99712

Калоян Паргов: Държавна подкрепа за градския транспорт в София само срещу реформи

  • калоян паргов-
  • йорданка фандъкова-
  • градски транспорт

Картата за еднократно пътуване да запази цената от 1.60 лв. Карта за пътуване в рамките на 60 минути да е на стойност от 2.20 лв., предлагат от БСП

Калоян Паргов: Държавна подкрепа за градския транспорт в София само срещу реформи - 1
Снимка: БСП

Държавата е права, когато казва, че Столична община ще получава средства единствено и само срещу гарантирани реформи и промени, които могат да докажат ефективността на разходваните средства, а не по начина, по който се харчиха в последните 10 години. За първи път Столична община е поставена наравно с другите общини в страната, след като повече от десетилетие ѝ бяха изпълнявани всички прищевки от правителствата на Борисов. Сега е моментът екипът на кмета Йорданка Фандъкова да прояви управленския си характер. Това каза Калоян Паргов, който е заместник-председател на Комисията по транспорт и пътна безопасност на СОС и общински съветник от БСП по повод проекта на икономическа рамка на обществения градски транспорт на София за 2022 г., който беше внесен в комисията за първо обсъждане.

Той обясни, че БСП, като отговорна политическа сила в Столичния общински съвет, е подкрепила идеята да се търси разговор с Парламентарната комисия по транспорт, където в диалог да се чуят проблемите и исканията. Но е предупредил, че може да се искат пари само срещу съответните реформи.

По думите му на проведеното заседание на Комисията по транспорт и пътна безопасност основната тема, която е обсъдена, е цената на газа и електричеството, като неизменна част от формирането икономическата рамка и транспортна задача в София.

„Няма да има проблем с горивото. Проблемът ще дойде от това, на каква цена ще се плаща това гориво, от което зависи разходната част. Има неизвестни, които за съжаление засега остават константни – цената на газа, цената на дизела и цената на електричеството, от гледна точка на бъдещи прогнози и планиране“, изтъкна Паргов.

Той каза, че Центърът за градска мобилност, който е отговорен за разплащането на транспортната задача, чиито приходи идват от карти, от превозни документи и от паркирането, предвижда да се увеличат разходите с 50%. И това е на фона на тази дупка от 144 милиона - сума, за която те ще търсят компенсация от правителството, защото Столична община не може да я осигури.

„Спекулациите по отношение на това, че „няма пари за заплати, защото правителството не ни дава пари, за това излезте да протестирате и блокирайте София“ не е решение. Това е политизиране на проблема, вместо да се търси диалог и решение“, счита общинският съветник от БСП.

Калоян Паргов коментира и темата за новата тарифна политика, която предстои да бъде обсъдена и приета от СОС.

„Тикет системата, която беше въведена, е много полезен инструмент, който в реално време ще даде възможност точно за такова реформиране, за каквото и ние пледираме. За да направиш реорганизация на транспорта, да можеш да направиш всички линии добре натоварени, пълноценни и ефективни, трябва да имаш информация“, убеден е заместник-председателят на Комисията по транспорт в СОС.

Социалистът заяви, че БСП има свое предложение за тарифна политика, което се различава от тези на Центъра за градска мобилност, ГЕРБ, Борис Бонев и ДБ.

„Това, което предлагаме от БСП, е за краткосрочните превозни документи - картата за еднократно пътуване да се запази цената от 1.60 лв., както досега. Карта за пътуване в рамките на 60 минути да е на стойност от 2.20 лв.“, съобщи Паргов.

Той обобщи и останалите основни предложения на БСП за абонаментните карти по редовна и преференциална тарифа: За лица с намалена дееспособност преференциални карти от 10 лева на месец и 100 лева на година. За лица с по -малка намалена работоспособност – 20 лева месечната, годишната е 200 лева. А за възрастните граждани над 68 години, съответно месечната да е 10 лева,а годишната – 100 лева. Социалистите предвиждат и карта за младежи до 26 години, включително ученици и студенти – 20 лева на месец и 200 лева на година. А по отношение на всички останали, които искат да имат абонаментни карти, предложението на БСП е за един месец за всички линии да е 50 лева, за една година за всички линии да е 365 лева, а седмична карта да е в размер на 20 лева.

„Основното различие в предложението на БСП, спрямо тези на другите политически групи в СОС, е в цената на еднократното пътуване. Ако цената от 1.60 лв. не бъде запазена, това реално ще доведе до увеличение на разходите за градски транспорт на софиянци“, категоричен е Калоян Паргов.


Поставете оценка:
Оценка 2.7 от 14 гласа.

Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Спирай градския транспорт

    9 1 Отговор
    Кирчо ходи пеша.

    Коментиран от #8

  • 2 😤😤😤😤😤😤

    11 2 Отговор
    Айде стига сте ревали за държавна подкрепа, бе 😤
    Столица сте. Един апартамент струва 200 000 лева а ревете бабата на село да ви плаща парното и билетчето, с 500 лева пенсия. Дето с тия пари дама си копува дърва и си пали печката на село 😤😤😤😤😤
    Превърнали сте София в бунище, разбити улици, мърсотия, цигания. Като мина оттам и лошо ми става. А за капак на всичко, аз да ви плащам. Я се оправяйте. Наглеци такива 💪💪💪💪💪
  • 3 Един

    1 0 Отговор
    "партизанин" слезъл от гората и преминал през "околовръъсното"...
    /за страх на децата/...
  • 4 Коко

    6 2 Отговор
    На всички ни е ясно на какво е свикнала Фъндъкова нищо да не се оказва адругите общини кучета ги яли свърши хранилката и праща шофьори да протестират защо не протестират пред общината нали тя е работодателя

  • 5 Не може да е вечна тази истина

    5 2 Отговор
    Докога България ще издържа София? Бюджетът ви е 2 милиарда лева за година, по голям от този за армия и за полиция. Искате допълнително пари от държавата за топлофикация и транспорт. Премахнете перфораторите на билетчета от автобусите, трамваите и тролеите. От 30 години в България живеем извън социализма.
  • 6 гост

    2 1 Отговор
    вдигането на цената на услугата почти никога не я прави по-добра това не е реформа такава би била оптимизиране и спиране на кражбите
  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 безпартиен но с леви убеждения

    3 2 Отговор
    Паргата е голема работа .От всичко отбира само от едно не ...от де се фаща лопатата...
  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Полюцай

    3 1 Отговор
    Закриване на ВИП транспорта на братовчедите от чистотата веднага !
    Освобождаване на БУС лентите за движение на всички плащащи пътен данък,акциз в горивото ДДС .... и издържащи по този начин. Мързеланковците в общината !
    Субсидиите са равни на кражба разхищение и безхаберие !
  • 12 Има някъде

    1 0 Отговор
    Вижте в гугъл какви са били бюджетите на софия откакто Бойко Борисов беше кмет
    и при ГЕРБ само за 2021 г е 1 885 000 000 лв
    а Орлин Алексиев си е изкопал ров в Студентски град и вече 2 години е затворен цял булевард с опасност от пропадане
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове