Last news in Fakti

11 Юни, 2021 22:01 2 777 24

Комитова: Започнахме проверка и на толсистемата

  • апи-
  • тол система-
  • проверка

Не можем да разберем колко пари връща системата годишно от вложената инвестиция

 Комитова: Започнахме проверка и на толсистемата - 1
Снимка: АПИ

От 2-3 дни започнахме проверка на толсистемата. Когато се запознаем с всички документи, ще можем да кажем за колко време ще се изплати инвестицията. Това каза министърът на регионалното развитие и благоустройството арх. Виолета Комитова в предаването „Алтернативата“ по ТВ 1. Министърът допълни, че по време на срещата с Капш, проведена по желание на изградилата системата фирма, е зададен въпросът колко души от нейния персонал работят по поддръжката на българската система, но не е получен точен отговор. За тази дейност фирмата получава около 2 млн. лв. месечно. След като проверката бъде направена, ще стане ясно с колко души се изработват тези средства.

Не можем да разберем колко пари връща системата годишно от вложената инвестиция, все още не сме стигнали до тези резултати, съобщи министър Комитова. Документи за възвръщаемостта на средствата от толсистема не са показани, когато установим документите, ще разберем за колко години тази система ще изплати инвестицията. Когато видим какъв е финансовият резултат, ще се разбере дали е на печалба или загуба, както и за колко време ще може да се върне първоначалната инвестиция, обясни още арх. Комитова.

Министърът подчерта, че се работи както по нови проекти, които се изготвят на хартия, така и по такива, изпълнявани в момента. Извършват се дейности по пътища с европейско финансиране и ремонти на съществуващи. Много от нещата са добре направени, но при някои установихме пропуски, допълни регионалният министър. Тя припомни, че според констатациите в доклада на Сметната палата, разглеждащ авансите за свлачищата по републиканските пътища и за пътищата, са заобиколени обществените поръчки. Във връзка с това какво ще бъде развитието с тези договори арх. Комитова подчерта, че не е в позиция да извършва по-нататъшни проверки и че за това има други институции – НАП, Прокуратура и Сметна палата.

Тя изрази мнение, че всяка държава трябва да има държавно дружество, което да отговаря за нейното пътно строителство. Според нея „Автомагистрали“ е нормална държавна структура, но хората в нея са управлявали средствата по неправилен начин. Арх. Комитова обясни, че въпросът със смяната на ръководството на дружеството е юридически и се чака да приключи. „Огорчена съм от старото ръководство, което е убедено в правотата си, че по този начин трябва да се раздават средства на определени фирми без обществени поръчки“, каза тя.

Регионалният министър напомни, че с Министерството на финансите е постигнато съгласие за осигуряване на средствата, които трябва да бъдат изплатени на чакащите фирми-изпълнители на СМР по републиканската пътна мрежа, след което са започнали и проверки на място. Безотговорно е да се разпишат фактури, без да е извършена проверка на работата. Проверките отнемат време. Не коментираме цената, искаме да е свършена работата и хората да си получат парите, категорична беше арх. Комитова. Тя призова за търпение, докато бъдат направени физическите проверки, и увери, че на всички коректни компании с извършени качествени и точни откъм количество дейности ще бъде разплатено.

Министърът бе категорична, че е необходим нов ЗУТ, защото сега се променя всяка година. С него се променят свързани наредби, правила, а това създава друго безпокойство в инвестиционната среда. Промените трябва да се правят от хора, които разбират инвестиционния процес.

Трябва тези промени да влизат в сила след една година от тяхното обнародване в Държавен вестник, за да може времето, необходимо за започналите проекти, да се извърви спокойно, коментира тя.


Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 12 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Майна

    16 1 Отговор
    Тагесцайтунг ,,В Брюксел е обществена тайна, че европейските пари се втичат в джобовете на съмнителни фигури. Но конкретно не се предприема нищо. Вместо това председателката на Еврокомисията Урсула фон дер Лайен и федералната канцлерка Ангела Меркел винаги осигуряват покровителствена подкрепа за Бойко Борисов, който, впрочем, все още се радва на силна поддръжка и в редовете на консервативната ЕНП.
  • 2 .......

    23 1 Отговор
    АКО МОЖЕ СПРЕТЕ ,БЕЗУМНОТО ПЕЧАТАНЕ НА СТИКЕРИ ЗА ГРАЖДАНСКА И КАКВО ЛИ НЕ ,ВСИЧКО МОЖЕ ДА СЕ ПРОВЕРИ ЕЛЕКТРОННО

    Коментиран от #6

  • 3 Тази лелка

    5 18 Отговор
    е отврат,лъже нагло.
  • 4 Петър

    9 4 Отговор
    В ТОЛ системата фирма ГЕРБ назначи 1500 държавни безработници,системата неработи. За един и същи път автомобилите до 3.5 тона трябва да имат винетка за да се движат по този път,а автомобилите над 3.5 тона се движат по същият тоя път без никаква такса.

    Коментиран от #7, #13

  • 5 Свинетка пафлофа

    14 2 Отговор
    Аз сега какво ще папкам ?
  • 6 Петър

    7 1 Отговор

    До коментар #2 от ".......":

    Около 15 000 000 лева на година се прибират от държавата от стикери за ГО.

    Коментиран от #20

  • 7 Знаещ

    7 3 Отговор

    До коментар #4 от "Петър":

    Камионите над 3.5 т плащат толкова такси за един курс колкото ти за 1 година с винетката, така че не говори глупости без да знаеш!

    Коментиран от #8

  • 8 Петър

    3 1 Отговор

    До коментар #7 от "Знаещ":

    Абе човек,аз карам камион и много добре знам къде мога да мина метър без да се плаща.

    Коментиран от #10, #15

  • 9 Мнение

    0 5 Отговор
    не стига че е некадърна за тази работа, министърката не може и да разбира....
  • 10 Може

    3 2 Отговор

    До коментар #8 от "Петър":

    Може, само че камери за тол има дори и където няма пътища така че ако караш през гората може, да не говорим че и времето е пари, ако пътуваш по 2 дни през гората.

    Коментиран от #12

  • 11 Пълна трагедия са тези нещастници

    0 3 Отговор
    Докато се научат да четат и пишат, българите ще зацвилят на умряло
  • 12 Петър

    4 1 Отговор

    До коментар #10 от "Може":

    Говоря за пътища от републиканската пътна мрежа,не за горски пътища.
  • 13 ТИР

    2 3 Отговор

    До коментар #4 от "Петър":

    Да се размени тогава,Тировете да заплащат винетката като 3.5 тонните,а те с ТОЛ щом е по Евтино...

    Коментиран от #14

  • 14 Петър

    3 1 Отговор

    До коментар #13 от "ТИР":

    Виж че неможеш да се изразиш какво точно искаш да кажеш,какво е това превозно средство наречено ТИР? Вероятно е същото като Форд Транзит с общо тегло над 3.5 тона?
  • 15 ТИР

    1 1 Отговор

    До коментар #8 от "Петър":

    Минимум 20 лв ако не платиш за Тол през деня Си в преразход на Гориво и Време
  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 ТОЛ системата е диктатура

    7 1 Отговор
    В България....това си е диктатура и ограничаване правата на хората.Всеки човек има право да се движи без значение богат или беден.Всеки плаща данъци (а и да не плаща какво значение-има безработни,болни нетрудоспособни, социално слаби хора-никой не знае съдбата си ).И пътната мрежа трябва да е разделена на 2 категории-платени пътища (магистралите) и останалите които да са безплатни. Именно те се подържат от данъците на хората.Малко ли такси слагат на горивата? Във Франция е така.И всяка магистрала има алтернатива на безплатен път от националната мрежа. И в Италия е така.В Словения има ТОЛ но и безплатни пътища.В Сърбия платени и безплатни.В БГ не знам кой малоумник въведе тая глупост.От алчност к-р-ъ-в акат. Искаш бързо-плащай и се качвай на магистрала. Останалото не плащаш.В Франция дали е национал или магистрала е еднакво добре направено. ТИКВАТА да бе видял как е по света а не да дрънка простотии кой бил прост и кого минавал с 200. Това в БЪЛГАРИЯ е дискриминация.

    Коментиран от #24

  • 19 Тол в бегето никога нема да е на печалба

    3 0 Отговор
    И никога нема си избие парите щот има мноооого за грабене що сичко е схема за грабежи
  • 20 123

    0 0 Отговор

    До коментар #6 от "Петър":

    Не в държавата а в частен джоб.
  • 21 Изчисления са 500 милиона на година

    1 0 Отговор
    15 милиона за км.
    Изчисленията бяха с устройство на фирмата PrePass. След като някой се опитаха да минат метър и да не плащат се получи нещо като.
    Държавата Дава пари на общински очастък. И неможе да се разбере коя система се прилага хем е общината и общината трябва да подържа очастъка. Хем държавата дава парите и сметките не излезнаха точни тук всичко е на няква субсидия не на печалба.
    10 за устройство за PrePass
    Без платен Електронен Тахометър трябваше да се и сталира тип Omnitracs. И изчислител център
    Форма 2290 да се въведе в данъчни задължения
    Разделяне на лиценза на превозвачи и собственици.
    Все искаме безпари и отиваме се по надолу щото няма събираемост.
    Всички чужди преминаващи превозни средства с PrePass и ОмниТрак плаща се на година към България.
  • 22 Васил

    0 0 Отговор
    Отдавна трябваше да се заплаща на изминати километри и без това винетката е скъпа за тези скапани пътища това не са магистрали а третокласни пътища. Посочете ми една магистрала в Европа с две ленти просто такава няма.

    Коментиран от #23

  • 23 ХУХУХУ

    0 0 Отговор

    До коментар #22 от "Васил":

    много си ходил по Европата и ти там са минимум 5 платна едното е за такива като теб
  • 24 Хохохо

    0 0 Отговор

    До коментар #18 от "ТОЛ системата е диктатура":

    По твоята логика излиза, че трябва да ти дават и безплатни обувки за да можеш да се движиш, тука става въпрос за ТОЛ СИСТЕМА, за автомобили над 3,5 тона, за които тази ставка тон-километър е безумно малка, направи справка за цените в Сърбия, Италия и Франция, явно си чул тук там нещо.
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове