11 Октомври, 2010 00:00 2 850 6

Да си купиш хотел в България и Турция...

  • хотел-
  • българия-
  • турция-
  • алпи-
  • цени-
  • руснаци

Руснаците променят приоритетите си. Докато по-рано те купуваха ваканционни имоти за собствената си почивка, сега 74% от запитванията са били насочени към търговски недвижимости в Европа и САЩ, коментират участници на пазара пред руското издание Финам.

С особена популярност се ползват хотелите с добро разположение на морския бряг, както и в ски-курортите в близост до лифтове и писти. Най-привлекателни с оглед на развиване на бизнес са имотите и действащите хотели в Германия (бел. Ред.- проучване наскоро показа, че имотите в Германия се превръщат в основен конкурент на българските, като разликата между запитванията е паднала под 3%).

България, която е традиционно предпочитана дестинация, от своя страна предлага за продажба хотели с цени между 650 000 евро и 35 млн. евро.

Да купиш хотел в България...

Най-ниската обявена в чужбина оферта в България е за хотел в Поморие, построен през 2004 г., с 19 стаи на 150 м от плажа. За 6.5 млн. евро пък се предлага четиризвезден хотел с 350 стаи в Златни пясъци с аквапарк,ресторант, басейн, детски кът, фитнес и салон за красота. Изчисленията на брокерите показват, че той може да донесе чиста печалба от 525 600 евро годишно, или 8% доходност на обекта.

Руски брокери коментират, че силният летен сезон през 2010 г. е повишилооптимизма на българските хотелиери и предлагането на готов хотелски бизнес значително е спаднало. „През 2009 г. имаше много предложения, а през тази някои от най-интересните бяха спрени от продажба. Българите решиха да не продават „дойната си крава", разказва брокерът Юлия Кайнова.

А как е в Турция?

Развитието на хотелския бизнес в Турция се радва на бързи темпове. Тук цените на хотелите със собствен плаж варират между 3.75 млн. евро и 66 млн. евро.

За около 8 млн. евро се продава хотел от 2006 г. в евкалиптовия природен парк Кемер. Площта на четиризвездния комплекс е 6000 кв. м, в която влизат самият хотел със 109 стаи, собствен пясъчен плаж на първа линия, ресторант, открит и закрит басейн, бърз достъп до яхтеното пристанище.

И по света...

В Гърция популярни са Корфу, Крит, Родос и Сантория. Цените на предлаганите хотели варират от 4 до 9 млн. евро. В швейцарските Алпи се предлагат хотели близо до писти за между 1.9 и 45 млн. евро.. Хотел с 15 стаи във Венеция се предлага за продажба за 6 млн. евро. Хотелски комплекс в Сардиния със собствен плаж пък струва 60 млн. евро. Цената на мини-хотел на Лазурния бряг е 1.5 млн. евро в Биариц и 12 млн. евро в Кан.

Брокерите обаче съветват да не очаквате уникални предложения в Инетрнет. Високодоходните реномирани хотели се продават колкото се може по- тихо, а минималната цена за 9-стаен бутиков хотел е 25 млн. евро. Цената на обект в Париж пък е от порядъка на 620 млн. евро.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 saiman4o

    6 3 Отговор
    aide edin svesten redaktor si namerete 1000 zora da razbe 4ovek teksta a tova postroen 20 006 godina be6e varha!!!
  • 2 СССР

    13 4 Отговор
    Абе тия степни колхозници що не си живеят в кочината им
  • 3 ?!

    13 2 Отговор
    Горките,кой знае в какво грозно място живеят щом България им харесва.
  • 4 брокер

    4 3 Отговор
    "собствен пясъчен плаж на първа линия" - Извинете ме за некомпетентността, въпреки че съм в бизнеса с имоти, но има ли пясъчен плаж на втора, трета или която и да било друга линия освен първа? А, и как точно изглежда, че нещо ми е бедна фантазията? :D
  • 5 монолози

    6 1 Отговор
    рекламата е лош продавач в тези монолози.
  • 6 ...

    1 1 Отговор
    и накъде се развиха нещата дори регионално