7 Декември, 2005 00:00 541 0

И строителният надзор срещу мръсните обекти

  • които-
  • борисов-
  • тилев-
  • бойко-
  • около-
  • бойко борисов
Експерти на Дирекцията за национален строителен контрол (ДНСК) и инспектори на столичната община ще следят заедно чистотата около строежите, безопасността и условията на труд на строителните обекти в София. Съвместните действия на ДНСК и Столичната община бяха договорени вчера на среща на кмета Бойко Борисов с директора на държавната инспекция Иван Симидчиев. Столичният кмет заяви, че ще спира всеки строеж, на който не са изпълнени препоръките за изграждане на довеждащ път и има натрупани кал и мърсотия, които правят улиците хлъзгави и създават риск за движението. Борисов вече глоби няколко фирми, сред които и японската фирма, която строи метрото - "Тайсей корпорейшън", заради калта от камионите им по бул. "Драган Цанков". Кметът ще настоява бъдещите разрешителни за строеж да се издават с предписания за изграждане и на прилежащата инфраструктура - път и канализация.

Бойко Борисов изпрати вчера писмо до премиера Сергей Станишев, с което иска допълнителни 65 млн. лв. за строежа на метрото. Продължението му до кварталите "Младост" и "Дружба" и разширяването на Околовръстното шосе са условията да се отпуши трафикът и да се намалят задръстванията в центъра на София, обясни Борисов.

Подготвя се и нова наредба за чистотата, която ще бъде внесена за обсъждане в комисиите към общинския съвет до 2 седмици, съобщи още Бойко Борисов. Инспекторите, които глобяват за плюене и хвърляне на отпадъци по улиците, ще преминат на разпореждане към районните кметове. Сред промените, които засягат почистването в столицата, е предложението за въвеждане на дистанционен контрол на камионите, които карат боклука. Съветниците Константин Тилев и Владимир Каролев предлагат общината да сключи договор с един от мобилните оператори и чрез sms в специален информационен център да се получава информация за маршрута, изразходваното гориво, времето за придвижване и тежестта на товара на всяка кола с боклук. Така ще се отчитат точно разходите на концесионерите и свършената работа, мотивираха се Тилев и Каролев. Оборудването на един камион с датчик, който ще измерва 25 показатели и ще праща информацията до центъра, ще струва около 1200 лв. Поддържането на услугата ще струва около 20 000 - 25 000 лв. месечно, като такса за мобилния оператор, уточни Тилев.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА