Кап. Васил Данов: Не вярвам „Вежен” да е скъсал нарочно кабела в Балтийско море

28 Януари, 2025 15:09 821 43

  • капитан васил данов-
  • колаб-
  • вежен-
  • кабел-
  • балтийско море

Системата показва, че корабът е преминал над кабела, не може да се каже кога точно е бил прекъснат той, заяви ръководителя на параходството Александър Калчев

Кап. Васил Данов: Не вярвам „Вежен” да е скъсал нарочно кабела в Балтийско море - 1
Снимка: NOVA

„Не вярвам корабът „Вежен” да е скъсал нарочно кабела в Балтийско море”.

Това заяви пред NOVA кап. Васил Данов, който е член на ръководството на Атлантическия съвет на България.

Коментарът му е по повод задържания български плавателен съд от шведските власти. Корабът плава под малтийски флаг, но екипажът е български.

Часове след като Швеция задържа кораба, шефът на БМФ даде брифинг, на който обясни как заради силна буря една от котвите на плавателния съд „изтекла” и вероятно именно тя е скъсала кабела.

Шведските власти започнаха разследване по случая и вчера се качиха на борда на кораба. Властите заявиха, че плавателният съд е ескортиран до шведския бряг за целите на разследването.

В. "Индипендънт" обръща внимание на изявлението на "Български морски флот", че корабът "Вежен" не е отговорен за прекъсването на подводния кабел.

Британското издание цитира думите на ръководителя на параходството Александър Калчев, че автоматизираната система за идентификация на корабите ясно е показала, че "Вежен" е преминал над кабела и че не може да се каже кога точно е бил прекъснат той.


Поставете оценка:
Оценка 2.5 от 6 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Аз пък

    17 6 Отговор
    вярвам. Нарочно е по заповед на руснаците да правят хибридни атаки
  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 А бе,

    8 1 Отговор
    тоя само до капитан ли ? Явно е бил "много" кадърен !

    Коментиран от #7

  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 А аз

    17 2 Отговор
    на другаря Данов и грам не вярвам .
  • 6 Жичкаджия

    9 0 Отговор
    Снадете я тая жица и после изолирбанд !
  • 7 Гончар Романенко

    17 1 Отговор

    До коментар #3 от "А бе,":

    Капитан Втори ранг=полковник....
    Виждал кораб на картинка.
    Учил в СССР!
  • 8 Гориил

    13 1 Отговор
    Швеция твърди, че механизмът за спускане и вдигане на едНо най-важният въпрос за Брюксел е маршрутът на кораба. Какво е правил в източната част на Балтийско море и какъв е бил товарът на борда? Това наистина ли е нарушение на санкционния режим?на от многотонните котви е бил дефектен. Според шведската брегова охрана котвата е била под вода.
  • 9 Гунчо

    8 3 Отговор
    Какъв Атлантически съвет? Тия вече трета година нямат пари да си обновят сайта, но ще дават акъл - кой е виновен в скъсване на кабел, дето е на хиляди километри от тях.
  • 10 чичо

    8 4 Отговор
    Абе Данов, ща се излагаш и влизащ в галюна на руснаците да ближеш?
  • 11 !!!?

    9 12 Отговор
    А кап. не допуска ли, че след като този кораб е "гостувал" на КГБто, докато са си пили водката с баратушките тази котва не е препарирана така, че да може дистанционно да се задейства "случайното" й освобождаване точно върху подводните кабели на Швеция !
    Мръснишките номера на кремълските саботьори са известни на цял Свят...!!!?

    Коментиран от #29

  • 12 И да вярваш и да не вярваш

    9 1 Отговор
    На никой не му пука нашите полит шушляци си траят докато ония мизерници ще разкъсат екипажа балтийските тигри и сие
    Защото никой не смята България за фактор
    Така е когато си подлога никой не те уважава
  • 13 Гориил

    6 3 Отговор
    Какво е правил българският кораб в източната част на Балтийско море? Всичко останало не е от решаващо значение.Товарът ще бъде проверен. Това вече не може да се избегне.
  • 14 Екипажа

    4 1 Отговор
    Е български и мианмарци . Тепърва ще ги чакат още много инциденти.
  • 15 Гориил

    2 1 Отговор
    Само корабоплаването в плиткото Балтийско море, което е координирано с Русия, може да бъде безопасно. Влизаш като булдозер и получаваш най-лошото.
  • 16 Питам:

    16 0 Отговор
    Какъв морски капитан може да е този комсомолски секретар завършил Лвовското военно политическо училище и слек "завидната комсомолска дейност" - писарушка във вестничето на военния флот, където твърдо прокарваше димитровско - живковската правда ! Сед 10 ноември бързо премина на "другия бряг" и сега като виден евроатлантик громи БКП и братския съветски съюз. Егати "Експерта"!

    Коментиран от #20

  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 Майстор Тричко

    12 0 Отговор
    Капитан Данов е толкова капитан, колкото Десподов е космонавт. Един провален политически офицер...
  • 19 Вие сте бунаци

    7 4 Отговор
    Взимат ни за бунаци.Котвата да се изсипе и цяла нощ да се влачи без никой да забележи! Вахтения бил пиян и спял.Дисциплина на висота налага българския капитан на мианмарците! Получили са е са в плик преводни рубли и координатите на кабела.
  • 20 То пък ...

    6 1 Отговор

    До коментар #16 от "Питам:":

    То пък при българските военни моряци морски вълк до вълк. Стават само да разкарват туристи по крайбрежието. С едни огромни аквариуми отпред и широки диференциали.
  • 21 Не вярваш да го е

    8 4 Отговор
    скъсал НАРОЧНО, но това означава, че го е скъсал, а нарочно или не хората ще докажат, те не са както Бг-разследващите невежи и платени ! Аз обаче вярвам, че нарочно е скъсан срещу парична сума от путинистите, все пак е обслужвал путинско пристанище там е имало срещи с болшевики, не с янки, а знаем как такива капитани са зависими от руските им господари ?

    Коментиран от #30, #38

  • 22 Кики

    4 3 Отговор
    Гледах го Калчев внимателно този човек лъжеше и беше изплашен до неузнаваемост
  • 23 Герен

    5 2 Отговор
    БМФ КОИТО СЕ НАРИЧАТ БЪЛГАРСКИ ФЛОТ СА БИЗНЕС ГЪЗЛЬОФЦИ НА ДОМУС ЕФЕНДИ МИЛИАРДЕРУС И СЪМ В ПОВЕЧЕ СКЛОНЕН ДА МИСЛЯ, ЧЕ ТОВА Е НАПРАВЕНО ОТ ТЯХ. ИМАШЕ И ДРОГА ПОСЛЕ ДРОГА И ПАК ДРОГА НЕЩО ДА СЕ ЧУ ВИДЯ КОЙ ЩО КОИ СА ВИНОВНИ. НЕ НЯМА БМФ ИМА ЗАГРАБЕНИ ПРИСТНИЩА ЗАГРАБЕНА АБРЕВИЕТУРА И ЗАГРАБЕНИ МЕСТОСТОЯНКИ ЦЕЛИ ПЕТ СЕДЕМ ЕТАЖНИ ЗГРАДИ КОИТО СА НА НАРОДА. И СА ДАДЕНИ ОТ БИБИТКО ЕДНОК.. ТУПСС НА ИЗМИСЛЕНИ БИЗНЕС СМЕТКАДЖИИ КОИТО ПОСЛЕ ПЪЛНЯТ КАСИЧКИ И БАН. СМЕТКИ. А НАРОДА НАЙ, НАЙ НАЙ.
  • 24 Тоз папур-сикли да каже

    5 4 Отговор
    какво търси това българско корито на руско пристанище, има санкционен режим наложен на Русия от ЕС и това е нарушаване на санкциите ? Да вземе да отговаря този бушмен първо на това, а дали е нарочно или не не е негова работа да обяснява, ако беше компетентен шведите биха го попитали. Какво търси коритото да товари-разтоварва в руско пристанище ?
  • 25 Иван

    5 2 Отговор
    Конфискация. И пито - платено...
  • 26 гумата

    4 2 Отговор
    Добре е специалистите да кажат, но отстрани нещата изискват да се вземе под внимание, че:
    1/Разследване може да се направи само в държавата на мястото на увреждането. Родните подсказвачи нямат компетентност и са подсъд.
    2/всеки офицерски състав е подготвен да плава в определени води и е длъжен да знае къде, кога и защо не се пуска котва
    3/Всеки офицерски състав е длъжен да е запознат с прогнозата за времето и да следи за това
    4/ Всеки офицерски и моряшки екипаж в пъллния си състав знае, че котвата се управлява от капитана на кораба и поставения на мостика капитан.
    5/ Никой член на екипажа не предприема на своя глава действия без заповед
    6/ Всички знаят, че в същото море има предходен инцидент със скъсан кабел в условията на саботаж и няма място за случайно поведение дори и в аварийна ситуация, за което се известяват властите в териториалните води, като се съдейства напълно.
    7/ На Север, където се знае, че нещо е забранено, никой не дръзва да прекрачва забраната и сега едни намръщени викинги гледат лошо.
    8/ Положен кабел не се къса току така- трябва много зор и следите са върху кораба
    9/БМФ трябва да побърза да предложи да покрие щетите по кабела, ако не иска НАТО да ги разследва в пакет с останалите инциденти със скъсани кабели. Така или иначе БМФ не е в положение да шикалкави.
    10/ Напълно неуместно е да се насърчава БМФ да покрива случая, ако са виновни и в този смисъл всеки, който ги защитава се излага, като поставя съмнение и върху себе си в

    Коментиран от #33

  • 27 Факти

    3 0 Отговор
    Журналистът не се е качвал на кораб и му е трудно да разбере за какво става дума, но поне има клакьори от същия тип - гледали ДеКаприо в "Титаник" и коментират.
    Котви късат кабели всяка година и нито един континент не е пощаден.
    Аз не само, че съм късал подводен кабел, а направо извадих част от него, в Алджезирас и ... нищо, грешката беше на испанците, а ее даже се извиниха за причиненото.

    Коментиран от #31

  • 28 Киро Потника

    5 3 Отговор
    Вчера същия капитан Васил Данов обясни какви подсигуровки имат котвите и как при никакви обстоятелства не могат да се спуснат самоинициативно . Още повече никаква буря не е имало.
    Значи кораба си плава със спусната котва ,обаче не било нарочно. Капитана луд ли е ,нас ли на луди ни прави или го спешиха от ГЕРБ за аверчето Домусчиев -също известен наркотрафикант в големи размери.
  • 29 Хахаха

    6 2 Отговор

    До коментар #11 от "!!!?":

    Момче това състояние в което се намираш е много опасно. Един така скочи от прозореца си с викове руснаците идват.лекувай се
  • 30 Хахаха

    2 0 Отговор

    До коментар #21 от "Не вярваш да го е":

    Като разследваха кой взриви северен поток? Или
  • 31 Кубрат

    2 2 Отговор

    До коментар #27 от "Факти":

    Не бе какви ги говориш? Ганьо и от това разбира, нищо че половина от коментиращите тука не могат да плуват другата половина не ходила дори на плаж.иначе разбират от кораби и котви.

    Коментиран от #34

  • 32 Цървул

    2 1 Отговор
    Защо едни пи българи да не платят яко за скъсаните кабели ? Те плащат за всичко , без изгода , просто хей така .
  • 33 Оракула от Делфи

    1 1 Отговор

    До коментар #26 от "гумата":

    Браво за коментара!
    Де да имаше повече такива като теб, днес нямаше да сме на този хал!!!
  • 34 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 35 Жоро

    2 2 Отговор
    Я по добре се концентрирай върху глупостите на Данов. Все тая кой се е качвал на кораб ,той такива безумия говори ,че прави впечатление ,даже и да не съм се качвал.
    Значи кораба пердаши марш със спусната котва ,обаче някакси не било нарочно .
    Как става тоя номер ,ей това обясни .
  • 36 Моряка

    3 1 Отговор
    Единственото морячество( и "експертиза") на този капитан първи ранг и телевизионна звезда е стъпването му на кораб е като комсомолски секретар на дивизион противоминни кораби.После, докато се пенсионира, търкаше столовете на военните редакции.Затова пък, като съветски възпитанник и активист на Руския клуб в София, днес е заклет атлантик и говорител на Атлантическия съвет.Рамо до рамо с Ленчето с кремчето лъскат имиджа на на атлантизма.
  • 37 о да

    1 2 Отговор
    ЩОМ ТИ казваш АМА кораба има ПЪТНА ЛИНИЯ КОНТРОЛИРАНА ОТ ЖПС и се знае точно откъде е минал и по кое време е прекъснат кабела А и тая история как са влачили котвата и никой не е чул или разбрал е само за капитани на които трябва да им се вземат лицензите
  • 38 Оракула от Делфи

    2 0 Отговор

    До коментар #21 от "Не вярваш да го е":

    "ЗКПЧ", означава шпионин!
    А когато е и капитан са двама шпиони!
    Това са промити до безообразие тикви!
    Докато диШат те доносничат това им ев кръвта, виждаме ГИ днес по върховете на
    МУТРИНСКИТЕ ФИРМИ!
    И един "цял контингент " в Прокуратурата !
  • 39 Горски

    2 0 Отговор
    Напълно възможно е осигуряващите пинове на гилотинния ступор да не са издържали и да са били поставени небрежно още от начало, вследствие гилотината да се е освободила и котвената верига с котвата да са останали само на лентов ступор, който също е поддал и е позволил самоволно изтичане на веригата.
  • 40 Моряка

    3 0 Отговор
    Които са грижливи стопани, си полагат кабелите на дълбочина 1 м. и ги заравят след полагането на кабела..Има специални кораби за тази цел- раззчистват дъното от камъни, прокопават по дъното канал,.и ако се натъкнат на скала по дъното, се изрязва със специална машина.Който иска да му е по евтино, полага кабела по дъното и отвреме на време котвите или траловете на рибарските кораби ги късат.Както в нашия случай.
  • 41 Това рупа

    2 0 Отговор
    Политечески интерпретации преди резултат от официалното разследване са спекулации. Гусинът политрук обаче това е учил в Лвов и това рупа.
  • 42 Този дъртак е гнусно ДС

    1 1 Отговор
    Разбира се че Вежен и БМФ са руски терористи и диверсанти!Естественно че оцясненията та капитана звучат налудничаво!Виновни са!Пробита държава позор!Руска к л о а к а!Затова ме е срам да казвам че съм от България!
  • 43 Този коментар е премахнат от модератор.

Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове