15 Ноември, 2019 08:37 2 628 17

Защо "Тесла" избра точно Германия?

  • tesla-
  • германия-
  • завод

Типично за Мъск: съвсем неочаквано, по време на една церемония в Германия, основателят на "Тесла" съобщи, че ще открие завод за електромобили в Бранденбург

Защо "Тесла" избра точно Германия? - 1

Ако новото берлинско летище беше открито навреме (по план - през 2011 година), то първата фабрика на "Тесла" в Германия можеше да бъде построена на мястото на старото летище "Тегел". Тъй като обаче откриването на летище "Вили Бранд" и съответно преустановяването на дейността на "Тегел" бяха отложени, заводът "Gigafactory" на Илон Мъск ще бъде издигнат в община Грюнхайде. Малцина са чували за нея - намира се на около 30 км югоизточно от Берлин в провинция Бранденбург, съвсем близо до новото летище, което някой ден може би ще бъде открито. Така Берлин, който е отделна провинция, ще остане с празни ръце от инвестицията на "Тесла".

Защо Мъск бърза толкова много?

За Илон Мъск най-важното е заводът да започне работа максимално бързо. Може би и поради това той е избрал провинция Бранденбург, а не Берлин. Мъск може би просто не вярва, че берлинчани ще са достатъчно бързи.

А защо е тази надпревара с времето? Защото германските автомобилопроизводители най-после усетиха духа на времето и се насочиха към производството на електрически автомобили. Мъск със сигурност е чул, че преди десетина дни "Фолксваген" започна строителството на фабрика за електромобили в Цвикау в провинция Саксония. Най-големият производител на автомобили в света иска до 2021 година нататък от фабриката да излизат по 330 000 електромобила годишно.

Решението на "Фолксваген" - като един от най-големите производители в света на пазара на електромобилите - явно представлява истинска заплаха за компанията на Мъск. Решението му за завод в Германия вероятно може да се разбира като заявка, че "Тесла" е готова за битка.

Добра новина за местните хора

Дори във високоплатения сегмент, в който "Тесла" работи, най-голямата конкуренция идва от Германия: от "Порше" (с Taycan), "Ауди" (със серията E-Tron) и "Даймлер" (с Mercedes EQC). Но и в Китай, където "Тесла" успя да издигне своята трета "Gigafactory" за едва 10 месеца, има сериозни конкуренти като "Байтън", "Вей", "Хонгки". С решението на "Тесла" да инвестира в Германия надпреварата за доминация на пазара на електромобили в държавата, в която е изобретен двигателят с вътрешно горене, е официално открита.

Извън многото въпроси, които повдига темата, това е една добра новина за хората в региона, защото "Тесла" ще открие хиляди нови работни места. И то в правилното време - на юг от планираната "Gigafactory", в областта Лужица, хиляди работни места бяха закрити заради решението за преустановяване на добива на кафяви въглища.

В Германия вече се приемат и залози: кое ще е готово първо - новото летище в Берлин или германският завод на "Тесла"?


Поставете оценка:
Оценка 2 от 2 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 гост

    12 10 Отговор
    Тесла смазва конкуренцията. Ще има фалити и сливания на стогодишни

    Коментиран от #4, #5

  • 2 Баш бай Брадър

    9 4 Отговор
    Кой да избере България ли?
  • 3 666®

    19 3 Отговор
    Сега е момента ББ да излезе с изявление, че преговарят с Тесла да прави новия си завод тук, до тоя на Фолксваген.

    Коментиран от #6

  • 4 ФауВе

    11 5 Отговор

    До коментар #1 от "гост":

    Фанатизмът се среща във всякакви форми.
  • 5 Бачо Киро

    11 6 Отговор

    До коментар #1 от "гост":

    С кво я смазва? А Тесла съществува единствено благодарение на широкия гръб на правителството на САЩ.

    Коментиран от #8, #10, #12

  • 6 Бачо Киро

    11 4 Отговор

    До коментар #3 от "666®":

    Даже викам и тоя на ФВ да преместят от Цвикау в Троян. В Троян все пак разбират от ток, а в Цвикау само от трабанти 😂😂😂😂😂
  • 7 Лора

    6 1 Отговор
    Защото там е сигурността...!
  • 8 гост

    4 3 Отговор

    До коментар #5 от "Бачо Киро":

    А забелязваш ли , че вече никой даже не споменава Мерцедес и БМВ !!!! Те са тотално отписани срещу Тесла !! Не само че нямат никакви изгледи да се конкурират , ами даже борсовата им оценка е по-малка от Тесла !! Остана единствено ВАГ и то сииииилно съмнително да навакса !!! Пак ще напомня , ВАГ НЯМА и няма да има нито един завод за батерии в следващите поне 5 години !!! Единствено ще сглобяват готови клетки , произведени от китайски и корейски компании , които произвеждат и предлагат такива , каквито им изнася на тях , а не каквито му изнася на ВАГ !!! Вече втора година не могат да насмогнат с доставките дори за Ауди и Порше , където става въпрос за десетки хиляди броя , а представи си за стотици хиляди като за Фолксваген !!! Тесла ще пусне завода и ще продава по 300-400 000 преди даже ВАГ да успеят да намерят батерии за толкова , да не говорим за цени и показатели !!! Ако си забравил , Тесла скоро патентова батерия за 1 600 000 км живот , а ВАГ разчитат на батерии на LG и CATL , които едвам изкарват 20% от това !!! И на всичкото отгоре са ПО-СКЪПИ !!!

    Коментиран от #13

  • 9 Borislav Popov

    3 4 Отговор
    Е, ти на чий гръб искаш да съществува Тесла, на гърба на руското правителство ли бе ? Макар, че и китайското правителство им помогна, дадоха на Мъск терен за новия завод в Шанхай и само за 6 месеца, цял завод им построиха ! Завода вече работи на пълна мощност и произвежда 3000 автомобила за седмица. Ти, ко ревеш ?
  • 10 Borislav Popov

    3 3 Отговор

    До коментар #5 от "Бачо Киро":

    E, ти нa чий гръб иcкaш дa cъщecтвувa Тecлa, нa гърбa нa руcкoтo прaвитeлcтвo ли бe ? Мaкaр, чe и китaйcкoтo прaвитeлcтвo им пoмoгнa, дaдoхa нa Мъcк тeрeн зa нoвия зaвoд в Шaнхaй и caмo зa 6 мeceцa, цял зaвoд им пocтрoихa ! Зaвoдa вeчe рaбoти нa пълнa мoщнocт и прoизвeждa 3000 aвтoмoбилa зa ceдмицa. Ти, кo рeвeш ?
  • 11 Чефо

    6 1 Отговор
    Било точното време, защото хиляди останали без работа от затворените мини. Хаха
    Тесла да не би ще назначи миньорите във фабриката... 😂
  • 12 гост

    5 6 Отговор

    До коментар #5 от "Бачо Киро":

    Последните данни за продажбите , до септември , до края на годината още по-зле !!
    Ауди Е трон Европа 10678 , САЩ 4002 , общо 14 680 !!!!!!
    Тесла Европа 76 058 , САЩ 139 275 , общо 215 333 !!! Това на конкуренция ли ти прилича или на изяждане с парцалите ??? Даже не слагам продажбите в Азия , щото умрялото Ауди там не се продава !!!
  • 13 321

    5 6 Отговор

    До коментар #8 от "гост":

    Смешко, големите изобщо не се напъват за този малък пазар. ФВ само продава по 11 млн. автомобила на година и това е 11.4 % пазарен дял. Той ми говори за продадени 300 хил. автомобила, от които евентуално в световен мащаб могат да имат при същия процент - около 35 000 автомобила. Няма как и няма смисъл големите играчи да се състезават с малки бутикови фирмички, пък произвеждали те електрически автомобили. Ако не беше странното през последните години европейско законодателство никой от автопроизводителите нямаше да се напъва да прави електрически автомобили. Но ги натискат, чрез СО2 емисиите. Производството на малко на брой нишови автомобили винаги е губещо. Неслучайно всички такива марки - от Ферари, Бугати, Мазерати до Ламборджини и Порше фалираха и са купени от големите концерни - само за имидж. Автомобили като на Тесла от по 50-60 хил. евро за смешен модел като тесла 3 нямат бъдеще, освен ако цената не падне тройно. И искам да ти кажа, че не доставчика на автомобилна част притиска автомобилния производител, а обратното. Всеки доставчик е склонен да си свали гащите само и само да е директен доставчик на голям производител на крайния продукт. ФВ не произвеждат почти нищо по автомобила - само сглобяват инженерната си идея си с материални произведени на 99% от външни доставчици. Като ти гледам ентусиазма си мисля дали не си купил акции от тесла, че така подскачаш.

    Коментиран от #14

  • 14 haha

    4 4 Отговор

    До коментар #13 от "321":

    Смешника май си ти! Коментара ти лъха на страх и приличаш на удавник хванат за сламка :)
  • 15 Грую

    1 0 Отговор
    Как така Плевнелиев не се ли обиди пак?
  • 16 Бео Бахтер

    2 0 Отговор
    Целта на Мъск е да отмъкне всички електроинженери поканени от Меркел
  • 17 Име

    1 0 Отговор
    Абе вие и за Нокия казвахте че идва за Апъл ама както дойде така и си тръгна