България първа по най-опасно шофиране в ЕС, има случай на шофьор, карал със 7 промила

4 Февруари, 2025 15:27 690 16

  • българия-
  • опасно-
  • шофиране

След България в класацията се нареждат съседките ни Румъния и Сърбия, също Латвия и Хърватия

България първа по най-опасно шофиране в ЕС, има случай на шофьор, карал със 7 промила - 1
Снимка: shutterstock

България е на първо място по най-опасно шофиране в Европа. Това показват най-новите данни от Европейския съвет за безопасност на транспорта. В класацията попадат още съседните страни Румъния и Сърбия, както и държавите Латвия и Хърватия. През 2023 година страната ни регистрира 526 смъртни случая. Това е със 79% повече от средното за ЕС.

"Като необичаен случай съм виждала управление на автомобил с над 7 промила алкохол в кръвта от човек, зависим от алкохол”, каза адвокат Силвия Петкова, предава NOVA.

Според нея основните причини за тежките катастрофи са превишената скорост и неправилните действия на водача. „Има противоречива сигнализация на пътните знаци и маркировката, което допълнително може да обърка водачите”, допълни юристът.

„Не мисля, че са необходими законодателни промени. В последните 20 години наблюдаваме размера на наказанията за пътни престъпления, но виждаме и увеличение на броя на катастрофите и на жертвите. Наказанията на виновните шофьори са справедливи и адекватни”, заяви адвокат Петкова.

„Пътищата не са в добро състояние, наклоните по завоите са обратни и има дупки дори на магистралите”, каза водач.

„Много хора нямат опит да шофират в тежки метеорологични условия или по магистрала с висока скорост ”, заяви друг шофьор.

Основните причини за оглавяването на негативната класация за движението по пътищата в страната ни са превишената скорост, неизползване на предпазни колани и шофирането в нетрезво състояние. Потвърждава го и автомобилният експерт Румен Дунев. Според него проблем има и в техническото състояние на колите.

„Автомобилният парк в България е на над 17-годишна възраст и голяма част от колите нямат система за подпомагане на водача, което усилва рисковете на пътя. В европейските държави автомобилите подпомагат и асистират водача”, каза Румен Дунев.

След България в класацията се нареждат съседките ни Румъния и Сърбия, също Латвия и Хърватия

„Винаги съм казвал, че поведението на водачите на пътя е огледало на техния живот. При положение че сме една от най-бедните държави в ЕС, хората са постоянно потиснати от всякакъв вид битовизми и лишения. Това рефлектира на пътя, понякога и под формата на агресия”, заяви Дунев.

Според експерта дигитализацията на обучението за шофьори и редовния контрол върху пътя са решението.

По този начин новите водачи, които се записват на шофьорски курсове, 100% ще получат часовете си, заложени по програма. Всяка трета катастрофа е с участието на тежкотоварен автомобил. От Сдружение Автотехнически Експерти сме внесли предложение за съставяне на един контролен орган, който да може да обхване целия транспорт, каза бившият автомобилен състезател. Според него хората трябва да внимават повече зад волана, да спазват ограниченията и да карат със съобразена скорост, когато е нужно.

Ако учебният процес по шофиране бъде дигитализиран, ще бъде сигурно, че водачът е преминал всички часове по кормуване. Заради новите изисквания се очаква цените на автокурсовете да се повишат до 2000 лева.


Поставете оценка:
Оценка 2.7 от 3 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Ама

    10 0 Отговор
    3 % инфлация !
  • 2 хе хе

    12 0 Отговор
    НИКОЙ в България не учи водачите, че безопасната скорост за движение по пътя е скоростта на ограничението за този път. Така не е необходимо да бъдат изпреварвани от всички.

    Коментиран от #15

  • 3 волан

    10 0 Отговор
    Този с тези 7 промила е за затвора,ама няма кой да го вкара.

    Коментиран от #10

  • 4 Глупости

    18 1 Отговор
    Причините за ПТП са неправилно изградена и организирана инфраструктура! Причини като превишена скорост служат само за да оправдаят безсмислените милиони за камери, които се ползват за рекет и не променят нищо!

    Коментиран от #13, #16

  • 5 Дфхк

    4 6 Отговор
    Те ши ми казват как да карам!
    Ти бензин ми дай!
    Акъл нища!
  • 6 Лгфддг

    5 1 Отговор
    Първи сме!
    Първи сме!
  • 7 Kирил

    17 0 Отговор
    И по опасни пътища сме първи.
    И По мръсотия, нямаме равни

    Коментиран от #8

  • 8 мхм

    10 1 Отговор

    До коментар #7 от "Kирил":

    И по безсмъртие на пътя сме първи. Всеки кара като за последно. Някои успяват!
  • 9 Точно така

    8 1 Отговор
    Проблема е че карат надрусани и пили а не шофьорските курсове които ги променят постоянно.
  • 10 Един шофьор

    8 1 Отговор

    До коментар #3 от "волан":

    Не е вярно, не е вярно изпил е три бири човека и голяма работа, апарата не е бил верен.
  • 11 Затва пием и карам, понеже

    4 2 Отговор
    „Пътищата не са в добро състояние, наклоните по завоите са обратни и има дупки дори на магистралите”, каза водач.
  • 12 Вижте

    9 1 Отговор
    съдията и присъдата му за Нойзи и повече няма какво да говорим. Впрочем има. Съдията в петък на площада, и като в Саудитска Арабия.
  • 13 Те затова карат като джигити

    4 0 Отговор

    До коментар #4 от "Глупости":

    и преминават на червено, нали?
    Само че го правят само в България щото в Гърция ще им отрежат главите.

    Коментиран от #14

  • 14 Имаш ли идея какво е джигит

    4 1 Отговор

    До коментар #13 от "Те затова карат като джигити":

    И колко ПТП процентно има в България от джигит? Облъчват ви с глупави думички и ви рекетират, защото мразите да мислите и да търсите истинските причини!
  • 15 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    6 0 Отговор

    До коментар #2 от "хе хе":

    И защо ограничинението на 3000 метра мост трябва да е 40 или 50🤔❓
    А на път с ШЕСТ ЛЕНТИ без кръстовища и пешеходни пътеки защо да не е 80км/ч, поне в най-лявата лента 🤔❓
  • 16 Петър

    2 0 Отговор

    До коментар #4 от "Глупости":

    Камерите за скорост на КАТ не са никаква превенция, ако бяха превенция щяха да се вземат СУМПС, камерите на КАТ за скорост са страхотен бизнес проект на държавата България.
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове