България – ключов възел в новите логистични вериги

5 Май, 2025 11:21, обновена 13 Май, 2025 09:59 3 131 10

  • индустриални имоти-
  • конференция-
  • софия-
  • бгсклад-
  • симеон митев

На 14 май в Интер Експо Център – София ще се проведе петото издание на Международната конференция за индустриални и складови имоти, организирана от платформата BGSKLAD

България – ключов възел в новите логистични вериги - 1

На 14 май 2025 г. в Интер Експо Център – София ще се проведе петото издание на Международната конференция за индустриални и складови имоти, организирана от платформата BGSKLAD. Събитието идва в стратегически момент – когато България вече е част от Шенген по суша, еврото чука на вратата, а глобалната логистика и индустрията се пренасочват към Европа. Точно в този контекст конференцията поставя акцент не само върху промените, но и върху решенията и действията.
„Целта тази година е по-висока от всякога – да покажем, че България не просто има място на индустриалната карта на Европа, а е ключов възел в новите логистични вериги. Това вече не е просто среща, а практическа навигация за бизнеса“, казва Симеон Митев, основател на BGSKLAD.

„Пазарът на индустриални имоти в Европа“

Е панелът, с който ще започне дискусията. Той ще постави фокус върху сравнителния анализ между пазари като Румъния, Турция, Гърция и Сърбия. Ще се обсъдят теми като логистични коридори, достъп до труд, стимули за индустрията и динамика на рентите. Участници са водещи фигури като Никос Маноменидис (Гърция), Корина Съндулеску (Румъния), Владан Стоянович (Сърбия) и Хакан Бек (Турция). Модератор на панела е Владимир Гурджиев от Lion’s Head Group.

„Този панел ще даде ясна представа къде точно се намира България на регионалната карта и какво още може да подобри, за да бъде реален конкурент на пазари като Румъния”, пояснява Митев.

„Пазарът през погледа на BGSKLAD“

Е следващият панел, в който консултантите на BGSKLAD ще разкажат какво се случва в София, Пловдив, Варна, Стара Загора и още над 15 български града. Какво се търси, какво липсва, как се движат наемите и къде има интерес от чужди компании. На всички тези въпроси отговор ще дадат. Ива Балджиева, Атанас Ласков, Тони Танев, Виолета Рачева и Михаела Лесова. Панелът ще очертае реалната картина в страната, базирана на сделки и ежедневна работа с клиенти.

„Оборудване, технологии, анализи и услуги: Ключови двигатели на индустриалния пазар“

В третия панел темата е как се създава стойност в индустриалния имот – отвъд бетона. (Ще се дискутират нови технологии за автоматизация, сензори, зелени решения, както и какво търсят съвременните наематели от гледна точка на функционалност. Силни участници като Иво Трингов (Cordeel), Ганчо Ганев, Ценка Божилова (MRICS), арх. Владислав Дечев и Влади Великов ще споделят реални практики.

“Това е панел за хората, които проектират, строят, управляват – и искат ефективност, а не просто квадратни метри”, допълва Митев.

„Динамиката на складовите площи в Европа: Възможности и предизвикателства след влизането на България и Румъния в Шенген “

Финалният панел е най-стратегическият. Ще бъде анализирано защо Румъния често изпреварва България, какви механизми използва, какви са чуждите очаквания и какво може да се направи, за да наваксаме. Участват топ експерти: Даниела Бойчева (CTP), Мирослава Александрова (East Ring), Владимир Гурджиев (БПД), Георги Киров (Colliers), Димитър Христов (CBRE SEE), Жоро Ангелов (Forton), Емил Янков (ТИЗ), както и очакваният Ангел Танев (НКИЗ).

Това е панел за бъдещето – за това дали ще бъдем част от новите индустриални вълни или ще ги гледаме отстрани.

Регистрация за събитието ТУК

Подробна статистика за средните цени на имоти в България по градове и квартали може да видите ТУК


Поставете оценка:
Оценка 2 от 9 гласа.


Подобни новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Тръпчо

    21 8 Отговор
    "България – ключов възел в новите логистични вериги"

    Глупости, пак симпозиумчета, конфернциики и най вече общи приказки а след това обилни вечери, нощувки в скъпи хотели и трошене на държавни пари.
  • 2 Лост

    17 4 Отговор
    Затова ли квадратните метри нямат нищо общо с едновремешните?
  • 3 Тангра

    6 11 Отговор
    Браво
  • 4 Гост

    20 0 Отговор
    За какви логистични вериги говорите та тук няма една нормална магистрала ,която да поеме тряфика от изток на запад.Да не говорим за жп свързаност и пристанища.една лаборатория не успяха да направят или по-скоро не искат да направят да се ускори транзита. Изтърва се моментът.
  • 5 ключева

    12 0 Отговор
    мизерия и мръсотия
  • 6 Смях в залата

    12 0 Отговор
    и брокерски аплюдисменти шменти капели
  • 7 Голям

    11 1 Отговор
    Възел е България, така го вързаха и стегнаха продажниците, дето ни управляват под чужд диктат, че измъкване няма! Единствената ни надежда е да го разсечем!
  • 8 ААААА

    10 1 Отговор
    Много баби-хилаво детето. Логистични вериги и възли. Стотици хиляди кв.м. складови площи празни. От Казичине до София огромни площи земеделска земя превърнати в "складови площи" по които не се мярка жив човек, нито превозно средство. Логистичните вериги захранват реална индустрия и икономика, каквато в България няма. Да се разчита, че суровини, материали и компоненти от София ще се транспортират към Европа е химера. Не случайно гърците инвестираха в пристанищата в Перея и Солун. От там е най-прекия път към средна и западна Европа и не случайно Гърц;ия, северна Македония и Сърбия инвестираха преди години в магистрали, които не се нуждаят от ремонти два пъти в годината. Пристанищата във Варна и Бургас нито имат капацитет, нито към тях има интерес. Те са пристанища във вътрешно море, каквото е Черно море. Морския трафик през Суецкия канал е по-кратък и изгоден до Солун и Пирея отколкото до Варна или Бургас. Не случайно в пристанището в Пирея бяха инвестирани $800 милиона. Нека родните участници в т.н. "Международна конференция" да обявят какъв е размера на инвестициите, които са направили в пристанищата във Варна и Бургас.
  • 9 Офффф

    10 0 Отговор
    Мечти, мечти. Ние едно КПП нямаме като хората. За това Гърция и Турция умуват как да избегнат нашите дупки и КПП-та. Трагедия сме. ама ни на Баце му пука ни на Шиши. Те си гледат далаверката по митниците. И не правят сметка, че утре може да няма далаверка. Пълна скръб сме!
  • 10 ТУРСКИ ТИРАДЖИЯ......

    0 0 Отговор
    хХАХААААААС ГАЗИМ ВА С ДВЕСТА......