Факти, новини, статии - Да извадим фактите наяве

Чревни бактерии може би причиняват ужасната мигрена

Учени са открили връзка между здравето на червата и мозъка

Публикувана: 12 Май, 2019 18:22
9 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 1923
Чревни бактерии може би причиняват ужасната мигрена
Снимки: shutterstock
ШРИФТ ПЕЧАТ

Бактериите, които живеят в червата ни, може би са ключът към разгадаването на едно от най-разпространените и необясними заболявания сред съвременните хора - мигрената.

Проучване, публикувано през 2014 в американския сайт по неврология Frontiers in Neurology, показва здрава връзка между състоянието на чревната флора и мозъка.

Червата ни са „дом“ на множество микроорганизми, които формират т.нар. микрофлора. Според резултатите от това изследване хората, страдащи от стомашно-чревна дисфункция, много по-често страдат от главоболие, в сравнение с онези, които нямат проблем със стомашно-чревния тракт.

Друго проучване, публикувано от в. Guardian, показва, че страдащите от мигрена, имат по-високо ниво на бактерии, спомагащи за разграждането и усвояването на нитратите в някои храни. Тези бактерии се намират в устната кухина и са от огромно значение за разграждането на нитратите.

Процесът на разграждане е полезен за сърдечносъдовото здраве, защото той позволява нитратите да бъдат преработени в азотен оксид в кръвоносната система, като в резултат подпомагат на кръвообращението.

Според изследователи от Центъра за микробиомни иновации в Университета на Калифорния, Сан Диего обаче, прекалено голямото количество от този вид бактерии може да доведе до появата на здравословни проблеми. Те причиняват в пъти по-бързо разширяване на кръвоносните съдове и в резултат на това предизвикват мигрена, съобщава д-р Антонио Гонсалес, ръководител на научния екип.

САЩ