8 Февруари, 2019 16:43 10 390 20

Сръбският президент инспектира тунели, строени от българска фирма

  • тунел-
  • сърбия-
  • трашлиев-
  • вучич

Вучич остана възхитен от високото качество на строителство

Сръбският президент инспектира тунели, строени от българска фирма - 1

Сърбия води праволинейна и много силна политика в областта на инфраструктурата. Макар да не е в Европейския Съюз плановете за изграждане на пътища са повече от амбициозни, а финансирането в преобладаващата си част е държавно. Малко са обаче хората, които знаят, че възлови елементи, като например тунелите, се строят от единствената българска фирма, специализирана в този тип строителство – „Евро Алианс Тунели”. Тунелите, които вчера (бел. ред. 7 февруари) инспектира сръбският президент Александър Вучич са изградени именно от нея. „Символът на нашата политика са фабриките и магистралите. Сърбия показа, че може да изгради най-съвременните магистрали и най-модерните и сложни съоръжения”, подчерта по време на инспекцията той и добави, че те са връзката към икономическото развитие на западната ни съседка и Босилеград, където близо 90% от населението е българско.

Българската компания е прокопала два тунела по пътя Ниш-Скопие, които са част от Коридор №10. „Първият е с дължина 4 км, а вторият – 2 км. Те са част от шестте ЛОТ-а на магистралата. Ние изградихме като главен изпълнител тунелите от ЛОТ 3 и ЛОТ 4. Строителството трябваше да продължи 4 години, но отне 5, тъй като проектът не отговаряше на геологията”, каза за ФАКТИ инж. Валентин Трашлиев, собственик на „Евро Алианс Тунели”.

Сръбският президент инспектира тунели, строени от българска фирма

България, за съжаление, едва ли скоро ще догони западната си съседка. До 2023 г. по план у нас трябва да бъдат прокопани около 75 км тунели. „Това е невъзможно. Най-много да бъдат изградени 15-20 км. Най-лошото е, че това като че ли никой не иска да разбере. На няколко пъти се опитвам да обясня на различни специалисти, че целият ни потенциал в България (моят и малко на инж. Станилов), може годишно на прокопае 3-4 км тунели”, каза инж. Трашлиев.

Причината е най-вече в липсата на специалисти. Дори и да има желаещи да извършват тази дейност е необходимо време да бъдат обучени, а те много трудно се създават. „От моите хора, които работят 25 години с мен, половината не искат да работят в България, а в Германия, защото там заплатите са по-големи. Аз работя със 180 души. Имам 180 човека. Това са 6 екипа, т.е. мога да работя едновременно на шест тунела и да изграждаме по 50 метра на месец. Дефакто 300-400 метра ми е потенциалът на месец”, обяснява той.

Като цяло на Балканите няма никакъв потенциал. В Сърбия работи само „Евро Алианс Тунели”. В Хърватия, Словения и Босна има по една фирма и всички са затрупани с работа. В Румъния няма никакъв капацитет, тъй като нямат такъв вид тунели. В Гърция имаше малко преди време, но след изграждането на северната магистрала приключиха.

Сръбският президент инспектира тунели, строени от българска фирма

Друг проблем, който е бомба с часовников механизъм е АМ „Струма”. „Тунелът на „Струма” беше 13 км. Навремето се направи така, че проектът да не бъде реализиран, а ако това се беше случило той щеше да струва 350- 400 млн. EUR, а сега цената на този участък вероятно ще е двойна. Най-жалкото е, че този аутобан – Кресненското дефиле, няма да стане до т.нар. 2023 г., а ако не се реализира, целият ще трябва да върнем около 3 млрд. EUR обратно. Ако не свържем София с Петрич с аутобан до 2023 г. връщаме всички пари, които са ни дали от Европа за това трасе досега, но отсечката Кресна с тези 10 км тунели и 30 км аутобан до 2023 г. не могат да станат” категоричен е инж. Трашлиев.


Поставете оценка:
Оценка 5 от 1 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Пръцко

    93 0 Отговор
    Значи извън гетото - родината мила, можем да работим качествено, а тук - корупцийка, процентче, лапачка, далаверка, скатавка, и резултатът е навсякъде около нас :((
  • 2 Бат Вал

    13 37 Отговор
    Само след две-три годинки ще си скубят косите за дето са избрали "бурари"... :)))

    Коментиран от #3

  • 3 Бат Вал

    3 26 Отговор

    До коментар #2 от "Бат Вал":

    Бугари исках да напиша...
  • 4 bbaman ot teb

    20 2 Отговор
    що за статия? значи можем ама не даваме и не искаме? так ли е?
  • 5 бай х

    63 5 Отговор
    Никой ли не разбра статията !? Човекът ви казва в прав текст, че Вожда Магистралко ни баламосва и за пореден път, ще изгорим с милиарди заради неговата алчност и некадърност, защото няма да си изпълним поетите ангажименти и ще връщаме милиарди ! А тези дет се питат, защо в Сърбия може качество, а тук не ми просто е там никой не ги дере с 50 и отгоре %-ти "комисионни" ?
  • 6 Гост

    29 4 Отговор
    Той Боко го мисли по мащабно, 30 човека екип 50 метра тунел на месец, ако теоретично вкара 600 души да го правят са 1км на месец и ей ти го за нула време. Това е на принципа 9 майки износват едно дете за 1 месец.
  • 7 бай ви шиле

    33 2 Отговор
    отдавна го казвам, а и знам кликата около "магистралният вожд" ще излапа парите за магистралата ,а после познайте кой ще връща 3 милиарда, азще ви светна, да пак народа но и това не е всичко, това се прави умишлено за да се направи и тол за коли не само за камиони защото "пари държавата нема" а зад концесията на толовете отново познайтекой ще застане, ай честито на гебогласуващите
  • 8 Реалист

    8 17 Отговор
    Аре стига глупости бе! Тоя се направи на незаменим. Да не е само неговата фирма на пазара - българи, китайци, гърци, турци, испанци... Като почнат да си удрят г..за в тавана че чак се забравят. И на тоя тунел дето е на снимката КЪДЕ СА МУ АВАРИЙНИТЕ ПЛОЩАДКИ? Ако някой закъса с колата по среедата на платното ли ще стои? Гробищата са пълни с незаменими хора като тоя.

    Коментиран от #12, #15

  • 9 Реалист

    8 14 Отговор
    А ДУПКАТА в асфалта на снимката ДА НЕ Е ДЕКОРАТИВНА. Ако ми изтрият коментарите значи статията си е скрита ПЛАТЕНА РЕКЛАМА.

    Коментиран от #10

  • 10 Батко

    23 1 Отговор

    До коментар #9 от "Реалист":

    Кьорав ли си та не видиш, че това е капак на шахта
  • 11 гашник с мотика

    10 2 Отговор
    Така ще е! Като не ползват ТРЕЙС ще има да строят още 100 години! И не е ли мъ-ъ-ъ-ъ-ъ-ъ-ъничко самохвалничко ''изказването'' на г-н Трашлиев? Каква непосилна тежест носи на плещите си? Единствен на целият Балкански полуостров само той да копае тунели!

    Коментиран от #13

  • 12 Мара подробната

    5 2 Отговор

    До коментар #8 от "Реалист":

    Да в Бг са само тази фирма и Станилов, а пък чуждестранните вече труднонсе лъжат да играят в Бг или Сърбия, защото не си мислете че там е в пъти по-добре.
    А за тунелите от статията, всичко си имат, точно както се изисква според нормите и аварийни площадки и байпаси и пешеходни преходи. Хахах от 4 снимки искате да видитте всичко в тунели по 2х1км и 2х2км ;)

    Коментиран от #16

  • 13 Мара

    3 2 Отговор

    До коментар #11 от "гашник с мотика":

    Само че и Трейс строи в Сърбия, даже и абонаментна поддръжка правят :)
  • 14 Васил

    3 4 Отговор
    Значи след два месеца ще се за ремонт.
  • 15 асддса

    1 2 Отговор

    До коментар #8 от "Реалист":

    Ти искаш на всеки 50 метра да има аварийна площадка ли ?
  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 kick

    0 0 Отговор
    Ние стрим в Сръбско, а турците у нас...ти да видиш...
  • 18 Сатаната

    1 0 Отговор
    Батко ще ги върне бе, колко са 3 милиарда евро?
  • 19 Голем смях

    2 1 Отговор
    Вместо да построят Хемус в полето ,където щеше да има няколко моста,Русе -В Търново ,те се хвърлиха към гръцкото море,за да ходят софетата на уикенд къпалня до Солун.Обиколиха София с магистрали,но не искат тол такси,а винетки.Аборигените от прованса ще карат по дупки и ще плащат винетки ,за да карат софетата по магистрали.Имаш плащаш,нямаш не плащаш.По цял свят е така ,само в Булгаристан цялата държава плаща за кефа на софиянци.Сега всички ще платим милиарди ,но магистралите на софетата ще си останат и ще се поддържат от винетните такси на прованса,който кара по дупки.
  • 20 До Смех

    2 0 Отговор
    Магистралата до Търново не се финансира с европейски пари, докато до "гръцкото море"- е предимно с европейски. Така, че не се изказвай неподготвен. Радвай се, че остават малко парици да се продължи пътя от Ябланица по-нататък, защото бай Тошо само дотам можа да я свърши.