ФАКТИ.БГ

Комитова: Започнахме проверка и на толсистемата

Не можем да разберем колко пари връща системата годишно от вложената инвестиция

Публикувана: 11 Юни, 2021 22:01
22 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 1987
 Комитова: Започнахме проверка и на толсистемата
Снимка: АПИ
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 3.5 от 11 гласа.

От 2-3 дни започнахме проверка на толсистемата. Когато се запознаем с всички документи, ще можем да кажем за колко време ще се изплати инвестицията. Това каза министърът на регионалното развитие и благоустройството арх. Виолета Комитова в предаването „Алтернативата“ по ТВ 1. Министърът допълни, че по време на срещата с Капш, проведена по желание на изградилата системата фирма, е зададен въпросът колко души от нейния персонал работят по поддръжката на българската система, но не е получен точен отговор. За тази дейност фирмата получава около 2 млн. лв. месечно. След като проверката бъде направена, ще стане ясно с колко души се изработват тези средства.

Не можем да разберем колко пари връща системата годишно от вложената инвестиция, все още не сме стигнали до тези резултати, съобщи министър Комитова. Документи за възвръщаемостта на средствата от толсистема не са показани, когато установим документите, ще разберем за колко години тази система ще изплати инвестицията. Когато видим какъв е финансовият резултат, ще се разбере дали е на печалба или загуба, както и за колко време ще може да се върне първоначалната инвестиция, обясни още арх. Комитова.

Министърът подчерта, че се работи както по нови проекти, които се изготвят на хартия, така и по такива, изпълнявани в момента. Извършват се дейности по пътища с европейско финансиране и ремонти на съществуващи. Много от нещата са добре направени, но при някои установихме пропуски, допълни регионалният министър. Тя припомни, че според констатациите в доклада на Сметната палата, разглеждащ авансите за свлачищата по републиканските пътища и за пътищата, са заобиколени обществените поръчки. Във връзка с това какво ще бъде развитието с тези договори арх. Комитова подчерта, че не е в позиция да извършва по-нататъшни проверки и че за това има други институции – НАП, Прокуратура и Сметна палата.

Тя изрази мнение, че всяка държава трябва да има държавно дружество, което да отговаря за нейното пътно строителство. Според нея „Автомагистрали“ е нормална държавна структура, но хората в нея са управлявали средствата по неправилен начин. Арх. Комитова обясни, че въпросът със смяната на ръководството на дружеството е юридически и се чака да приключи. „Огорчена съм от старото ръководство, което е убедено в правотата си, че по този начин трябва да се раздават средства на определени фирми без обществени поръчки“, каза тя.

Регионалният министър напомни, че с Министерството на финансите е постигнато съгласие за осигуряване на средствата, които трябва да бъдат изплатени на чакащите фирми-изпълнители на СМР по републиканската пътна мрежа, след което са започнали и проверки на място. Безотговорно е да се разпишат фактури, без да е извършена проверка на работата. Проверките отнемат време. Не коментираме цената, искаме да е свършена работата и хората да си получат парите, категорична беше арх. Комитова. Тя призова за търпение, докато бъдат направени физическите проверки, и увери, че на всички коректни компании с извършени качествени и точни откъм количество дейности ще бъде разплатено.

Министърът бе категорична, че е необходим нов ЗУТ, защото сега се променя всяка година. С него се променят свързани наредби, правила, а това създава друго безпокойство в инвестиционната среда. Промените трябва да се правят от хора, които разбират инвестиционния процес.

Трябва тези промени да влизат в сила след една година от тяхното обнародване в Държавен вестник, за да може времето, необходимо за започналите проекти, да се извърви спокойно, коментира тя.


България

Поставете оценка на статията:
Оценка 3.5 от 11 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Майна
1 Отговор
Тагесцайтунг ,,В Брюксел е обществена тайна, че европейските пари се втичат в джобовете на съмнителни фигури. Но конкретно не се предприема нищо. Вместо това председателката на Еврокомисията Урсула фон дер Лайен и федералната канцлерка Ангела Меркел винаги осигуряват покровителствена подкрепа за Бойко Борисов, който, впрочем, все още се радва на силна поддръжка и в редовете на консервативната ЕНП.

Оценка:
-1 +15

.......
2 Отговор
АКО МОЖЕ СПРЕТЕ ,БЕЗУМНОТО ПЕЧАТАНЕ НА СТИКЕРИ ЗА ГРАЖДАНСКА И КАКВО ЛИ НЕ ,ВСИЧКО МОЖЕ ДА СЕ ПРОВЕРИ ЕЛЕКТРОННО

Коментиран от #6


Оценка:
-1 +22

Тази лелка
3 Отговор
е отврат,лъже нагло.

Оценка:
-17 +5

Петър
4 Отговор
В ТОЛ системата фирма ГЕРБ назначи 1500 държавни безработници,системата неработи. За един и същи път автомобилите до 3.5 тона трябва да имат винетка за да се движат по този път,а автомобилите над 3.5 тона се движат по същият тоя път без никаква такса.

Коментиран от #7, #13


Оценка:
-4 +9

Свинетка пафлофа
5 Отговор
Аз сега какво ще папкам ?

Оценка:
-2 +14

Петър
6 Отговор

До коментар #2 от ".......":


Около 15 000 000 лева на година се прибират от държавата от стикери за ГО.

Коментиран от #20


Оценка:
-1 +7

Знаещ
7 Отговор

До коментар #4 от "Петър":


Камионите над 3.5 т плащат толкова такси за един курс колкото ти за 1 година с винетката, така че не говори глупости без да знаеш!

Коментиран от #8


Оценка:
-3 +7

Петър
8 Отговор

До коментар #7 от "Знаещ":


Абе човек,аз карам камион и много добре знам къде мога да мина метър без да се плаща.

Коментиран от #10, #15


Оценка:
-1 +3

Мнение
9 Отговор
не стига че е некадърна за тази работа, министърката не може и да разбира....

Оценка:
-4 +0

Може
10 Отговор

До коментар #8 от "Петър":


Може, само че камери за тол има дори и където няма пътища така че ако караш през гората може, да не говорим че и времето е пари, ако пътуваш по 2 дни през гората.

Коментиран от #12


Оценка:
-2 +3

Пълна трагедия са тези нещастници
11 Отговор
Докато се научат да четат и пишат, българите ще зацвилят на умряло

Оценка:
-2 +0

Петър
12 Отговор

До коментар #10 от "Може":


Говоря за пътища от републиканската пътна мрежа,не за горски пътища.

Оценка:
-1 +4

ТИР
13 Отговор

До коментар #4 от "Петър":


Да се размени тогава,Тировете да заплащат винетката като 3.5 тонните,а те с ТОЛ щом е по Евтино...

Коментиран от #14


Оценка:
-3 +2

Петър
14 Отговор

До коментар #13 от "ТИР":


Виж че неможеш да се изразиш какво точно искаш да кажеш,какво е това превозно средство наречено ТИР? Вероятно е същото като Форд Транзит с общо тегло над 3.5 тона?

Оценка:
-1 +3

ТИР
15 Отговор

До коментар #8 от "Петър":


Минимум 20 лв ако не платиш за Тол през деня Си в преразход на Гориво и Време

Оценка:
-1 +1

16
Този коментар е премахнат от модератор.
17
Този коментар е премахнат от модератор.
ТОЛ системата е диктатура
18 Отговор
В България....това си е диктатура и ограничаване правата на хората.Всеки човек има право да се движи без значение богат или беден.Всеки плаща данъци (а и да не плаща какво значение-има безработни,болни нетрудоспособни, социално слаби хора-никой не знае съдбата си ).И пътната мрежа трябва да е разделена на 2 категории-платени пътища (магистралите) и останалите които да са безплатни. Именно те се подържат от данъците на хората.Малко ли такси слагат на горивата? Във Франция е така.И всяка магистрала има алтернатива на безплатен път от националната мрежа. И в Италия е така.В Словения има ТОЛ но и безплатни пътища.В Сърбия платени и безплатни.В БГ не знам кой малоумник въведе тая глупост.От алчност к-р-ъ-в акат. Искаш бързо-плащай и се качвай на магистрала. Останалото не плащаш.В Франция дали е национал или магистрала е еднакво добре направено. ТИКВАТА да бе видял как е по света а не да дрънка простотии кой бил прост и кого минавал с 200. Това в БЪЛГАРИЯ е дискриминация.

Оценка:
-0 +7

Тол в бегето никога нема да е на печалба
19 Отговор
И никога нема си избие парите щот има мноооого за грабене що сичко е схема за грабежи

Оценка:
-0 +3

123
20 Отговор

До коментар #6 от "Петър":


Не в държавата а в частен джоб.

Оценка:
-0 +0

Изчисления са 500 милиона на година
21 Отговор
15 милиона за км.
Изчисленията бяха с устройство на фирмата PrePass. След като някой се опитаха да минат метър и да не плащат се получи нещо като.
Държавата Дава пари на общински очастък. И неможе да се разбере коя система се прилага хем е общината и общината трябва да подържа очастъка. Хем държавата дава парите и сметките не излезнаха точни тук всичко е на няква субсидия не на печалба.
10 за устройство за PrePass
Без платен Електронен Тахометър трябваше да се и сталира тип Omnitracs. И изчислител център
Форма 2290 да се въведе в данъчни задължения
Разделяне на лиценза на превозвачи и собственици.
Все искаме безпари и отиваме се по надолу щото няма събираемост.
Всички чужди преминаващи превозни средства с PrePass и ОмниТрак плаща се на година към България.

Оценка:
-0 +1

Васил
22 Отговор
Отдавна трябваше да се заплаща на изминати километри и без това винетката е скъпа за тези скапани пътища това не са магистрали а третокласни пътища. Посочете ми една магистрала в Европа с две ленти просто такава няма.

Оценка:
-0 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.


Ловци на бисери
Иван Иванов
Председателят на КЕВР Иван Иванов с коментар с 30% скок на синьото гориво
Новата, по-висока цена на природния газ не би трябвало да се отрази на цените на стоките"

Още бисери
ТОП 5