Темата за еврото в България създава силно полярни мнения и силно разделя обществото ни. Какви са рисковете и ползите от приемането на единната европейска валута евро? След излизането на конвергентния доклад, България очаква зелена светлина за еврозоната. Подготвени ли са хората и обществото ни за тази кардинална промяна и какво може да очакваме? Има ли скрити рискове при смяна на валутата ни? Пред ФАКТИ говори д-р инж. Росен Цветков, анализатор на капиталовите пазари и бивш зам.-областен управител на Габрово (2017–2021).
- Г-н Цветков, защо темата за еврото предизвика такова разделение в българското общество?
- Смятам, че темата за приемането на еврото е подценена от българския политически елит, а под това имам предвид лековатия начин, по който се отнасят нашите избраници към толкова важна промяна, каквато е промяната на валутата ни. Според мен темата раздели обществото, защото хората усещат, че бързота приемане на еврото не е плод на наше суверенно решение, а е взето под натиск и чуждо давление. Освен това България поиска извънреден конвергентен доклад в момент, в който еврозоната е, меко казано, далеч не в цветущо икономическо състояние поради редица недалновидни политически ходове.
- Какви са ползите от приемането на страната ни в еврозоната?
- Възможните ползи, за жалост, лека-полека изчезват. Доскоро полза бяха по-ниските лихви, но към днешната дата това не е така. Тъй като кредитите по ипотеки и по нов бизнес в Европа са средно с около 1% по-високи от тези, които имаме в лева. Това се дължи до голяма степен на Европейската централна банка, която задържа основния лихвен процент около година над 4%. Друга полза, която основно се изтъква, са таксите за превалутиране, които банките ще спестят, но доколкото знаем от опит, банките бързо ще намерят някоя нова такса, с която да си компенсират приходите. Банките биха били най-сериозните печеливши от приемането ни в еврозоната, тъй като задължителните минимални резерви (ЗМР) според наредбата на БНБ са 12%, а според Европейската централна банка (ЕЦБ) те са в размер на 1%. Тази разлика от освободените милиарди резерви банките биха раздали под формата на различни кредитни инструменти и биха реализирали още по-голяма печалба.
- Какви са основните рискове, които биха могли да възникнат след приемането на еврото?
- Основните рискове за мен са в това, че е напълно възможен гръцки сценарий в България, особено когато имаме един корумпиран политически елит, който би използвал лесния достъп до кредити през ЕЦБ за всякакви съмнителни проекти със спорна ефективност. Друга причина е загубата ни на собствена монетарна политика върху паричната ни система. Давам пример. Както казах вече, БНБ притежава редица инструменти, с които да управлява паричното предлагане, един от които е задължителните минимални резерви (ЗМР) на банките. Друг проблем е свързването ни в „твърда връзка“ с икономики, които имат коренно различна структура на БВП, което би изисквало съвсем различни финансови политики. А в еврозоната политиката е само една – тази на ЕЦБ, която трябва да е добра за всички, което е, меко казано, невъзможно. Друг сериозен проблем е този с цените, тъй като търговците имат повишени разходи за внедряването на еврото, така че те неминуемо ще го отразят в цената на крайния продукт. Тези разходи са различни в зависимост от търговеца, но най-малките биха били за внедряване на нов софтуер, разходи за допълнително счетоводство, разходи за промяна на касови апарати и други. Тук се създава идеалната среда за спекула, особено в по-малките общини, където няма изобилие от търговци.
- Споменахте, че е възможна спекула. Смятате ли, че държавата е готова да се справи с нея?
-Не мисля. Не знам как в отворена пазарна икономика държавата би могла да овладее спекулата, защото всеки търговец може да им докаже по един или по друг начин, че има реално повишени разходи. Особено трябва да се внимава с големите вериги, защото, както знаем, те си имат собствени структури, в които са се събрали под формата на различни сдружения, в които те координират общите си ценови политики и различни маркетингови стратегии. Не ми се иска да мисля, че в началото на 2026 г. България, по примера на Хърватска, може да осъмне с контрол на цените на редица продукти поради драстичното им поскъпване. Това ще бъде просто едно тичане след събитията. Нужно е да си даваме ясна сметка за тези рискове, защото - както е казал българският народ: „Обърне ли се колата, пътища много.“
- Рабирам, че сте скептично настроен спрямо приемането на еврото, но възможно ли е то да изиграе положителна роля за бизнеса и обществото?
- С този политически елит - не. Особено през последните години се нагледахме на редица корупционни скандали и изборни измами. Нека не си заравяме главата, а да погледнем трезво, защото това са политическите кръгове, които ще са големите бенефициенти от влизането ни в еврозоната. Те ще споделят облага от проектите с еврокредити, а за народа, както винаги, ще остане стягането на колана, защото без солидно вдигане на данъците в следващите години не виждам как ще ни се размине.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Последния Софиянец
Коментиран от #8, #13, #26, #84
09:16 02.07.2025
2 хайде бе
09:17 02.07.2025
3 Хахаха
Хайде стига с тези манипулации и внушения …
Коментиран от #6, #86
09:17 02.07.2025
4 щурецъ
Коментиран от #14, #116
09:17 02.07.2025
5 глупости
Защо при всичките проблеми Гърция не фалира? Защото е в Еврозоната.
Коментиран от #24, #42, #75, #104
09:18 02.07.2025
6 А бе,
До коментар #3 от "Хахаха":
ще ядем дървто !09:19 02.07.2025
7 Смешник
09:20 02.07.2025
8 Хъхъ
До коментар #1 от "Последния Софиянец":
За откачените и незапознати като вас ще кажа, че цифровото евро е направено за разплащане с цел да се измести от пазара Visa и Mastercard които са американски компании. Всеки един от нас плаща на всяка транзакция таксичка на тези компании. Това са милиарди които могат да отидат за друго и цифровото евро решава този проблем !Коментиран от #29
09:20 02.07.2025
9 Трол
09:20 02.07.2025
10 хихи
България влиза с много по-малка задлъжнялост в еврозоната около 30%БВП, Гърция влезна с 60% ако не се лъжа?!
Така че имаме 3-4 години повече да папкаме без да плащаме после ще си платим като гърците...
09:21 02.07.2025
11 Някой
09:23 02.07.2025
12 Нехис
Коментиран от #72
09:23 02.07.2025
13 Циник
До коментар #1 от "Последния Софиянец":
Китайците богатеят и си гледат живота, къде ги четеш тия работи. Ама разликата е, че юанът си е техен и си го контролират.Коментиран от #19
09:23 02.07.2025
14 Нехис
До коментар #4 от "щурецъ":
Ганьо, ти първо не можеш да платиш нищо с пробития си селски джоб! Второ - ние сме държавата с най-ниска вноска и най-ниско БВП! Първото е следствие на второто!09:25 02.07.2025
15 Пич
Коментиран от #49
09:26 02.07.2025
16 Проблема е !
Че нямаш Стратегия !
Нито за Эврото !
Нито За Лева !
И то няма да реши този проблем !
09:26 02.07.2025
17 Дон Отворко
България има втория най-малко външен дълг в ЕС и е далеч от гръцката катастрофа!!!
Аман от платени клакьори срещу еврото!!!0
Коментиран от #57
09:27 02.07.2025
18 голем смех
09:29 02.07.2025
19 Последния Софиянец
До коментар #13 от "Циник":
Ти ако искаш комунизъм аз не искам.Доволен съм от живота си и ще го браня.09:29 02.07.2025
20 Факти
09:29 02.07.2025
21 Копейка
Коментиран от #45
09:29 02.07.2025
22 В се скрий бе смешко
И първо си избърши жълтото около устата и после се прави, че разбираш от икономика!
09:30 02.07.2025
23 Поредната копейка
Коментиран от #40
09:30 02.07.2025
24 Този коментар е премахнат от модератор.
25 Точен
Коментиран от #28, #43
09:32 02.07.2025
26 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #1 от "Последния Софиянец":
Русофилията ти отново се е обострила.Коментиран от #35
09:32 02.07.2025
27 Майора
09:33 02.07.2025
28 Ха-ха-ха 🚾 🇷🇺 🚾 🇷🇺 🚾 🇷🇺 🚾 🇷🇺
До коментар #25 от "Точен":
Мунчо, Мунчо единствено се грижи за благото на народа!09:34 02.07.2025
29 провинциалист
До коментар #8 от "Хъхъ":
"цифровото евро е направено за разплащане с цел да се измести от пазара Visa и Mastercard които са американски компании" В този ред на мисли, хероинът е създаден от немската фармацевтична фирма Bayer като болкоуспокояващо средство.09:34 02.07.2025
30 Морския
Ще ограбят всичките 70 млрд евро спестявания на хората, понеже едно яйце пак ще струва 1000 лева, като преди. Техните печалби ще са огромни, но огромната част от обикновените, от малоимотните, от бедните хора и пенсионерите ще бъдат доведени отново до просешка тояга - буквално без пари и с пенсии от по 4-5 евро на месец. При настоящите цени! Бизнесът няма да пострада толкова, а богатите хора, понеже затова са богати, ще се усетят навреме и ще минимизират загубите си, трансферирайки в евро и купувайки реални активи - понеже могат да си го позволят.
Това ще стане ако не приемем еврото. Защото след него ще падне борда.
Коментиран от #34
09:35 02.07.2025
31 €€ Евро Зоната е Война срещу Русия
Европа, ЕС от Икономически Съюз се превърна във Военен Съюз без необходимите Ресурси изпълнява мократа мечта на Адолф Хитлер, Хайнрих Химлер SS за Война срещу Русия.
За отбелязване, нещо от изключителна отговорност, €€ Еврозоната е ключ към Войната срещу Русия, влезем ли в €€ Еврозоната рано или късно ще се озовем (България) на местото на Украйна във война срещу Руската Федерация!
На Германия, Франция а също и Англия не им е за първи път да водят Война срещу Русия, затова €€ Еврозоната подписва Българският Билет на Източният Фронт!
Пропаганда, "brainwashing" и там където първите две недостигат в силата си outright violence, Украинците са залавяни като диви Животни на Улиците, в Ресторанти, Барове, на Плажа, на Концерти rounded up and sent to die on the Front Line в Донбас, Курск, Суми, Запорожие, Луганск!
Пропаганда и brainwashing осигурява абсолютно спокойствие на Германия, НАТО, ЕС, да сте видяли разтревожени хора, да сте видяли Анти Военни Протести някъде в ЕС, Украйна се е превърнала в Скотобойна, Украинците са принудени да Умират за Величието на Германия и Франция на Източният Фронт.
Коментиран от #142
09:36 02.07.2025
32 Курс за деня
100 копейки = 0,011 Евро
1000 копейки = 0,11 Евро
Колко копейки трябва да се съберат за да станат 1 евро?
Коментиран от #46, #108
09:36 02.07.2025
33 Амиии
09:37 02.07.2025
34 провинциалист
До коментар #30 от "Морския":
Никой не заплашва борда. Освен еврозоната.Коментиран от #37
09:38 02.07.2025
35 Последния Софиянец
До коментар #26 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
В Русия също въвеждат цифрова рубла по примера на Китай.09:38 02.07.2025
36 Кресна
09:38 02.07.2025
37 Морския
До коментар #34 от "провинциалист":
Не може постоянно да бъдеш във валутен борд. А в такъв сме от 1997 година насам. Най-доброто излизане от него е с присъединяването към еврозоната.Коментиран от #41
09:40 02.07.2025
38 Този коментар е премахнат от модератор.
39 Влизането в ЕС унищожи Българският
Каква ползата до сега от ЕС, България е най бедната Държава в ЕС, българските политици са най корумпираните в ЕС, кражбите (торби Кеш за Близкият Изток) извозвани с Държавни Полети по времето на Борисов са факт.
09:41 02.07.2025
40 провинциалист
До коментар #23 от "Поредната копейка":
Викаш, по-добре с утопиите за зоната - негативи няма и всички ще забогатеем за една нощ. Един от най-известните такива случаи на забогатяване за една нощ след поверяване на финансите под чужд контрол е описан от Карло Колоди.09:42 02.07.2025
41 провинциалист
До коментар #37 от "Морския":
След като забогатяхме, напълнихме се с чужди инвестиции, започнахме да управляваме европейските финанси, оттървахме се от превалутирането, спряхме руската агресия, разсеяхме страховете на хората от приемане на рублата и т.н. и т.н., дойдохме до следващият граундбрейкващ аргумент за зоната - ами то не може вечно във валутен борд...!!! Ти си направо амейзинг!09:45 02.07.2025
42 провинциалист
До коментар #5 от "глупости":
След демократичното изтриване, да повторя коментара. Никой от аргументите за приемане на утвърдена валута срещу развиване на собствена не обяснява защо еврозоната не е приела долара.09:47 02.07.2025
43 Точно на теб
До коментар #25 от "Точен":
На Биси майката съм09:48 02.07.2025
44 Мутрите вън!
Коментиран от #55
09:49 02.07.2025
45 Ако не ме цензурират
До коментар #21 от "Копейка":
О-С-Т-А-В-К-А!09:51 02.07.2025
46 10 ООО
До коментар #32 от "Курс за деня":
Познах ли?09:51 02.07.2025
47 Напълно съгласен
Коментиран от #51
09:54 02.07.2025
48 Пропаганда ей нямат спирка
Иначе гръцкия вариант е възможен само ако сме в ЕВРО и ни управлява ГЕРБ
АКО останем с лева и ни управлява ГЕРБ ни чака Виденовата зима.
Коментиран от #73
09:54 02.07.2025
49 Хохохо
До коментар #15 от "Пич":
Само кретенин може да мисли, че от еврото няма да има ползи. И не само в Хонгконг, даже и на Марс, българския лев е конвертируем.Коментиран от #89
09:55 02.07.2025
50 То,не е възможен
09:56 02.07.2025
51 и кой ти каза
До коментар #47 от "Напълно съгласен":
че ще плащаш дълговете на другите?Коментиран от #58
09:57 02.07.2025
52 Ангелов
Коментиран от #53
09:58 02.07.2025
53 защото
До коментар #52 от "Ангелов":
имаме договор за изпълняванеКоментиран от #56
10:00 02.07.2025
54 Айде
10:02 02.07.2025
55 Най-голямата мутра Рашков
До коментар #44 от "Мутрите вън!":
Мутрите са ПП и Радев ги изкара от дупките и им върна държавата. До тук над 60 милиарда откраднаха за последните 5 години.10:04 02.07.2025
56 И в този
До коментар #53 от "защото":
Договор за изпълнение е записана точната година,??! Или правителството може да реши кога да поиска влизане като подаде молба за оценка?! Никъде в договора не е записано че ВЕДНАГА ТРЯБВА да влезем като започнем да изпълняваме критериите...а ние не ги изпълняваме а чрезстъкмистика намалиха цената на престоя в болницата и уж смъкнаха инфлациятаКоментиран от #59
10:05 02.07.2025
57 Този коментар е премахнат от модератор.
58 Когато
До коментар #51 от "и кой ти каза":
Приемеш валута която е и на силно задлъжнели държави то и твоето богатство пада и се обезценява. Вързани сме към еврото но може да се вържем и към друга валута ако еврото се срути....но как се излиза от еврозоната!?!Коментиран от #61, #76
10:08 02.07.2025
59 записано е
До коментар #56 от "И в този":
че ще приемем Еврото когато отговорим на критериите за това.Коментиран от #62
10:08 02.07.2025
60 Този коментар е премахнат от модератор.
61 верно ли
До коментар #58 от "Когато":
След като последните 20+ години Лева е вързан за Еврото, значи сме силно обеднели?Коментиран от #64
10:10 02.07.2025
62 Записано е
До коментар #59 от "записано е":
Че правителството може да подаде молба след като покрием критериите....първо ние не ги покриваме а и правителството не е длъжно веднага....виж какво направи чешкото правителствоКоментиран от #63
10:11 02.07.2025
63 прочети договора
До коментар #62 от "Записано е":
и поправи опорката в лишчетуИ виж колко е дефицита на Чехия.
Коментиран от #69
10:13 02.07.2025
64 А бе еййй
До коментар #61 от "верно ли":
Последните десет години инфлацията в еврозоната бе под 2%....сметни след ковида колко е в еврозоната и колко се е обезценило еврото и лева респективно.. но с лева имаме вариант защото можем да контролираме да не се печатат повече левове а с еврото решава ЕЦБ...нали тя печаташе месечно над 50 млрд за да купува гръцки дългКоментиран от #66, #68
10:15 02.07.2025
65 ужасТ
Коментиран от #67
10:15 02.07.2025
66 я по-добре обясни
До коментар #64 от "А бе еййй":
защо Гърция не фалира?10:15 02.07.2025
67 лично Ивелин
До коментар #65 от "ужасТ":
Лично Ивелин ще назначи 30тина французи да му метат историческия парк срещу 800 лева на месец.10:17 02.07.2025
68 и как точно контролираш
До коментар #64 от "А бе еййй":
дали да се печатат левове, като точно това е Борда? БНБ не е независима и НЕ МОЖЕ ДА ПЕЧАТА сама левове. Това държи курса на лева.Коментиран от #71
10:18 02.07.2025
69 Ти прочети
До коментар #63 от "прочети договора":
Какво каза чешкото правителство....че дори не разглежда въпроса с еврото защото хората не го искат. А договора си го прочети ти!!! А и уж еврото било добре за България а изведнъж твърдиш че сме били длъжни да го приемем независимо дали ни носи вреди ,а какво става ако не подадем молба...каква е процедурата...ЕС ще ни съди ли.....Ами да затворим и тецовете щото някой боклук го е подписал??10:19 02.07.2025
70 мани беги
10:20 02.07.2025
71 Именно
До коментар #68 от "и как точно контролираш":
Не печатането на левове е пак контрол ...а как мислиш че можем да контролираме печатането на евро?!Коментиран от #74
10:21 02.07.2025
72 Баламата
До коментар #12 от "Нехис":
Айде,бе. . ми ние от 10г папкаме повече отколкото произвеждамеНаправи елементарна сметка БВП и получени и изхарчени пари на годишна база10:22 02.07.2025
73 провинциалист
До коментар #48 от "Пропаганда ей нямат спирка":
"Иначе гръцкия вариант е възможен само ако сме в ЕВРО и ни управлява ГЕРБАКО останем с лева и ни управлява ГЕРБ ни чака Виденовата зима." - последните, които по народната воля тръгнаха да изчегъртват ГЕРБ, върнаха ГЕРБ на бял кон. Междувременно народната воля беше изчегъртана от закона за референдумите.
10:23 02.07.2025
74 и кво
До коментар #71 от "Именно":
Не можеш да контролираш печатането на левове.Не можеш да контролираш печатането на евра.
Каква е разликата и защо лева е по-добър?
Коментиран от #78, #81
10:24 02.07.2025
75 Държавата Гърция не фалира
До коментар #5 от "глупости":
Обедняха гражданите и ,а държавата се лиши от редица обекти,които приватизира за да даде парите на кредиторите си.От далеч си личи ,че не си с голямо IQ и е добре да си траеш за да не се излагаш пред останалите.10:24 02.07.2025
76 Когато
До коментар #58 от "Когато":
Аз и ти сме комшии, и сме приели лева, ти ядеш пиеш пушеш и играеш хазарт и не ти стигат парите и вземаш дългове. Обясни поради каква причина аз да ходя да ти плащам дълговете? А?10:27 02.07.2025
77 Сатана Z
Коментиран от #79
10:29 02.07.2025
78 провинциалист
До коментар #74 от "и кво":
С борда не могат да се взимат толкова заеми, колкото в зоната. А заемите ще се усвояват както се усвояваха европрограмите през годините. Даже Хампо каза в едно предаване "Ако е лошо копие на европейските практики, е по-лошо, отколкото да го няма въобще".Коментиран от #80
10:30 02.07.2025
79 и кво
До коментар #77 от "Сатана Z":
Кеш днес ти трябва само за количката в супермаркета.10:30 02.07.2025
80 верно ли
До коментар #78 от "провинциалист":
Верно ли БНБ в Еврозоната ще е пълен безобразник и ще тегли заеми колкото и душа иска?Коментиран от #82, #95
10:31 02.07.2025
81 Контролиране
До коментар #74 от "и кво":
Печатането на левове става от БНБ което не зависи от правителството и БНБ не може да кредитира правителството и банките директно. Еврото се печата от ЕЦБ която не е ограничена да финансира правителствата....купуваше и печаташе евра за Гърция10:32 02.07.2025
82 провинциалист
До коментар #80 от "верно ли":
Ами верно, ами! Колко пъти ни проглушаваха ушите с високия кредитен рейтин, който ни чака в зоната?Коментиран от #85
10:34 02.07.2025
83 нннн
Коментиран от #94, #98, #100
10:36 02.07.2025
84 Нико
До коментар #1 от "Последния Софиянец":
Ти чете ли за цифровата рубла??? Доста добре я внедриха, докато цифрово евро все още няма.10:37 02.07.2025
85 разбира се
До коментар #82 от "провинциалист":
Разбира се че ще е висок кредитния рейтинг, защото институциите ще са сигурни, че някой в България не върти далавери. Освен това инвеститорите ще инвестират без притиснения, че някой ден всичко ще се срине. Не случайно в Еврозоната цените не играят и на всякъде са горе долу еднакви.Коментиран от #87, #90
10:41 02.07.2025
86 Евро
До коментар #3 от "Хахаха":
Абсолютно! И тоя юноша бледен не знам къде го намериха да дрънчи глупости10:42 02.07.2025
87 провинциалист
До коментар #85 от "разбира се":
"Разбира се че ще е висок кредитния рейтинг, защото институциите ще са сигурни, че някой в България не върти далавери." - или си пропуснал кавички в изречението, или разговорът с теб е като спор с радиото.10:46 02.07.2025
88 ужасТ
10:48 02.07.2025
89 Кретенин
До коментар #49 от "Хохохо":
Ти взе че се доказа!10:49 02.07.2025
90 И как
До коментар #85 от "разбира се":
Точно европейската централна банка ще контролира далаверите....тя са не е прокуратура,съд,разследващ орган??! То щото далавераджоите ще се отчитат пред ЕЦБ. А не видях ползите за работниците и пенсионерите...викаш заради еврото шефа ще ти вдигне заплататаКоментиран от #93
10:49 02.07.2025
91 така е
10:50 02.07.2025
92 Чок кара котак
Коментиран от #96
10:50 02.07.2025
93 да ве
До коментар #90 от "И как":
Знам и че Борисов и Шиши плащат на целия ЕП и на Урсула лично да им работят. Не ли?10:51 02.07.2025
94 Те имат
До коментар #83 от "нннн":
Огромен дефицит и инфлация. И да искат - НЕМОГАТ! А те искат.10:54 02.07.2025
95 😁.........
До коментар #80 от "верно ли":
Как ще тегли заеми колкото и душа иска? 😁, ЕЦБ да не ти е олинклузив или шведска маса... греби и яж😁, там има правила и надзор да не си мислиш че ще оставят нашите бандити да правят каквото си искат, след издънката с Гърция ЕЦБ затегна режима жестоко, точно с влизането ни в еврозоната се ограничава възможността на нашите крадци да правят каквото си искат с теглене на без контролни заеми и после да го откраднат, сега това го правят с лева и ЕЦБ няма контрол над това.Коментиран от #97, #101
10:54 02.07.2025
96 🤣......
До коментар #92 от "Чок кара котак":
Слънчал си явно, отиди някъде на сянка и пий нещо разхладително🤣10:56 02.07.2025
97 е ми не знам
До коментар #95 от "😁.........":
И аз така викам, ама виж на кой съм отговорил.10:57 02.07.2025
98 е ми
До коментар #83 от "нннн":
Полша е с 6.6% дефицит за 2024 година. Много иска, но не покрива критериите. Румънците са още по-зле.Коментиран от #102, #135
10:58 02.07.2025
99 Наближава!
11:00 02.07.2025
100 Аре ве...
До коментар #83 от "нннн":
Ами тогава да чакаме и папуасите, ескимосите и аборигените от Австралия да се наканят да приемат еврото и ние тогава, или когато на кьосето му поникнат мустаци, щом като сега се е отворил прозорец влизаме, румънци, поляци и чехи не ни интерисуват, те си решават, всеки за него си отговаря, ама не му било времето.... а кога му е времето?, щом като сега ЕЦБ и ЕК са преценили че може да ни приемат ние защо да се опъваме,щяло да стане това, онова, апокалипсис, глад, мизерия, инфлация и всякакви плашила развява и от Руската пета колона да плашат населението, в края на краищата нищо няма да се случи фатално, просто страната получава една възможност, и от нас зависи как ще бъде използвана, не че съм голям оптимист с тази измет която е на власт но възможността я има.Коментиран от #103
11:08 02.07.2025
101 провинциалист
До коментар #95 от "😁.........":
"там има правила и надзор да не си мислиш че ще оставят нашите бандити да правят каквото си искат" - разходи се по обекти по европейски проекти и виж дали съответстват на оптуснатите суми, покажи ми кои са осъдени за последните големи издънки като изгърмяването на търговския регистър или нап или убийството на Алексей Петров и т.н. и ще те взема на сериозно.11:26 02.07.2025
102 Аха
До коментар #98 от "е ми":
Викаш Полша много иска а защо Дания не се натиска....много са глупави тия копейки датчански...не искат да са богати и интегрирани в есКоментиран от #121
11:35 02.07.2025
103 провинциалист
До коментар #100 от "Аре ве...":
"не че съм голям оптимист с тази измет която е на власт но възможността я има" - е точно, де - първата част на твърдението ти обезсмисля втората. Даже Хампо го каза в едно предаване - ако е лошо копие на европейските практики, е по-лошо, отколкото да го няма въобще.11:36 02.07.2025
104 Старец
До коментар #5 от "глупости":
Смесшко, Гърция я спасиха, защото им беше изгодна. Това излезе на носа на ЕС и всичко тръгна на долу. Нас никой няма да ни погледне. Политиците са ни луди за връзване, но ще имат изгода от еврото, за това ни влачат към дъното.Коментиран от #107
11:53 02.07.2025
105 Рашко
Последните 10 години инфлацията е огромна в Бг..как пък никой не се сети да се оплаква досега?
И нека е ясно, България НЯМА независима монетарна политика от 30 години почти и не може да има вече! Всяко излизане от борда ще доведе то хиперинфлации, нулеви рейтинги, всякакъв вид кризи - финансови, банкови, дългови, икономически и политически. Така че този аргумент просто не е валиден..
Ако проблемът не е еврото, а политическата ни класа (както изглежда от коментара на този експерт), защо тогава не искаме референдум относно политиците ни, а не против еврото?
11:53 02.07.2025
106 Гръцки
11:53 02.07.2025
107 Комши
До коментар #104 от "Старец":
Гърция сега щеше да е във фалит, ако не беше в еврозоната.Именно еврозоната ги спаси. Те хубаво протестираха срещу реформите на Меркел, но без Меркел нямаше да имат държава въобще..
Коментиран от #112, #113, #117
11:54 02.07.2025
108 Старец
До коментар #32 от "Курс за деня":
Кой ти говори за копейки бе д.бил. Говорим за български лев. Вие евроатлантиците сте като телнца само черно и бяло.Коментиран от #119
11:56 02.07.2025
109 Еврото
11:56 02.07.2025
110 гръцки сценарий
11:57 02.07.2025
111 гръцки сценарий
11:58 02.07.2025
112 Е как
До коментар #107 от "Комши":
Точно ги "спаси"? Гърция днес има същия размер на публичен дълг, но междувременно разпродадоха де що имаше публична инфраструктура - летища, пристанища, предприятия.11:58 02.07.2025
113 Старец
До коментар #107 от "Комши":
Нли т.пото евро я доведе до фалит. Еврозоната така я спаси, че сега нямат нищо свое. Няма безплатен обяд, пич.11:58 02.07.2025
114 Предимството
Коментиран от #123
12:08 02.07.2025
115 Този
12:09 02.07.2025
116 Щурчо
До коментар #4 от "щурецъ":
Кремъл ли ти даде цигулчицата? Стига стърга срещу интереса на България!12:10 02.07.2025
117 Следващият
До коментар #107 от "Комши":
път гръцкото правителство няма да има нищо за продажба, освен територията си, която няма кой да я купи. А следващ път ще има без всякакво съмнение.12:11 02.07.2025
118 Ддд
Куцо, кьораво и сакато, се опитва да плаши хората с някакви анализи, които никога няма да се случат.
12:16 02.07.2025
119 ти не говориш за бг лев
До коментар #108 от "Старец":
Ти говориш за 50 евроцента.12:19 02.07.2025
120 Ддд
12:19 02.07.2025
121 ами
До коментар #102 от "Аха":
защото и Дания не покрива критериите.12:20 02.07.2025
122 Пламен
12:22 02.07.2025
123 Да така е....
До коментар #114 от "Предимството":
И това е изпитано средство през 1996-1997г, след хиперинфлацията и зануляване спестяванията на населението, след падане на борда това ни очаква, за това приемането на еврото ще ликвидира тази опасност нашите крадци и бандити пак да ни занулят. Естествено приемането на еврото има и политически оттенък, излизане от Руската сфера на влияние и бетониране на България в ЕС и евро структурите, защото след въвеждане на еврото каквото и правителство да дойде на власт, копейки, радевци и всички там руски слуги излизане от ЕС и еврозоната е невъзможно, защото правила за излизане от общата валута няма, и ако някой направи нещо за излизане просто слабата ни икономика ще бъде унищожена буквално за няколко месеца, за това аз съм за приемане на еврото и пълна интеграция в ЕС.12:29 02.07.2025
124 Рошко
12:33 02.07.2025
125 Пламен
Защо обратния гръцки сценарий е много разпространен ?
В Гърция за Евро .
12:37 02.07.2025
126 Факти
Коментиран от #128
12:38 02.07.2025
127 Стратега
Гърция имаше дълг над 170% и плащаха пенсии от немски заеми. Нямаше данък сгради, не се плащаше за смет, вода итн.
Дългът на България за 2024 г. е в размер на 48,846 млрд. лв., или 24,1% от брутния вътрешен продукт (БВП) на страната, сочат предварителни данни на НСИ, публикувани днес.
Тоест, цифрите говорят друго. И боговете мълчат, но той е по велик от Бог.
12:42 02.07.2025
128 така е
До коментар #126 от "Факти":
1990 година СССР ни продаде на лошите американци, но все още не ни дава.България 45 години си плащаше СССР да я пази от лошите. Горбачов ни продаде още по време на преговорите с Рейгън в Малта.
12:54 02.07.2025
129 Казуар
13:19 02.07.2025
130 Питане
Коментиран от #131, #132, #133
13:20 02.07.2025
131 👍..............
До коментар #130 от "Питане":
++++++.... Точно.... 👍🇧🇬🇪🇺👍13:31 02.07.2025
132 куха леля лейка
До коментар #130 от "Питане":
руските знамена са самарски, жълтопаве на кристални пици..13:45 02.07.2025
133 куку
До коментар #130 от "Питане":
Българският лев е приравнен към еврото от 1999 г. - защо тогава 1 юро е 2 кинта???Коментиран от #134
13:47 02.07.2025
134 пипи
До коментар #133 от "куку":
Оргинално лева бе вързан към германската Марка. След като Германия прие Еврото, бе превързан към Еврото.Коментиран от #136
14:13 02.07.2025
135 Чичо Ганчо
До коментар #98 от "е ми":
А ние сме шест плюс! Даже седем!Всички данни нагласени, подменени, всички алабалисти впрегнати да убедят народа и пак не могат!
Щото и кьоравите виждат, че не сме и на четвърт готови за евро!
14:18 02.07.2025
136 Чичо
До коментар #134 от "пипи":
Ама германеца, дето вземше три хиляди марки заплата, започна да взема три хил. евра, а ние - два лева - евро...Коментиран от #137
14:22 02.07.2025
137 а ти какво искаш
До коментар #136 от "Чичо":
като 1 лев бе 2 германски маркиКоментиран от #139
14:27 02.07.2025
138 неочакван бонус за България
14:28 02.07.2025
139 Ти кога
До коментар #137 от "а ти какво искаш":
Си купи за 5лв, десет марки?Коментиран от #140
14:58 02.07.2025
140 не говорехме ли
До коментар #139 от "Ти кога":
за курса на Борда, или започна със свободните съчинения?Коментиран от #141
15:06 02.07.2025
141 Е да де
До коментар #140 от "не говорехме ли":
Като е бил лев за две марки, що сега не е лев за две евра?Нали марката - едно към едно с еврака?
15:47 02.07.2025
142 Този коментар е премахнат от модератор.
143 Ха ха ха
18:14 02.07.2025
144 ГРАД КОЗЛОДУЙ
18:17 02.07.2025
145 Аоо
10:19 03.07.2025
146 В БЪЛГАРИЯ
12:08 07.07.2025