Кои витамини и минерали най-често липсват в огранизма ни и как да ги набавим?

Това са 4 от най-често срещаните хранителни дефицити, които лесно можем да възстановим с определени храни

Публикувана: 19 Септември, 2018 17:45
3 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 2043
Кои витамини и минерали най-често липсват в огранизма ни и как да ги набавим?
Снимки: shutterstock
ШРИФТ ПЕЧАТ

Много хранителни вещества са от основно значение за човешкия организъм и тяхната липса може да доведе до неприятни последици за нашето здраве.

Ето кои са витамините и минералите, които най-често не успяваме да набавим на организма си в количествата, които са му нужни:

Дефицит на витамин D

Витамин D е много важен за здравето на организма. Неговият дефицит се установява трудно, защото симптомите могат да се развиват в продължение на години.

Признаците на дефицит на витамин D са непрекъсната умора, депресия, болки в костите и ставите, повишен риск от фрактури. При децата може да причини забавяне на растежа и рахит.

Най-добрите хранителни източници на витамин D са: сьомга, скумрия или пъстърва, рибено масло от черен дроб на треска.

Но най-сигурният начин да си осигурим нужното количество от този важен елемент си остава разходка през слънчевите дни.

Дефицит на витамин B12

Ако сте вегетарианец или веган е много вероятно да имате дефицит на витамин В12, тъй като той се набавя единствено от животински източници. Този витамин има свойството да стимулира производството на червени кръвни клетки и да управлява деленето на ДНК веригите.

Основните симптоми на дефицит на витамин В12 са слабост, умора, изтръпване на крайниците, анемия.

Месото, млечните продукти, зърнените храни са сред най-добрите източници на витамин В12.

Липса на магнезий

Ниските нива на магнезий в организма най-често са свързани със заболявания като диабет тип 2, метаболитен синдром, сърдечно-съдови проблеми и остеопороза.

Основните симптоми на магнезиев дефицит включват повишен сърдечен ритъм, мускулни крампи, синдром на неспокойните крака, умора и мигрена.

Храните богати на магнезий са: пълнозърнестите храни, ядки, черен шоколад, листни зеленчуци.

Дефицит на желязо

Това е един от най-често срещаните хранителни дефицити.

Последица от дефицита на желязо е анемията. Количеството червени кръвни клетки намалява и кръвта става по-малко способна да носи кислород в тялото. Симптомите обикновено включват умора, слабост, отслабена имунна система и увредена мозъчна функция.

Храните, които са богати на желязо са: червеното месо, черният дроб и рибата.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

Ловци на бисери