Достъпността до даден имот в глобалната мрежа е основополагащ фактор за приемането на решение не само за 46% от клиентите решили да наемат даден имот за ваканция, но и за 64% от собствениците, които възнамеряват да го отдават под наем. Експертите на консултантската компания Savills Research са направили анкета сред 7800 собственици на имоти от 10 държави с най-развит пазар на наеми на ваканционни имоти. Това са Великобритания, САЩ, Испания, Канада, Франция, Италия, Холандия, Португалия, Нова Зеландия и Бразилия. В допитването са участвали и 6800 туристи от същите държави, които си организират ваканцията чрез онлайн резервации.
Решаваща роля е достъпът до интернет. На второ място остава скоростта на връзката. Едва 54% от респондентите отдават важно значение на нея.
За 55% от гърците е важно имотът да има балкон. Това се отнася и за 25% от португалците и 19% от италианците. За американците (47%)е най-важно климатикът да работи. Британците (30%) поставят на първо място басейна. Едва трета от французите отдават голямо значение на обслужването на паркинга.
Активните дейности, които се предлагат във ваканционните комплекси, оказват все по-голямо влияние върху броя на сделките в даден комплекс, особено сред младото поколение. Различните видове спорт и достъпна инфраструктура за туризъм и колоездене е от първостепенно значение за над 60% от анкетираните. Близо 40% от респондентите отдават значение и на възможността за риболов, голф и практикуването на екстремни спортове.
„През последните 10 години пазарът на ваканционни имоти коренно се промени. Над 60% от анкетираните собственици на подобни недвижими активи, купили апартаменти или къщи за почивка през 90-те години на миналия век, ги използват за собствени нужди и не ги отдават под наем. През 2019 г. този процент падна до 40%. При това почти половината от собствениците редовно отдават имотите си на краткосрочен принцип на туристи”, казва Пол Тостевин, директор на отдела за международни изследвания в Savills.
Използването на имота като източник на доход и покриване на разходите по поддръжката му е основната мотивация на собствениците да го отдават под наем. Затова те придават и все по-голямо значение на пазара на ваканционни имоти в световен мащаб. Добър показател е средният брой на заетите дни на даден имот. В това отношение се наблюдава положителна тенденция. Една трета от собствениците отговарят, че за 2018 г. продължителността им на заетост се е увеличила. 45% съобщават, че показателят не се е променил.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Брокерът
11:19 19.11.2019
2 Бай Хой
15:00 19.11.2019
3 РЕСПОНДЕР
21:30 01.12.2019