От началото на 2005 г. магазините на компанията са се увеличили с 40, като половината са собственост на акционерите в "CBA България", а останалите са на т.нар. асоциирани партньори. Активното разрастване на веригата съвпада с политиката на останалите компании за продажба на дребно да разширят мрежите си и да покрият максимално много градове от страната. Конкуренцията между българските и чуждите търговски вериги все повече се засилва, а вече е разработена и нишата на малките магазини от квартален тип.
"CBA - България" е учредена през лятото на 2003 г. от български търговци като отговор на големите чужди вериги "Метро" и "Била". Ноу-хау за създаване на компанията е унгарско и затова освен 24-те български фирми акционер е и дружеството "СВА-Търговско" от Унгария. Стратегията на компанията е да обедини търговците на дребно в обща верига, за да могат да се възползват от отстъпките и по-изгодните търговски условия при работата с доставчиците. Около 75 на сто от магазините в момента са собственост на акционерите в компанията, а останалите са на асоциирани членове.
По-голямата част от обектите на CBA заемат малка площ и са от типа "квартални" магазини. Търговската площ на някои от тях е около 50 кв.м. Веригата разполага и с големи обекти от над 2 хил. кв.м. Вериги с подобна концепция са и "Фантастико" и "Рамстор" например, които имат както малки, така и по-големи магазини.
Наскоро в конкурентната битка на продажбите на дребно се включи и литовската верига "ВП маркет", която в началото на юни откри първия си обект в столичния квартал "Младост". Обектът е с марката "Т-маркет" и също е от типа на малките квартални магазини.
Очаква се в близкото бъдеще в страната да стъпи и "Пени маркет", които също са в пряка конкуренция с веригите с по-малки обекти.
Представителствата на големите международни вериги като "Метро", "Била", "Хит" и др. също не изостават в откриването на нови обекти. За разлика от българските обаче те са предимно хипермаркети и следват концепцията на големите търговски центрове в края на града или в кварталите с добра инфраструктура. Все по-активно се говори и за интереса от страна на френската "Карфур" да открие магазини в страната, а браншът очаква и активното навлизане на германската "Кауфланд".
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА