България е на първо място по най-опасно шофиране в Европа. Това показват най-новите данни от Европейския съвет за безопасност на транспорта. В класацията попадат още съседните страни Румъния и Сърбия, както и държавите Латвия и Хърватия. През 2023 година страната ни регистрира 526 смъртни случая. Това е със 79% повече от средното за ЕС.
"Като необичаен случай съм виждала управление на автомобил с над 7 промила алкохол в кръвта от човек, зависим от алкохол”, каза адвокат Силвия Петкова, предава NOVA.
Според нея основните причини за тежките катастрофи са превишената скорост и неправилните действия на водача. „Има противоречива сигнализация на пътните знаци и маркировката, което допълнително може да обърка водачите”, допълни юристът.
„Не мисля, че са необходими законодателни промени. В последните 20 години наблюдаваме размера на наказанията за пътни престъпления, но виждаме и увеличение на броя на катастрофите и на жертвите. Наказанията на виновните шофьори са справедливи и адекватни”, заяви адвокат Петкова.
„Пътищата не са в добро състояние, наклоните по завоите са обратни и има дупки дори на магистралите”, каза водач.
„Много хора нямат опит да шофират в тежки метеорологични условия или по магистрала с висока скорост ”, заяви друг шофьор.
Основните причини за оглавяването на негативната класация за движението по пътищата в страната ни са превишената скорост, неизползване на предпазни колани и шофирането в нетрезво състояние. Потвърждава го и автомобилният експерт Румен Дунев. Според него проблем има и в техническото състояние на колите.
„Автомобилният парк в България е на над 17-годишна възраст и голяма част от колите нямат система за подпомагане на водача, което усилва рисковете на пътя. В европейските държави автомобилите подпомагат и асистират водача”, каза Румен Дунев.
След България в класацията се нареждат съседките ни Румъния и Сърбия, също Латвия и Хърватия
„Винаги съм казвал, че поведението на водачите на пътя е огледало на техния живот. При положение че сме една от най-бедните държави в ЕС, хората са постоянно потиснати от всякакъв вид битовизми и лишения. Това рефлектира на пътя, понякога и под формата на агресия”, заяви Дунев.
Според експерта дигитализацията на обучението за шофьори и редовния контрол върху пътя са решението.
По този начин новите водачи, които се записват на шофьорски курсове, 100% ще получат часовете си, заложени по програма. Всяка трета катастрофа е с участието на тежкотоварен автомобил. От Сдружение Автотехнически Експерти сме внесли предложение за съставяне на един контролен орган, който да може да обхване целия транспорт, каза бившият автомобилен състезател. Според него хората трябва да внимават повече зад волана, да спазват ограниченията и да карат със съобразена скорост, когато е нужно.
Ако учебният процес по шофиране бъде дигитализиран, ще бъде сигурно, че водачът е преминал всички часове по кормуване. Заради новите изисквания се очаква цените на автокурсовете да се повишат до 2000 лева.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Ама
15:31 04.02.2025
2 хе хе
Коментиран от #15
15:31 04.02.2025
3 волан
Коментиран от #10
15:32 04.02.2025
4 Глупости
Коментиран от #13, #16
15:34 04.02.2025
5 Дфхк
Ти бензин ми дай!
Акъл нища!
15:35 04.02.2025
6 Лгфддг
Първи сме!
15:37 04.02.2025
7 Kирил
И По мръсотия, нямаме равни
Коментиран от #8
15:41 04.02.2025
8 мхм
До коментар #7 от "Kирил":
И по безсмъртие на пътя сме първи. Всеки кара като за последно. Някои успяват!15:43 04.02.2025
9 Точно така
15:44 04.02.2025
10 Един шофьор
До коментар #3 от "волан":
Не е вярно, не е вярно изпил е три бири човека и голяма работа, апарата не е бил верен.15:48 04.02.2025
11 Затва пием и карам, понеже
15:54 04.02.2025
12 Вижте
15:54 04.02.2025
13 Те затова карат като джигити
До коментар #4 от "Глупости":
и преминават на червено, нали?Само че го правят само в България щото в Гърция ще им отрежат главите.
Коментиран от #14
15:55 04.02.2025
14 Имаш ли идея какво е джигит
До коментар #13 от "Те затова карат като джигити":
И колко ПТП процентно има в България от джигит? Облъчват ви с глупави думички и ви рекетират, защото мразите да мислите и да търсите истинските причини!15:58 04.02.2025
15 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #2 от "хе хе":
И защо ограничинението на 3000 метра мост трябва да е 40 или 50🤔❓А на път с ШЕСТ ЛЕНТИ без кръстовища и пешеходни пътеки защо да не е 80км/ч, поне в най-лявата лента 🤔❓
16:07 04.02.2025
16 Петър
До коментар #4 от "Глупости":
Камерите за скорост на КАТ не са никаква превенция, ако бяха превенция щяха да се вземат СУМПС, камерите на КАТ за скорост са страхотен бизнес проект на държавата България.16:50 04.02.2025