От септември наказателните постановления за пътници без билет вече се подписват изцяло електронно и пакетно. Това са близо 5,000 документа месечно, които досега изискваха по 2–3 дни време за подписване на кмета на София или негов заместник – всеки път на ръка, в три екземпляра.
Новият процес е дигитален от край до край:
• юристите и експертите от Направление „Дигитализация“ и Центъра за градска мобилност създадоха инструмент и процес за пакетно подписване с квалифициран електронен подпис (КЕП);
• документите вече се придвижват електронно между институциите, без физически папки и излишни пътувания;
• връчването може да се извършва и по електронен път, когато нарушителят е дал съгласие за това.
Очакваният резултат е по-бързи процедури, повече прозрачност и шанс за по-висока събираемост на глобите, които в момента се изплащат едва около 30%.
Други еднотипни документи на Столична община също ще преминат към новия процес. Разработеният инструмент ще бъде публикуван като отворен код, за да могат и други общини в България да се възползват от него.
„Това е още една крачка към по-бърза, по-ефективна и по-прозрачна администрация. Вместо хиляди подписи на хартия – електронни решения, които пестят време и ресурси както на администрацията, така и на гражданите“, коментира кметът на София Васил Терзиев.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 таксиджия 🚖
14:56 12.09.2025
2 Яяяяяя
14:59 12.09.2025
3 Чупката
Коментиран от #13, #14
15:01 12.09.2025
4 Синухе
15:02 12.09.2025
5 Мюмюн
15:14 12.09.2025
6 Данъкоплатец
1. Да бъде глобяван всеки контрольор, който си позволи да подмине дори само един нередовен пътник от контингента на онези екзотични махали, които се държат така, като че ли пътуването гратис е тяхно конституционно право. На контрольор, който се направи, че не вижда такъв пътник, да бъде налагана глоба, десетократно по-висока от предвидената за нередовен пътник. Всеки контрольор да бъде задължен да носи на ревера си бадж с негова снимка и с трите му имена, за да могат коректните пътници да сигнализират, ако той подмине гратисчия.
2. Ако нередовният пътник е от контингента на вечните трайно безработни, да си отработи глобата.
3. Ако нередовният пътник не е съгласен да му бъде връчено наказателно постановление, това да става чрез протокол, подписан от свидетели.
4. Както полицаите са длъжни да носят камера на облеклото си, така и контрольорите да носят, та хем да могат да заснемат физиономията на гратисчията, който заявява, че няма лична карта, хем да се документира чрез камерата дали подминават индийци гратисчии, хем контрольорът да не може да своеволничи и издевателства за сметка на възпитани хора, които по финансови причини са принудени да пътуват с обществен транспорт.
Коментиран от #9, #11, #12
15:23 12.09.2025
7 Дигиталното робство
15:34 12.09.2025
8 Ели Енчева
15:49 12.09.2025
9 Аз.....
До коментар #6 от "Данъкоплатец":
🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏16:57 12.09.2025
10 Налудник
17:13 12.09.2025
11 По точно
До коментар #6 от "Данъкоплатец":
Контрольорите имат смелост да глобяват само тинейджърки. Другите само ги подминават.17:31 12.09.2025
12 Така де
До коментар #6 от "Данъкоплатец":
В кой свят живееш? Никой контрольор няма да рискува здравето си, да глобява команчи.17:33 12.09.2025
13 Ми да
До коментар #3 от "Чупката":
Близо една трета от пътниците в градския транспорт в София пътуват гратис. Не знам защо въобще има контрольори.17:36 12.09.2025
14 Рускиня
До коментар #3 от "Чупката":
Отиди в париж, лондон, рим и тогава ще разбереш какво е лошо метро. В София е супер чисто отоплел/охладено и чисто!Няма продавачи и циркаджии или 10-ко просяци.
Удобно до аерогара София на 100 м. и си в зградата!
21:34 12.09.2025
15 Браво Васко
22:57 12.09.2025