ФАКТИ.БГ
  • човешка грешка-
  • водеща версия-
  • трагедия-
  • струма-
  • осми оцелял

Човешка грешка е водещата версия за трагедията на "Струма", възможно е да има осми оцелял

Възможно е и някой от пътниците в автобуса да се е прекачил на територията на България в някой от другите автобуси от туристическата група, казват от разследването

Публикувана: 25 Ноември, 2021 11:39
36 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 2707
Човешка грешка е водещата версия за трагедията на "Струма", възможно е да има осми оцелял - 1
Снимка: БНТ
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 3.8 от 6 гласа.

Човешка грешка е водещата и основна версия за трагедията на АМ "Струма". Това заяви на брифинг зам.-главният прокурор и директор на Националната следствена служба Борислав Сарафов. Освен това на мястото на инцидента са констатирани лоша пътна маркировка, лоша сигнализация и лоша организация на движението. По думите на Сарафов мантинелата, в която първоначално се е нанизал автобуса е опасна и е способствала за настъпване на инцидента, съобщават от БНТ.

Говорителят на главния прокурор Сийка Милева заяви, че главният прокурор Иван Гешев е разпоредил проверка на сигнализацията и маркировката по първокласните пътища в цялата страна. Към проверката ще бъдат привлечени и чужди експерти, както и представители на неправителствени организации.
Сийка Милева разказа също, че при разпита на един от оцелелите, той е разказал, че са спасени 8, а не 7 души. В същото време на мястото на трагедията са намерени 44 тела на загинали. Затова разследващите проверяват версията дали няма още един оцелял и къде се намира той. Възможно е и някой от пътниците в автобуса да се е прекачил на територията на България в някой от другите автобуси от туристическата група.

България

Поставете оценка на статията:
Оценка 3.8 от 6 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
1
Този коментар е премахнат от модератор.
честен ционист
2 Отговор
Човешка грешка е да кажеш, че 45 са умрели, а те напрактика да са 44. Този 1 дето липсва, накрая ше ив изяде главата.

Коментиран от #16, #21, #22


Оценка:
-4 +22

фон4о
3 Отговор
В цялата страна има толкова много капани, които само чакат да гърмят... Стара маркировка, объркани или липса на знаци, дупки, обрасли пътища... Ние не вече не пътуваме, ние се борим да стигнем живи...

Коментиран от #19, #24


Оценка:
-2 +30

глашатайката
4 Отговор
Малко оставаше Сийка да продума на македонски, но клатеше положително глава, че разбира всичко, което й думаха македонските мисирки.

Оценка:
-2 +23

Звучи ми
5 Отговор
Всички жертва на местата си, само бомбаджията го няма.

Оценка:
-1 +24

гост
6 Отговор
"Магистралата"от Шумен до Варна е "Прекрасна"! Тук-таме с дупки, тук таме - без. Тук таме с маркировка, тук-таме - без.Минавал съм хиляди пъти и нощно време , особено при дъжд и мъгла губя ориентация къде съм. Да не говорим за зърновозите, които ме изпреварват, ако и да карам със 120 км./ч.

Коментиран от #23


Оценка:
-0 +22

яко ни лъжат
7 Отговор

До коментар #1 от "44 обгорели":


това за самовзривяванета не е вярно. В АНГЛИЯ И САЩ ДОСТА СЕ САМОВЗРИВИХА КОГАТО НАЛИВАХА БЕНЗИН В НЕ РЕГЛАМЕНТИРАНИ СЪДОВЕ ЗА ТОВА. ПРОТО ЛЪЖЕШ. ТОВА, ЧЕ НЯМА ТАКЪВ ОТЧЕТЕН СЛУЧАЙ В БЪЛГАРИЯ, НЕ ЗНАЧИ ЧЕ ТОВА НЕ СЕ СЛУЧВА. КОРАБА БАЛКАН ИЗГОРЯ ИМЕННО ЗАРАДИ ПРЕВОЗ НА БЕНЗИН И ГСМ В НЕРЕГЛАМЕНТИРАНИ СЪДОВЕ. ЗАЩО ГОЛЯМА ЧАСТ ОТ ПЪТНИЦИТЕ СА ПОВРЪЩАЛИ???????

Коментиран от #25


Оценка:
-4 +6

Българка
8 Отговор
Възможно ли е този евентуално 8-ми оцелял да е оставил "съмнителна" чанта , която да е предизвикала взрив и пожар. Това може да е конспиративна теория, но ми хрумва веднага. Два дни има траур и по цял ден основна тема е тази трагедия, а оцелелият е в неизвестност...
Другото, което е съмнително са декларираните години на автобуса- ковчег. По-скроро това е стар на повече от 10 години автобус, който е обновен и седалките са били от бързо горими материали.

Оценка:
-0 +15

Румен
9 Отговор
Експертите станахте повече от загиналите.

Оценка:
-2 +11

бг простотия
10 Отговор
Тия хора не броят ли труповете! Колкото са те, толкова са загиналите и никакви прикачвания и други олигофрении не са от значение!

Коментиран от #14


Оценка:
-1 +4

адаша
11 Отговор
На невероятно много места има по три знака, един над друг, абсолютно противоречащи се.За светло отразителната боя- не слагат от перлите. Скъпи са. Само боя и тя е положена в противоречие с температурата на асфалта. Мантинелите- много от тях са втора употреба. Свалят се стари, песъкоструй и после в Радомир /завода за тежко машиностроене/ . Само там има толкова дълга вана за поцинковане. Набиването на коловете- под всякаква критика . Правят го в рохкава пръст. Недопустимо. Болтовете трябва да са 8 бр. , а не 4 както споменават , когато има само 2. "Италианските канавки" за оттичане на вода-не добре и неправилно фугирани. Знак в завой за разрешено изпреварване. Само че целия завой е в храсти и дървета. Видимост -0. Искате ли още?

Оценка:
-0 +17

Спомням си
12 Отговор

До коментар #1 от "44 обгорели":


за един друг пожар в превозно средство - влакът София - Добрич - който също се запали при странно и неизяснено до днес "стечение на обстоятелствата". И там се говореше за някакви туби с бензин... в този влак обаче имаще човек, който ,чиято смърт отвори пътя на едни артефакти към чужбина в неизвестна посока... Тук - пак бевзин, пожар, неизяснени обстоятелства... Дали пък...? Кой знае.

Оценка:
-0 +4

хХх
13 Отговор
Грешката е ПРОВОКИРАНА от лошия проект.
Проекта за отбивка във завой е БЕЗУМЕН, а на всичкото отгоре, отбивката да е отделена с мантинела.
.
Проектанска грешка !!!

Коментиран от #20


Оценка:
-2 +8

Не бъди толкова
14 Отговор

До коментар #10 от "бг простотия":


сигурен... При такъв пожар останките са толкова неразличими, че броенето е възможно само чрез ДНК анализ...

Коментиран от #17


Оценка:
-0 +4

ТаУмВзе
15 Отговор
Човешката грешка е мутропитека от зайчарника с чекмеджето!

Оценка:
-3 +11

Скотланд ярд
16 Отговор

До коментар #2 от "честен ционист":


Да не е Баширов оцелелия?Защото Джеймс Бонд има сериозни основания да мисли така .

Оценка:
-0 +5

яяяяя
17 Отговор

До коментар #14 от "Не бъди толкова":


Пожара не е виновен, а некадърността на тия, които са преброили загиналите!
Впрочем, по същия начин броят и починалите от Ковид- криво ляво, около +200,250, там някъде! Каквото им кажем на дебилите, все ще повярват.

Оценка:
-1 +6

Селяк
18 Отговор
Само този факт, че на границата автобуса не е въведен в системата, че е минал - означава доста! Сега и този 8ми човек!! Не се знае колко човека е имало в автобуса, не се знае дали свидетеля не се е объркал в момент на шок и да е смятал, че са 8 а не 7, като е включил българина който е помогнал да излязат въпросните 7 човека в бройката. Има много неясни неща все още.

Коментиран от #33


Оценка:
-0 +8

ДЕНнаТРАУР
19 Отговор

До коментар #3 от "фон4о":


В трагедия на магистрала ?Струма? загинаха 46 души.

Единодушното мнение на шофьорите е,
че пътищата в България са безобразни!
Не само в сравнение с тези в Западна Европа,
а с тези в Румъния и Сърбия, дори и с Македония и Албания!
Там няма дупки по асфалта!

Според специалистите,
закрепването на мантинелите трябва да бъде с 4,
а не както у нас с 2 болта!
Маркировката трябва да бъде със специална светлоотразителна боя!
А не с обикновена, както у нас,
която се компрометира само след месец!

Очевидно пачките в чекмеджето,
комунистът Борисов не ги е спестил от заплатата си!
Очевидно това са корупционни пачки!
От нагласени поръчки "ин хаус"!
Пачки, струващи животи по пътищата
и трагедии в България!

Ти имаш ли дупка на асфалта
на вашата улица?

След три мандата на комуниста Борисов,
България е вече далече зад Румъния!
България е на дъното на ЕС!
С руска енергийна примка на шията!

Оценка:
-2 +11

Селяк
20 Отговор

До коментар #13 от "хХх":


Благодари на БСП и Станишев който отряза лентата на завършения участък с усмивка на лицето и задоволство през далечната 2007г!

Коментиран от #28


Оценка:
-7 +3

Ха ха
21 Отговор

До коментар #2 от "честен ционист":


Има още трима оцелели.Не са тръгнали от Скопие,защото се били успали .

Оценка:
-0 +5

Лост
22 Отговор

До коментар #2 от "честен ционист":


А в началото започнаха с 46.

Оценка:
-0 +2

стоян
23 Отговор

До коментар #6 от "гост":


До 6 ком -Сега радевото правителство на промяната ще я оправи и построи цялата а не като Бойко половината

Оценка:
-1 +3

Осмият
24 Отговор

До коментар #3 от "фон4о":


Според оцелелите, преди това е имало взрив!
Атентаторът Осмият е избягал от местопрестъплението???

Оценка:
-0 +5

25
Този коментар е премахнат от модератор.
Съдията Дред
26 Отговор
Не можем да преброим колко са загинали, не можем да преброим колко са оцелели? Това е вечната ни трагедия, калинка пред мисирка.

Оценка:
-0 +2

Ном1 изтрит
27 Отговор
Г. Илиeв, бивш cлeдoвaтeл oт НCC:"Вeщитe лицa трябвa дa пocoчaт oткъдe e тръгнaл пoжaрът, къдe e oгнищeтo. Дa ce изяcни дaли първo e пoжaрът и cлeд тoвa удaрът в мaнтинeлaтa, или oбрaтнoтo"

Следователно, има версия пожарът да е възникнал преди катастрофата.

От показанията на оцелелите става ясно, че са чули взрив.

Ако взривът е бил причина за пожара и е преди автобуса да катастрофира, се пита:
Какво се е взривило; кое е това вещество, което може да предизвика взрив?

Може ли да се самовзриви туба с бензин или туба с газьол? - Определено газьолът и бензинът не се самовзривяват. В противен случай резервоарите на автомобилите щяха непрекъснато да се самовзривяват. Някой ще каже, че е имало пластмасови туби с бензин и бензинът се е самовзривил в резултат на искра от статично електричество, но и това няма да е вярно, защото твърде много шофьори ползват като резервни туби за бензин пластмасовите туби и не се самовзривяват. А това е така защото малкият обем бензин в пластмасовата туба не може да създаде достатъчен капацитет на статично електричество, което да предизвика искра.

Следователно, ако автобусът се е запалил преди да катастрофира и при това е чут взрив, причината може да е само една - задействано взривно устройство.
Къде, как, защо, кой и С КАКВА ЦЕЛ може да е поставил такова взривно устройство? КОЙ ИМА ИНТЕРЕС?

Коментиран от #35


Оценка:
-2 +8

Пипи Чорапчето
28 Отговор

До коментар #20 от "Селяк":


Офффф...
Стига вече с тази боза, че ми писна!
Отрязаната лента през 2007-а изключва ли поддръжката на този път през изминалите 14 г.?
Сега сме 2021-а!

Оценка:
-0 +9

ФАКТИ МОЛЯ
29 Отговор
8-МИЯ, КАТО ФИЛМА 8-МИЯ Е АГЕНТА НА НЯКАКВО РАЗУЗНАВАНЕ ДЕТО Е ПОСТАВИЛ БОМБАТА. В БУРГАС БЕШЕ КАНАДСКИ ГРАЖДАНИН. СЕГА ОСТАНА ДА НАМЕРЯТ НЯКЪДЕ ЗАХВЪРЛЕН ЧИСТО НОВ ПАСПОРТ И ДА ГАДАЯТ. - АГЕНТ 007 Е БИЛ ОТ МИ6!!!

Оценка:
-0 +6

БОЦМАНА
30 Отговор

До коментар #25 от "Ама че":


СТИГА ГЛУПОСТИ И ЛЪЖИ. САМО ДЕТО КАПИТАНИТЕ НА МОСТИКА НА БАЛКАН СА СЕ СПУСКАЛИ ПО ВЪЖЕ ОПЪНАТО КЪМ ТОВАРНИЯ ТРЮМ. БИЛИ СА КАТО АКРОБАТИ ОТ ЦИРКА. ВСИЧКО ЖИВО Е БИЛО СТРУПАНО НА БАКА И НИКОЙ НИЩО НЕ Е ГАСИЛ. ДВИГАТЕЛЯ СИ Е РАБОТИЛ И КОРАБА С ПЪЛНА СКОРОСТ Е ПОРИЛ ВЪЛНИТЕ. ЗАГИНАЛИТЕ СА СКОЧИЛИ В МОРЕТО И НЕ СА ГИ НАМЕРИЛИ.

Коментиран от #31


Оценка:
-1 +1

31
Този коментар е премахнат от модератор.
ГЕРБ=ДПС=ВМРО
32 Отговор
То от сомолет се вижда, че катастрофата е станала заради опасна отбивка и мантинела веднага след остър десен завой. Допринесли са също неподходящата несветлоотразителна и стара изтрита боя на маркировката(политика, корупция и некомпетентни БСПаро-ГЕРБаджийски калинки) (магистрала проектирона и построена от Станишев=БСП и "поддържана" от калинките на Бойко = ГЕРБ последните 14 години). Неработещи светлоотразители на мантинелите, които е трябвало да бъдат сменени още преди много години. А причината за огромният брой жертви е последвалия пожар. Знае се, че нафтата трудно се запалва дори от открит огън камо ли от някакви си искри. Тези "екперти", които твърдат, че нафтата се запалила от "искрите" при температура на въздуха под 10 градуса, а на асфалта близо до нулата за мен са МНОГО некомпетентни. Може да се направи следствен експеримент, с дизелово гориво да се види при какви температури се запалва от искри. От искри се запалват бензин и газ, но не и "тежкото" дизелово гориво. Трябва да се открие причината за пожара. Много е вероятно да е имало някакъв лесно запалим товар като бензин, пропан-бутан ... забранен за превоз. Ако леснозапалимият товар е бил в пластмасови туби, то те са изгорели при пожара и никакви доказателства не са останали. Не изключвам версията причина за пожара да е печката за отопление на автобуса.

Оценка:
-3 +2

ГЕРБ=ДПС=ВМРО
33 Отговор

До коментар #18 от "Селяк":


"Само този факт, че на границата автобуса не е въведен в системата, че е минал - означава доста!" Означава , че в С. Македония корупцията е също толкова голяма и ненаказуема като в BG. И както виждаме наказанията там са същите "уволнение", а не затвор. И назначаване на "уволнените" корупционери на друга чиновническа длъжност, с по-висока заплата. За да не издадат кой техен началник е взел 90% от платения подкуп.

Оценка:
-0 +1

ГЕРБ=ДПС=ВМРО
34 Отговор
Умрелите не можем да върнем. По-важно сега е да запазим живите и да вземем РЕШЕНИЕ как да се РЕМОНТИРА този участък. Дали да се премахне изобщо тази отбивка. Или пък отбивката да се удължи малко и входа за мястото за почивка да се премести преди завоя. За да се вижда отдалеч и шофьорите да не биват изненадвани в последния момент от мантитела "изкочила" точно в средата на "пътното им платно". И да нямат време за реакция защото този смъртоносен капан "изкача" веднага след завоя.

Оценка:
-0 +4

ГЕРБ=ДПС=ВМРО
35 Отговор

До коментар #27 от "Ном1 изтрит":


За дизеловото гориво си напълно прав, но за бензина само донякъде. Има много предишни случаи. Аз се сещам поне за 2 два случая. През 1971 г. Гунди и Котков умират в автомобилна катастрофа, за която дори днес след 50 години знае всеки втори българин. Калата, в която се возят се удря в бензиновият резервоар на камион и избухва голям пожар, при който умират. Вторият случай е на околовръстното на София през 1990-те години, катастрофа с бензинов военен камион, когато изгоряха двайсетина войничета. При този случай е замесен мафиоти Иво Карамански и има доста мистерии. До днес не се знае какво точно е станало тогава. Дали е нещастен случай или умишлено престъпление. Също така през Втората световна война голям недостатък на германските танкове е било, че са били с бензинови двигатели и руснаците лесно са ги запалвали дори при слабо попадение. Докато руските танкове са дизелови, като Т34 и много рядко са се запалвали при попадение дори в резервоарите и външните варели.

Оценка:
-1 +2

ТОЧКАТА
36 Отговор
по спомените на един толуп!!!!....,,глей,глей сига ква магистрала,ква маркировка ,кви мантинели!!!!!...Кво ши каиш!!!!!Кво напрай Радев,а ,кво?????,,

Оценка:
-0 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.


ТОП 5