22 Август, 2021 21:08 10 305 92

Асансьорите ни са стари, няма части за поддръжката им

  • асансьори-
  • части-
  • българска асансьорна асоциация

В България има над 130 000 асансьора, 90 000 от които са произведени в асансьорния завод в София

Асансьорите ни са стари, няма части за поддръжката им - 1
Снимка: БГНЕС

Голяма част от асансьорите в столицата са стари, няма кой да ги поддържа и много от тях дори не минават годишен технически преглед. За това предупреждават от Българската асансьорна асоциация. Подобни проблеми има и в други големи градове у нас, съобщава БНТ.

В един столичен блок в квартал "Красна поляна" живеят 150 души и ползват малък асансьор на близо 60 години.

"Това е доста архаичен асансьор, много стар. Да, все още е в употреба, но за съжаление това са асансьори, които имат определен живот", казва асансьорният техник Боян Величков.

Семействата от блока не могат да си позволят нов асансьор. Питали дали е възможно разходите за нов да се включат към санирането на блока, но им отговорили , че за да стане това са нужни законови промени. Сега събират по 200 лв. за да ремонтират стария.

В България има над 130 000 асансьора, 90 000 от които са произведени в асансьорния завод в София. От браншовата асоциация твърдят, че повечето от тях са опасни, тъй като заводът е затворен от 30 години, части за асансьорите няма и ги поправят с подръчни материали.

"Работа има, но части няма. Много голям проблем е. Колкото има някъде, застояли по складове, по такива места. Получава се почти невъзможно да се осигурят, няма откъде да ги вземем", разказва асансьорният техник Лъчезар Иванов.

Работата със стари асансьори не създава интерес у младите хора. Сега 70% от техниците са над 60 години, а в някои градове и над 70.

Оказва се, че у нас е доста трудно и да се получи сертификат за монтьор на асансьори. За целта трябва да имате завършена специалност машинен монтьор или електромонтьор. На практика такива дисциплини отдавна не се преподават в училище. Няма и паралелки за асансьорни техници, с изключение на едно столично и едно пловдивско училище, но те са крайно недостатъчни.

"От асоциацията предлагаме във всеки един областен град да бъде открита паралелка за асансьорни техници, в която да преподават хора от бранша с опит. Това е възможно", обяснява инж. Христо Таков от Българската асансьорна асоциация.

За да се привлекат млади техници е много важно и заплащането. В момента стартовите заплати са към 1300 лв., а за хората с опит - около 2500 лв.


Поставете оценка:
Оценка 4.6 от 30 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ГруЮ

    65 3 Отговор
    Е, нали “невидимата ръка” на пазара решава всичко? Къде е сега? Къде е невидимият невидимито рамо и т.н. Явно без съвсем видима концепция за образование от страна на държавата не става нищо.

    Коментиран от #13, #76, #77

  • 2 Така си е

    91 6 Отговор
    Някога и асансьори произвеждаме, а сега само гледаме, като телета !!!

    Коментиран от #12, #14

  • 3 Варненец

    47 17 Отговор
    Дрън дрън, стари са, но едва ли могат да работят без преглед. Това е фейк статия. А съм свързан с темата. Няма асансьор, който да няма договор с фирма за поддръжка и с надзорна фирма.

    Коментиран от #25, #44, #46

  • 4 Сестра Галева

    35 12 Отговор
    Ще се качват пеша по стълбите да се движат хората дават пари да ходят на фитнес ето тренировки гратис

    Коментиран от #7

  • 5 ПКП

    39 17 Отговор
    Асансъорите били стари, нямали пари за нови...ами оди пеш тогава бе, оди пеш.

    Коментиран от #19

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Варненец

    26 8 Отговор

    До коментар #4 от "Сестра Галева":

    Ти си мислиш така, но не е. В момента в който, асансьора се спре, до 2 дни събират пари и всичко се оправя :)
  • 8 Цецерон

    10 11 Отговор
    Оправяйте се, моят работи идеално.
  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Верно ли?

    44 5 Отговор
    Фейк?!?Кога пък е имало специалност "асансьорен техник" в училище?!?А специалности "машинен монтьор" и "електромонтьор" все още има в "бившите" Механо и електро техникуми".Да се огледат "мениджърите" и собствениците на фирмите поддържащи асансьори,и да дават по-високи заплати,а не да прибират 90% от приходите и синчетата им да си купуват нови Лексуси например,а личния състав да работи за по 1000 лева!!!!
  • 11 SAAB

    38 4 Отговор
    Здравеопазване , съдебна система и образование.........това е гръбнакът на развито общество !
    Другото е развинтена икономика на главанаци / ЕДНОКНИЖНИ / с чекмеджета !

    Коментиран от #17

  • 12 Е мафията

    41 2 Отговор

    До коментар #2 от "Така си е":

    разграби и съсипа асансьорният завод! Справка седемте джуджета!
  • 13 Така е

    48 1 Отговор

    До коментар #1 от "ГруЮ":

    Сегашното ТикТок поколение е изгубено завинаги !
  • 14 Не е верно

    30 1 Отговор

    До коментар #2 от "Така си е":

    И сега произвеждаме,ама Бою и Гешев решили,че собственика трябва да се отчита и за малко хептен да затрият и малко останалите предприятия!"Изамет" говорили ти нещо?
  • 15 домоуправител

    43 1 Отговор
    Понеже ансансьорните фирми се водят на лицензиран технически надзор а не както преди години на държавен технически надзор,масова практика е този надзор да е тяхно лоби или казано простичко ДА ДЕРАТ КОЖИТЕ НА ЖИВУЩИТЕ.

    Коментиран от #18

  • 16 4465

    35 3 Отговор
    90 000 асансьора нуждаещи се от ремонт, вероятно общо 5 модела и никой не е открил нищата да поръча части за тях, ако щеш и от Китай. Вероятно това е някакви космическа технология, изчезнала заедно с асансьорните заводи.

    Коментиран от #21

  • 17 ГруЮ

    17 0 Отговор

    До коментар #11 от "SAAB":

    Тихо да не те чуят…такива неща имаше преди 30 години. Или поне бяха по - достъпни за всички. Сега имаме ООД-та във всички споменати от теб насоки. А по същество - прогрес в обратно направление т.е. чист регрес.
  • 18 Варненец

    3 16 Отговор

    До коментар #15 от "домоуправител":

    Ей, я се скрий, мислиш, че държавните няма да те дерат ли? Аз съм лицензиран надзор и вземаме доста по-малко от тарифа 11, на държавните. Ти си се прави на домоуправител, ама ако монем по тази тарифа ще ми ядеш ...
  • 19 Евала Како

    4 1 Отговор

    До коментар #5 от "ПКП":

    ЕВАААААААЛА😁
  • 20 инженер

    7 17 Отговор
    А какъв е проблемът да си ги сменят асансьорите ? Особено във високите сгради като се разпредели сметката върху всички и не е кой знае колко голяма.

    Коментиран от #22, #24

  • 21 ГруЮ

    13 2 Отговор

    До коментар #16 от "4465":

    Ами, космически! Помня как правехме части за парашутните системи на асансьорите по практика в един столичен техникум. След което отиваха директно за вграждане. Обикновено огъване на стоманен профил на абкант + дъгова заварка. Бяхме просто хлапета.

    Коментиран от #23

  • 22 Варненец

    5 6 Отговор

    До коментар #20 от "инженер":

    Вервай ми, всеки месец се боря с касиерки, дето 20 стотинки са им много, няма да стане.
  • 23 Варненец

    7 11 Отговор

    До коментар #21 от "ГруЮ":

    Парашутни системи??? Имаш предвид парашутния клапан на хидравличните? Аз пък не си спомням, да имаме български хидравлични асансьори. Понеже постоянно гледам асансьори, ще те посъветвам, да не говориш глупости.

    Коментиран от #64

  • 24 7543

    27 1 Отговор

    До коментар #20 от "инженер":

    Проблема е, че изобщо не е необходимо да бъдат сменяни а се необходима само поддръжка и организация да се осигурят части за нея. На старите сгради със старите асансьори, най-малкия им проблем е липсата на "лукса на нов турски асансьор".
    Проблема беше умишлено създаден с подготовката на схемата за усвояване на милиардите евросредства по плануваната масова подмяна на асансьори. По същата схема прасето се опита да гепи завода на изамет.

    Коментиран от #30

  • 25 домоуправител

    25 0 Отговор

    До коментар #3 от "Варненец":

    Договор има,само че "подръжката" ви е да крадете части от асансьора,след което да рекетирате живущите,поставяйки им пак наново откраднатото. Жалки кокошкари:)
  • 26 Техник

    22 1 Отговор
    На старите асансьори всичко може да им се ремонтира новите с електрониката са абс скрап!

    Коментиран от #31

  • 27 ЦвъкиМолитвата

    7 1 Отговор
    МоА сансьор е ноФ и само Язе се возА като сЪ връщам от поредната молитвена закуска.
  • 28 Нашенец.

    21 0 Отговор
    Сега разбрахте ли защо му беше на Шиши бизнеса с асансьорите!? ...Защото са старииии....и кой щеше да даде пари за подмяна.???ЕС....и къде щяха да отидат парите от Европа???...сами се сетете.....Добре ,че човека вдигна олелия до небете за да го чуят ... та сега си му връщат бизнеса....еее минус няколко кила злато и няколко стотин хиляди...ама пак....
  • 29 303

    22 2 Отговор
    В ЕС асансъорите подлежат на преглед от сертифицирани организации за технически надзор.

    Защо в нас няма национална програма за обновяване и включване към така нареченото саниране.

    Простата Тиква ни върна 20 г. назад и встрани от Европа.
    Само крадене и лъжи.
  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 31 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 32 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 33 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 34 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 35 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 36 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 37 Варненец

    2 6 Отговор

    До коментар #33 от "55555":

    Вече отговорих, но ти си прекалено елементарен да разбереш тънката разлика, между реле, произведено преди 30 години и реле, произведено сега, трябва да се сертифицира, че е същото, а същото няма, не става да сложиш нещо си, това да не ти е бушон? Хайде не ми се прави на интересен, погледни НБЕТНА.

    Коментиран от #45

  • 38 Доктора

    4 2 Отговор

    До коментар #34 от "Варненец":

    Ванко ти ли си бе

    Коментиран от #40

  • 39 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 40 Варненец

    1 6 Отговор

    До коментар #38 от "Доктора":

    Ходи се лекувай, докторе.
  • 41 ГРАД КОЗЛОДУЙ

    11 1 Отговор
    от31 години вече е така всичко почна отФСДС ИВАН КОСТОВ който съсипа ИКОНОМИКА ИНДУСТРИЯТА на БЪЛГАРИЯ та до днес олигарси капитоалисти кожодри
    всеки се спасява поединшчно преди врем в ГРАД БУРГАС асансьор затиснаф и уби студент станахме като ИЛФ и ПЕТРОВ всеки за сбе си най важен

    Коментиран от #43

  • 42 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 43 Ю бре

    0 4 Отговор

    До коментар #41 от "ГРАД КОЗЛОДУЙ":

    Не се вълнувай ,че нищо не ти се разбира като пишеш

    Коментиран от #49

  • 44 Гост

    7 7 Отговор

    До коментар #3 от "Варненец":

    Подкрепям те,не практикувам от години професията,но е така.
    А и като знам как взех изпита преди години всичко в статията е абсолютна лъжа.
    А старите асансьори си работят без проблем.
    Ползвам ежедневно стар товарен асансьор,почти не спира и няма нужда от ремонт.

    Коментиран от #48

  • 45 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 46 Пешо

    16 2 Отговор

    До коментар #3 от "Варненец":

    Изведнъж много рязко започна да се говори за ремонти на старите асансьори.И в нашия вход асансьора си работи нормално, наистина стар е на 30г. и изведнъж 4000лв. за ремонт, какъв е тоя ремонт, кажи ти казваш, че разбираш.
  • 47 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 48 Karlos

    3 1 Отговор

    До коментар #44 от "Гост":

    Сега Гост ли стана Максуда ?
  • 49 ГРАД КОЗЛОДУЙ

    2 1 Отговор

    До коментар #43 от "Ю бре":

    ЛЕКА НОЩ
  • 50 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 51 въпрос

    5 1 Отговор
    Колко струва да се смени стар асансьор с нов?
  • 52 Варненец

    1 9 Отговор

    До коментар #47 от "КОНТРАТА":

    Бъркаш цените, а и има резон да се сменя всичко, но то си прекалено кух, за да го разбереш. Един нов асансьор към момента е 20 хиляди евра. А тъпизмите ти, че имало 2 медни жици и не знам какво си, са размислите на идиота :)

    Коментиран от #59

  • 53 КОНТРАТА

    10 1 Отговор
    Така продължаваме урока за асансьори:ако асансьора ви стърже при движение не означава, че е строшен, а има нужда от смяна на ролките на кабината които се движат по метални релси 16 бр. ролки по 30 лв едната. Новите асансори обикноврнно са хидравлични, а хидравликата при редовна експиатация се скапва за нула време.

    Коментиран от #55

  • 54 Далавери

    11 1 Отговор
    Гледайте в youtube клипчетата на Антикорупционен фонд за
    Илия Златанов и “Осемте джуджета”, за това как искат да му откраднат асансьорния бизнес, за да могат да откраднат едни милиарди, които Европа се кани да ни даде да си оправим старите асансьори... И всичко ще ви се изясни.
  • 55 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 56 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 57 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 58 Сории

    2 9 Отговор

    До коментар #47 от "КОНТРАТА":

    Ей червена кал ти електро мотор ,без медни намотки виждал ли си,разбирач

    Коментиран от #63, #69

  • 59 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 60 АБЕ ЛАЙНОВOЗИ

    8 0 Отговор
    АКО И ПОДРЪЖКАТА НА АСАН СЬОРИТЕ ВИ Е КАКАКТО ЛЕКСИКАТА И ПРАВОГОВОРА,ХУБАВО Е ,ЧЕ СИ ИДА ПЕШ ПО ЕТАЖИТЕ🌚🌚🌚🌚
  • 61 чичо Манчу

    4 0 Отговор
    тез от тая асоциация пак ли изплуваха от батака ,сега друг балък пускат ,къде са ония нещастници , баща и син ,безхаберниците

    стара е баба им на тия
    за всичко е помислено ,само да си плащат собствениците и немат дертове

    освен ония измислените ,,енспектори,, със 14 дневен курс и вече се мислят за големи разбирачи

    ДА , АМА НЕ
    затуй е батак този бранш
    от некадърно управление
  • 62 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 63 Монгола

    5 0 Отговор

    До коментар #58 от "Сории":

    Соросоиде госпидарските ти асансьори са пълна скръб като всичките им технологии еднодневки!Има асансьири от,, Завода за асансьори " с решетки които са топ - топ!

    Коментиран от #66

  • 64 ГруЮ

    5 2 Отговор

    До коментар #23 от "Варненец":

    По онова време така се преподаваше - така се наричаха системите за допълнителна сигурност, като ограничител на скоростта, уловител, аварийна спирачка. И един съвет от мен - не раздавай непоискани съвети.

    Коментиран от #65, #67

  • 65 Варненец

    2 5 Отговор

    До коментар #64 от "ГруЮ":

    По кое време бе, дедо, то и сега така се наричат, всеки месец ги пиша по книгите. Пък ти ме съветвай колкото си щеш. Аз съм в този бизнес и то много навътре.

    Коментиран от #70

  • 66 Сориии

    1 4 Отговор

    До коментар #63 от "Монгола":

    Рушляк ти на колко самагон си ,прочетели какво съм написал .или контрата и монгола сте един и същ бохлук

    Коментиран от #68

  • 67 Варненец

    1 3 Отговор

    До коментар #64 от "ГруЮ":

    Да ти кажа, хубави съвети даваш, но няма такова нещо като уловител. Сам ли го измисли, или някой ти помогна?

    Коментиран от #71

  • 68 Монгола

    1 1 Отговор

    До коментар #66 от "Сориии":

    Ти го набият андолците
  • 69 КОНТРАТА

    3 0 Отговор

    До коментар #58 от "Сории":

    Хахаха хохохо има с алуминиеви намотки бе разбирачооо... хахаха къв си само разбирап!! Я пиши нещо за лака за нокти по добре.

    Коментиран от #72

  • 70 ГруЮ

    8 0 Отговор

    До коментар #65 от "Варненец":

    Кой е дедо бе? Става дума за преди 30 години бе ОХИ:) Сигурно си с някакви 15 години по- млад от мен. И не се надувай излишно. Все пак си просто един асансьорен техник. Бизнес..леле !
  • 71 ГруЮ

    4 1 Отговор

    До коментар #67 от "Варненец":

    Така се наричаше - лоста дето е под кабината и задвижва клиновете.

    Коментиран от #81

  • 72 Сориии

    0 3 Отговор

    До коментар #69 от "КОНТРАТА":

    Има и с лоени намотки ,на дъто ти е такава да не се изтърваш
  • 73 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 74 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 75 Стефан Петров

    6 2 Отговор
    В Русия имаха същия проблем, но си го решиха, като при подмяна на стар асансьор с нов, руско производство, държавата пое 50% от стойността му. В нашия блок в 28 апартамента живеят 20 човека, асансьора е от 1962г. а нов струва над 20 000 лв. Абсурд е да се събере тази сума.
  • 76 Има начин

    0 2 Отговор

    До коментар #1 от "ГруЮ":

    Не бе, без прилични заплати не става. Няма как да искат да плащат по 500-750 евро заплати, и да искат да им се работи като, че плащат по 5500 - тая умря!
  • 77 Ами ДБ

    2 3 Отговор

    До коментар #1 от "ГруЮ":

    и Прокопиев да произвеждат части, защо не го правят ?
  • 78 Урааа

    6 0 Отговор
    Нов повод за обществена поръчка! Ще изискат пари от ЕС под претекст, че трябва да се подменят асансьорите в България. После ще накарат Парламента да гласува, че това е задължително за 99% от сградите с асансьори и накрая ще обявят, че отпуснатите от ЕС пари са недостатъчни, та ние да доплатим разликата от джоба си. А колко ще заделят за техния си джоб, не се знае!
  • 79 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 80 Питанка

    5 0 Отговор
    Защо обаче си вървят така добре онези асансьори, които са били поставени още през царско време?
  • 81 Варненец

    0 3 Отговор

    До коментар #71 от "ГруЮ":

    Нарича се захващащ механизъм, а уловителя ти е в главата. Ей, ама едни специалисти се навъдихте.

    Коментиран от #85

  • 82 незнайко

    2 2 Отговор
    Стига глупости ! Въжета, кабели, двигател и редуктор като се сменят стават чисто нови . Машинките на вратите също се сменят ! Това, че техниците са свикнали да подменят без да променят някои детайли които вече не се произвеждат е друг въпрос !!! Правят се на много велики а като им кажеш нещо почват да нападат, че не ти е работа !!!
  • 83 Бичето

    0 0 Отговор
    Време е да се отделят няколко милиарда за подмяната им. Измряха доста хора с тези разбити сто годишни асансьори. ЕС ще отпусне, стига да се поискат за каквото са нужни наистина.
  • 84 Истината

    2 1 Отговор
    Това което социализмът изгради, днешните политически непредставляващи народа политици не могат да боядисат.
    Статистическа извадка, че масово обикновените хора в БГ, н София не могат да изкарат непредвиден разход 2000 лв. месечно.
    Ето защо днешните политици да разделени от народа си, и от 30 процента гласували, печелят с 13 процента.
    За сметка на това имаме 120 милиарда долара изнесени за 30 г. в офшорки. Енергийна мафия-ТЕЦ-ове, ВЕЦ-ове 460, над 2000 фотоволтаици и перки-1200 новораздадени при управлението на ГЕРБ.Земеделска мафия, Здравна мафия, Петролна мафия,Строителна мафия, Правораздавателна мафия, Фармацевтична мафия-нсичките на бивши и настоящи депутати и обръча от фирми-васалите им.Водна мафия-Веолия.
    За справка 9 милиарда нова водоснабдителна система на цяла България.
    12 милиарда нова канализационна система на цяла България.
    12 милиарда нов АЕЦ Белене.
    Едни и същи крадци в парламента, едни и същи.
  • 85 0000

    5 1 Отговор

    До коментар #81 от "Варненец":

    Господин асансьорен техник,много се възбуждаш и обиждаш форумците.не си център на Вселената,а и асансьорът не е някакъв връх в техниката,че да се мислиш за Тесла или Едисон.Споко и върви намажи въжето и ключалките
  • 86 Ляв плюс

    4 0 Отговор
    ".. заводът е затворен от 30 години" - ето го разковничето. И защо бе джанъм българските правителствени "леваци" не дотираха завода през годините на демон-кратичния преход, като знаеха, че 2/3 от асансьорите в БГ са произведени в асансьорния завод в София? Тъкмо и асансьорите ни сега нямаше да са плачевно остарели. Абе, левчовци, това е малко по-различно от това да прецакате българските електрокари и мотокари, и цялата БГ електроника, и металургия, и машиностроене, че и селското стопанство. Щото ще живеем в миналия век, без асансьори, но преди това много хора ще се пребият от старите машинки, макар здрави да излязоха БГ асансьорите - 30 мизерни демон-кратични години оцеляха. Ми едно време имаше икономически съветници към правителството, бе джанъм, които май по-добре си вършеха работата от сегашните чуждестранни или най-малкото завършили не къде да е, ами на Запад! Пфу!
  • 87 ГОЛЯМ СМЯХ

    4 0 Отговор
    ТОВА КОЕТО БАЙ ТОШО ГО БЕШЕ ПОСТРОИЛ, ОСТАНАЛИТЕ НЯМА ДА МОГАТ САМО ДА ГО БОЯДИСАТ ФАКТ!

    САМО В РУШЕНЕТО НИ БИВА

    ДА ДЕ АМА НЯМАШЕ БАНАНИ, Е СЕГА ИМА БАНАНИ, АМА ЩЕ ХОДИТЕ ПЕШ ПО СТЪЛБИТЕ ДОКАТО ГИ ЯДЕТЕ
  • 88 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 89 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 90 Вероятности

    1 0 Отговор
    Не знам как не е паднал досега някой от тези асансьори в панелките от соца.
  • 91 Гад

    0 0 Отговор
    В България в момента има поне, ПОНЕ 10 производителя на асансьори. Има Гугъл, който не вярва да провери.
  • 92 Този коментар е премахнат от модератор.

Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове