Причината за катастрофата с хеликоптера край Гърмен е загубата на височина и последвалия удар в дърво, заради лошата обстановка. Това заяви експертът Христо Христов след приключването на огледа на мястото на инцидента, предаде NOVA.
„Видяхме парчета от ламарина, раздробени на малки части. Обстановката, в която е станал срива е много стръмна - с 60 градуса наклон. Хеликоптерът е подходил, но страничната система за оросяване се е закачила във висок бор. В следствие на което хеликоптерът се е сринал с носа надолу", добави Христов.
По думите му на пилота не са му достигнали 5 метра, за да оцелее. Гъстата мъгла в района по време на катастрофата също е допринесла за инцидента. Загиналият пилот е на 62 години, имал е огромен опит зад гърба си. "Тялото на пилота е изхвърлено от летателния апарат. По-надолу беше една част от хеликоптера, малко по-надолу друга част. Навсякъде разпиляно парчета", съобщи Ибрахим Пингов, началник на Доброволческия отряд в с. Гърмен.
"Най-вероятно причината е временна загуба на ориентир в много гъста мъгла. Не е набрал достатъчно височина за това лошо време. Търсел е начин да набере височина и да излезе над мъглата, ако беше успял поне с още 5 м. щеше да мине над дървото. Не можахме да го открием веднага заради гъстата растителност", каза още експертът.
Машината се разбила на 1-2 км от Гърмен - в труднодостъпно дере. Хеликоптерът е бил нает от горското стопанство, за да пръска срещу вредители. Цяла нощ екипи на Югозападното държавно горско стопанство правиха просеки, за да може полицията да стигне до мястото на катастрофата.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Дуньо простия
20:46 23.09.2023
2 Радар
20:56 23.09.2023
3 патето Яки
21:13 23.09.2023
4 МИХАЙЛОВ
ИЛИ СТАХУВАТЕ ДА СЪОБЩИТЕ
ФАКТА, ЧЕ ТОЗИ ХЕЛИКОПТЕР
Е ПРОИЗВОДЕН В САЩ -
- МОДЕЛ "РОБИНЗОН" - Р - 44...
...И ЧЕ ТАЯ ТРОШКА НА САЩ
Е АБСОЛЮТНО НЕГОДНА
И МНОГО ОПАСНА
ЗА ИЗПОЛЗВАНЕ
ЗА РЪСЕНЕ НА ПОСЕВИ
И ПОЛЕТИ В ПЛАНИНСКИ РАЙОНИ...
...ТОЗИ МОДЕЛ НА САЩ - Р - 44
Е ЕДИН ОТ НАЙ - ЧЕСТО
КАТАСТРОФИРАЩИТЕ
ХЕЛИКОПТЕРИ В СВЕТА
В СВОЯ КЛАС
СПОРЕД СТАТИСТИКАТА
ЗА АВИАЦИОННИТЕ КАТАСТРОФИ
НА ХЕЛИКОПТЕРИ...
Коментиран от #7, #8
22:31 23.09.2023
5 Гост
Коментиран от #10
22:35 23.09.2023
6 СВАЛЕН Е ПОГРЕШКА
22:53 23.09.2023
7 АКУ БЕШЕ НА АН 2 ИЛИ ПО ДОБРЕ
До коментар #4 от "МИХАЙЛОВ":
На МИ 24 ЩЕШЕ ДА Е ЖИВ.22:55 23.09.2023
8 Добре че ми каза
До коментар #4 от "МИХАЙЛОВ":
Аз до вчера исках точно Робинсон 44 да си купя, понеже е 4-местен. Ама щом този е боклук, ще взема май швейцарски хеликоптер. Благодаря за инфото.23:03 23.09.2023
9 Да мъглата снежинките облаците и
23:10 23.09.2023
10 УЙКО- КАЛЕКО
До коментар #5 от "Гост":
САМО ТИ НЕ РАЗБРА ,ЧЕ НЕ Е ПРЪСКАЛ ,А СЕ Е ПРИБИРАЛ Б БАЗАТА СИ.Просто въпреки големият си опит пилота не е преценил ситуацията При мъгла винаги трябва пилота да се презастрахова с по голяма височина на полета( в случая с 5-10 метра нищо работа за такава машина)БОГ ДА ГО ПРОСТИ.Коментиран от #11, #14
23:23 23.09.2023
11 Учинайко
До коментар #10 от "УЙКО- КАЛЕКО":
Вчера ФАКТИ сто пъти написаха ,че хеликоптерът е излетял да пръска.Така,че не кори човека.23:57 23.09.2023
12 де ба,И държаватаПРОСТА
този модел е колкото една жигулка голям къде ще сложите кацата с разтвора? или ще ходи да пръска с 50литра разтвор ли ? че то да не пръска на дядо пешо нитовата?
и на 62 години тоа трявба да е отдавна пенсионер а да не бъде допускан да лети кои му е разрешил на 62 години да лети? че утре ще прочетем някой на 92 години че лети с въртолет !!!1
ало иначе за дрон фантом 4 искате книжка за пилот а тука, как е минал медицински преглед тоя
някога в комунистическо книжката за ветлови самолет важеше само 6 месеца и после минаваш контролен
сега не знам как е може и да са доживотни , то затова и падат де и са трепат
тоя на 62 години според мен не е сигурно дали може да покри медицинските прегледи да шофьор на тир камо ли на самолет !
00:59 24.09.2023
13 Жони
10:20 24.09.2023
14 Гост
До коментар #10 от "УЙКО- КАЛЕКО":
НяКОЙ не си е свършил работата и е разрешил на пилота да излети в лошо време и с намалена видимост.15:22 24.09.2023