Last news in Fakti

9 Юни, 2023 15:49 2 849 107

Иво Сиромахов пред novini.bg: Елит имахме до 1944 година! След това на власт дойдоха каскетите

  • иво сиромахов-
  • политици-
  • българия

Хората на държавни постове са изпратени там не да управляват, а да служат

Иво Сиромахов пред novini.bg: Елит имахме до 1944 година! След това на власт дойдоха каскетите  - 1
Снимка: БГНЕС

Иво Сиромахов е писател, драматург и сценарист. Автор е на 23 книги и 11 театрални пиеси. Последният му роман „Бай Тошо“ е безмилостна сатира за днешното разпадащо се общество. Иво Сиромахов е носител на „Наградата за дебют в областта на изкуствата“ през 1995 г. Водещ е на „Шоуто на Слави” по тв 7/8. Завършил и НГДЕК, а после НАТФИЗ.

- Г- н Сиромахов, как се зароди идеята сега да напишете книга с провокативното заглавие „Бай Тошо” – зачестилите разговори за изкуствения интелект, или отсъствието на естествен у толкова много партийни и държавни ръководители?

- Прочетох във вестника, че в Дания основали политическа партия, управлявана от изкуствен интелект. Помислих си какво би станало, ако в България изкуствения интелект се въведе в държавното управление. И си представих как безпристрастната логика на машината се сблъсква с неразгадаемите правила на нашенския манталитет. Реших, че от това може да излезе добър сюжет.

- Вярно ли ще бъде да наричаме управляващите у нас както вчера, така и днес, елити? Защо нито преди, нито сега те не постигат резултати в преследването на демокрацията и все се провалят?

- Защото не са елити. В България елит е имало до 1944 година. После е избит и на негово място са дошли каскетите. Днешните политици са техни ученици и верни последователи. Те нямат представа какво е демокрация.

Но това не е толкова страшно. По-страшното е, че избирателите нямат представа какво е демокрацията и как функционира държавата. От години говоря, че

в средното училище трябва да се въведат часове, в които бъдещите гласоподаватели да се научат как функционира демократичната държава.

Да научат гражданските си права и как да ги защитават.

Да научат как трябва да работи съдебната система и да осигурява върховенство на закона и справедливост за всички.

Да разберат какво означава разделението на властите.

Да научат каква е работата на парламента, на правителството, на президента. И защо е важно решенията да се вземат публично и прозрачно от тези органи, а не от сараите в Росенец или зайчарника в Банкя.

Да осъзнаят, че властта не са някакви случайни хора, които държат една торбичка с пари и хвърлят от нея каквото и колкото им скимне.

И че тези пари всъщност не са на властта, а са взети от всички нас. А хаотичното им раздаване не води до забогатяване, а до общото ни обедняване.

Да научат за какво служат данъците и как да контролират разпределянето им.

Да разберат, че демокрация означава активно участие от всички граждани, а не „абе ще сложим там един пич и той ще оправи всичко“

И най-вече да осъзнаят, че хората, избрани на държавни постове, са изпратени там не за да управляват, а да служат.

Докато не си научим тези уроци, нищо добро не ни чака.

- Вие лично често пишете за недостатъците в образованието, за липсата на възпитание в семействата. Тази тема е толкова важна, но защо ѝ се обръща твърде малко внимание?

- Защото за днешните българи образованието и възпитанието не са ценност.

Българите се провалят като родители, те не умеят да възпитават добре децата си. Учат ги на себичност и егоизъм.

Отглеждат в семействата си малки агресивни, егоистични простаци, които порастват и се превръщат във възрастни агресивни и егоистични простаци. А от образованието изобщо не се интересуват. За повечето родители училището не е храм на знанието и напредъка, а просто някакво място, където някой да занимава децата им, за да не им се пречкат вкъщи. От възрожденските идеали за просвещение не е останало нищо.


Поставете оценка:
Оценка 4.2 от 61 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Град Симитли

    53 32 Отговор
    "... Защото не са елити. В България елит е имало до 1944 година. После е избит и на негово място са дошли каскетите..."
    ..... Жалко, че повтаря ТЪПИ опорки!
  • 2 Ха ха

    54 30 Отговор
    Чалгарче, на кого му дреме за мнението ти.
  • 3 Стефан

    25 3 Отговор
    Пеевски, Боко и Гешев ще бъдат печени на бавен огън.
  • 4 ИСТИНСКИЯ ГРАД КОЗЛОДУЙ

    23 9 Отговор
    Истинските комунисти бяха убити на 9 9 1994 Година
  • 5 Някой

    44 32 Отговор
    Мда. Елит. Фашистки.
    Не ни го хвалете.
  • 6 Комуниста

    43 27 Отговор
    Така на речен елит до 1944 шпиони на нацистите които се подмазваха на нацистите.
  • 7 Реалист

    49 11 Отговор
    Елит който вкара България в 2 нац катастрофи и ползваше слугински изтънчени френски думи
  • 8 мдаааа

    45 14 Отговор
    Ееебгати и елита дето избиха хиляди българи, станаха ортаци с Хитлер, национални катастрофи сториха... мерси!!!
    Днес са техните отроче⁷та и внуци и пак натам ни водят... да идва новия народен съд!!!
  • 9 Вонбон

    43 12 Отговор
    Къде го чу това бе драги.Много си малък за да знаеш какво е било до 44 година.Голям познавач се извъди! Ай с....р от тука.
  • 10 И този

    42 12 Отговор
    Бръснат продажник ще ни учи кога е имало елит....калъф и преди 44-та не е имало "елит"...само такива като теб си мислят така ...ГМО продукти долни
  • 11 Хисторик

    37 9 Отговор
    Ели който се кланяше на запада и България беше мизерия от редица преврати които се редуваха с национални катастрофи и режими на репресии срещу населението
  • 12 Тома

    27 38 Отговор
    След 1944 година дойдоха цървулите от село взеха властта и изгониха от жилищата им умните хора.Тяхните деца и внуци после ни управляваха след 1989г. и докараха България на последно място по жизнен стандарт в ЕС

    Коментиран от #20, #35, #94

  • 13 Поет

    23 2 Отговор
    В Парламента са се скрили,
    герберасти, мутри, педофили,
    морал ни те четат,
    но с Мата Харита и с деца се те еат,
    хайде Гешев без да се озърта,
    да ги изчегърта.

    Коментиран от #15

  • 14 Професора

    31 4 Отговор
    Елит на изселници чорбаджии забогатели по турско от шпионаж.
  • 15 Град Симитли

    9 2 Отговор

    До коментар #13 от "Поет":

    Браво! 10+
  • 16 Тогава

    29 2 Отговор
    Тошкото и София нямаше да види , а камо ли Парламентарната ! Учиндолският чалгар и той !

    Коментиран от #27, #61

  • 17 Респект Иво

    10 26 Отговор
    Много добре си описал всичко! Но интелекта на стадото липсва Иво! Стадо което може да си избере национални предатели и мафията ПП, ДБ, ГЕРБ и ДПС, само заради медийна пропаганда и лъжи, е всичко друго, но не и умно! Като добавиш и липсата на ценностна система и всичко си идва на мястото! Резултата е точно такъв, като за стадо с нисък интелект и без ценности! А е няма как да схванат казаното от теб Иво!

    Коментиран от #78

  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 Госあ

    20 5 Отговор
    Тъпак.
  • 20 Реалист

    34 9 Отговор

    До коментар #12 от "Тома":

    Колко театри се построиха преди 1944 и след 1989г всичко е построено от социалистическа партия БКП култура, кина, музеи, площади.. още ги ползвате седесарите.

    Коментиран от #41

  • 21 Аха

    28 6 Отговор
    Сиромахов,ти сигурно си бил жив првди 1944 ,че да знаеш в България кой е (елита)и кой каскета
  • 22 ХАХАХА

    33 3 Отговор
    Егати елита за 66 години 2 национални катастрофи няколко военни преврата и на такива се нарича "елит?"
  • 23 Комуниста фашист

    11 23 Отговор
    България щеше да е много по-развита, ако Адолф Хитлер беше спечелил. Факт.
  • 24 див хищнически комунизъм

    12 11 Отговор
    А от 1989г., та чак до днес ни управляват внуците на каскетите и калпаците – шапките идиотки.
  • 25 Чик и Боец

    26 7 Отговор
    хубаво каскети, ама с тези каскети овладяхме атома и летяхме в космоса, а със сегашните козаци къбираме капачки да лекуваме децата си.
  • 26 Хисторик

    31 5 Отговор
    Елитните на режимите на Стамболов, Цанков, Богдан Филов избили са повече българи от колкото през Априлското въстание турците са избили
  • 27 ХАХАХА

    11 3 Отговор

    До коментар #16 от "Тогава":

    Щяха пак да са говедарчета, но истински с абичка,торбичка и навуща.
  • 28 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 29 Перо

    26 2 Отговор
    Един чалгар говори за възпитание и ценности, когато е израстнал при мутренския преход и приматите! И той си мисли, че това е демокрация!
  • 30 да бе да

    23 2 Отговор
    Какъв елит е имало тогава? Формирал се точно на днешната дата, след преврата 1923г. Този елит е разпоредил да режат А. Стамболийски парче по парче три дни. Това е правено в неговата вила в Славовица. Между другото някъде да споменато в медиите днес за преврата?

    Коментиран от #48, #69

  • 31 Живков

    6 10 Отговор
    Да прав си за елита Но не се изказвай като че ли си бил свидетел тогава
  • 32 демо крати

    21 4 Отговор
    А след 1989 какви дойдоха, г-н Сиромахов? Хора, одобрявани и назначавани от разни посолства, чиято цел е да провеждат чужди интереси в страната! Това ли са "демократите? Мерси!
  • 33 РЕАЛИСТ

    20 2 Отговор
    А КАКВО ЩЕ КАЖЕ ЗА САКСОБУРГИТЕ КОИТО НИ ПРИЧИНИХА ДВЕ НАЦИОНАЛНИ КАТАСТРОФИ ПРЕЗ 1913 И 1918 ГОДИНА ????
  • 34 Макето

    23 1 Отговор
    Сиромахов, ако и онзи елит е бил, като този: крадци, лицемери, подлоги на разбойници, предатели, каква трябва да е съдбата им?
  • 35 Прав си само за второто

    12 1 Отговор

    До коментар #12 от "Тома":

    Че смениха дрехите и станаха демократи ....за да крадат..но и народът е тъп...че не ги вижда кои са ...и гласува за тези псевдо демократи, а реално продажници и предатели ...

    Коментиран от #71

  • 36 Поет

    12 1 Отговор
    В Парламента са се скрили,
    герберасти, мутри, педофили,
    морал ни те четат,
    но с Мата Харита и с деца се те еат,
    хайде Гешев без да се озърта,
    да ги изчегърта.

    Коментиран от #42

  • 37 между_другото

    5 0 Отговор
    Не знаеш как се употребяват глаголните времена.
  • 38 Агата Кристи

    8 10 Отговор
    Иво,
    Абсолютно така е.
    Но, пропусна да кажеш коя прослойка пръкна "касетите"....
    90% - ленпяй, амбициозни мързеливци, ратай, неуки и неможещи да пишат и четат, селски падари с пушки... И ЧЕРЕШКАТА НА ТОРТАТА - ШУМКАРИТЕ....
    От тези. - елит...
    ДА, - НО... по съветски !!!
  • 39 Елита

    11 0 Отговор
    за който говори е с родоначалник "Бай Ганьо" с неговите деца и внуци. Разбира се и тогава и сега сме имали и имаме и свестни хора. Елитите са по скоро прослойки от класовите общества. С понятието демокрация винаги се цели да се отвлече вниманието на обществото от неравенството. Има демократични монархии, демокрация при капитализма, даже и демократичен социализъм и т.н.
  • 40 Шабан

    4 4 Отговор
    Той, искаше да каже - каскетите с цървули! Но, нали е по-дипломатичен, премълча си човека.
  • 41 Агата Кристи

    8 4 Отговор

    До коментар #20 от "Реалист":

    "социалистическата партия БКП"
    ТИ си типичен пример за издънка пръкнала се от "елита"
    Хем соц., хек ком.

    "Да живеят всички БКП-та по земните кълбета".

    Добре, че направихте театри, та всички от западна Европа идваха тук да се учат на култура, защото капитализма такива неща не строй.
    Ама се буташе на опашка в Кореком за дънки, джинси и шоколад "Тублерон"...
  • 42 БОЦ - ко

    3 4 Отговор

    До коментар #36 от "Поет":

    Като ти чета "творението", ще си скъсам всички писания от срам заради теб, псевдо"поете" !
  • 43 Пасъмас

    10 7 Отговор
    Интелигенция с Каскети, дойде на власт у нас.
    Неуки неграмотни, едва със трети клас.
    Дойдоха на Девети със много шум и глъч.
    Отнеха ни земите и дядовия пръч.
    В нивята плодородни издигнаха комини.
    От глад на дядо пръча бързо се спомина.
    Опоскаха до шушка хамбари и витрини.
    Накрая всеки с куфар, замина за чужбина.
    Днес техните потомци, отново са на власт.
    С ДиплОма от “Свободния” във Перник и Бургас.
    И “Школата” за кадри, от наш’те редове.
    Със гръмкото си име, Колеж на МеВеРе!
    Изучил е Йористи и главни прокурори.
    Които се вживяват на много Важни хора.
    И за капак на всичко, днес тези тарикати.
    Имунитет ще искат на накой депутатиН.
    Но цялата система, на наш’то Кривосъдие.
    Оказа се Зависимо, като скачени съдове!
    ЗаместникЪТ, на Главния наточил е балтия.
    И само чака сгода до дъно да забие.
    Но Главния Каскет, отвръща със закана.
    Той има тайна “папка”, скрита на тавана.
    Във нея има данни, за разни далавери.
    За всекиго по нещо там ще се намери.
    А ние като зрители, на тази нова сага.
    Ще чакаме развитие, тъй както се полага!
  • 44 Този елит Иво

    9 3 Отговор
    Слугуваше на Хитлер

    Коментиран от #45

  • 45 ТрампЛин

    7 5 Отговор

    До коментар #44 от "Този елит Иво":

    Значи нашия елит се е пръкнал през 1939? Така ли? Елита ни се събужда още през турско. Възрожденците, будителите, и те ли са слугували на Хитлер? А слугуването на Сатаналин? Как гледаш на него?
  • 46 1959

    9 2 Отговор
    Какъв елит бе Иво.? Тези елитни глупаци обявяват война на Англия и САЩ . Има ли други тъпанари на планетата да са извършили такава простотия ?

    Коментиран от #51

  • 47 Джака

    6 2 Отговор
    на тоя като гледам инентелигентния поглед и ми два се хвърля в някой бунар
  • 48 ХАХАХА

    1 0 Отговор

    До коментар #30 от "да бе да":

    Споменат го кървавия преврат срещу Стамболийски в ранните публикации.
  • 49 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 50 Сиромахов

    2 0 Отговор
    Сиромахов ХНХНХН РТХТРННЪ ЪТНЪТМНЪТ ЪТТМНЪТ ММЪТМН ТЪМНЪТ МТ ЪТ МНУТ МТХ МТХ МТ М ТЪМ УТЪМ
  • 51 ТрампЛин

    3 9 Отговор

    До коментар #46 от "1959":

    Благодарение на тях, не сме прегазени от Хитлер, благодарение на тях не сме изпратили нито един войник на фронта….Да, надеждата за обединена България на три морета не се сбъдва. Вместо това, по нареждане на Сталин, предаваме Македония на Югославия.
  • 52 Сиромахов

    1 0 Отговор
    Сиромахов ХТХТТР ТБХТРХН ТРНТРН ТРНРТН ЪРНЪРН НРЪНЪРН ЪНЪНЪН ТРДФ ББТРНЪР ЙНРЪН ЪТГН РГНРЪН
  • 53 Бачо Киро

    7 1 Отговор
    Имал си друг път... Същият тип е изплувал и след Освобождението... Истинските борци за свобода са гниели в мизерия, а боклуците са управлявали. Откъде да дойде тоя елит бе, гений? Оня, внесения от Саксите? Чорбаджиите, дето са играли с турците ли са елита? За тях е ясно, че не са имали зор... Колкото имат зор сегашните от последните 30 години от промяна... Нали знаеш като разбъркаш нещо кое изплува отгоре?....
  • 54 Къв елит сме имали

    7 3 Отговор
    Престъпен? И кво е правил този елит с нацистите? Поддържал ли ги е? Щото елита обикновено управлява, и кво искаш да кажеш гола кратно? Че същия този елит е поддържал фашистките настроения в България, и ти ги хвалиш тук? Ето ви мозък! Елит било имало.
  • 55 Сиромахов

    2 0 Отговор
    Сиромахов ХТХТТР ТБХТРХН ТРНТРН ТРНРТН ЪРНЪРН НРЪНЪРН ЪНЪНЪН ТРДФ ББТРНЪР ЙНРЪН ЪТГН РГНРЪН
  • 56 Джака

    15 1 Отговор
    на 9 ти септември 1944 година на власт доъде Кимон георгиев, който преди това беше направил още два преврата , през 1923 и 1934 година.
    БЗНС имаха над 1 милион организирани членове, кръг Звено около 200-300 000 човека, а БРП/к/ 28 хиляди
    половината от тях избити до 24 септември 1944 г.
    до 1945 година имаше построен ЕДИН язовир - Бели Искър след 1989 година също има построен един язовр- Цанков камък, между двете въпроони дати са построени на 3600 язовира.
  • 57 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 58 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 59 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 60 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 61 Бачо Киро

    4 1 Отговор

    До коментар #16 от "Тогава":

    Бе по времето на Тошо страната след войната е построила 5 неща, дето и до ден днешен седят. Тея днешните и толкова не могат... Пази Боже да направят виадукт или язовир....

    Коментиран от #104

  • 62 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 63 Сиромахов

    2 0 Отговор
    Сиромахов ЪЙЪТТЙ ЪЙУ КУКУКУ ЪУ,УЪТР ЕРГТ УК УТУКТЪЙ ТУЪЙУКК УТЙ ЪХТРГ ЕР ЙЪТ К КУ КУУТЪЙ ЪЙКУТК
  • 64 Сиромахов

    1 0 Отговор
    Сиромахов ХМЪЪХХ ТЪЪЙЪЙ ЪЙ ТЙ ЪЙ ЪЪТХТ РХ ЪТЙ ЪЙЪ ЪЙЪ ТЙЪ ЪЙ ТРХНЪ ЙЪТЙЪЪЪ ЙЪТЙЪ ЪЙ ЪЙ ЪЙ
  • 65 Сиромахов

    1 0 Отговор
    Сиромахов ГФГЪТЙ ТЪЙЪТХ ЪЙЪЙ ЪТЙЪР ЕР ЪЪЙ УУЙКУКЙРТ ТР ЕВТРРХЪТЙ ТЙ Ъ РГ ЕТРХ ЪЙТЪЙТЪЙРТ
  • 66 Сиромахов

    1 0 Отговор
    Сиромахов ФХМХ ТРХЪЙ ЙЪТЙЪТЙ ЙЪТЙ ТЪЙ ТЪ ЪЙ ЪТЙ ЪТЙЪ ТЙ ТЪЙ ЪТ Т ЙЪ ТЙ ТЪМ УМ ЪТ РС Е ХРТЙЪТЪ
  • 67 Сиромахов

    1 0 Отговор
    Сиромахов РЕЛГНКРЕГН РТХРТ ТЪРТ ТТ54ХЪ 65 ЪЙЪ ЙЪЙР ТЕ Т5Х ЙЪТЙ ЪХ ЕРТ 54У 56 54Х Г54 Й75Й 76К ТЪ ЙТ
  • 68 Сиромахов

    1 0 Отговор
    Сиромахов ХЙМЪТЙЪТ ЪЙЪТЙ ЪТЙЪТЙ ЪЙТЪ Й ЪТЙЪТ ЙТЪ КЙКТЪККЪТЙТ КТУК ЪТЙЪТЙЪТК УК УТКЪТ КЪ ТК ЪТ К
  • 69 ТрампЛин

    6 3 Отговор

    До коментар #30 от "да бе да":

    Няма много поводи да се гордеем с този преврат, нито с опита за преврат през септември 1923! Още по-малко с Преврата през 1944. Колкото до убийството на Стамболийски, то както и убийството на Стамболов е предизвикано. Прочети за агитацията с тояги която са провеждали членовете на БЗНС. Побоища и убийства са били тактика на неговата партия. Но такъв е матРяла, и тогава и сега. И днес сме на ръба да залеем страната с кръв заради руските интереси! И не ми казвай за американски такива, защото такива Няма! Европейски-Да! България е Европейска страна, а не азиатска!!!

    Коментиран от #74

  • 70 Сиромахов

    1 0 Отговор
    Сиромахов ГФФНЪН ТХТРЙ ТЪЙЪТЙ ЪТЙЪТК ФХТРЙХ УКТЪКУТК ЪТЙЪ ТЕР ЕВГРХЪТ ЙТЪКУ КТУЪКУЪ
  • 71 Бачо Киро

    8 1 Отговор

    До коментар #35 от "Прав си само за второто":

    Нито комунисти са били, нито са демократи. Това са боклуци - нагаждачи. Комунисти бяха бабите и дядовците ни, дето строяха мостове и вярваха, че трябва да се гради държавата. Тея след 1989 са бояджии, в нищо не вярват - ни комунизъм, ни демокрация, само, че трябва да пълнят джобовете. Виж Спас Гърневски, светъл пример за хамелеон.... Преди пишеше оди за партията, после смени всички партии и я плюе...
  • 72 Човек

    4 11 Отговор
    Много точен анализ на Сиромахов. Руснаците избиха интелигенцията ни и оглупиха народа ни за да могат да ни поробят по-лесно и успяха. Те ни стовариха робство, от което е почти невъзможно да се освободим - това, в което поробителят е промил мозъка ти да го обичаш. Общо взето ни върнаха в първи клас. В този век нямаме шанс да се оправим.

    Коментиран от #103

  • 73 Дрогарю

    7 2 Отговор
    Господине, 90% от великия елит до 44 г. Слага каскети след с. г. Точно както същия процент станахте американски ремсисти след 89 г.
    И затова сме все на никъде.
  • 74 Бачо Киро

    6 2 Отговор

    До коментар #69 от "ТрампЛин":

    Няма европейски интереси. Или по-точно има такива, но никой не ги гони. Още от миналия век немските политици признаха, че нито Германия има външна политика, нито ЕС. Прилага се външната политика на САЩ и е очевадно отвсякъде. Причината също - Германия до ден днешен не е свободна да решава. Руснаците може да са я напуснали, американците обаче седят и до ден днешен, дори много от операциите им се водят точно от Германия. ЕС винаги е бил подчинен на САЩ. НАТО също. За ООН въобще няма да споменавам.
  • 75 Пепи

    6 4 Отговор
    Ако тогава е имало елит, защо е дошъл комунизма. Иво, уважамам те много, но този елит е карал хората да работят за парче хляб и си е намерил майстора.
  • 76 НЯКОЙ

    5 5 Отговор
    Прав е ! Ако имате стари снимки преди 1944 г. на хората във властта, офицерството, учителите, сравните ги с днешните. Ще видите че даже тези, облечени в национални носии, имат интелигентни и благородни физиономии, а част от днешните даже в костюми и с вратовръзки имат вид на мутри ! Лошото е че много от тях имат поведение и речник на мутри !
  • 77 бай Иван

    7 1 Отговор
    Само да питам ей така нещо. Като сме имали елит до 1944 година докъде се докарахме тогава?

    Коментиран от #82, #83, #86

  • 78 Иво

    1 0 Отговор

    До коментар #17 от "Респект Иво":

    Ценостната система са парите бе пич!
  • 79 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 80 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 81 Енгелс

    9 2 Отговор
    До 1944 година имахме мизерия и изостанала в европейско отношение държава. След 1944 година до 1989 година стана чудо невиждано на планетата. От руините се въздигна МОЩНА СОЦИАЛИСТИЧЕСКА БЪЛГАРИЯ С НАЙ СИЛНАТА ИКОНОМИКА И АРМИЯ НА БАЛКАНИТЕ. Съвременна инфраструктура, милиони жилища, индустрия, селско стопанство,и т.н. Съукупният обществен продукт беше равен на този в Гърция и Турция взети заедно. Несравними величини. За какво говорим. За съжаление НОМЕНКЛАТУРАТА в сговор със заинтересовани сили през 1989-та година ликвидира НРБ, разграби държавната собственост и направи частна за наследниците. Социализма приключи. Това е.Сега е капитализъм.

    Коментиран от #105, #106

  • 82 Енгелс

    6 1 Отговор

    До коментар #77 от "бай Иван":

    Лъже бай Иване, не му вярвай Самият Сиромахов е наследник на НОМЕНКЛАТУРАТА извършила преврата 89-та година. Такива екземпляри като него видни, комсомолци, пионерчета и чавдарчета на времето, светкавично бяха преорентирани и станаха видни демократи.Такова е времето.
  • 83 Енгелс

    6 1 Отговор

    До коментар #77 от "бай Иван":

    Апропо бай Иване този културтрегер, къде много лъже живее в имот за 200 000 евро в затвореният комплекс "Делта хил", известен като пернишкият "Бевърли хилс" Съпругата му Зорница с която са разделени е дъщеря на ВОЕНЕН ЛЕТЕЦ от БНА! На сватбата им на времето кумували джаз певицата Хилда Казасян и покойният актьор Чочо Попйорданов. Демократа Иво по онова време е работил в културен отдел на столичен вестник. Спирам до тук,...
  • 84 Алопецолог

    6 1 Отговор
    На този плешивец и каскет няма да му помогне.
  • 85 Комунист

    5 1 Отговор
    Типичен нагаждач и подмазвач.Ветропоказател! Такъв беше на времето във вестника, такъв е и днес.
  • 86 Мнение

    1 3 Отговор

    До коментар #77 от "бай Иван":

    А след 44година до 89г. до къде се докарахме? До фалит. След 89г. касетите доразграбиха каквото е останало. И от 2007г. до днес благодарение на ЕС закрепихме някакъв нормален живот. Не харесвам Слави и чалгарите, но Сиромахов е прав за образованието. И ако се образоват бъдещите избиратели имаме някакъв шанс да станем нормална държава.
  • 87 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 88 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 89 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 90 ако ви е страх

    0 0 Отговор

    До коментар #89 от "фактите!":

    кажете си, ще ви защитим!
  • 91 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 92 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 93 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 94 Циник

    4 3 Отговор

    До коментар #12 от "Тома":

    Цървули сте вие, които за 30 години само рушите и пак не сте успели да разрушите всичко, което комунистите построиха за малко повече от 40. Иди сравни снимки на София от комунизма и от сега и веднага ще видиш кои са цървулите.
  • 95 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 96 псевдоинтелектуалците от дс,

    1 0 Отговор
    не разбрахте ли, че сте прозрачни, и видими за широката общественост. Още ли живеете с илюзиите от Студената Война? Тоя филм отдавна свърши. Лампите в салона светнаха......................
  • 97 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 98 Баба Вуна

    2 1 Отговор
    Ивче баба, "елитот" и преди 9, и след 9 и след 10 винаги е бил от такива дето само ръсат акъл и чекат дългиот от некое село или посолство да ги ... потупа
  • 99 Всяко общество си

    2 0 Отговор
    има елит. Ако този си мисли, че е на нивото на Павел Матев, Левчев, Гена Димитрова, Иван Радоев, Йорданка Кузманова, проф. Фол, ами не е. Една Гергина Тончева, каскет ли е? Нещастни чалгарски еднодневки, които години наред опростачваха българите сега имат безочието да ни обясняват, че елит е възможен единствено в строя, който им е удобен.
  • 100 пенко

    1 1 Отговор
    ... " ПИША-БРИША ---ПИША БРИША -- ПИША БРИША -- ИЕЕЕ --- ПРОЧЕТЕТЕ МЕ-- БЕ --БЕЕ " !?!?!?!?
  • 101 Ох божеее

    2 2 Отговор
    Какъв Елит сме имали до 1944 година бре ? Елит вика...... Основен износ на България яйца, шаяци, тютюн и зърно..... Двама , трима банкери, един Николов - сводник във Варна и един луд цар..... Малко комар и цяла сюрия рипащи говеда за държавна служба......Елит.....
  • 102 Това горе

    1 1 Отговор
    Есе за 7 клас ли е да питам ?
  • 103 Бай Пън

    1 0 Отговор

    До коментар #72 от "Човек":

    Явно си нямал много за промиване ипри теб е било лесно.
  • 104 Дрън дрън

    1 0 Отговор

    До коментар #61 от "Бачо Киро":

    Има и АЕЦ за малко и втори. Но замисляйки се сегашните елити щяха да са ги затворили за угода на колегите им от западните елити.
  • 105 Знаещ

    0 0 Отговор

    До коментар #81 от "Енгелс":

    Фантазьор... Няма нито една истина, нито един факт във тези бръщолевения... До 1989г. на всички партийни и държавни пленуми, конгреси и прочее тъпотии, комунягите сравняваха "постиженията" на социализЪма със статистическите данни от 1939г. До последно... Който може да мисли да си прави изводите защо...
  • 106 Знаещ

    1 0 Отговор

    До коментар #81 от "Енгелс":

    И социализЪма приключи, не защото някой отвътре го бутна, а защото фалира неспасяемо... Ако можеше да продължи и да е на плюс икономически, още щяхме да сме "Винаги верни на партията"...
  • 107 учител

    1 0 Отговор
    прочетох някои от коментарите и се уверих колко е прав Сиромахов
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове