49 29.05.2021
63 София
09:05 29.05.2021
64 София
09:08 29.05.2021
65 София
09:09 29.05.2021
66 Двг
Коментиран от #70
09:10 29.05.2021
67 Е какво сега,
До коментар #53 от "Гошо":
пречат ти като крадат, пречат ти и като не крадат, а продават чорапи. Ами предложи им работа във фирмата, в която работиш. Ако работиш въобще.09:16 29.05.2021
68 София
09:18 29.05.2021
69 гост
До коментар #47 от "Аз съм":
Явно,не явно, едно е ясно.Тоя с чорапките е минавал всеки ден по тази улица и на оня му е писнало да го гледа как се вре между масите. Има начин да го разкараш без да му разпиляваш нещата и да го удряш. А тия сълзливи ,,акции" на подкрепа с изкупуване на чорапи са смешни. В тълпата имаше доста заможни хора,някои със собствен бизнес, собственици от съседни заведения и др. Защо някой не му предложи работа във фирмата си ? Ето това ще е реална помощ,вместо да му дадеш 10 лв за някакви чорапи,дето няма и да ги носиш .Иначе смартфон-оператори колкото щеш.За ефтина ФБ слава.Коментиран от #73
09:19 29.05.2021
70 Айде още един,
До коментар #66 от "Двг":
почиствал се застрашен от неплатените данъци на продавача на чорапи. 😄😆 Наличието на касов апарат не значи, че го използваш съвестно. Информирай се каква е функцията на китайски ресторанти, в които никой не влиза, а имат хиляди евро оборот месечно. За бели държави говоря.Коментиран от #83
09:22 29.05.2021
71 факт
09:24 29.05.2021
72 Не на агресията във всичките и форми
09:25 29.05.2021
73 Ще ти отговоря
До коментар #69 от "гост":
само това: Прочети коментар 67, който също е от мен, и ще видиш, че не сме на различни мнение. 🤨🤔😉Коментиран от #100
09:26 29.05.2021
74 Този коментар е премахнат от модератор.
75 Гледайте клипа
09:26 29.05.2021
76 София
Коментиран от #78
09:32 29.05.2021
77 Този коментар е премахнат от модератор.
78 3333
До коментар #76 от "София":
И кво общо има това с агресията срещу него? Или ти е трудно да мислиш?09:33 29.05.2021
79 Мая
09:34 29.05.2021
80 Лолипоп
09:35 29.05.2021
81 Хехе
До коментар #77 от "3333":
Не бързай по цигански да му разцепваш главата, защото е напълно прав! Ами ако някой чорапи са носени, обувани и ти ги надвисва на яденето пиенето? Без цигански работи, моля!Коментиран от #84, #92
09:36 29.05.2021
82 бурмъ
До коментар #58 от "гост":
Как няма да спрат да ходят хората там, като отиваш на едно кафе, биричка или каквото е там и ти цъфва някакъв "продавач на чорапи". И се чудиш за кафе ли си отишъл или за чорапи. Ресторантьорът ако искаше в менюто щеше да добави "кафе с 3/4 чорапи, бира с ватирани чорапи". И за тор не ставате!Коментиран от #85
09:36 29.05.2021
83 Двг
До коментар #70 от "Айде още един,":
То да беше един добре.Ами те са хиляди.Стопли се времето и мургавите щъкат като хлебарки.Нас редовните ни скъсват от проверки от защита на потребителите и НАП за маркиране на касов апарат.Глобите са жестоки и запечатват търговския обект.Този си продава и никой не го закача.Да купиш от такъв е престъпление.После ще ревеш за пенсия,но ще е късно.Половината от пенсията, която ти се полага ще отиде за един мургав,който не е внесъл и един лев данъци и осигуровки.Купувай му стоката и го храни без да мрънкаш после. Родителите ми са с по 300 лева пенсия при пълен стаж, защото трябва да има пенсия и за мургавите.Аз имам две деца и не съм взел и лев детски(заради високите доходи),пак за да има за мургавите.Само внасям,внасям,внасям край няма.Коментиран от #86
09:38 29.05.2021
84 Ами ако готвачът
До коментар #81 от "Хехе":
се е "изпразнил" в яденето ти, а барманът изплюл в пиенето?! Нали го знаеш вица, за едноръкият готвач, който пълни чушки....😆😉 Айде, наздраве!Коментиран от #128
09:43 29.05.2021
85 Вместо това
До коментар #82 от "бурмъ":
в менюто пише "Бием тези, които ни пречат".09:45 29.05.2021
86 Разбирам те, прав си и ти,
До коментар #83 от "Двг":
но се оплакваш, а не предлагаш решение. Колко хора вземат на работа роми?Коментиран от #87, #89, #90
09:48 29.05.2021
87 решение
До коментар #86 от "Разбирам те, прав си и ти,":
Ей сега точно търсят хора за бране на рози, но нещо на ромите не им се берат рози искат в общината да работят.Коментиран от #88
09:51 29.05.2021
88 И като мине
До коментар #87 от "решение":
сезонът на розите, какво? Предложението ти е добро, но не е трайно решение.10:02 29.05.2021
89 Turbo
До коментар #86 от "Разбирам те, прав си и ти,":
Иди до бюрото по труда и провери колко трайно незаети работни места има.Ако ти се работи работа има.Ако парите ти се виждат малко, регистрирай си фирма и работи на частния фронт законно.За мен това е правилното решение.Когато човек иска нещо го прави.Когато не иска си търси оправдание.Коментиран от #93
10:14 29.05.2021
90 Двг
До коментар #86 от "Разбирам те, прав си и ти,":
А ти разбираш ли,че амбулантните търговеци ми изяжда хляба?Това е нелоялна конкуренция и държавата си затваря очите.Аз плащам наем,данъци, осигуровки и ако закъснея с ден ми начисляват лихви.По корона епидемията ме затвориха с месеци без един лев помощ от държавата.Това дето ти го говорят по телевизията за 60/40 е бля бле един лев не съм видял.Наемал съм мургави,това са най лошите работници.Мързеливи,трябва да ги надзираваш за да работят,от 8 часа уплътнява най много 2 часа, непрекъснато мрънкат,все нещо не им е в ред.Трябва да съм луд да наема мургав.Коментиран от #94, #95, #97, #105
10:27 29.05.2021
91 dfu
До коментар #1 от "Фатих":
Улицата не е негова. По нея имат право да преминава всеки, даже и пордавачите на чорапи или тиквени семки. Като не иска да се разминава със минувачите, да си прибере масите вътре в заведението.Коментиран от #98
10:28 29.05.2021
92 Този коментар е премахнат от модератор.
93 Забравяш
До коментар #89 от "Turbo":
една съществена подробност - говорим за роми... Колко не-роми ще наемат ром. Ей го единият по-горе писа, че даже и на такси с шофьор-ром не се качва.10:35 29.05.2021
94 Ти да нямаш
До коментар #90 от "Двг":
магазин за чорапи или тенджери? Ами надувай цените, пък макар да продаваш същите китайски боклуци. Кой е луд да плаща за едно и също нещо тройна цена.10:37 29.05.2021
95 3333
До коментар #90 от "Двг":
Ама какво общо има това с агресията към човека, откраднал ли е, ударил ли е, убил ли е,обидил ли е някого? Значи ман*алите дето живеят на вашия гръб не ви пречат,влижат в къщи по селата крадат, изнасилват, убиват, не плащат една стотинка за сметки, данъци... а хора, опитващи се честно да се препитават-да. Като не ти изнася се обърни към ш*баните институции в тая скапана държава и поитай тях, като не ти изнася ходи продавай и ти по масите, никой не те спира. И аа от такива мутрееещи нещастни*ци като тоя, пълна е държавата с такива, що не ходи да се прай на мъж на някой друг като него, а?Коментиран от #103
10:38 29.05.2021
96 бт5фр4
10:39 29.05.2021
97 бт5фр4
До коментар #90 от "Двг":
Ти пък щото не мрънкаш! Мън- мън- мън- работниците не работят, тоя ми подбива цените, ония искат данъци, не ми дадоха пари за корона кризата... Всичко ти пречи. Всеки ти е виновен. Затваряй, щом ти тежи и не се справяш. Никой не те държи насила в търговията.Коментиран от #107
10:45 29.05.2021
98 0808
До коментар #91 от "dfu":
... такива митковци бол..сядам на центъра на Асеновград да хапна пица или пийна биричка..и веднага се появяват --просяк, бате дай 50 ст, продавач на чорапи..не съм съгласен, те навлизат в личното ми пространство.. а и не обичам индийци...Коментиран от #101
10:45 29.05.2021
99 1111
10:50 29.05.2021
100 гост
До коментар #73 от "Ще ти отговоря":
Да, ок!10:51 29.05.2021
101 3333
До коментар #98 от "0808":
Стой си у вас, там лично пространство БОЛ!10:53 29.05.2021
102 животновъд
Коментиран от #104, #108
10:54 29.05.2021
103 Двг
До коментар #95 от "3333":
Агресията не се толерира.Но срещу агресивни мургави какво предлагаш да правим?Да стоя и да го гледам как ме кълне и заплашва?Имам изпитан метод срещу мургавите търговци.Започне ли нахално да ти навира стоките си го питам "имаш ли касов апарат"?Стане ли агресивен вадя телефона и го снимам.Като чуе "викам полицията" изчезва за секунди.
Аз и в момента съм на работа.Ако ти ми влезеш в магазина ,те посрещам с добър ден и усмивка.Няма да ти навирам стоки насила.Ако не купиш нищо, ще те изпратя с довиждане и усмивка.Може да дойдеш пак.Така се работи.Ако на теб ти харесва обслужването на миризливи нахални мургавелковци си е твой избор.
Коментиран от #110
10:55 29.05.2021
104 3333
До коментар #102 от "животновъд":
НЕ и за тия неща питай държавата. И да питам има ли право собственикът да го удря?10:56 29.05.2021
105 Мали се сещаш,
До коментар #90 от "Двг":
че магазин, предлагащ стоки на "Армани", няма как да се чувства застрашен от ром, продаващ стоки с надпис "Хармани". Целевите им групи са различни, с различна платежоспособност. Защо един български пенсионер да не може да си купи чорапи за 2 лв. от амбулантния търговец, а трябва да плати при теб 10 лв. за същото нещо?10:56 29.05.2021
106 бт5фр4
До коментар #53 от "Гошо":
Имаше много българи, които ходеха от маса на маса да предлагат талончета за търкане.11:00 29.05.2021
107 Двг
До коментар #97 от "бт5фр4":
Като не си се занимавал с търговия не коментирай.Аз оцелявам вече 30 г в търговията,въпреки всички Митковци и държавата.Създай първо бизнес,да видиш лесно ли е.Само дрънкаш дрън дрън дрън.Коментиран от #109, #113
11:03 29.05.2021
108 бт5фр4
До коментар #102 от "животновъд":
По магазините всичко маркират, нали? И по кооперативните пазари всичко маркират, ама не помня някога да са ми дали касов бон... За внасяне на осигуровки и плащане на извънреден труд в търговията, няма да питам.11:03 29.05.2021
109 бт5фр4
До коментар #107 от "Двг":
Ти ще ми кажеш, че не зная какво е в търговията! Нямате наяждане, само търсите как да се измъквате от плащане и много ви се иска друг да ви поема разходите. Дългия стаж в търговията е благодарение на протекциите, които имате сред данъчните и в ИТ. Добре, че ви предупреждават за проверки. Една от най- нечестните сфери е търговията.Коментиран от #117
11:09 29.05.2021
110 3333
До коментар #103 от "Двг":
Според теб това ли е начинът за справянето с досадни за теб мургавелковци, на мен ми пречат подобни мутропитеци като собственика,прекалено много станаха такива нискоинтелигентни примати в България, но не съм тръгнал да ги избивам. Правиш ли разлика, или да обясня по-подробно?Коментиран от #118
11:15 29.05.2021
111 Нямам срам пред вас
До коментар #12 от "Анджело":
Тия не са пловдивчани а от Смолян Хасково ..11:16 29.05.2021
112 Тони
11:28 29.05.2021
113 Нямам нищо против,
До коментар #107 от "Двг":
не е лесно. Обаче търсиш под вола теле. Като махнат амбулантните търговци и пак не ти върви, кого ще обвиняваш. Нима големите вериги магазини не отнемат по-голямата част от клиентите на ЕТ? Срещу тях защо не роптаеш? Замислял ли си се, че всъщност циганите са били амбулантни търговци от време оно. Когато още не е имало магазини. Освен това - едно време имаше калайджии, които пътуваха по селата да калайдисват. Ама сега - тефлон и всякакви други повърхности...Имаше такива, които плетяха кошници, метли - ама сега - можеш да си купиш китайски пластмасов кош, който нито е по-добър, нито е по-природосъобразен...А, дали търговецът е дружелюбен или нагъл, зависи от него самия, а не от това, дали има магазин или продава по улицата.Коментиран от #116
11:39 29.05.2021
114 Митю
12:21 29.05.2021
115 Гледах
До коментар #12 от "Анджело":
клипа в друг сайт.Напротив-момче спира агресора,едно момиче му помогна да си събере стоката...12:34 29.05.2021
116 Двг
До коментар #113 от "Нямам нищо против,":
Някъде да споменава че не ми върви? Протестирам срещу неспазването на закона.За мен законите са в сила,за една група не важат.На много хора след 1989 г им се наложи да се преквалифицират.Да не мислиш,че съм учил за търговец?
Коментиран от #119
13:10 29.05.2021
117 Двг
До коментар #109 от "бт5фр4":
То ти личи по коментара много я разбираш търговията.13:12 29.05.2021
118 Двг
До коментар #110 от "3333":
Спрете да посещавате заведението на мутропитека.Като няма оборот сам ще се махне.Това е начина за борба с такива хора.13:14 29.05.2021
119 Като ти върви,
До коментар #116 от "Двг":
какво си тръгнал да обясняваш, че амбулантните търговци ти изяждали хляба? Значи всичко ти е наред. А това за циганите - проблем е, че няма възможности, с които да се препитават честно. И малкото останали такива изчезват. Но не са те основният проблем. Той е на по-високо ниво, но тези с властта, парите и възможностите, не ги закачаш в никой от коментарите си. Едно стадо е толкова силно, колкото са най-слабите му животни. Докато циганите са в мизерно състояние, можеш да си сигурен, че ще има проблеми и в другите обществени слоеве. Дойде ли момент (дай Боже) на циганите да не им се налага да крадат, да са образовани и прочие, и да имат работа, то със сигурност положението на останалите българи и стандартът им на живот също ще са много по-добри.Коментиран от #120, #121
13:26 29.05.2021
120 0808
До коментар #119 от "Като ти върви,":
... не си прав! как за толкоз години това племе не се малко от малко цивилизова? Първият индиец влиза в Париж 1300 г. Защо в средните векове много царе са ги направо клали? Щото са много мирни, тихи и работливи..14:23 29.05.2021
121 Двг
До коментар #119 от "Като ти върви,":
Не разбираш нищо от търговия.Ако имам по голям оборот бих могъл да платя по големи заплати на работниците си и по големи осигуровки.Големият оборот означава и по големи данъци за държавата.Нелегалните имат разход нула.Продава и слага в джоба.Не плаща данъци и осигуровки.Не регистрира фирма,защото ще му спрат социалните помощи.След време и пенсия ще получи без да е внесъл и лев в държавата.Ползва медицински услуги без да е платил осигуровки.Това ощетява нас внасящите.Работа има,стига да има желание.Единственият начин е да не се купуват стоки от нелегалните търговци.Ако стоката е с дефекти,къде ще го търсиш да ти я смени?
Коментиран от #123
15:13 29.05.2021
122 Донякъде си прав,
Коментиран от #124
18:25 29.05.2021
123 Донякъде си прав...
До коментар #121 от "Двг":
...няма да търся гаранция, а по-скъпи стоки (напр. телевизор) няма да купувам от амбулантен търговец. Ако купуваш кола на старо от предишния ѝ собственик, също знаеш, че поемаш риск и той няма да ти даде гаранция. Неслучайно споменах китайските ресторанти, които нямат клиенти, но имат по хиляди евро месечен оборот - така се перат пари. За осигуровките и данъците - има много по-големи риби, които укривайки данъци, вредят на обществото. Първо тях да хванат, а после да се ловят за продавача на чорапи, който я има 10 лв. оборот на ден, я не. Спирам дотук, дълъг разговор стана. Лек ден и успех и занапред! 🙂18:32 29.05.2021
124 Двг
До коментар #122 от "Донякъде си прав,":
Асортимента на амбулантния търговец наистина е малък,но за сметка на това са хиляди тези мургавите.За 10 лева оборот никой няма да си губи времето,изкарват доста повече.Касовите апарати са вързани с НАП и следят за оборота.Няма ли оборот идват на проверка.Правят ти контролно покупка и ако не маркираш следва акт с глоба и затваряне на обекта.Това с криенето на обороти беше преди 20 години.
Приятна вечер!
20:00 29.05.2021
125 Отвратен
До коментар #9 от "Фатих":
По-важният въпрос е защо герберастката администрация е "пропуснала" да прибере огромни суми под формата на данъци от определен кръг олигарси!23:08 29.05.2021
126 Аз Негодника
23:41 29.05.2021
127 КРОКОДИЛА
17:16 30.05.2021
128 Този коментар е премахнат от модератор.
129 Накъдри Юкселов
01:44 01.06.2021