6 Юни, 2022 14:45 1 937 10

Това може да е доказателство за космическия произход на Земята

• астероид-
  • земята-
  • доказателства-
  • аминокиселини-
  • теория

Според вестника "Aсахи" наличието на аминокислени може да потвърди теорията за космическия произход на материалите, които формират основата на живота на Земята

Японски учени са открили повече от 20 различни аминокиселини при изследвания на проби от повърхността на далечния астероид Рюгу, съобщи ТАСС, като цитира местното издание "Асахи".

Според вестника това може да потвърди теорията за космическия произход на материалите, които формират основата на живота на Земята.

Специалистите от Японската агенция за изследване на космическото пространство (ДЖАКСА) са успели да изолират изолевцин, валин, глицин и глутаминова киселина в пясъчна проба от астероида. Смята се, че първоначално аминокиселините са били в изобилие на Земята, когато се е появила преди повече от 4,5 милиарда години. Те обаче не са успели да се съхранят в периода, когато е била покрита с магма.

Досега учени са установявали наличието на аминокиселини в метеорити, открити на Земята. Но тъй като част от тях са били в контакт със земната повърхност и въздуха, не може да се изключи възможността аминокиселините да са попаднали в тях след падането.

Пробите, взети от астероида Рюгу, могат да подкрепят теорията, че аминокиселините са били върнати на Земята от метеорити, летели над планетата по време на периода на охлаждане.

На 5 декември 2020 г. японският апарат "Хаябуса-2" пусна капсула с проби от Рюгу на Земята, като по този начин завърши шестгодишната си експедиция до астероида.

При предварителния анализ беше установено, че част от частиците от астероида съдържат голямо количество вода, съединения на въглерод и водород, на азот и водород, различни водни минерали, а също и карбонати. Това дава основание да се предположи, че е запазил първичната материя на Слънчевата система непокътната.

След като пусна капсулата, сондата направи маневра за заобикаляне на Земята и се насочи към астероида 1998 KY26 с диаметър 30 м. Очаква се "Хаябуса-2" да кацне на повърхността му през юли 2031 г. и да вземе проби, които също могат да съдържат водни частици и органични вещества, допълни БТА.

• 1 Киро

Откриха първите македонци!

• 2 Божидарке,

Кой клас завърши. Седми, нали. Ама, с мн зор.

• 3 Македонците

До коментар #1 от "Киро":

Са ооткрили мъжките гърди преди 5000 г.пи време на Алмакедонеца7796
  • 4 Гошо Умното

"Това може да е доказателство за космическия произход на Земята"... Много информативна статия! До сега все си мислех, че Земятя е правена в някой промкомбинат.
  • 5 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

До коментар #2 от "Божидарке,":

Абе направо с клизма ❗
    Откритие:
    Земята имала космически произход ❗

• 7 Мис Ирка

"доказателство за космическия произход на Земята" Интересно, ако Земята не е с космически произод, то с какъв друг може да е?
  • 8 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

Поне си се изрусила‼️
    " Роди ме мамо тъпа, аз сама ще се изруся!"
  • 9 Механик

Искате да кажете не земята, а живота на земята. Ама то вие от де да правите разлика?
    А инак е ясно, че произхода на Земята, както и живота на нея е космически. Ние летим в космоса, част от него сме, изградени сме от това, което го има в космоса. Просто няма от къде другаде да се вземе градивен материал просто. В Пространството няма магазини.

• 10 Корги