23 Ноември, 2010 00:05 2 570 4

Развиваме приоритетно 5 индустриални зони

  • индустриални зони-
  • развитие-
  • свиленград-
  • видин-
  • бургас

Министерството на икономиката, енергетиката и туризма фокусира усилията си върху трите индустриални зони, които се развиват добре - Свиленград, Русе и Видин, както и върху тепърва стартиращите Божурище до София и Бургас. Това съобщи за „Класа“ заместник-министърът на икономическото министерство Евгени Ангелов. Приоритетното развитие на тези пет индустриални зони означава, че предвидените още три - в Карлово, Телиш (Плевен Запад) и Варна-запад, засега няма да се развиват.

Всяка от тях е част от националната компания „Индустриални зони“, която е 100% държавна. В момента държавата държи не по-малко от 51%, а общините и частни лица могат да участват с инвестиции, земи и други активи.

Зоната в Свиленград ще бъде продадена, защото цялата инфраструктура в нея е развита, каза още Ангелов. Нейната общо площ е над 70 000 кв. м, а застроената площ – около 4000 кв. м. В близост е до магистрала „Марица“.

Зоните във Видин, важен за развитието на Дунав мост, както и Русе, се развиват добре, каза Ангелов. С потенциал са и зоните в Божурище (до София) и другата - до Бургас. С развитието им засега ще се ограничим, това са приоритетите, коментира заместник-министърът. Вече има подписана спогодба с община Бургас и тя е вложила около 2 млн. лева за пътна и инженерна инфраструктура. В момента се провеждат разговори за партньорството между държавната компания и общината, като се очаква, че контролният пакет в новото дружество ще е за държавата, каза за „Класа“ Валери Андреев, изпълнителен директор на „Индустриални зони“. Първата фаза е да видим какви наематели ще дойдат. Целта е не да правим грандиозни проекти, а да намерим пет фирми, след което да стартираме и после да търсим още фирми, смята Ангелов.

Земята, върху която ще се гради зоната в Божурище, вече е в капитала на компания „Индустриални зони“. Фирмата е обявила всички процедури на конкурси за изграждане на базовата инфраструктура, за ток и вода. Другият аспект е сътрудничеството с китайската провинция Джъдзян. Очакваме отговор от тях дали имат претенции по споразумението, което им изпратихме, допълни Евгени Ангелов.

Първоначалнo още предишното правителство планираше до края на 2009 г. зоните да са седем, а до 2013 г. да станат 100. Предвидените в началото 120 млн. лева сега са 30 млн. лева. Целта на промените е да не се поставят в неравностойно положение частните структури, беше позицията на новото ръководство на МИЕТ.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ???

    8 4 Отговор
    до 3 години 100 индустриални зони?
    Да не би да се връща комунизма?
    Май пак ще промотираме пушешти кумини и стругарки със запретнати ръкави...

    Защо Швейцария не изгради 100 индустриални зони???
    Защо Китайците не ги впрегнат тях да им осмърдят природата ами идват при нас?

    Въпроси разни?

    Комплексарска държава сме и ду-едавска.
  • 2 !!!

    3 3 Отговор
    Не знам за ду.едавска но както виждаме организацията взимащи решения е МИ.ЕТ което си е отново един вид задоволяващо външни нужди...
  • 3 -

    1 0 Отговор
    zek zek
  • 4 ?

    0 0 Отговор
    Става въпрос за истерията със строителството. Създава се изкуствено автомобино движение, което има много високи стойности на емисии на Въглероден двуокис. Предвид проектите на тема енергийна ефективност, защото тя включва и емисиите въглероден двуокис. После "инвеститорите" как се оправят по пазарните вериги ... и какво означава това за истерията с тези строителства, офиси, магазини, молови и от сорта? Изчислено е, че извънградският автомобилен транспорт е 4 пъти по-скъп в енергиино отношение, отколкото ж.п... Извънградски автомобилен транспорт, не вътрешноградски, магазинерски и т.н, който всички знаем е най-енерго консумиращ. Освен, въпроса за баланса/вноса на горива ... Освен въпроса за квалификация на заетостите на третия сектор, които идват тук по веригите. Защото не сме свидетели на нищо друго, освен страхотни глупости и липса на информираност от всяко изречение.