Няма никакво съмнение, че през есента ни очаква нова вълна на коронавируса, тъй като индийският щам Делта вече се разпространява навсякъде в Европа. Това каза пред БНР имунологът акад. Богдан Петрунов:
"Според мен ни заплашва такава вълна и ние подведени от това, че е топло, че идва лятото, идва почивката, почваме да се отнасяме с лекота и несериозно към предохранителните мерки, които трябва да се взимат. Това е носенето на маски на затворени места, това задължително трябва да става, избягване натрупването на много хора на едно и също място, тоест спазване на социалния контакт и най-важното - много активно продължаване на имунизацията, без да завършим една сериозна имунизационна програма, без да имаме достатъчно имунизационно покритие ние наистина сме заплашени от една вълна, която няма никакво съмнение, че ще се появи.
Този щам Делта, или индийският вариант, се разпространява навсякъде в Европа, в съседните страни го има, в Румъния го има, в Гърция го има, така че няма никакво съмнение, че ранна есен ще ни очаква нова вълна на заболяването."
Според имунолога има мерки, които могат да бъдат взети, за да се ограничи мащабът на новата вълна на коронавируса:
"Поне това, което можем да направим, е да се ограничат тези спортни събития, които се провеждат масово с много хора. Ето един пример с Европейското първенство по футбол, рязко се увеличиха случаите на заразените в Русия, в други европейски страни, където се провеждат състезанията. Няма никакво съмнение, че трябва да се вземат такъв тип мерки на базата на съзнанието на хората, че трябва сами да започнат да регулират начина си на живот. Много по-голямо внимание, пак повтаряме едно и също - носенето на маски на закрити места, избягване на струпването на едно място. Това са мерките за мен, други мерки ние не можем да вземем, както в някои други страни правят..."
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 Пако
16:34 05.07.2021
3 Последния Софиянец
Коментиран от #12
16:35 05.07.2021
4 Опа
16:36 05.07.2021
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 Академици,професори,доценти
16:37 05.07.2021
8 Правда
16:38 05.07.2021
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 НАПРАВИ СИ НЯКОЛКО
До коментар #3 от "Последния Софиянец":
ВИДЕО КЛИПА НА „ЗАВЕДЕНИЕТО”ЗА ДА МОЖЕ ЕСЕНТА КАТО ЗАТВОРЯТ КРЪЧМИТЕ ДА ИМАШ КАКВО ДА ГЛЕДАШ СЪС СЛА ВИЙ😀16:45 05.07.2021
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 Истината
16:46 05.07.2021
15 Академик без документ
16:49 05.07.2021
16 Прав си
До коментар #5 от "asd":
Хипохондриците ще ходят с маски, изринати под тях и с навити ръкави, готови за поредната доза отрова, а ние трезвомислещите ще си живеем живота и ще им се смеем16:50 05.07.2021
17 КОВИД20
Източник: БТА
След призива на началниците веднага се задействат слугите.
А иначе вече са измислени мутации до Зета, тъй че има да ни клатят още дълго.
И един заразен да няма, бъдещето ще е много страшно.
16:51 05.07.2021
18 Диверсант
Коментиран от #22, #24, #45
16:54 05.07.2021
19 Българин
16:57 05.07.2021
20 Още една
16:58 05.07.2021
21 шльондра
17:01 05.07.2021
22 Този коментар е премахнат от модератор.
23 Любопитен
17:04 05.07.2021
24 Този коментар е премахнат от модератор.
25 Този коментар е премахнат от модератор.
26 Хахаха
17:13 05.07.2021
27 провинциалист
17:16 05.07.2021
28 Академик Петрунов!! Писна им на хората
17:18 05.07.2021
29 Ваксиниран1403
Ние обаче тука сме “хитри” и не се ваксинираме. И ще платим за тази си “хитрост”. Поредната вълната при нас ще бъде каквато беше в Индия и е в Русия , а не каквато е във Изриел или във Великобритания където са “тъпи”. Същите тези които са “тъпи” скоро ще забравят за проблема и икономиката им ще се изстреля нагоре. За сметка на това ние и такива като нас “много хитри” ще се редим за спасителни заеми които ще ни отпускат “тъпите” при “перфектните” лихвени условия. Бъдещите поколения ще имат да изплащат много десетилетия тези заеми, но какво да се прави ние сме умните , а другите са тъпите. Това което човек сам си направи никои друг не може да му го направи.
Коментиран от #44, #51
17:19 05.07.2021
30 123
До коментар #25 от "Диверсант":
В Япония ваксинираните са само 4% и те ли са ганьовци бе интелектуалецо ха ха ха Ваксинират се само в Европа и САЩ и те отново ще са единствените в целия свят с локдауни, даже Португалия и Израел вече са с такива, а скоро и Великобритания с техните по 30 000 заразени ваксинирани дневно. И да си не признаваш е видно, че се пръскаш от яд, че си се прекарал с боцкането и се молиш някой тромб да не те удари преди третата дозаКоментиран от #37
17:20 05.07.2021
31 Иван
17:21 05.07.2021
32 Абе
Ооо велики професоре , уплаших се !
Отивам да се заключа в мазето!
Кажи от коя от всички фарм.фирми получаваш “освежителна” информация та да изтичам да се ваксинирам ...
Абе къде ще ги носиш , та ти вече “пътуваш “?
17:21 05.07.2021
33 Българин
До коментар #24 от "Антон":
Любопитен съм дали диверсанта е бил безмозъчен и преди ваксината и това е поредния страничен ефект?17:22 05.07.2021
34 Този коментар е премахнат от модератор.
35 До Последния Софиянец
17:30 05.07.2021
36 Анонимен
17:34 05.07.2021
37 Ваксиниран1403
До коментар #30 от "123":
Да беше написал колко са смъртните случаи в Изриел и Великобритания и да ги беше сравнил с тези на Руснаците които се ваксинирани колкото нас. Англичаните въпреки хилядите нови случаи нямат проблем с препълнени болници и висока смъртност и мислят за облекчаване на мерките, а руснаците в Москва и Петербург се чудят какво да правят с недостига на места в болниците. Едните имат по около двадесет смъртни случая на ден а другите няма дни в които да са под 650. Едните отменят маските другите вече имат две напълно изолирани области заради неконтролируемата ситуация. Ето това е разликата между 50% и 10% имунизирани. За Изриел няма да правя сравнени защото там през последните 15 дни има само един починал от ковид и 22 болни в тежко състояние от които нито един не бил ваксиниран. Несравними са нещата направо.Коментиран от #39, #40, #46
17:35 05.07.2021
38 ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ
21.06–4.07
Общ брой случаи 695
Смъртни случаи 1 602
Румъния са 20 милиона...3,475/100000!НА практика простфесоре те нямат в момента такава инфекция!НЕ Е ВЪЗМОЖНО ПРИ ТЕЗИ ДАННИ ДА ИМА ТАМ ТАКАВА СМЪРТНОСТ!!!ОЩЕ ПРЕДИ ГОДИНА ВИ писах в лъжата КОвид бг е невръстно Чавдарче....Сравнено с Комсомолците от Румъния!бг няма 7 милиона!Смея да твърдя,че при малка население НЕЩОТО се проявява по различен начин от при по голяма маса хора,като Москва,или Лондон!Дори в Румъния с 20милиона население наистина може и е логично да има вълна,докато в бг няма как дори щабът да я сътвори!Този ми изглежда на ОРТОДОКС Комунист....Както казвам от малък....Това е такъв типаж,че слага БОмбето си като Каскет и държи химикалката,като тояга...Този типаж не може да изучи друг език освен българския,а руския говори с диалект!Господ ДЖокович спечели с 3:0 срещу Гарин!
Коментиран от #41
17:35 05.07.2021
39 Този коментар е премахнат от модератор.
40 ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ
До коментар #37 от "Ваксиниран1403":
Добър следобяд!Вече ги писах виж някъде надолу ще ти ги дам данните за днес!Ако държите ще гледаме и евреите! OТГOВOР Дaнни зa днec:Вeликoбритaния21.06–4.07
Oбщ брoй cлучaи 273 394
Cмъртни cлучaи 246
414,233/100000 ceгa руcиятa Руcия
21.06–4.07
Oбщ брoй cлучaи 288 995
Cмъртни cлучaи 8 431
192,663/100000 cмъртнocт мeжду руcиятa и aлбиoнa3743.783:246=15,218пъти в руcиятa cмъртa e пo гoлямa oт Нeщoтo...вчeрa бe 15,41пъти0,19пъти нaдoлу,кaтo прoцeнт1522%!Ceгa дa пoглeднeм Нaшaтa зeмя Бългaрия
21.06–4.07
Oбщ брoй cлучaи 1 002
Cмъртни cлучaи 94
14,52/100000 cмъртнocт 1,362/100000 зa пocлeдни 2 ceдмици!C тoвa тeмпo нa пaдaнe дo 11 щe cмe нa 12/100000 и cмъртнocт 1!Прoчeтeтe зa eднo...Инфeкциoннo зaбoлявaнe МOнoнуклeoзa и cи пoмиcлeтe кaк eдин нeпoдгoтвe лeкaр мoжe дa .+++,aкo нe я пoзнaвa...Удивитeлнoтo и при нeя ,чe ce лeкувaт caмo cимптoмитe и тo c .....Пaрaцeтaмoл и acпирин.....Aнибиoтик при тaзи инфeкция e CМъртнo oпaceн.....Нaл търcим иcтинaтa???
17:42 05.07.2021
41 Ваксиниран1403
До коментар #38 от "ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ":
Ще сравняваме ли отново смъртността в Русия и Великобритания или ще го оставим за края на седмицата за да е през седмица?Коментиран от #47, #48
17:43 05.07.2021
42 Особено
17:44 05.07.2021
43 Стига бе
17:47 05.07.2021
44 Този коментар е премахнат от модератор.
45 Ашока
До коментар #18 от "Диверсант":
Искаш ли да те правя моя жена?Коментиран от #53
17:51 05.07.2021
46 123
До коментар #37 от "Ваксиниран1403":
Веднага ти казвам - при нас неваксинираните вчера са НУЛА, в Израел са 11, в Англия 27, за заразените пък да не говорим - 19 у нас, 320 в Израел, 36 000 в Англия, надявам се знаеш как вървят числата по големинаКоментиран от #57
17:52 05.07.2021
47 ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ
До коментар #41 от "Ваксиниран1403":
Дадох ги още ,като излязоха днес!Днес е 1522% по голяча смъртност в русията! Ще сравняваме там мноого дълго време!И след есента.....търпение,за албиона говоря...Сега са 17,57 на ден....Качват лека полека!Как коментираме Романия....при 3/100000 да имат такава смърт...Като печатна грешка,или първенци в измамата?я да видим и евреите:Израел21.06–4.07
Общ брой случаи 3 102
Смъртни случаи 2
33/100000 нямат смърт,това е засега!Нелогично!!!При толкова висока база не е нормално тук се лъже!Ако се съглася ,тогава кажете официално извода.Боц боц не пази от НЕЩОТО,то предпазва единственно от смърт....ЗАсега!Общата смъртност на евреи и бг е около3 пъте,или 300% по малка при евреите от бг!
Коментиран от #55, #61, #62
17:54 05.07.2021
48 Българин
До коментар #41 от "Ваксиниран1403":
Да не би да живееш в Русия, че все нея да сравняваме, дай да си сравняваме нашата България с когото искаш, но май не ти отърва при 0-1 починали дневно и 20-40 заразени...ако пък ще си избираме държави защо да не е примерно Гренландия - общо 50 заразени, общо 0 умрели и 0 ваксинираниКоментиран от #56
18:00 05.07.2021
49 До 123
18:02 05.07.2021
50 До 123
18:05 05.07.2021
51 dfu
До коментар #29 от "Ваксиниран1403":
Сериозно ли бе?! Че то при нас спрямо населението имаме повече заразени и жертви от Индия и Русия, бе. Намери с нещо друго да плашиш хората. :D А заемите, целия свят е затънал в заеми и най-вече тия от богатите страни - отдавна са фалирали и докато има роби за пирамидата ще карат на заеми, но вече с парцал на устата, че да не се бунтуват на новото нормално, което глобалните кукловоди казват, че нямало нужда човек да има свои неща. :)18:08 05.07.2021
52 Ваксиниран1403
До коментар #44 от "Мислещ":
Помислете още малко, щом сте мислещ.Икономиката се затваря от лидерите, когато имат проблем или мислят, че може да имат. Когато са убедени, че нямат проблем я отварят. Защо сега англичаните вървят към облекчаване на мерките, а при предния пик ги затягаха? Когато хората изобщо не могат да получат медицинска помощ заради блокирала здравна система искат или не управляващите стига до затваряне , защото просто инак няма да останат управляващи и няма да могат повече никога да се допрат до властта. Правят го не за да предпазят хората, а за предпазят себе си. Оставянето да се разпространява епидемията без да се предприема нищо води до това което беше доскоро в Индия. Ако това за там е приемливо за хората за една страна от Европа това значи политическо самоубийство на управляващите в нея. Голямата разлика от преди е, че тогава този вирус го нямаше. Това не е грип много е по-различен. С грип този ефект няма как да се постигне никога. Като казващ ефект няма грешиш много Ефект има но зависи какви мерки вземаш и какво точно целиш. Ще ти там един повод за размисъл вижте Нова Зеландия. Кога какво приложи? Какво постигна и на каква цена? Коя цена за кого е по изгодна? Мислете щом се мислещ.
18:10 05.07.2021
53 Диверсант
До коментар #45 от "Ашока":
А ти наясно ли си,че сме организация със по специфични възможности,искаш ли гости по IP адрес,сополанко.18:13 05.07.2021
54 БирникЪ
18:25 05.07.2021
55 Ваксиниран1403
До коментар #47 от "ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ":
Румъния няма как да я сравняваме със страни които са във вълна предизвикана от друг варният на вируса в момента.Румъния може да я сравнявам със България, но за момента от такова сравнение не виждам смисъл. Инак за Изриел нека да го включим в сравненото интересно е определено. В САЩ започва да се оформя началото на вълна предизвикана от индийския вариант и него може да го сравняваме. Но за Румъния и България е рано да ги включваме в тази група все още.
Коментиран от #58
18:26 05.07.2021
56 Ваксиниран1403
До коментар #48 от "Българин":
Не живея в Русия, но мои познати живея и следя ситуацията не много детайлно и на месно ниво. Сравнявам тези стани защото при тях в момента има вълна на епидемията причинена от индийския вариант на вируса. По този начин се оценя ефекта от ваксинацията. С нас ще ги сравня при следващата вълна която ще ни пометеКоментиран от #60
18:35 05.07.2021
57 Ваксиниран1403
До коментар #46 от "123":
За периода 19.06.21 – 03.07.21 година в Изриел има еди единствен смъртен случаи от ковид и той е на 23.06.21. Не знам какво и от къде цитирате вие,но това са за там.18:43 05.07.2021
58 ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ
До коментар #55 от "Ваксиниран1403":
Не казахте нищо за боц боц....Пази ли боц боц от Заболяване ви зададох въпрос и чакам отговор????19:07 05.07.2021
59 СМЕРШ
19:20 05.07.2021
60 ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ
До коментар #56 от "Ваксиниран1403":
НЕ си добре,вземи се лекувай!!!Каква вълна,да не си на морето!пази ли те боц боц!Ще го видиш ковидко щом го търсиш!!!Коментиран от #63
19:24 05.07.2021
61 Ваксиниран1403
До коментар #47 от "ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ":
Напротив мисля, че е напълно реално да е такава смъртност и нови заразявания в Изриел. Ваксините използван в Изриел пазят почети 100% от смърт. Около 98% процента е вероятността за предпазване от тежко боледуване. По отношение на вероятността за защитата от заразяване специално срещу индийския вариант варират между 80 и 90%. Да приемем средна стойност 85%. В Изриел напълно ваксинираните са 57.2% (5 177 756 човека). Населението на Изриел го приемам 9 052 021 човек. За да се постигне 70% защитено от вируса население и да не може да се развива епидемичен процес е необходимо 6 336 415 човека да бъдат защитени. При 85% процента ефективност на ваксината трябва да бъдат ваксинирани 7 454 606 човека или 82%. В Израел има много ваксинирани, но са още далече от тази стойност напълно логично е да има епидемичен процес, но той е много по-слаб. Най-рисковите по отношение на вируса възрасни и болни хора при тях са напълно ваксинираното напълно естествено е да няма проблем със смъртността или тежко болните. Ако ваксините не предпазваха от заразяване то новите случаи щяха да нарастват много по-стръмно. Тази смъртност се влия от доста фактори и е различна между отделните страни, но може да се сравнява в рамките на различните вълни в една и съща страна. В момента стръмността на нарастване на случаите при тях няма нищо общо с стръмността от тази в началото на годината. За мен това показва ефекта на ваксинацията и по отношение на разпространението. Нормално е да има в19:29 05.07.2021
62 Ваксиниран1403
До коментар #47 от "ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ":
Нормално е да има вълна но въпроса е каква е тя. Все пак в Изриел има поне 4 650 928 човека които не са защитени от вируса защото не са ваксинирани или защото са ваксинирани но, не са изградили достатъчен имунитет.19:29 05.07.2021
63 Ваксиниран1403
До коментар #60 от "ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ":
Вирусните епидемии се развиват на вълни. Това е така и е доказано от край време. Никога епидемия не е един непрекъснат равномерен процес. Да пази ваксината с определен процент вероятност. За определена ваксина и определен вариант на вируса процента е различен. 100% няма и не може да има.Коментиран от #65, #66
19:35 05.07.2021
64 Др.хаус
19:41 05.07.2021
65 Ваксиниран1403
До коментар #63 от "Ваксиниран1403":
При ваксинация с ваксина имаща ефективност по отношение на заразяване от вируса под 70% дори и да ваксенира100% от хората отново ще има епидемия.Ето обяснението за разликата между изриел и Великобритания. Сега ще видим в САЩ какво ще стане това ще е много показателно.
19:44 05.07.2021
66 ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ
До коментар #63 от "Ваксиниран1403":
100% има само при вас,бойко и математикът от щаба за останалите процента е 99,99%!Аз питам според оформящата се криза от болни във великобритания,Пази ли ваксинацията от Заболяване,а вие ми говорите за пилето,което гледам на терасата и вече се оформя ясно,като враново!Пази ли ваксината от НЕЩОТО,ДА,или Не!Вчера бяха под 400/100000,днес са на 415/100000...А утре....И смърта там расте....Та от какво пази боц,боц....Коментиран от #67, #68
19:45 05.07.2021
67 Ваксиниран1403
До коментар #66 от "ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ":
Ако си ваксиниран с астрата вероятността да се заразиш с индийския вариант е около 50%. Ако си с рнк ваксина вероятността пада на между 20%-10%. Казано с други думи от 100 ваксинирани 20 ще се заразят, но това не означава, че ваксината не пази от заразяване. Срещу следващия варният защита може да няма никаква, но спрямо този да пази.19:53 05.07.2021
68 Ваксиниран1403
До коментар #66 от "ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ":
Хайде сега вие обяснете разликите между Англичаните и Израелците с нещо различно от неверни данни и, че лъжели.Коментиран от #69
19:58 05.07.2021
69 ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ
До коментар #68 от "Ваксиниран1403":
Как ги определяте вероятностите с Кълбото на Съдбата???Защо астрата 50%,а другите10-20%...Кой е имал време да направи статистика???Вместо да увъртате,кажете 2те игли не защитават,трябва реваксинация,която ще се прави на по малко от 6 месеца!А,сега ви остава само Смъртноста....Когато в англосаксонията започнат да мрат в геометрична прогресия,тогава само вие ще може да кажете ,защо е така!Днес говорих Компетентно за мононуклеоза и някой,като вас е написал в интернет,че може да се дава Антибиотик....И е забранен аспирин...Печатна грешка,която осъществена от лекар може да предизвика множество+++++++!!!Не случайно писах за тази инфекция...огледайте се ,защо и с какво си прилича.....Коментиран от #70
20:22 05.07.2021
70 Ваксиниран1403
До коментар #69 от "ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ":
Ами хората правят изследвания и полекуват резултати непрекъснато. Въпроса е кой какво следи и от какво се интересува.Ефективност на ваксина се изследва и с индиректни методи чрез кръвен серум от ваксинирани и вирусни частици. Не е задължително да се чака статистика за да се получат ориентировъчните числа. Не случайно в публикациите на Англичаните те си траят за ефективността на ваксината по отношение предпазване от заразяване с индийския вариант, а публикуват данни за ефективност по отношение на тежко боледуване и смърт. В други изследвания данни обаче има и там не са премълчани. Това че защитата е 6-12 месеца не го отричам. Сега има разни публикации да убеждават в противното, но това по скоро е маркетингов трик. Самия начин по които са формулирани изводите в тях издава всичко. Но дори и имунитета да е по-дълъг в което се съмнявам много реимунизацията пак ще трябва защото ще има други варианти на вируса срещу които ефективността ще е още по малка. Ваксинацията по един или 2 пъти в годината е най-естественото и нормално нещо и ще се превърне в стандарт за всички. В това няма нищо странно и с грипа е така. Между другото именно в това се крие конспирацията около ваксините, а не глупостите които се тиражират масово.Всичко е пари, но това не значи, че ваксините не пазят от заразяване. Напротив ефективността на ваксините е предпоставка за дългосрочната печалба от тях която се цели. Всеки които се замисля вече е наясно, че от тук нататък ще се ваксинира пКоментиран от #71
20:52 05.07.2021
71 Ваксиниран1403
До коментар #70 от "Ваксиниран1403":
Всеки които се замисля вече е наясно, че от тук нататък ще се ваксинира поспряно. В това в крайна сметка няма нищо лошо, аз сам го приел и септември ще се ваксинирам отново без никакво колебание или съмнение.Коментиран от #72
20:52 05.07.2021
72 Не е за вярване
До коментар #71 от "Ваксиниран1403":
Пич, ти добре ли си?22:34 05.07.2021
73 ФАКТЪТ в БГ
22:40 05.07.2021
74 ЯЗЪК
08:06 08.07.2021
75 Този коментар е премахнат от модератор.