Параходство "Български морски флот" съобщи, че освободеният кораб "Вежен" ще спре в Дания, за да бъде ремонтиран, а след това продължава плаването си към Южна Америка с малки промени на екипажа.
Това обобщи
Днес шведската прокуратура съобщи, че плавателният съд е пуснат, след като беше задържан за инцидента с повредения кабел в Балтийско море миналата седмица. Разследването не е показало да има данни за сериозен саботаж и е отхвърлена тази версия, съобщиха от шведската прокуратура.
"От адвокатската кантора, която бяхме наели да защитава интересите на корабособственика - БМФ получихме информация, а впоследствие и документ, с която прокуратурата в Швеция освобождава нашия кораб, като заявява, че не са налице предпоставки да се счита, че корабът или неговият екипаж са извършили саботаж или какъвто и да е друг злонамерен акт. Нещо, за което аз бях сигурен в самото начало. Нашето първоначално разследване, което стигна до заключение, се потвърждава от властите в Швеция", обясни кап. Александър Калчев - изпълнителен директор на Параходство "Български морски флот", който даде брифинг за случая.
Той подчерта, че е огорчен от начина, по който много хора, сред които и политици, са реагирали на задържането на моряците и са ги осъждали.
"Това беше една изключително тежка седмица за българското морячество като цяло. Бях много огорчен от множеството хора, включително и политици, които се упражняваха по темата, обвинявайки българските моряци в едно такова непристойно дело. Бих подчертал г-н Николай Радулов, г-н Кирил Петков, който очевидно има някаква фискация с БМФ и г-жа Лена Бориславова, както излязоха в парламента и успяха така да предположат, че е възможно български моряци да извършат такова низко дело, да излязат и по същия начин да се извинят публично на българските моряци", подчерта кап. Калчев.
"Ясно е, че нашата котва е паднала по причините, по които ние предположихме. Корабът си продължава дестинацията. Натоварен е със сяра и ще продължи към Дания, за да се смени котвата, ремонт на повреденото оборудване и ще продължи за Южна Америка - Уругвай и Аржентина."
Кап. Калчев каза, че разследващото звено в БМФ ще извърши детайлно разследване, когато има възможност да се разпита екипажа, за да не се допускат в бъдеще подобни инциденти.
Той благодари на Министерството на външните работи "което не загуби вяра в българските моряци, а също и на Министерството на транспорта, от които сме впечатлени как ни подкрепиха в този момент".
Комбинация от лошо време, недостиг на оборудване и екипаж са допринесли за повредата на кабела, отбелязват от шведската прокуратура.
Миналата неделя българският кораб беше задържан от шведските власти по подозрение в саботаж. На борда на плавателния съд се намират 8 български офицери и 9 мианмарски моряци. В зоната, през която е преминал кораба в нощта срещу неделя, е бил повреден оптичен кабел.
От Параходство "Български морски флот" още тогава обясниха, че ако корабът е скъсал оптичен кабел е заради "изтекла котва" при лошо време и не става дума за саботаж.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Последния Софиянец
Коментиран от #6
16:55 03.02.2025
2 честен ционист
16:57 03.02.2025
3 Разбира се
16:58 03.02.2025
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 случайност
Ремонтни дейности с флекс и оксижен са принципно опасни.
Коментиран от #7
16:58 03.02.2025
6 Определено
До коментар #1 от "Последния Софиянец":
Малта и първия кирил да бъде благодарен на шведите, а извиненията ги очакваме от ленчето и кирчо от трибуната на НС, откъдето внушаваха интриги срещу страната ни и срещу ДАНС.17:03 03.02.2025
7 Презвитер Козма
До коментар #5 от "случайност":
Не, натоварен е с ХХьови глави от тролове!Те са деликатес за индианците по Амазонка!
17:05 03.02.2025
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 гробар
17:37 03.02.2025
10 ШОП
17:44 03.02.2025
11 Деций
17:44 03.02.2025
12 Файърфлай
17:49 03.02.2025
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 мдаааа
18:08 03.02.2025
15 Шведското разследване
Разбор на комбинацията.
1. Метеорологичните условия са насрещен вятър, сила 7 бала по Бофорт по 12-степенната скала = почти буря. Сила 7 по Бофорт: "Огъват се неголеми дървета, големи клони, стволовете на дърветата се разлюляват. Ходенето срещу вятъра се затруднява. Чува се свистене на вятъра около сградите и неподвижните предмети." Средна скорост на вятъра = 15м/с. Интервал m/s: 13,9 - 17,1. Интервал км/ч 51 - 62. Височина на вълните: до 4 м, т.е., до 6 бала вълни по 9-степенната скала за вълнение, която не е линейна, а по експонента.
Извод за метеоусловията - обичайно зимно време.
2. Недостатъци в оборудването. Параходство "БМФ" купува китайския кораб "Вежен", за който шведските власти твърдят, че има недостатъци в оборудването. Кой е виновен? Който купува боклуци или който си пласира боклуците?
Домусчиев изцяло наряза здравите кораби (77 кораба, които завари) на "БМФ" и си напазарува китайски кораби, като същевременно с парите от нярязаните кораби приватизира 70% от Параходство "БМФ". Кой е лудият? - Който му даде параходството или който го лапна (Домусчиев) на безценица?
3. В какво се заключават "Мореплавателните умения" на екипажа?
- в безотговорността и безхаберието на боцмана; на 3-я пом.к-н, ст. пом. к-н и капитана на кораба.
18:39 03.02.2025
16 дядо поп
20:32 03.02.2025