18 Май, 2018 11:53 3 893 5

Две фирми се борят за ремонт на летище „Пловдив”

  • летище-
  • пловдив-
  • концесия-
  • развитие-
  • ремонт
Две фирми се борят за ремонт на летище „Пловдив” - 1
Снимка: Shutterstock

Две големи китайски компании са направили оглед на летище „Пловдив” след като концесията на аеропорта беше спечелена от консорциум между HNA Group (Хайнан Груп) и „Пловдив Еърпорт Инвест". Пред кмета на Пловдив Иван Тотев те са заявили, че ще започнат реализиране на инвестиционните намерения веднага след подписване на концесионния договор. Това ще стане веднага след като за сделката се произнесе Комисията за защита на конкуренцията.

Идеята, по която вече усилено се работи, е летище „Пловдив” да се превърне в транспортен хъб с пътнически и карго терминали.

„Получават летище в много добро състояние", каза Христо Щерионов, който след като беше директор на летище „София”, от началото на март тази година е директор на летище „Пловдив”.

Първото, което планира да направи концесионерът, е удължаване на пистата и пътеките за рулиране. Също така те са обсъдили с кмета на Пловдив и възможностите за разширяване на пътя Пловдив-Асеновргад. Плановете са да бъде изградена жп линия за достигане на максимална мобилност.

По време на разговорите между „Хайнан Груп” и кмета на Пловдив, Тотев е настоявал за запазване на полетите, които в момента се реализира от нискотарифен авиопревозвач от Пловдив до Лондон, Франкфурт, Милано и Брюксел.

Китайските COSCO и Alibaba вече проявяват интерес към летището, като в негово лице виждат дистрибуционен център за стоки до Европа. Към Азия, и най-вече Китай, от пловдивското летище ще се изнасят храни, авточасти и други стоки.

Друга голяма инвестиция на летището в Пловдив е планирането на строеж на ремотна база, подобна на тази на Lufthansa Technic на столичния аеропорт. За оператор на базата се спряга името на „Израел аероспейс индъстрис".

Концесията е за срок от 35 години, като за този период „Хайнан Груп” се задължава да реализира инвестиции в размер на 79 083 000 EUR. Парите ще са за ремонт, поддържане и рехабилитация на съществуващата инфраструктура, както и изграждане на нови съоръжения.

След изтичането на гратисния период от 48 месеца, за всяка календарна година концесионерът ще извършва плащане, което се състои от фиксирана и променлива част. Фиксирана част е в размер на 600 000 лв. без ДДС, а променлива представлява 6% от общия размер на нетните приходи от всички дейности за съответната година, свързани с ползването на обекта на концесията.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Гост

    6 2 Отговор
    С два полета на седмица
  • 2 Кофти

    7 0 Отговор
    И там ще падне лапане яко...
  • 3 шопа

    7 1 Отговор
    Надявам се да има добро развитие и нови работни места. Може да съм дървен шоп, но се радвам ако и в другите области на България има инвестиции и развитие.

    Коментиран от #4, #5

  • 4 Филип ll

    7 1 Отговор

    До коментар #3 от "шопа":

    Недей така! Много малко останахме за да се мразим. Аз бих дал и жп линията на такъв предприемач. Един модерен влак по скоростно трасе ги минава тези 150 километра за 50 минути. Важното е, ако се краде, чупиш ръце!
  • 5 ИванДенкоглу

    4 7 Отговор

    До коментар #3 от "шопа":

    Русенец съм, от всичко що съм посетил или преминал, най-неприятни са ми Филибето и ПеУник. Срам и позор, софианец да иска благополучието на Майните!