Документът предвижда в края на периода съотношението между общинските и частните транспортни оператори почти да се изравни. В момента шест частни компании обслужват 16 автобусни линии от общо 93 в София. Схемата ще се изпита първо в автотранспорта и ако е успешна, ще се приложи и в електротранспорта, предвижда стратегията. В нея не е записано с кой гараж ще започне приватизацията. Столичният автотранспорт има четири гаража, от които реално работят три - "Малашевци", "Земляне" и "Дружба". За четвъртия - "Република", има взето решение за продажба още от миналия общински съвет и той не е включен в стратегията. Предвижда се за общинската фирма "Столичен автотранспорт" да остане само един от гаражите. Това означава, че реално ще бъдат отдадени на концесия два гаража заедно с още по 30 маршрута, които обслужват. Според директора на общинската фирма Асен Добранов най-неподходящ за отдаване на концесия е гараж "Земляне", който обслужва централната градска част.
Първият етап от бъдещата приватизация ще бъде организирането на открит международен търг за един гараж, като до края на годината трябва да бъдат подготвени процедурата и документацията за провеждането му, е записано в стратегията. Според нея новият транспортен оператор трябва да бъде избран през 2005 г. и да започне дейността си най-късно през следващата година. Частният превозвач ще има задължението да инвестира в нови автобуси, да поддържа гаражната площ и оборудване. Поетапното обновяване на превозните средства ще бъде гарантирано с плащането на договорната цена на километър пробег, е посочено в стратегията. Според нея договорите с частните оператори ще са за 5 години. По този начин общината си запазва правото да организира търг за нов превозвач при лоша работа на стария.
Промяната на схемата за продажба е добра, защото така по-бързо ще се решат проблемите с обновяването на парка и търсенето на отговорност, коментира шефът на "Карат-С" Миролюб Столарски. Неговата фирма в момента обслужва три автобусни линии. Според Столарски обаче срокът на договорите с частните превозвачи трябва да бъде по-дълъг. Ако е 5 години, едва ли ще има желаещи да се включат в процедурата, прогнозира Столарски.
Стратегията за развитието на градския транспорт предвижда още отдаване на концесия и на спирките, както и въвеждане на такса за ползването им от частните оператори и тези, обслужващи междуселищните линии. Тарифната политика пък ще бъде ориентирана в посока увеличаване на цената на билетите и намаляване на картите за по-дълъг срок. Предвижда се през 2005 година единичният билет да поскъпне на 60 ст., докато цените на картите ще останат непроменени.
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА