Last news in Fakti

27 Март, 2022 08:21 2 286 30

22-ма пътуваха с първия редовен полет София-Скопие

  • редовен полет-
  • софия-скопие

По дестинацията ще се лети два пъти седмично –  в събота и в понеделник

22-ма пътуваха с първия редовен полет София-Скопие - 1
Снимка: БГНЕС

Двадесет и двама души пътуваха с първия редовен полет от София до Скопие, който се осъществи вчера, съобщи за БТА Янко Иванов от авиокомпания „Гъливер“ (GullivAir). Той разказа, че в столицата на Република Северна Македония е имало доста официални лица, посрещащи полета.
По дестинацията ще се лети два пъти седмично – в събота и в понеделник.

Всичко е наред засега, като за начало е повече от обнадеждаващо, коментира Иванов. Идеята е да дадем възможност на хората, идващи от Скопие в София, да ползват всички полети, които има в момента на софийското летище и да могат да направят връзка, включително и до морето, обясни Янко Иванов.

Следващата дестинация, която „Гъливер“ планира, е София-Тирана.
Възстановяването на въздушната връзка между София и Скопие беше очакваната и оповестена първа конкретна стъпка от сътрудничеството, обявено след първата среща на премиерите Димитър Ковачевски и Кирил Петков, която се проведе на 18 януари тази година в Скопие.

Това не е първата авиолиния, която директно свързва двете столици. На 25 април 1965 г. е открита международна въздушна линия на ТАБСО по маршрута София - Скопие. В 08:00 ч. от аерогара София излита първият самолет ИЛ-14, който след 51 минути каца на летището в Скопие. Пътниците са посрещнати от официални лица, начело с републиканския секретар по транспорта и съобщенията Георги Русковски, от журналисти и много граждани. Първият курс по новата линия е извършен от екипаж в състав: командир Владимир Владов, втори пилот - Христо Костадинов, радист - Петър Кунов, механик - Лазар Ташков и стюардеси - Мария Иванова и Любка Стоилова. Полетите от София до Скопие се изпълняват в неделя.

Години по-късно, след като на 15 януари 1992 г. България официално признава Република Македония, през март същата година министърът на транспорта Александър Александров се договаря с министъра на транспорта и съобщенията на Република Македония Александър Лепавцов въздушната линия по маршрут София-Тирана, открита година по-рано, да бъде с директно кацане в Скопие. На 6 май 1992 г. в София министърът на транспорта Александър Александров официално открива линията. С първия полет на 6 май 1992 г. от Скопие пристига министърът на транспорта и съобщенията на Македония Александър Лепавцов.

На 21 май 1992 г. вечерта по новооткритата редовна линия София-Скопие е извършен полет на държавната авиокомпания "Хемус ер". Със самолет "Як-40" пътуват 25 пътници, като полетът продължава около 20 минути. Полетите от София до Скопие се изпълняват в четвъртък, петък и събота сутринта, а в обратната посока - в понеделник, вторник и сряда. Билетът в едната посока струва 60 долара, а в двете посоки - 90 долара. Авиокомпанията "Пал Еър" също извършва полетите до София също със самолети "Як-40".

На 14 декември 2007 г. министърът на транспорта Петър Мутафчиев открива авиолинията по маршрута София-Скопие, която се обслужва от авиокомпанията "България ер". В приветственото си слово Мутафчиев посочва, че откриването на авиолинията цели да бъдат нормализирани авиовръзките на България с всички европейски столици. На летището в Скопие са посрещнати от Миле Янакиески - министър на транспорта и съобщенията на югозападната ни съседка, заместник-министъра на транспорта и съобщенията Скендер Палоши, и посланикът на България в Македония Михо Михов. Линията София - Скопие се покрива три пъти седмично и има много добра връзка в София по дестинациите за останалите европейски столици. Цената на билет по линията София-Скопие в едната посока е 39 евро.

Полетите са прекратени от превозвача през 2009 г.


Поставете оценка:
Оценка 1.5 от 34 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Последния Софиянец

    10 6 Отговор
    До Охрид ще има повече желаещи.
  • 2 Хихихи..

    31 2 Отговор
    До Коледа може да набъбнат до трийсетина..
  • 3 Сашко

    33 1 Отговор
    Скопие трябва да се демакедонизира.
  • 4 мечо

    14 7 Отговор
    тос самолет празен те самолетите сабират по двеста човека маи никога несам летял незная
  • 5 5kof

    44 2 Отговор
    Нов гоуем успех на БГ авиацията! Кво праим, когато екипажът стане повече от пътниците?

    Коментиран от #7

  • 6 Светнат

    19 1 Отговор
    Има идея за Скопие само ако Гъливер успее да вземе полета до Тирана.
    Тогава ще лети с припикаване в Скопие.
  • 7 разсмя ме

    18 2 Отговор

    До коментар #5 от "5kof":

    Ми...стюардесите ще свирят на флейта на печелившите пътници.
  • 8 Гост

    27 2 Отговор
    На всеки десет години можем да откриваме старта линия София-Скопие, да има какво да откриваме и ние и македонците! За всяка власт, дошла за първи път, да трупа активи и да се издига в очите на кьоравите.
  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Б А Й Х @ Й ‼️

    29 0 Отговор
    Предвид нужното време преди полета и пътя до аерогарата с какво са по-бързи от Биомет ❓
  • 11 покруса

    22 1 Отговор
    Полетите от София до Скопие се изпълняват в неделя,щото всички тогава си почиват. Да има ПОВИЧКО пътници. Само горивото на самолета и заплатите на екипажа не можем да им платим. Кирчовски работи.
  • 12 кир Ливанчо

    26 0 Отговор
    Голяма тъпотия, всичко е за наша сметка. След шест месеца ще го закрият, защото са на загуба. Кире трябваше да е пръв, да даде пример с еднопосочен билет.
  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 УСА боклук

    20 0 Отговор
    Летят официални лица, държавни служители - синекури / клатик.../ с платени от нас билети
  • 15 полет над кукувиче гнездо

    18 1 Отговор
    Само гореописаният факт е достатъчен да опише степента на Кирчовата олигофрения. Този ни е Премиер ???!!! Абе , ние нация от идиоти ли сме ??? (май-май ,ДА).
  • 16 Иво.

    16 0 Отговор
    Полетите са прекратени през 2009 г. от превозвача поради липса на интерес! И сега ще е същото само датата ще е различна! Трябва да се търсят причините а не да се правят едни и същи глупости. Защото излиза, че всичко е един евтин Пиар и нищо друго!
  • 17 На връщане

    1 3 Отговор
    Как е бил полетът?
  • 18 А така

    6 1 Отговор
    Идеята била,хората идващи от Скопие в София, да ползват дестинацийте,от София към света.Как така,държава създадена преди милион години,па да търси връзка към света през София,дето според тях тука сме орки,татари,и какви ли не още.Що така бе макета!!!???Немате ли си авиокомпания и да си фръчите по свето???
  • 19 Браво

    1 7 Отговор
    Радвам се, че намерихме поне някои общи точки с нашите братя македонци, на които пожелавам по-скорошно членство в ЕС, което толкова желаят. Нека гледат от нас, да видят делата за злоупотреби с европейски пари, и да си направят сметката, дали ще крадат като нашите управници или на чисто антибългарска основа ще направят обратното. Би било наистина много добре - ще станат процъфтяващо общество.
  • 20 Простото Киро

    11 0 Отговор
    Вярно ли, че Кирчо Шмекерчето плаща от джоба си за тази губеща линия?!?!?
  • 21 ЕВРОНЮЗ

    10 0 Отговор
    Полета с ЯК - 40 продължавал 20 минути.... Пребират ли колесник за това време или само фрък - - кац..???
  • 22 Здрасти

    7 0 Отговор
    За приятелите, аз съм ПРОСТоКУКу. Бях на борда на този полет, сега подписвам пресъединяването на РСМ към ЕС. АЗ СЪМ МНОГО ГОРД!!!! 🏌️‍♀️🏌️‍♀️🏌️‍♀️
  • 23 лъки

    6 0 Отговор
    Двама пилоти,две стюардеси,Еконт-а с два соло ташшаака,две мисирки и две мин.....ки и то ето половината пак на нашия гръб!До кога и защо?

    Коментиран от #27

  • 24 ИСТИНАТА

    6 0 Отговор
    ГУБЕЩА ЛИНИЯ,ГУБЕЩ ГУБЕЩ КИРЧО,ГУБЕЩО ВЪВ ВСИЧКИ ПОСОКИ УПРАВЛЕНИЕ(ХИБРИДНО)ГУБЕЩ НАРОД И СЛАБА ДЪРЖАВА.СКОРО ЩЕ УДАРИМ И ДЪНОТО.
  • 25 питам

    2 0 Отговор
    В други медии има инфо, че самолетът е бил празен.
  • 26 Историк

    1 0 Отговор
    Пълна загуба е за превозвача по линията София-Скопие.
    Жестът е пъчене, дуене и поредната глупост измислена от Премиера
    Ще видим колко ще издържат от авио компанията
  • 27 В допълнение

    2 0 Отговор

    До коментар #23 от "лъки":

    Да не забравяме да броим и автопилота😂
  • 28 Витанов

    2 0 Отговор
    22-20 е реалната цифра, като 2 е екипажа.
  • 29 приоритети

    2 0 Отговор
    Цялата мара втасала, до самолетна линия София- Скопие опряла. И тоя и той лапна по македонците. Айде малко да опрвите БГ, щото македонци, украинци и така целия свят, а ние кога?
  • 30 хихихихи

    2 0 Отговор
    Скоро компанията ще се прекръсти на Джудже еър.
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол