23 Април, 2015 01:29 1 899 2

• коста рика-
  • жаба-
  • нов вид-
  • жабока кърмит

Новият вид се различава от досега познатите по своята шарка и отличителния звук

Учени откриха нов вид жаба в джунглите на Коста Рика. Зеленият дребосък туко виж се окаже близък роднина на известния жабок Кърмит от "Мъпет шоу", тъй като между тях има удивителна прилика.

Новият вид земноводно е с почти прозрачна зелена кожа, а през корема му може дори да "надникнете", а очите му са бели и изпъкнали досущ като на Кърмит. Според учените, които са го открили, неговото съществуване е знак за силна екосистема, тъй като той е много уязвим и се влияе от лоши условия в своята среда.

Този тип "стъклени жаби" са често срещани в Централна и Южна Америка.

Новият вид се различава от досега познатите по своята шарка и отличителния звук, който издава. Учените дълго време не можели да открият интересната жаба, защото звуците, които издава приличат много на звук от насекомо.

До момента са открити 6 екземпляра от него.

• 1 Коко Добрев