Малък мечтател, момче, което е оставило следа и е помагало на когото може. Гордостта на родителите си. Така описва пред NOVA 8-годишния Иван от Разлог, загинал при падане от парашут на атракциона парасейлинг в Несебър, почернената му майка Мария Данева. Жената пожела да говори, за да помогне на други родители.
„Ако може да спасим децата в бъдеще по някакъв начин, затова правя и всичко. Ние вече сме обречени", казва Мария Данева.
„Обожаваше морето, цяла година събираше пари, броеше ги и беше щастлив, че има за едно море, може би и за второ. Правеше планове къде ще ходим. Толкова му харесваше морето, че искаше да живее там. Тръгвате трима на почивка и се връщате двама. Остана ни един празен дом, без смях, тропане, без щастие, без нищо. Взеха смисъла на живота ми, той изчезна. Опитвах се да предпазя Иван от всичко, но накрая от това, което си мислиш, че е безопасно, се получава трагедия. Не е имало инциденти досега, затова качихме Иван на парашута. Отгледахме го с много любов, а го загубихме без да можем да му помогнем", споделя още разстроената майка.
„Най-много ми повлия, че пишеше от 3 години нагоре и аз продължавам да го ограничавам за това и онова, а той толкова много иска”, разказва тя.
„Опитали сме се с баща му да го направим да бъде човек, да помогне на който може, да бъде съпричастен, беше нашата гордост”, разказва Мария Данева. Предстояло му е да започне втори клас. Детето мечтаело да стане полицай като баща си.
„Очаквам да има наказани, да се знае кой е виновен. Ако може да предотвратим случаи със смърт на деца, което е най-страшното, ние сме обречени вече. Да отгледаш едно дете с толкова любов и да го загубиш и да не можеш да му помогнеш в последния момент. И се прибираш вкъщи и всичко е празно и тихо и където и да погледнеш е той само спомени страшна картинка”, разказва Мария Данева.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Дедо
Коментиран от #3, #68, #74
10:06 23.08.2025
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 истината
Нямам доверие на тези съоръжения и техните хора.
Коментиран от #11, #62, #86
10:20 23.08.2025
5 все пак е съмнително
Коментиран от #8, #9
10:21 23.08.2025
6 Може
Коментиран от #15
10:23 23.08.2025
7 Защо обаче
Коментиран от #79
10:23 23.08.2025
8 Може би..
До коментар #5 от "все пак е съмнително":
Полиграф?!Коментиран от #10
10:25 23.08.2025
9 Наистина е...съмнително,че си...
До коментар #5 от "все пак е съмнително":
...,,в ред"...?!Какъв е пък тоя...,,фотограф",на който препоръчваш да бъдат подложени всички...?!?!
10:25 23.08.2025
10 Не бъркай човека!
До коментар #8 от "Може би..":
Той каза-,,всички на фотограф"...😝🤣😆!10:27 23.08.2025
11 Това си е риск!
До коментар #4 от "истината":
Аз също! И не бих се качила на такова нещо!Майката е поела този риск за себе си и детето сама.
Трябва да се подписва декларация за поемане на риска преди да се качат на такива рискови атракции. Така е в цивилизованите страни!
Коментиран от #44
10:27 23.08.2025
12 Питайте я за факти
Коментиран от #17, #114
10:29 23.08.2025
13 Гларуса
Коментиран от #18
10:31 23.08.2025
14 Не знам
Коментиран от #58
10:32 23.08.2025
15 Чудя се...
До коментар #6 от "Може":
Какъв е този порив на безотговорни родители да качват децата си на такова рисково занимание, други пък на АТВ-та и карат като безумни...защо е това????Имах един познат, много се гордееше, че скача с парашут, розказваше с гордосх колко е смел, колко скока има. Мина, не мина няколко месеца и го погребаха в затворен ковчег.
Друга позната от чужбина ми разказваше как сина й се запалил по скално катерене от приятел, тя го уговаряла да се откаже, защото се страхувала за живота му. След 2-3 години приятелят му загинал.
Та такива работи.
10:33 23.08.2025
16 Ужас!
10:35 23.08.2025
17 Въпроси
До коментар #12 от "Питайте я за факти":
Само тя знае какво е станало. Детето да не е откопчало коланите само? Защо пада то, като е по-леко...10:36 23.08.2025
18 И аз
До коментар #13 от "Гларуса":
И аз живея на морето и никога не съм се качвала на такова нещо, нито децага си!10:37 23.08.2025
19 Тя сигурно е по лека
Коментиран от #25
10:38 23.08.2025
20 Подценяване на риска
В някои курорти парасейлингът се предлага за деца над определена възраст (например 6 или 8 години), което може да я е убедило, че това е напълно допустимо.
Коментиран от #142
10:40 23.08.2025
21 Не разбирам защо медиите
10:41 23.08.2025
22 Желание за показност
Може да е повлияна от други родители или семейства, които правят подобни неща с децата си.
Коментиран от #27
10:41 23.08.2025
23 Липса на опит с подобни дейности
Не винаги е лесно за родителите да преценят какво е „преживяване“ и какво е „прекалено преживяване“ за едно дете.
10:42 23.08.2025
24 Натиск от страна на бизнеса
Ако персоналът твърди, че често го правят с деца, майката може да приеме, че това е нормално.
Коментиран от #138
10:43 23.08.2025
25 Тя не е полицай!
До коментар #19 от "Тя сигурно е по лека":
А мъжът и!Четете бре хора...!
Коментиран от #143, #144
10:44 23.08.2025
26 Народа
10:46 23.08.2025
27 Моля да престанете...
До коментар #22 от "Желание за показност":
...с изсмукани от пръстите преразкази по темата...!10:46 23.08.2025
28 Въпроси:
• Разбирало ли е детето какво предстои?
• Било ли е подготвено психически?
• Какви мерки за безопасност са били взети?
Коментиран от #145
10:46 23.08.2025
29 Майката казва, че детето искало
• преценка на риск
• дългосрочни последствия
• емоционална регулация при екстремни ситуации.
10:48 23.08.2025
30 Боко българоубиеца
10:48 23.08.2025
31 Мнение
10:50 23.08.2025
32 Психологически поглед
Може да е било притиснато или уплашено, но да не го показало от страх да не разочарова майка си!
Когато се е издигнало нависоко, може да е било травмирано, дори и без видими признаци в момента.
10:52 23.08.2025
33 Отговорността е изцяло на възрастния!
Ппреценява реалните рискове!
Филтрира какво е подходящо за възрастта и емоционалната зрялост на детето!
Майката да НЕ прехвърля „избора“ на 8-годишното дете, което не може да направи информиран такъв!!!
10:54 23.08.2025
34 Психолог
10:56 23.08.2025
35 Какво реално може да знае или очаква едн
• Че ще "лети" – звучи забавно, като игра.
• Че ще бъде с мама или ще го гледат отдолу.
• Че това го правят и други хора – значи е „окей“.
Но:
• Не осъзнава колко високо ще бъде.
• Не може да си представи какво ще стане, ако нещо се обърка.
• Не може да оцени личната си емоционална реакция в екстремна ситуация.
10:57 23.08.2025
36 абе
Коментиран от #40
10:57 23.08.2025
37 ХА ХА
10:58 23.08.2025
38 Възможните последици
10:59 23.08.2025
39 Ключовият проблем
11:00 23.08.2025
40 ХА ХА
До коментар #36 от "абе":
Не е било само, а с нея.Коментиран от #42
11:00 23.08.2025
41 Парасейлинг за 8-годишно???????
11:00 23.08.2025
42 Защо
До коментар #40 от "ХА ХА":
Защо е паднало то, като е по-леко, а не тя?Защо се "късат" коланите на по-лекия?
Коментиран от #83
11:01 23.08.2025
43 Този коментар е премахнат от модератор.
44 ами,
До коментар #11 от "Това си е риск!":
Да,точно така.Децата особено днешните искат всичко което видят,но родителя преценява кое може и кое не и обяснава внимателно на детето за да може да го разбере.Жалко за момченцето.11:04 23.08.2025
45 Случая наподобява този в
11:04 23.08.2025
46 Информиран
Коментиран от #51
11:06 23.08.2025
47 Да каже причината
11:07 23.08.2025
48 Декларация за информирано съгласие:
• Съгласие, че организаторите нямат да носят отговорност при инцидент (освен ако не е доказано грубо нарушение).
• За деца – подписва се от родител или настойник, който поема отговорността вместо детето!!!!!!!
• Понякога се посочва минимална възраст, тегло или физическо състояние.
11:08 23.08.2025
49 Питам се дали имат вина
Коментиран от #53
11:08 23.08.2025
50 Тук
Не сме народ, а мърша! Отдавна го е казал поетът. Бог да прости милата душичка и огромни съболезнования за родителите! Няма по-страшна участ за майка и баща! Кураж! А най-виновна за тази и всички останали трагедии, които ни се стоварват ежедневно в мирно време, има самозабравилата се власт! Не сме народ, не сме народ а…
Коментиран от #57
11:08 23.08.2025
51 Стига с тая декларация
До коментар #46 от "Информиран":
И после те пускат от 50 метра височина. Какво повтаряш за тая декларация от пет дена като малоу11:09 23.08.2025
52 В случай на дете:
• В декларацията обикновено пише, че родителят разбира, че дейността не е подходяща за всички деца, и поема отговорност!
• Много компании посочват минимална възраст (напр. 8, 10 или 12 години) – но това не е универсално.
11:10 23.08.2025
53 Може би
До коментар #49 от "Питам се дали имат вина":
Ако детето се откопчало само, нямат никаква вина, но ги държат защото тия са полицаи.11:10 23.08.2025
54 Ясно
11:12 23.08.2025
55 Любопитен
11:12 23.08.2025
56 Гнил мозйк
11:13 23.08.2025
57 Мнение
До коментар #50 от "Тук":
Решението на майката да качи детето си на 50 метра височина вързано за коланчета и да го брули вятъра не е морално правилно или разумно от нейна страна, защото няма 100 % сигурност от инцидент!Едно 8-годишно дете не може реално да разбере риска и какво реално му предстои!
11:14 23.08.2025
58 Този коментар е премахнат от модератор.
59 И аз ги забелязах
До коментар #58 от "😂😂😂":
Но те говорят много неща независимо кога са правени.Коментиран от #66
11:17 23.08.2025
60 Корупцията убива РАЗБОЙКО Бог да те съди
11:20 23.08.2025
61 Не си
11:20 23.08.2025
62 Теб
До коментар #4 от "истината":
пък някой пита ли те какво би и какво не би направил ? Или пък пълнолетни деца биха питали родителите си ? "Бай , бабо , да не те среща мечка " , казва народът ни ! Мир и светлина на душата на детенцето и сили на родителите му .Коментиран от #63, #64, #65, #67, #69, #70, #76
11:21 23.08.2025
63 Разумен
До коментар #62 от "Теб":
Мъдростта на народа е важна, но още по-важно е да не оставяме съдбата да решава вместо нас, когато отговорността е наша. Детето няма как да направи такъв избор само. Родителят трябва!11:27 23.08.2025
64 Помисли малко
До коментар #62 от "Теб":
Съгласен съм, че никой не е застрахован. Но тук не говорим за "мечка в гората", а за активно решение да качиш дете на 8 години на екстремно съоръжение. Това НЕ е Случайност, а Избор! И когато се случи трагедия, е редно да си зададем въпроси – не за да търсим вина, а за да не допуснем същото отново.11:28 23.08.2025
65 Поуката
До коментар #62 от "Теб":
Разбирам нуждата да търсим утеха в мъдростта на народа и да не обвиняваме никого в такъв труден момент. Но истината е, че дете на 8 години не може да взема самостоятелни решения за подобни рискове. Именно затова родителят е този, който носи отговорност – не с цел да бъде винен, а защото това е ролята на възрастния.Да, трагедии се случват – и с деца, и с възрастни. Но когато става дума за избор, който е можел да бъде избегнат, трябва поне да имаме смелостта да го назовем. Не за да съдим, а за да се поучим.
11:29 23.08.2025
66 😂😂😂
До коментар #59 от "И аз ги забелязах":
Да, много.. Че жената принципно обича поддържан маникюр, а за лятната си почивка и в свежи тонове... 🙆 Не знам как е пропуснала да си направи някоя татус на китката, че вие безгрешните съдници да откачите тотално..Коментиран от #71
11:30 23.08.2025
67 Истината
До коментар #62 от "Теб":
Понякога мечката идва, защото някой я е извикал. Да премълчаваме след това — не е мъдрост, а бягство от истината.11:31 23.08.2025
68 А много български деца
До коментар #1 от "Дедо":
и това лято няма да видят морето. За параселинг не си и мечтаят...На някого пука ли му за тях?
11:31 23.08.2025
69 Народна мъдрост
До коментар #62 от "Теб":
Не дърпам мечката за опашката. Питам защо изобщо е заведено детето при мечката.11:32 23.08.2025
70 8-годишно!!!! 8!
До коментар #62 от "Теб":
Когато едно дете загине в резултат на решение, което е могло да бъде избегнато, мълчанието не е знак на уважение — а пропуснат шанс да предотвратим бъдещи трагедии.Просто питам:
❓ Кой взе решението?
❓ Имаше ли нужда детето да бъде качено?????
Ако от страх да не „разсърдим съдбата“ избягваме да говорим за отговорността на възрастните, рискуваме да оставим още деца в ръцете на лоши избори!
11:34 23.08.2025
71 Хмм
До коментар #66 от "😂😂😂":
цялата ѝ ръка е татуирана, от китката до рамото, направила е селфи с детето преди трагедиятаКоментиран от #75
11:35 23.08.2025
72 боклук
11:36 23.08.2025
73 Това е
11:38 23.08.2025
74 Да се работи по морето
До коментар #1 от "Дедо":
освен ниско платено е и рисковано. Лято без сакатлъци няма. Ако се беше удавило на плажа , сега щаха да съдят спасителите.11:39 23.08.2025
75 И какво?
До коментар #71 от "Хмм":
Всичко за едно селфи и показност ли е?А сега реве и си изчива ръцете:" Ама то детето искаше...ама те ми казаха, че е безопасно..."
Решението и риска за детето поема РОДИТЕЛЯ!
Защо е било нужно да го качва?
Тя е дърпала "мечката за опашката"!
11:41 23.08.2025
76 Альоо
До коментар #62 от "Теб":
Всеки има право на мнение! Дори Ти!Важно е да се обсъждат такива случаи, за да се избегне повторението им!
11:43 23.08.2025
77 Това беше груба грешка.
Ами не е трябвало да го качва. Това е огромен риск. Има необмислени решения с трагични последици.
Стига с приказките. Време е някой да поеме отговорност – ако не юридически, поне морално.
11:46 23.08.2025
78 Грешен родителски избор
Това не е съдба. Това е грешен родителски избор.
11:47 23.08.2025
79 Защото се видяха с пари
До коментар #7 от "Защо обаче":
С много повече пари от колкото са заработили или заслужили. Освен това и със самочувствие много голямо. Вижте оня ром дето влетя в рейса в София. Какво само самочувствие демонстрира преди катастрофата. Обаче нито акъл нито образование но самонадеяност която убива.11:49 23.08.2025
80 тиквенсониада
Брутален , циничен , арогантен , надменен , безчувствен , самодоволен , самодостатъчен .............
И всичко му се разминава все едно е богопомазан. Вместо да бъде низвергнат и публично заклеймен , като основен виновник за прогнилата и корумпирана България.
Коментиран от #87
11:50 23.08.2025
81 Какво следва?
Трябва разследване:
Кой е туроператорът?
Коя е фирмата?
Имали ли са лиценз за качване на дете???????????
С каква екипировка?
Имало ли е предишни инциденти?
11:50 23.08.2025
82 Има сериозен пропуск в обезопасяването
Пазете Децата!
11:52 23.08.2025
83 друг въпрос
До коментар #42 от "Защо":
Може ли да са били по-захабени от нейните? Може!Коментиран от #88, #119, #120, #122
11:52 23.08.2025
84 Възможни обяснения
• Неправилно обезопасяване на детето
• Ако детето е било закачено отделно към сбруята или с по-малко опорни точки, при напрежение може да се е откачило.
• Често децата се поставят „отпред“ в тандемна сбруя — това носи по-висок риск при лошо оборудване.
• Скъсване или откачане на част от екипировката
• Възможно е част от сбруята (която държи детето) да е била стара, повредена или неправилно поставена, докато основната система, която държи майката, е издържала.
• Рязко движение / турбуленция
• Висок вятър или маневра може да е предизвикала натоварване, което слабата част (връзката към детето) не е издържала.
• Теглово разпределение
• Парадоксално, по-лекото тяло понякога понася по-големи сътресения, защото няма достатъчно маса да стабилизира позицията си при удар, вятър или вибрация.
• Неправилна конфигурация на сбруята за тандемен полет
• Не всички парасейлинг оператори имат лицензиран и безопасен тандемен харнес за дете + възрастен.
Коментиран от #91
11:53 23.08.2025
85 Съжалявам за детето но ако
11:53 23.08.2025
86 Преди месец в Гърция
До коментар #4 от "истината":
за удавено дете арестуваха родителите за безотговорно отношение.Коментиран от #104
11:54 23.08.2025
87 омръзна ми да го повтарям
До коментар #80 от "тиквенсониада":
Ако ви е писнало от поведението му, всичко е във вашите ръце! Гласувайте и ги изметете!Коментиран от #98
11:54 23.08.2025
88 Кривак
До коментар #83 от "друг въпрос":
Това поставя сериозни въпроси около сигурността на екипировката, професионализма на оператора и контрола върху услугата.Коментиран от #96
11:57 23.08.2025
89 Наивник на средна възраст
11:57 23.08.2025
90 Този коментар е премахнат от модератор.
91 хм...
До коментар #84 от "Възможни обяснения":
Не съм специалист по тези спортове, но и на мен ми се струва, че причината може да е в неравномерното разпределение на тежестта при двойка дете - възрастен.Коментиран от #99
12:00 23.08.2025
92 Тъжно е
Кой допусна това дете да бъде качено?
Кой ще понесе отговорност, за да не бъде следващото наше?
12:01 23.08.2025
93 Съчувствам на родителите
Но истинска почит към паметта му ще бъде не мълчанието, а действието.
Ако премълчим, ще се случи пак.
12:02 23.08.2025
94 За да не чувстват вина виновните
12:03 23.08.2025
95 Огромен риск
И още повече – на екстремна атракция, без гаранция за оцеляване при грешка.
12:04 23.08.2025
96 ....
До коментар #88 от "Кривак":
Това е само предположение. Видяхме снимки на такъв парашут. Аз не бих изпробвала здравината на нещо такова, дори да изглежда ново.12:07 23.08.2025
97 Хмм
До коментар #90 от "Случая с детето на парасейлинг":
за деца над 3 години12:07 23.08.2025
98 Ами
До коментар #87 от "омръзна ми да го повтарям":
при случая с Величие КС показа как става - надписани гласове, "сгрешени" протоколи, дори БСП за влезли с надписани гласове, затова сега се отблагодаряват, ако изхвърчат от парламента няма да имат дори субсидия, защото са коалиция12:11 23.08.2025
99 Ако е така по законите на физиката
До коментар #91 от "хм...":
Трябвало да падне по тежкото лице но не е. Мисля че причината уви е съвсем друга !?! Няма да чуем истината ако сами не я кажем.Коментиран от #102
12:12 23.08.2025
100 Едно време...
Ритахме топка.
Катерехме се по дървета.
Прескачахме огради.
Имаше риск, но беше естествен, детски, присъщ за възрастта ни.
Не сме били връзвани с въже за лодка, издигани на 50 метра над морето и наричани "смели", когато всъщност някой друг е взел решението вместо нас.
Разликата е огромна.
Едното е игра.
Другото – екстремна атракция с реален риск за живота (!), за която се иска зряла преценка, каквато 8-годишното дете няма!
12:16 23.08.2025
101 Истината
За дете на 8 години, рискът е многократно по-висок!
Откачане или разхлабване на сбруята (особено при деца с по-малък ръст).
Внезапни промени във времето, например рязък вятър или буря може да вдигне парашута прекалено високо или рязко да го завърти. Това е особено опасно при деца, които не могат да се стабилизират физически.
Паника на участника (особено дете). Детето може да изпадне в паника, да се движи некоординирано и да застраши баланса на сбруята. Паниката в движение с такава височина може да доведе до инцидент!
Коментиран от #108
12:21 23.08.2025
102 хе хе
До коментар #99 от "Ако е така по законите на физиката":
Не е толкова просто, колкото си мислиш. Представи си везна, на която има неравномерно разпределена тежест. При вятър кое от двете блюда ще се клатушка повече?Коментиран от #105
12:21 23.08.2025
103 Неподходяща възраст и физика
Стандартната екипировка НЕ винаги пасва добре на детски тела!
12:22 23.08.2025
104 Тука си водят децата в мола в 22 часа
До коментар #86 от "Преди месец в Гърция":
И не само в мола и в Лидъл и в Кауфланд беснеят като невидели и никой нищо не им казва . Бабите им си играят по телефона. Предполагам че има безплатен интернет. Тука има либерална демокрация но само за определени неща. В Европа не е точно така.12:23 23.08.2025
105 Мдаа
До коментар #102 от "хе хе":
По-лекото, то може да се усуква в парасейлингът и да доведе до скъсване на сбурята.....
12:24 23.08.2025
106 Ако
12:27 23.08.2025
107 Риск има в парасейлингът
Затова и в повечето страни не се препоръчва за деца под 12–14 години, а ако се допуска, е само с:
• професионално оборудване, пригодено за деца
• строго контролирани условия
• доказан, отговорен оператор
12:28 23.08.2025
108 Аустрия
До коментар #101 от "Истината":
Съгласен съм но ми се струва че така трябва да е подсигурен човекът че каквото и да става там горе да не може да се откачи, само трябва да има устройство да покаже че не ок и да го свалят. И друго - както казвам от много време - "какво още не знаем", истината е че днес трябва да сме критични към всичко - един елементарен пример: някой знае ли какво реално си купува от момчетата които разнасят храна на плажа, кой как го е приготвил, какво качество е??? Само един пример...12:31 23.08.2025
109 В Гърция
През 2023 г. съд постанови обезщетения за семействата, като подчертaне сериозните недостатъци в оборудването — ненадежден анемометър и липса на системи за контрол като релийф вентили.
12:32 23.08.2025
110 Анемометър
Защо е важен при парасейлинг?
Парасейлингът разчита изцяло на вятъра – но:
При твърде слаб вятър парашутът не се вдига стабилно.
При твърде силен вятър – може да се стигне до загуба на контрол, скъсване на въжето или катастрофален удар.
Без анемометър, операторът на лодката не може да прецени дали е безопасно да вдигне човек (особено ДЕТЕ) в небето.
В случая с трагичния инцидент в Гърция (2020), съдът установи, че:
Операторът не е разполагал с анемометър и не е могъл да прецени скоростта на вятъра.
Това е счетено за пряко свързано с фаталния изход.
Ако парасейлинг оператор не може да покаже, че измерва скоростта на вятъра (чрез анемометър или друг сертифициран уред), това е червен флаг за безопасността.
12:46 23.08.2025
111 Накрая излиза
12:48 23.08.2025
112 Вероятно
Вероятно е имало прекалено силен вятър, детето е по-леко и вероятно се е усукало и това е довело до скъсване на коланите, а не, че са били износени.
Не е трябвало да качват детето, всеки ден вятъра е различен и ако един ден е безопасно, то няма гаранция на другия ден как ще е.
12:49 23.08.2025
113 Деца под 16 години
12:51 23.08.2025
114 джак
До коментар #12 от "Питайте я за факти":
Водата се превръща в плътна маса след 25 ия метър А ако отгоре плува вестник работническо дело се превръща в БЕТОНКоментиран от #132
12:53 23.08.2025
115 В Дубай има подобен случай
10-годишно момче загива, след като силен вятър скъсва въжето и го отнася към минаре на джамия. Съборено, детето умира на място. Второ разследване установява, че операторите са допуснали сериозни грешки — без достатъчно квалификация, без регулации за безопасност.
12:57 23.08.2025
116 В Будва, Черна гора — 2025 г.
13:00 23.08.2025
117 Майката да прочете!!!
В Тайланд — 2017 г. — Австралиец на 71 г. почива, след като внезапно губи контрол по време на излитане — пада от около 30 м височина.
Във Флорида има 6 (!) смъртни случая между 1998–2013 г., повечето заради неспособност да се освободи от сбруята при принудително кацане във вода.
В Пуерто Валярта (Мексико), парасейлинг остава в телевизионен репортаж, показващ удар в електропровод; други случаи са свързани с разбиващо се оборудване и неправилно кацане.
Причините за инциденти варират — от техническа неизправност (скъсване, дефектно оборудване), до атмосферни условия, човешка грешка, паника.
13:03 23.08.2025
118 Съвет
13:05 23.08.2025
119 Размисли
До коментар #83 от "друг въпрос":
При парасейлинг често се използват универсални колани или сбруи, които се регулират според размера на участника.Ако детската сбруя е по-стара, по-тънка, с по-малка площ на натоварване или по-слабо поддържана, тя ще е по-склонна към скъсване или изплъзване при екстремни условия (вятър, ускорение, наклон).
13:10 23.08.2025
120 Рей
До коментар #83 от "друг въпрос":
Ако сбруите не са подложени на визуален и физически контрол преди всяко излитане, износване или повреди могат да останат незабелязани.Това важи особено за детски размери, които по-рядко се използват, или се използват прекомерно и не се подменят навреме.
13:11 23.08.2025
121 Разлика в натоварването при турбуленция
При по-ниско тегло на детето, съпротивлението във въздуха понякога води до по-непредсказуеми движения и неравномерно натоварване на сбруята.
Ако има неправилно затягане, откопчаване или износен шев, то слабата точка ще поддаде.
13:13 23.08.2025
122 Възможно е
До коментар #83 от "друг въпрос":
Възможно е коланите (сбруята) на детето да са се откопчали по време на полет — това е един от най-опасните и реалистични сценарии при инцидент с парасейлинг.Коментиран от #124
13:15 23.08.2025
123 Сбруята може да се е откопчала!
1. Неправилно закопчаване от оператора
Ако сбруята не е добре затегната или закопчалката не е щракнала докрай, при натоварване (напр. силен вятър) тя може да се разкопчее или изплъзне.
2. Неподходяща екипировка за дете
Детето често е с по-малък ръст и тегло, което означава, че стандартна сбруя може да не пасне добре.
Ако сбруята е за възрастен и само „стегната“ според размера, тя може да се свлече при движение, особено ако не е имала презрамки между краката.
3. Износена или повредена катарама
Катарамите се износват при дълга употреба — особено ако са от евтин или корозирал метал, или са били изложени на слънце, солена вода и пясък.
Ако механизмът на закопчаване е дефектен, той може да се отвори неочаквано при натиск или вибрации.
4. Паническо или неволно движение на детето
При уплаха или загуба на равновесие детето може неволно да дръпне колан или лента, което да разхлаби или откачи сбруята (ако конструкцията го позволява).
Имало е случаи, при които хора умишлено или от страх са разкопчавали част от оборудването, без да разбират последствията.
13:18 23.08.2025
124 Може, но...
До коментар #122 от "Възможно е":
Тя каза, че е чула (дори видяла) да се късат.Коментиран от #128
13:18 23.08.2025
125 Какво показват реални случаи?
Това доказва, че разкопчаване може да се случи дори без повреда, при слабо затягане или неясно инструктиране.
В Тайланд (2017) турист пада и загива — по-късно се установява, че не е имал презрамка между краката, а сбруята се е плъзнала при излитане.
Да видим нашето разследване какво ще покаже!
13:19 23.08.2025
126 Ремини
Лош монтаж от оператора;
Неудобен или неподходящ размер;
Повредена или износена катарама;
Липса на инструкции или контрол;
Паника от страна на детето.
Това е сериозен пропуск в безопасността и при разследване операторът носи основна отговорност.
Коментиран от #129
13:21 23.08.2025
127 Едно време момичетата играехме на ластик
13:21 23.08.2025
128 Хмм
До коментар #124 от "Може, но...":
Едва ли е виждала ясно всеки детайл, но може да е чула звук от скъсване, като "пук".Тома е редно да бъде разгледано сериозно.
13:25 23.08.2025
129 Катарама
До коментар #126 от "Ремини":
Може би дете може да отпусне катарамата без да иска като на игра. Или от паника. По принцип не ми изглежда сигурна работа.13:26 23.08.2025
130 Този коментар е премахнат от модератор.
131 Всичките роми
15:35 23.08.2025
132 Точно така
До коментар #114 от "джак":
И не се знае в какво положение е паднало.Коментиран от #147
18:19 23.08.2025
133 малоумие и разруха
21:13 23.08.2025
134 Родител на три деца
Хора, пазете си децата. Бели такива почти не останаха.
21:22 23.08.2025
135 Този коментар е премахнат от модератор.
136 Този коментар е премахнат от модератор.
137 Този коментар е премахнат от модератор.
138 Напомнящ
До коментар #24 от "Натиск от страна на бизнеса":
ДА! Майката може да приеме натиск от бизнеса и да я убедят,че това е безопасно,само ако има исъклък в главата си! Всеки умен човек има собствено мнение и преценка за рисковете! Особено когато се отнася до сигурността на собственото му дете!!! Жалко за загиналото невинно детенце!!!17:53 25.08.2025
139 Този коментар е премахнат от модератор.
140 Държавата да въведе забрана
За децата трябва да са забранени.
Родителите не винаги са достатъчно разумни и с трезва преценка за риска.
21:26 25.08.2025
141 Питам
21:56 25.08.2025
142 Знаещ
До коментар #20 от "Подценяване на риска":
Всички мошеници изглеждат убедително , уверено и лъжат професионално ! Щом мъжът и е бил полицай , какъв полицай е , след като не знае този елементарен факт ?22:01 25.08.2025
143 Знаещ
До коментар #25 от "Тя не е полицай!":
Всички мошеници изглеждат убедително , уверено и лъжат професионално ! Щом мъжът и е бил полицай , какъв полицай е , след като не знае този елементарен факт ?22:03 25.08.2025
144 Питам
До коментар #25 от "Тя не е полицай!":
И като тя не е полицай , нали мъжът и е полицай ? Дори да не е бил с нея на морето , тя казва , че детето цяла година събирало пари за този рисков атракцион . Така , че и бащата е знаел . Ролята на родителите е да отвлекат вниманието на децата си от застрашаващи живота и здравето им занимания . Ето , полицийският син уби жена вървяща по тротоара. Жената не е виновна и това е съдба . Ако тази жена бе наела това АТВ да се бе утрепала четейки се на него, защото и е скучно и си търси рискови емоции , това е закономерност . За мен и тук случаят е низ от такива закономерности. Детето е търсело рискови емоции и родителите му не са намерили начин да пренасочат негативната му енергия в полезна насока . В някакъв вид спорт , например. Защото адреналинът получен от този атракцион е щял да има нужда от повишаване с други рискови емоции . Например от рисково управление на велосипед, тротинетка, мотопед, автомобил...и тогава трагичвият край става закономерност , а не съдба .22:17 25.08.2025
145 Помни
До коментар #28 от "Въпроси:":
Като навърших 16 години баща ми заедно с другият подарък който вече съм забравил ми подари Наказателен Кодекс и ми каза . Ако искаш го прочети . Ако искаш недей . Незнанието на този закон не те освобождава от последствията за предвидените в него престъпления , ако ги извършиш. Детето няма 16 години . Ако умните хора бяха преценили , че то може правилно да осмисля своите решения и техните последствия, нямаше да го освободят от наказателна отговорност. По закон в случая , отговорна за решенията и действията на детето е майтата. Ама то било искало... Ами работата на децата е да искат. А работата на родителите да не позволяват неща вредни за здравето и живота на децата неща .22:32 25.08.2025
146 Питам
23:39 25.08.2025
147 Даааа
До коментар #132 от "Точно така":
Паднало е по корем и затова травмата е била "гръдна".....всичките органи вътре са станали на пихтия от удара на тялото с водата....08:08 26.08.2025