Ако новото берлинско летище беше открито навреме (по план - през 2011 година), то първата фабрика на "Тесла" в Германия можеше да бъде построена на мястото на старото летище "Тегел". Тъй като обаче откриването на летище "Вили Бранд" и съответно преустановяването на дейността на "Тегел" бяха отложени, заводът "Gigafactory" на Илон Мъск ще бъде издигнат в община Грюнхайде. Малцина са чували за нея - намира се на около 30 км югоизточно от Берлин в провинция Бранденбург, съвсем близо до новото летище, което някой ден може би ще бъде открито. Така Берлин, който е отделна провинция, ще остане с празни ръце от инвестицията на "Тесла".
Защо Мъск бърза толкова много?
За Илон Мъск най-важното е заводът да започне работа максимално бързо. Може би и поради това той е избрал провинция Бранденбург, а не Берлин. Мъск може би просто не вярва, че берлинчани ще са достатъчно бързи.
А защо е тази надпревара с времето? Защото германските автомобилопроизводители най-после усетиха духа на времето и се насочиха към производството на електрически автомобили. Мъск със сигурност е чул, че преди десетина дни "Фолксваген" започна строителството на фабрика за електромобили в Цвикау в провинция Саксония. Най-големият производител на автомобили в света иска до 2021 година нататък от фабриката да излизат по 330 000 електромобила годишно.
Решението на "Фолксваген" - като един от най-големите производители в света на пазара на електромобилите - явно представлява истинска заплаха за компанията на Мъск. Решението му за завод в Германия вероятно може да се разбира като заявка, че "Тесла" е готова за битка.
Добра новина за местните хора
Дори във високоплатения сегмент, в който "Тесла" работи, най-голямата конкуренция идва от Германия: от "Порше" (с Taycan), "Ауди" (със серията E-Tron) и "Даймлер" (с Mercedes EQC). Но и в Китай, където "Тесла" успя да издигне своята трета "Gigafactory" за едва 10 месеца, има сериозни конкуренти като "Байтън", "Вей", "Хонгки". С решението на "Тесла" да инвестира в Германия надпреварата за доминация на пазара на електромобили в държавата, в която е изобретен двигателят с вътрешно горене, е официално открита.
Извън многото въпроси, които повдига темата, това е една добра новина за хората в региона, защото "Тесла" ще открие хиляди нови работни места. И то в правилното време - на юг от планираната "Gigafactory", в областта Лужица, хиляди работни места бяха закрити заради решението за преустановяване на добива на кафяви въглища.
В Германия вече се приемат и залози: кое ще е готово първо - новото летище в Берлин или германският завод на "Тесла"?
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 гост
Коментиран от #4, #5
08:44 15.11.2019
2 Баш бай Брадър
08:44 15.11.2019
3 666®
Коментиран от #6
08:49 15.11.2019
4 ФауВе
До коментар #1 от "гост":
Фанатизмът се среща във всякакви форми.08:50 15.11.2019
5 Бачо Киро
До коментар #1 от "гост":
С кво я смазва? А Тесла съществува единствено благодарение на широкия гръб на правителството на САЩ.Коментиран от #8, #10, #12
08:59 15.11.2019
6 Бачо Киро
До коментар #3 от "666®":
Даже викам и тоя на ФВ да преместят от Цвикау в Троян. В Троян все пак разбират от ток, а в Цвикау само от трабанти 😂😂😂😂😂09:01 15.11.2019
7 Лора
10:11 15.11.2019
8 гост
До коментар #5 от "Бачо Киро":
А забелязваш ли , че вече никой даже не споменава Мерцедес и БМВ !!!! Те са тотално отписани срещу Тесла !! Не само че нямат никакви изгледи да се конкурират , ами даже борсовата им оценка е по-малка от Тесла !! Остана единствено ВАГ и то сииииилно съмнително да навакса !!! Пак ще напомня , ВАГ НЯМА и няма да има нито един завод за батерии в следващите поне 5 години !!! Единствено ще сглобяват готови клетки , произведени от китайски и корейски компании , които произвеждат и предлагат такива , каквито им изнася на тях , а не каквито му изнася на ВАГ !!! Вече втора година не могат да насмогнат с доставките дори за Ауди и Порше , където става въпрос за десетки хиляди броя , а представи си за стотици хиляди като за Фолксваген !!! Тесла ще пусне завода и ще продава по 300-400 000 преди даже ВАГ да успеят да намерят батерии за толкова , да не говорим за цени и показатели !!! Ако си забравил , Тесла скоро патентова батерия за 1 600 000 км живот , а ВАГ разчитат на батерии на LG и CATL , които едвам изкарват 20% от това !!! И на всичкото отгоре са ПО-СКЪПИ !!!Коментиран от #13
12:44 15.11.2019
9 Borislav Popov
12:46 15.11.2019
10 Borislav Popov
До коментар #5 от "Бачо Киро":
E, ти нa чий гръб иcкaш дa cъщecтвувa Тecлa, нa гърбa нa руcкoтo прaвитeлcтвo ли бe ? Мaкaр, чe и китaйcкoтo прaвитeлcтвo им пoмoгнa, дaдoхa нa Мъcк тeрeн зa нoвия зaвoд в Шaнхaй и caмo зa 6 мeceцa, цял зaвoд им пocтрoихa ! Зaвoдa вeчe рaбoти нa пълнa мoщнocт и прoизвeждa 3000 aвтoмoбилa зa ceдмицa. Ти, кo рeвeш ?12:47 15.11.2019
11 Чефо
Тесла да не би ще назначи миньорите във фабриката... 😂
13:46 15.11.2019
12 гост
До коментар #5 от "Бачо Киро":
Последните данни за продажбите , до септември , до края на годината още по-зле !!Ауди Е трон Европа 10678 , САЩ 4002 , общо 14 680 !!!!!!
Тесла Европа 76 058 , САЩ 139 275 , общо 215 333 !!! Това на конкуренция ли ти прилича или на изяждане с парцалите ??? Даже не слагам продажбите в Азия , щото умрялото Ауди там не се продава !!!
13:55 15.11.2019
13 321
До коментар #8 от "гост":
Смешко, големите изобщо не се напъват за този малък пазар. ФВ само продава по 11 млн. автомобила на година и това е 11.4 % пазарен дял. Той ми говори за продадени 300 хил. автомобила, от които евентуално в световен мащаб могат да имат при същия процент - около 35 000 автомобила. Няма как и няма смисъл големите играчи да се състезават с малки бутикови фирмички, пък произвеждали те електрически автомобили. Ако не беше странното през последните години европейско законодателство никой от автопроизводителите нямаше да се напъва да прави електрически автомобили. Но ги натискат, чрез СО2 емисиите. Производството на малко на брой нишови автомобили винаги е губещо. Неслучайно всички такива марки - от Ферари, Бугати, Мазерати до Ламборджини и Порше фалираха и са купени от големите концерни - само за имидж. Автомобили като на Тесла от по 50-60 хил. евро за смешен модел като тесла 3 нямат бъдеще, освен ако цената не падне тройно. И искам да ти кажа, че не доставчика на автомобилна част притиска автомобилния производител, а обратното. Всеки доставчик е склонен да си свали гащите само и само да е директен доставчик на голям производител на крайния продукт. ФВ не произвеждат почти нищо по автомобила - само сглобяват инженерната си идея си с материални произведени на 99% от външни доставчици. Като ти гледам ентусиазма си мисля дали не си купил акции от тесла, че така подскачаш.Коментиран от #14
16:44 15.11.2019
14 haha
До коментар #13 от "321":
Смешника май си ти! Коментара ти лъха на страх и приличаш на удавник хванат за сламка :)17:47 15.11.2019
15 Грую
11:02 19.11.2019
16 Бео Бахтер
19:04 20.11.2019
17 Име
14:19 24.02.2020