През 1386 г., няколко дни след Коледа, огромна тълпа се събира в парижки манастир, за да наблюдава как двама мъже се бият до смърт. Те трябва да докажат чия кауза е справедлива в очите на Бог. Драматичната история по истински случай за рицар, оръженосец и дама, се развива по време на унищожителната Стогодишна война между Англия и Франция, когато вражески войски плячкосват френските земи, лудост в обзела френския съд, схизма разделя църквата, мюсюлмански армии застрашават християнството, а бунтове, предателства и чума излагат животите на всички на произвола на съдбата.
В центъра на историята е Жан дьо Каруж, нормански рицар, тъкмо завърнал се от битка в Шотландия, който научава, че съпругата му Маргьорит обвинява оръженосеца Жак Льо Гри, стария приятел на съпруга ѝ и негов колега придворен, че я е изнасилил жестоко. Рицарят завежда жалба пред още ненавършилия пълнолетие крал Шарл VI, върховния съдия на Франция. На фона на гръмогласните твърдения на Льо Гри, че е невинен и съмненията в обвиненията на вече бременната Маргьорит (както и за това кой е баща на детето ѝ), изпадналият в задънена улица съд постановява „съдебен дуел“, заради който и нейната съдба виси на косъм. Ако нейният съпруг и защитник загуби дуела, тя ще бъде осъдена на смърт за лъжовно обвинение.
Каруж и Льо Гри, бронирани от главата до петите, в крайна сметка се срещат на оградено със стени бойно поле в Париж пред множество зрители, включително краля и редица благородници от неговите владения. Следва свирепа битка, в която и двамата бойци се изправят пред потенциално фатална развръзка. Изпълненият с насилие и трагедия епизод бил всеизвестен навремето заради характера на предполагаемото престъпление, съдебната безизходица, която предизвиква и последвалия съдебен дуел – варварска и съмнителна традиция, която скоро след това бива прекратена като практика в Европа.
Базирана на подробни проучвания в Нормандия и Париж, „Последният дуел“ на Ерик Джагър пресъздава цветиста и бурна епоха, както и три незабравими образа, впримчени във фатален триъгълник от престъпление, скандал и отмъщение. Книгата поражда силни емоции чрез човешката си драма, грабва вниманието с детективския си сюжет и поглъща читателя с напрегната си историческа интрига, което неизбежно доведе и да амбициозна екранизация – режисьорът Ридли Скот реши да адаптира творбата на Джагър за големия екран с участието на Мат Деймън, Бен Афлек и Адам Драйвър.
Премиерата на филма е предвидена за края на следващата година, а книгата ще излезе на български език в края на август.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 ИМПЕРИАЛИСТ
23:12 14.08.2020
2 Asdfg
23:19 14.08.2020
3 РЕАЛИСТ
Коментиран от #5
23:23 14.08.2020
4 Алфа Вълкът
23:40 14.08.2020
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 Герб На върха Винаги
23:45 14.08.2020
7 Поучителна история
23:46 14.08.2020
8 2351
23:52 14.08.2020
9 Интересно защо
00:00 15.08.2020
10 И кой е победил
00:09 15.08.2020
11 Не е актуално
00:15 15.08.2020
12 Сега номерът е друг
00:15 15.08.2020
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 Ххх
00:46 15.08.2020
15 Бачо Киро
До коментар #5 от "Алфа Вълкът":
Бъркаш. Всеки си носи оръжията. Бойко ще трябва да е или с голи ръце, или да си вземе арабската сабя. Радев ще трябва да е с МиГ 29.00:57 15.08.2020
16 Иван
Коментиран от #17
01:31 15.08.2020
17 Ерата на ренесанса
До коментар #16 от "Иван":
Докато диваците на запад са откривали този ренесанс и са се избивали взаимно в религиозни войни, изгаряли са хора на клади само защото са били инакомислещи и са твърдяли истини които са били неудобни, измирали са от чума поради изостаналостта си, то българите са получили този ренесанс наготово в продължение на 5 века и са си живеели като бекове под опеката на най-развитата и цивилизована империя за времето си.09:06 15.08.2020