Last news in Fakti

16 Септември, 2005 00:00 778 0

Над девет магазина ще открие до края на годината CBA

  • компанията-
  • магазини-
  • вериги-
  • останалите-
  • дребно-
  • големите-
  • обекти-
  • маркет-
  • страната-
  • магазините-
  • веригата-
  • верига-
  • търговски
До края на годината търговската верига за продажби на дребно CBA ще открие над десет свои магазина, съобщиха от компанията в четвъртък. Два от обектите ще са в София, а останалите ще са във Велико Търново, Бургас, Хасково и Пловдив. Така общият брой на магазините от веригата CBA ще стане 165.

От началото на 2005 г. магазините на компанията са се увеличили с 40, като половината са собственост на акционерите в "CBA България", а останалите са на т.нар. асоциирани партньори. Активното разрастване на веригата съвпада с политиката на останалите компании за продажба на дребно да разширят мрежите си и да покрият максимално много градове от страната. Конкуренцията между българските и чуждите търговски вериги все повече се засилва, а вече е разработена и нишата на малките магазини от квартален тип.

"CBA - България" е учредена през лятото на 2003 г. от български търговци като отговор на големите чужди вериги "Метро" и "Била". Ноу-хау за създаване на компанията е унгарско и затова освен 24-те български фирми акционер е и дружеството "СВА-Търговско" от Унгария. Стратегията на компанията е да обедини търговците на дребно в обща верига, за да могат да се възползват от отстъпките и по-изгодните търговски условия при работата с доставчиците. Около 75 на сто от магазините в момента са собственост на акционерите в компанията, а останалите са на асоциирани членове.

По-голямата част от обектите на CBA заемат малка площ и са от типа "квартални" магазини. Търговската площ на някои от тях е около 50 кв.м. Веригата разполага и с големи обекти от над 2 хил. кв.м. Вериги с подобна концепция са и "Фантастико" и "Рамстор" например, които имат както малки, така и по-големи магазини.

Наскоро в конкурентната битка на продажбите на дребно се включи и литовската верига "ВП маркет", която в началото на юни откри първия си обект в столичния квартал "Младост". Обектът е с марката "Т-маркет" и също е от типа на малките квартални магазини.

Очаква се в близкото бъдеще в страната да стъпи и "Пени маркет", които също са в пряка конкуренция с веригите с по-малки обекти.

Представителствата на големите международни вериги като "Метро", "Била", "Хит" и др. също не изостават в откриването на нови обекти. За разлика от българските обаче те са предимно хипермаркети и следват концепцията на големите търговски центрове в края на града или в кварталите с добра инфраструктура. Все по-активно се говори и за интереса от страна на френската "Карфур" да открие магазини в страната, а браншът очаква и активното навлизане на германската "Кауфланд".


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА